1. Zatankować do pełna - zabezpieczy to bak przed korodowaniem od środka.
2. Wyciągnąć akumulator (i co jakiś czas doładowywać go prostownikiem) - stojący samochód cały czas ciągnie prąd (alarm, podtrzymanie pamięci radia).
3. Auto najlepiej ustawić na podporach w taki sposób, aby opony nie dotykały podłogi garażu - zapobiegnie to odkształceniom opon.
4. Między klocki hamulcowe a tarcze warto włożyć plastikowe lub tekturowe przekładki (w hamulcach bębnowych nie ma takiej możliwości, trzeba demontować bębny), w przeciwnym wypadku klocki mogą przywrzeć do tarcz i konieczne będzie czyszczenie hamulców
![:/ :/](./images/smilies/kwasny.gif)
.
5. Dokładnie umyć auto i najlepiej nawoskować.
6. Jeśli garaż nie jest ogrzewany to sprawdzić temperaturę zamarzania płynu chłodniczego - jeśli układ chłodzenia silnika zalany jest wodą to należy koniecznie wymienić ją na płyn chłodniczy o niskiej temp. zamarzania!
7. Uszczelki drzwi można zabezpieczyć silikonowym smarem (w sprayu) - zapobiegnie to starzeniu się gumy. Tym samym smarem można zabezpieczyć końcówkę linki gazu (pod maską) - zapobiegnie korodowaniu linki i w konsekwencji zatarciu/zerwaniu.
8. Co jakiś czas (raz na 1-2 tyg) należy jednak odpalić auto aby odtworzyć film olejowy na elementach silnika (po odpaleniu "wysuszonego" silnika, po kilku miesiącach postoju, może dojść do b. szybkiego zużycia gładzi cylindrów, pierścieni i uszczelniaczy
![:/ :/](./images/smilies/kwasny.gif)
). Inny sposób to wykręcenie świec i wlanie do każdego cylindra kilka ml oleju...
to wszystko co pamiętam...