Jak odczytać błądy z komputera Civic V gen
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 85
- Rejestracja: pn 09 maja 2011, 20:11:06
- Lokalizacja: Janów Lubelski
Jak odczytać błądy z komputera Civic V gen
"Samodiagnostyka" czyli jak odczytać samemu błąd zapisany w pamięci komputera
1. Demontujemy schowek lub macamy wtyczkę.
Szukamy szarej wtyczki nad komputerem przy nogach pasażera. Znajduje sie on w gumowym "gniazdku" koloru zielonego. Na zdjęciu obok widok na gumowe gniazdko widziane po prawej stronie przy otwartym schowku.
2. Widok dokładny na szukana wtyczkę.
Zdjęcie zrobione przy zdemontowanym schowku. Kolory kabli wtyczki:
* biało/zielony
* brązowy
Ważne aby wtyczka miała tylko 2 przewody.
3. Wyciągnięta wtyczka.
Tak wygląda wtyczka wyciągnięta spod kokpitu i przygotowana do samodiagnostyki. Mostek czyli polaczenie dwóch przewodów wtyczki dokonujemy po przekręceniu zapłonu.
Błąd który zapalił sie podczas jazdy po ponownym włączeniu Bedzie sygnalizowany ponownie przez świecenie kontrolki silnika. Jeżeli sytuacja wróciła do normy kontrolka nie będzie sie jarzyć ale błąd zostanie zapamiętany w komputerze.
Zwarcie styków złącza diagnostycznego powoduje przejście komputera w stan serwisowy i zaczyna wydawać impulsy świetlne poprzez błyski lampki silnika. (Błedy sprawdzamy na włączonym zapłonie!)
4. Opis błysków.
* BRAK BLEDOW = kontrolka sie jarzy (jak na zdjęciu)
* WYSTAPIENIE BLEDOW = błyski świetlne
* USZKODZONA ZAROWKA LUB KOMPUTER = brak błysków lub kontrolka silnika nie świeci sie w ogóle
5. Odczyt kodów.
* Błysk trwający 2 sekundy = cyfra dziesiątych
* Błysk trwający 1 sekundę = cyfra jedności
* Pauza trwająca 3 sekundy = oddzielenie kodu usterki
Animacja obok ukazuje błąd 1. Należy pamiętać ze błysk w sumie nie trwa 1 czy 2 sekund ponieważ trzeba doliczyć rozjarzenie i wygaszenie żarówki - to nie dioda tylko żarnik dlatego są lekkie przekłamania.
6. Przykłady kodów.
Kod usterki nr 25
Kod usterki nr 2
Kod usterki nr 1, 2 i 3
Kod usterki nr 13
Kody usterek nr 2, 10 i 30
7. Tabela kodów usterek.
0 - Elektroniczne urządzenie sterujące lub jego obwód
1 - Sonda lambda lub jej obwód (z wyjątkiem silnika D16A9)
3 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód
4 - Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
5 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
6 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
8 - Czujnik GMP lub jego obwód
9 - Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder
10 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
11 - Potencjometr CO lub jego obwód
12 - Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód
13 - Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód
14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
15 - Sygnał wyjściowy układu zasilania
16 - Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)
17 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
18 - Ustawienie zapłonu
19 - Zawór elektromagnetyczny blokady automatycznej skrzyni biegów
20 - Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód
21 - Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód
22 - Wyłącznik ciśnieniowy oleju ustawienia zaworów
30 - Sygnał "A" z automatycznej skrzyni biegów
31 - Sygnał "B" z automatycznej skrzyni biegów
41 - Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2)
41 - Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1)
43 - Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2)
48 - Czujnik liniowego przepływu powietrza lub jego obwód
Autor: dagg3r
Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl
1. Demontujemy schowek lub macamy wtyczkę.
Szukamy szarej wtyczki nad komputerem przy nogach pasażera. Znajduje sie on w gumowym "gniazdku" koloru zielonego. Na zdjęciu obok widok na gumowe gniazdko widziane po prawej stronie przy otwartym schowku.
2. Widok dokładny na szukana wtyczkę.
Zdjęcie zrobione przy zdemontowanym schowku. Kolory kabli wtyczki:
* biało/zielony
* brązowy
Ważne aby wtyczka miała tylko 2 przewody.
3. Wyciągnięta wtyczka.
Tak wygląda wtyczka wyciągnięta spod kokpitu i przygotowana do samodiagnostyki. Mostek czyli polaczenie dwóch przewodów wtyczki dokonujemy po przekręceniu zapłonu.
Błąd który zapalił sie podczas jazdy po ponownym włączeniu Bedzie sygnalizowany ponownie przez świecenie kontrolki silnika. Jeżeli sytuacja wróciła do normy kontrolka nie będzie sie jarzyć ale błąd zostanie zapamiętany w komputerze.
Zwarcie styków złącza diagnostycznego powoduje przejście komputera w stan serwisowy i zaczyna wydawać impulsy świetlne poprzez błyski lampki silnika. (Błedy sprawdzamy na włączonym zapłonie!)
