Strona 1 z 2

Parówa Simoty VS Dolot Dedykowany

: ndz 15 lip 2012, 18:06:36
autor: Pawelll
Mam do was pytanie jaka jest różnica między parówą simoty ( http://allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot- ... 40823.html ) a zwykłym dolotem ( http://allegro.pl/dolot-dedykowany-hond ... 11221.html )
Chodzi o sam dolot weźmy pod uwagę że filtry będą identyczne i doprowadzony dolot tak samo, jaka byłaby różnica w przyroście mocy i momentu np na przykładzie seryjnego silnika D16Z6

: ndz 15 lip 2012, 18:23:28
autor: pasta725
Myślę że parówczak da lepszy efekt dźwiękowy to na pewno, nawet na postoju ją słychać, co do mocy to nie wiem.

A taki dolot niby dedykowany to on jest po prostu dedykowany do danej budy.
Dedykowanym można nazwać dedykowany pod konkretny silnik, a ten z allegro to wielka kupa.

Osobiście brałbym parówkę.

: ndz 15 lip 2012, 20:06:06
autor: Pawelll
Znaczy chodzi o samą różnice w przyroście mocy między parówą a zwykłym dolotem dedykowanym, jako same przewody dolotowe, bo aktualnie mam ten dedykowany który został po poprzednim właścicielu i nie wiem czy opłaca mi się inwestować w parówe. Czy po prostu kupić dobry stożek do tego dolotu

: pn 16 lip 2012, 00:59:11
autor: Cichacz
Bierz parówę .

: pn 16 lip 2012, 10:06:21
autor: Kuki
nie można względem dolotu określić jaki Ci da ile koni, każdy silnik ma swoją specyfikację i jeden lepiej zareaguje na parówę inny na shortrama a inny na CAI'a... musiał byś kupić każdy z nich i sam się przekonać na czym jest Ci lepiej.

: pn 16 lip 2012, 10:20:44
autor: Bushid0
Jeździłem na parówie ze stożkiem Fujity , na takim dolocie co ty pokazujesz i na CAI Simoty .

Więc tak parówa daje środek jak dla mnie w miare , zwykly dolot no to samo co parówa bo to i to tak samo darło morde .. No i CAI najbardziej odczuwalne od 2tys idzie ładnie i nie męczy się tak samochód na wysokich obrotach przy odcince nawet w moim d13 słychać załączającego się Vteca.

Ja bym był za CAI a w dni deszczowe zdejmowac i robic short'a albo kupić hydro na stożek.

: pn 16 lip 2012, 21:09:27
autor: Pawelll
opłaca mi się inwestować w parówę ? czy lepiej do tego dolotu z allegro który już mam kupić jakiś dobry stożek np K&N ?

: pn 16 lip 2012, 22:41:09
autor: Bushid0
do tego dolotu dorób część co wchodzi pod zderzak ze stożkiem i zrob cai :)

: wt 24 lip 2012, 23:06:34
autor: Ugasss
Ja jezdze na parowie i jestesm zadowolony, jak wiemy parowa zbiera z dolu i fajnie brzmi jak sie docisnie ten pedal gazu :D fajnie sie sprawuja jak sie ja odgrodzi i dopworwadzi zimne powietrze :)

: śr 25 lip 2012, 06:16:19
autor: Cichacz
No dokładnie fajnie jak się ją odrodzi doprowadzi zimne powietrze, wjeżdża w kałużę i wymienia silnik :)
Jeśli auto nie jest tylko na rajdy a jest Twoim dupowozem , odpuść sobie dolot z pod zderzaka.
Chyba że jak mokro to nie jeździsz :)

: śr 25 lip 2012, 09:23:08
autor: Walnuts.inc
Chyba sobie coś z CAI pomyliłeś...

A jak już tak bardzo się wody boisz to jest patent zwany hydroshield

: śr 25 lip 2012, 10:10:29
autor: LukasEG8
jest jeszcze inne rozwiązanie, u siebie do głowicy D16Z6 założyłem w seryjną puszkę, wkładkę KN, rurę dolotowa z VTI i usunąłem rezonator, dolot ze zderzaka z prążkowanej rury alu i był fajny wynik, tyle z e na niskich obrotach jest dudnienie, jak sie wkręca to już nie
jednak nie daje to takiego dźwięku jak parówa...

: śr 25 lip 2012, 11:28:25
autor: JokerNH
bierz parowy z tego co czytałem jak mówią koledzy brzmi lepiej :D

: śr 25 lip 2012, 21:23:19
autor: Mugen
ale dolot nie ma brzmieć tylko działać chodź parówa napewno będzie lepsza niż short ram z allegro. Zmieniałem parówę u siebie na seryjny dolot i było czuć, ze auto jedzie gorzej z dołu. Kolejną opcją jest dolot z VTi z doprowadzeniem zimnego oraz rurą z kawasówki pomiędzy puszką a przepustnicą oraz z puszcze wkładka K&N. Daje fajne efekty, ciepłe powietrze nie dostaje sie do silnika

: ndz 05 sie 2012, 11:20:41
autor: maly2883
Parówa :)

: ndz 05 sie 2012, 13:08:50
autor: Benny
Cichacz pisze:No dokładnie fajnie jak się ją odrodzi doprowadzi zimne powietrze, wjeżdża w kałużę i wymienia silnik :)
Jeśli auto nie jest tylko na rajdy a jest Twoim dupowozem , odpuść sobie dolot z pod zderzaka.
Chyba że jak mokro to nie jeździsz :)
Totalne bzdury, już nie raz przejeżdżałem przez naprawdę duże kałuże i jakoś wszystko jest ok :) :bangin:

a

: ndz 05 sie 2012, 13:24:30
autor: Cichacz
i po co tak gadasz jak się nie znasz ?
zassiesz wody i silnik do widzenia

Re: a

: ndz 05 sie 2012, 13:39:56
autor: Benny
Cichacz pisze:i po co tak gadasz jak się nie znasz ?
zassiesz wody i silnik do widzenia
:huh: Przeczytaj mój post jeszcze raz i się zastanów... Woda jest za ciężka żeby była zassana... hahaha

Re: a

: ndz 05 sie 2012, 23:52:09
autor: K23
Cichacz pisze:i po co tak gadasz jak się nie znasz ?
zassiesz wody i silnik do widzenia
Jakby to było 1.3 to jeszcze co tam, no ale 1.6 to się martwisz. :laugh: :laugh: :laugh:

Ale zauważ, że bez nitra, turba i kompresora, to nie trać swojego cennego czasu. :D


Benny co do zassania wody stożkiem to były takie przypadki i dobrze się to nie kończyło, ale jak ktoś myśli podczas jazdy i nie wjeżdża specjalnie w każdą kałużę, to nie ma stresu. ;)

: pn 06 sie 2012, 09:39:17
autor: Mugen
z zasysaniem wody to prawda. Znam przypadki gdzie wode zassał seryjny dolot po wjechaniu w kałuże. Oczywiście nie było rezonatora pod zderzakiem