Jak odczytać błądy z komputera Civic V gen

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
czyzyk
Pełnoprawny User
Posty: 85
Rejestracja: pn 09 maja 2011, 20:11:06
Lokalizacja: Janów Lubelski

Jak odczytać błądy z komputera Civic V gen

#1

Post autor: czyzyk »

"Samodiagnostyka" czyli jak odczytać samemu błąd zapisany w pamięci komputera


1. Demontujemy schowek lub macamy wtyczkę.


Szukamy szarej wtyczki nad komputerem przy nogach pasażera. Znajduje sie on w gumowym "gniazdku" koloru zielonego. Na zdjęciu obok widok na gumowe gniazdko widziane po prawej stronie przy otwartym schowku.

Obrazek

2. Widok dokładny na szukana wtyczkę.

Zdjęcie zrobione przy zdemontowanym schowku. Kolory kabli wtyczki:

* biało/zielony
* brązowy

Ważne aby wtyczka miała tylko 2 przewody.

Obrazek


3. Wyciągnięta wtyczka.

Tak wygląda wtyczka wyciągnięta spod kokpitu i przygotowana do samodiagnostyki. Mostek czyli polaczenie dwóch przewodów wtyczki dokonujemy po przekręceniu zapłonu.

Błąd który zapalił sie podczas jazdy po ponownym włączeniu Bedzie sygnalizowany ponownie przez świecenie kontrolki silnika. Jeżeli sytuacja wróciła do normy kontrolka nie będzie sie jarzyć ale błąd zostanie zapamiętany w komputerze.

Zwarcie styków złącza diagnostycznego powoduje przejście komputera w stan serwisowy i zaczyna wydawać impulsy świetlne poprzez błyski lampki silnika. (Błedy sprawdzamy na włączonym zapłonie!)

Obrazek



4. Opis błysków.

* BRAK BLEDOW = kontrolka sie jarzy (jak na zdjęciu)
* WYSTAPIENIE BLEDOW = błyski świetlne
* USZKODZONA ZAROWKA LUB KOMPUTER = brak błysków lub kontrolka silnika nie świeci sie w ogóle

Obrazek



5. Odczyt kodów.

* Błysk trwający 2 sekundy = cyfra dziesiątych
* Błysk trwający 1 sekundę = cyfra jedności
* Pauza trwająca 3 sekundy = oddzielenie kodu usterki

Animacja obok ukazuje błąd 1. Należy pamiętać ze błysk w sumie nie trwa 1 czy 2 sekund ponieważ trzeba doliczyć rozjarzenie i wygaszenie żarówki - to nie dioda tylko żarnik dlatego są lekkie przekłamania.


Obrazek



6. Przykłady kodów.

Obrazek



Kod usterki nr 25


Obrazek


Kod usterki nr 2
Obrazek


Kod usterki nr 1, 2 i 3
Obrazek


Kod usterki nr 13
Obrazek


Kody usterek nr 2, 10 i 30

Obrazek






7. Tabela kodów usterek.



0 - Elektroniczne urządzenie sterujące lub jego obwód

1 - Sonda lambda lub jej obwód (z wyjątkiem silnika D16A9)

3 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód

4 - Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód

5 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód

6 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód

7 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód

8 - Czujnik GMP lub jego obwód

9 - Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder

10 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód

11 - Potencjometr CO lub jego obwód

12 - Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód

13 - Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód

14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód

15 - Sygnał wyjściowy układu zasilania

16 - Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)

17 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód

18 - Ustawienie zapłonu

19 - Zawór elektromagnetyczny blokady automatycznej skrzyni biegów

20 - Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód

21 - Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód

22 - Wyłącznik ciśnieniowy oleju ustawienia zaworów

30 - Sygnał "A" z automatycznej skrzyni biegów

31 - Sygnał "B" z automatycznej skrzyni biegów

41 - Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2)

41 - Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1)

43 - Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2)

48 - Czujnik liniowego przepływu powietrza lub jego obwód




Autor: dagg3r

Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl
Ostatnio zmieniony pt 07 wrz 2012, 09:48:34 przez czyzyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#2

Post autor: Laskosz »

dobrze że pojawiło się coś takiego. Kilka lat temu szukałem jak zrobić samodiagnostyke i nie było nic konkretnego w sieci, a teraz młodzi mają podane jak na tacy :P
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#3

Post autor: pasta725 »

Pytałeś autora o pozwolenie rozpowszechniania? ;)
Ile byś nie włożył do tego interesu, to dobre koło podstawą sukcesu :]
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#4

Post autor: Hakier »

czyli to ustrojstwo zwiera się na włączonym zapłonie? i czy zaczyna od razu migać?

opis strasznie niejasny dlatego prosiłbym o wyjaśnienie mi tego ponieważ w czasie jazdy często zapala mi się check a pasowało by to sprawdzić
czyzyk
Pełnoprawny User
Posty: 85
Rejestracja: pn 09 maja 2011, 20:11:06
Lokalizacja: Janów Lubelski

#5

Post autor: czyzyk »

HakerPL1 pisze:czyli to ustrojstwo zwiera się na włączonym zapłonie? i czy zaczyna od razu migać?