4. Opis błysków.
* BRAK BLEDOW = kontrolka sie jarzy (jak na zdjęciu)
* WYSTAPIENIE BLEDOW = błyski świetlne
* USZKODZONA ZAROWKA LUB KOMPUTER = brak błysków lub kontrolka silnika nie świeci sie w ogóle
5. Odczyt kodów.
* Błysk trwający 2 sekundy = cyfra dziesiątych
* Błysk trwający 1 sekundę = cyfra jedności
* Pauza trwająca 3 sekundy = oddzielenie kodu usterki
Animacja obok ukazuje błąd 1. Należy pamiętać ze błysk w sumie nie trwa 1 czy 2 sekund ponieważ trzeba doliczyć rozjarzenie i wygaszenie żarówki - to nie dioda tylko żarnik dlatego są lekkie przekłamania.
6. Przykłady kodów.
Kod usterki nr 25
Kod usterki nr 2
Kod usterki nr 1, 2 i 3
Kod usterki nr 13
Kody usterek nr 2, 10 i 30
7. Tabela kodów usterek.
0 - Elektroniczne urządzenie sterujące lub jego obwód
1 - Sonda lambda lub jej obwód (z wyjątkiem silnika D16A9)
3 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód
4 - Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
5 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
6 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
8 - Czujnik GMP lub jego obwód
9 - Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder
10 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
11 - Potencjometr CO lub jego obwód
12 - Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód
13 - Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód
14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
15 - Sygnał wyjściowy układu zasilania
16 - Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)
17 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
18 - Ustawienie zapłonu
19 - Zawór elektromagnetyczny blokady automatycznej skrzyni biegów
20 - Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód
21 - Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód
22 - Wyłącznik ciśnieniowy oleju ustawienia zaworów
30 - Sygnał "A" z automatycznej skrzyni biegów
31 - Sygnał "B" z automatycznej skrzyni biegów
41 - Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2)
41 - Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1)
43 - Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2)
48 - Czujnik liniowego przepływu powietrza lub jego obwód
Autor: dagg3r
Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl
Ostatnio zmieniony pt 07 wrz 2012, 09:48:34 przez czyzyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
dobrze że pojawiło się coś takiego. Kilka lat temu szukałem jak zrobić samodiagnostyke i nie było nic konkretnego w sieci, a teraz młodzi mają podane jak na tacy
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 85
- Rejestracja: pn 09 maja 2011, 20:11:06
- Lokalizacja: Janów Lubelski
robisz zworkę , na wylaczonym zaplonie, jak juz kabelki wsadzisz w zworke to przekrecasz zaplon i czyta wtedy bledy.HakerPL1 pisze:czyli to ustrojstwo zwiera się na włączonym zapłonie? i czy zaczyna od razu migać?
opis strasznie niejasny dlatego prosiłbym o wyjaśnienie mi tego ponieważ w czasie jazdy często zapala mi się check a pasowało by to sprawdzić
-
- Berbeć
- Posty: 41
- Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
- Lokalizacja: Gliwice
Dzisiaj wsadzilem nowe zegary (z obrotomierzem) wczesniej nie mialem tej kontrolki silnika a na nowych zegarach po przekreceniu na zaplon zapala sie kontrolka silnika i gasnie (pali sie tyle co slychac pompe paliwa ) po odpaleniu silnika kontrolka swieci sie caly czas
czy to znaczy ze mam caly czas zmostkowana ta wtyczke i silnik jest w stanie serwisowym ?
sory za bledy i brak polskich znakow ale pisze na klawiaturze ekranowej
czy to znaczy ze mam caly czas zmostkowana ta wtyczke i silnik jest w stanie serwisowym ?
sory za bledy i brak polskich znakow ale pisze na klawiaturze ekranowej
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
michcio to znaczy znaczy że masz jakiś błąd (o ile twój silnik to d15z1 jak w opisie)
P.S. w tym dziale nie zadawaj takich pytań
P.S. w tym dziale nie zadawaj takich pytań
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
Witam
Co to znaczy że się jarzy? Mi poprostu włącza się check engine i tak się pali bez żadnej sekwencji błysków, wcześniej paliło mi się 16 - wtryski ale uznałem że to może być dodatkowy wtrysk i tego nie ruszałem, przynajmniej raz po tym zdejmowałem masę z aku, ostatnio z miesiąc temu, dzisiaj sprawdzałem tą diagnostyke i pali się ten check tylko.
Pozdro
Co to znaczy że się jarzy? Mi poprostu włącza się check engine i tak się pali bez żadnej sekwencji błysków, wcześniej paliło mi się 16 - wtryski ale uznałem że to może być dodatkowy wtrysk i tego nie ruszałem, przynajmniej raz po tym zdejmowałem masę z aku, ostatnio z miesiąc temu, dzisiaj sprawdzałem tą diagnostyke i pali się ten check tylko.
Pozdro
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
to znaczy że się świecichar pisze: Co to znaczy że się jarzy
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
no więc jak Ci się świeci cały czas jak robisz diagnostyke to nie masz błędów
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
A co jeśli takiej wtyczki i przewodów nie mam?
Zdjęcia i opis tutaj:
http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11128809#11128809
Zdjęcia i opis tutaj:
http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11128809#11128809
Generalnie wszystko można znaleźć w Internecie. Też miałem różnego rodzaju błędy, ale odpowiednio szukając znalazłem niezbędne rozwiązanie. Ewentualnie czasem jeździłem do http://gawlik-przyczepy.pl z prośbą o pomoc. Ale naprawdę Honda ma bardzo dobrze rozwiniętą diagnostykę sama w sobie.