opis strasznie niejasny dlatego prosiłbym o wyjaśnienie mi tego ponieważ w czasie jazdy często zapala mi się check a pasowało by to sprawdzić
robisz zworkę , na wylaczonym zaplonie, jak juz kabelki wsadzisz w zworke to przekrecasz zaplon i czyta wtedy bledy.
Suchy
Berbeć
Posty: 36
Rejestracja: pt 21 gru 2012, 13:14:04
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post autor: Suchy »

a co jeśli miga mi tylko SRS?
Michcio12173
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: sob 24 sie 2013, 23:42:34
Lokalizacja: Gliwice

#7

Post autor: Michcio12173 »

Dzisiaj wsadzilem nowe zegary (z obrotomierzem) wczesniej nie mialem tej kontrolki silnika a na nowych zegarach po przekreceniu na zaplon zapala sie kontrolka silnika i gasnie (pali sie tyle co slychac pompe paliwa ) po odpaleniu silnika kontrolka swieci sie caly czas

czy to znaczy ze mam caly czas zmostkowana ta wtyczke i silnik jest w stanie serwisowym ?

sory za bledy i brak polskich znakow ale pisze na klawiaturze ekranowej
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#8

Post autor: Laskosz »

michcio to znaczy znaczy że masz jakiś błąd (o ile twój silnik to d15z1 jak w opisie)
P.S. w tym dziale nie zadawaj takich pytań
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
char
Żółtodziób
Posty: 4
Rejestracja: pt 31 sty 2014, 22:18:41
Lokalizacja: toruń

#9

Post autor: char »

Witam

Co to znaczy że się jarzy? Mi poprostu włącza się check engine i tak się pali bez żadnej sekwencji błysków, wcześniej paliło mi się 16 - wtryski ale uznałem że to może być dodatkowy wtrysk i tego nie ruszałem, przynajmniej raz po tym zdejmowałem masę z aku, ostatnio z miesiąc temu, dzisiaj sprawdzałem tą diagnostyke i pali się ten check tylko.

Pozdro
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#10

Post autor: Laskosz »

char pisze: Co to znaczy że się jarzy
to znaczy że się świeci :wstyd:
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
char
Żółtodziób
Posty: 4
Rejestracja: pt 31 sty 2014, 22:18:41
Lokalizacja: toruń

#11

Post autor: char »

No niby tak ale:

BRAK BLEDOW = kontrolka sie jarzy (jak na zdjęciu)
* WYSTAPIENIE BLEDOW = błyski świetlne
* USZKODZONA ZAROWKA LUB KOMPUTER = brak błysków lub kontrolka silnika nie świeci sie w ogóle
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#12

Post autor: Laskosz »

no więc jak Ci się świeci cały czas jak robisz diagnostyke to nie masz błędów
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Piecho
Forumowy As
Posty: 152
Rejestracja: śr 14 maja 2014, 23:22:14
Lokalizacja: Rypin/Olsztyn

#13

Post autor: Piecho »

A co jeśli takiej wtyczki i przewodów nie mam?

Zdjęcia i opis tutaj:

http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11128809#11128809
honda930
Żółtodziób
Posty: 1
Rejestracja: śr 05 lis 2014, 12:01:25
Lokalizacja: Poznań

#14

Post autor: honda930 »

Generalnie wszystko można znaleźć w Internecie. Też miałem różnego rodzaju błędy, ale odpowiednio szukając znalazłem niezbędne rozwiązanie. Ewentualnie czasem jeździłem do http://gawlik-przyczepy.pl z prośbą o pomoc. Ale naprawdę Honda ma bardzo dobrze rozwiniętą diagnostykę sama w sobie.
szponder
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: pn 21 kwie 2014, 14:59:57
Lokalizacja: Mazowsze

#15

Post autor: szponder »

No i mam lipe.

Odpalam silnik, kontrolka wali po oczach.
Robię samodiagnostyke Przekręcam kluczyk na II (mostek na kablach) i dupa, kontrolka cały czas wali po oczach, zero błysków.

Uszkodzony komputer? Da się naprawić, czy tylko wymiana?
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1705
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

#16

Post autor: Logan »

Mostek robisz przy wlaczonym zaplonie, nie wczesniej.
szponder
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: pn 21 kwie 2014, 14:59:57
Lokalizacja: Mazowsze

#17

Post autor: szponder »

Logan pisze:Mostek robisz przy wlaczonym zaplonie, nie wczesniej.
Otóż tak zrobiłem.

Włączam zapłon, robię mostek i nic. Cały czas się świeci.
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#18

Post autor: gruszecky »

no to znaczy że Twój komp jest bezbłędny :)
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
szponder
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: pn 21 kwie 2014, 14:59:57
Lokalizacja: Mazowsze

#19

Post autor: szponder »

gruszecky pisze:no to znaczy że Twój komp jest bezbłędny :)
...ale jak podczas jazdy kontrolka cały czas się świeci.



P.S.

Może stworzyć nowy temat, by tu niepotrzebnie brudzić?
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#20

Post autor: gruszecky »

zatem może źle mostkujesz? spinaczem?
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
ODPOWIEDZ