Jak usunąć liście z wentylacji ?
Jak usunąć liście z wentylacji ?
Liscie lubia zbierac sie w roznych zakamarkach ukladu nawiewow. Najwiecej zbiera sie ich przy nagrzewnicy i w wirniku wentylatora. Dmuchawa brzecy cescy, a syf leci nam prze kratki do srodka swiezo wysprzatanego autka
Postanowilem powalczyc z tematem
Potrzebne narzedzia to nasadki 8 i 10 oraz srobokret plaski.
1. Zdejmujemy schowek odkrecajac od spodu dwie srobki 8.
2. Odkrecamy metalowe poprzeczne wzmocnienie. u mnie byly trzy 8 i jedna 10
3. Zdejmujemy lacznik miedzy wentylatorem, a reszta ukladu odkrecajac dwie 8
i lekko przesuwajac na boki zsuwamy go w dół
4. Dobieramy sie do wentylatora
trzeba zciagnac caly element wraz z systemem obiegu wewnetrznego, wentylator z obudowa trzyma sie na spinkach do ktorych nie ma dobrego dostepu jezeli go nie zdejmiemy.
ustrojstwo trzyma sie na trzech srobach 10
5. Po zdjeciu calosci traktujemy spinki srobokretem plaskim i oddzielamy wentylator od reszty. naszym oczom ukazuje sie piekny bukiet przeroznych elementow flory i fauny, ktore nie musza z nami wszedzie jezdzic. jezeli ktos ma sentyment moze sobie je wkleic do klasera albo rodzinnego albumu, ja proponuje wyrzucic.
przy okazji czyscimy nagrzewnice i wszystko gdzie lapa siegniemy.
6. Skladamy calosc w odwrotnej kolejnosci, sprawdzamy dzialanie ukladu czy czasem niczego nie popsulismy, wracamy do domu, odpalamy browara i cieszymy sie czystym ukladem wentylacji
Postanowilem powalczyc z tematem
Potrzebne narzedzia to nasadki 8 i 10 oraz srobokret plaski.
1. Zdejmujemy schowek odkrecajac od spodu dwie srobki 8.
2. Odkrecamy metalowe poprzeczne wzmocnienie. u mnie byly trzy 8 i jedna 10
3. Zdejmujemy lacznik miedzy wentylatorem, a reszta ukladu odkrecajac dwie 8
i lekko przesuwajac na boki zsuwamy go w dół
4. Dobieramy sie do wentylatora
trzeba zciagnac caly element wraz z systemem obiegu wewnetrznego, wentylator z obudowa trzyma sie na spinkach do ktorych nie ma dobrego dostepu jezeli go nie zdejmiemy.
ustrojstwo trzyma sie na trzech srobach 10
5. Po zdjeciu calosci traktujemy spinki srobokretem plaskim i oddzielamy wentylator od reszty. naszym oczom ukazuje sie piekny bukiet przeroznych elementow flory i fauny, ktore nie musza z nami wszedzie jezdzic. jezeli ktos ma sentyment moze sobie je wkleic do klasera albo rodzinnego albumu, ja proponuje wyrzucic.
przy okazji czyscimy nagrzewnice i wszystko gdzie lapa siegniemy.
6. Skladamy calosc w odwrotnej kolejnosci, sprawdzamy dzialanie ukladu czy czasem niczego nie popsulismy, wracamy do domu, odpalamy browara i cieszymy sie czystym ukladem wentylacji
Ostatnio zmieniony śr 10 kwie 2013, 23:15:59 przez radziok, łącznie zmieniany 8 razy.
dodam od siebie że te operacje mozna wykonac szybciej i bez ryzyka uszkodzenia tych gabek i innych uszczelniaczy , wystarczy wykrecic od dołu sam silnik trzyma sie na trzech sróbkach,ja wysypałem cały ten wirnik lisci a było ich tam max duzo ,pewnie były te z 1994 r z japoni
Ostatnio zmieniony ndz 16 lis 2008, 22:21:39 przez tec, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.Postępowałem wedłóg wskazówek Radzioka przy czyszczeniu wentylacji.Opis bardzo dobry więc poszło elegancko.No może nie w piętnaście minut ale ok.Liści o dziwo nie miałem aż tak dużo jak na załączonym zdjęciu.No chyba że kolega czyścił jeszcze rynny wokół domu
A więc po zakończonej operacji stwierdzam że kolega Tec ma absolutną racje.Wystarczy odkręcić sam wirnik od dołu i efekt jest ten sam.
A więc po zakończonej operacji stwierdzam że kolega Tec ma absolutną racje.Wystarczy odkręcić sam wirnik od dołu i efekt jest ten sam.
Jestem posiadaczką Hani civic coupe 5gen. Wczoraj wykręciłam schowek w poszukiwaniu filtra kabinowego, bo coś kiepsko mi to <ładzia>. Sugerowałam się instrukcją accorda,no cóż inaczej to trochę u mnie wyglądało.. Na fotkach powyżej już jest znajomo ale jeszcze nie do końca. Jak mam wymienić filtr kabinowy? Gdzie on jest, a jest bo jak klima jest to i filtr musi być przynajmniej w sklepie motoryzacyjnym tak mi powiedzieli.
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 69
- Rejestracja: śr 03 sie 2011, 20:27:20
- Lokalizacja: Kalwaria Z
Coś nie mogę uwierzyć że w hondzie jest filtr pyłkowy w podszybiu..,to nie volkswagen
http://civic5g.pl/printview.php?t=308&s ... b0ba9d5285
Znalazłam takie cuś ja nam czarny plastik 95r. wersja amerykańska. Doszłam do punktu 3 a utknęłam na 2 Gdzieś coś mi jeszcze trzyma.. gdzie i co?? Czy to ta śruba jak się kończą dywaniki??
http://civic5g.pl/printview.php?t=308&s ... b0ba9d5285
Znalazłam takie cuś ja nam czarny plastik 95r. wersja amerykańska. Doszłam do punktu 3 a utknęłam na 2 Gdzieś coś mi jeszcze trzyma.. gdzie i co?? Czy to ta śruba jak się kończą dywaniki??
Mam podobny problem co Mary.
Wersja USDM z klimą. Jest czarny plastik, odchodzi z niego rura do podszybia. Odkręciłem co się dało, odpiąłem zapinki. Odchyliłem i widzę nagrzewnicę. Oraz jakieś 4cm liści na dnie. Za nic nie mogłem zdjąć góry ani dołu obudowy, tylko odkurzaczem przeleciałem ile się dało. Chciałbym to zrobić porządnie, ale nie mam pojęcia jak. Sądząc po bałaganie w środku filtra kabinowego nie ma lub nie był założony. Wąż siedział tak mocno, że nie chciałem szarpać a żadnej obejmy tam nie widziałem.
Macie może jakieś instrukcje odnośnie takiej wersji? Byłbym wdzięczny za pomoc.
Jeśli są potrzebne zdjęcia to wstawię, ale nie w najbliższym czasie.
Edit: Znalazłem informację:
Wersja USDM z klimą. Jest czarny plastik, odchodzi z niego rura do podszybia. Odkręciłem co się dało, odpiąłem zapinki. Odchyliłem i widzę nagrzewnicę. Oraz jakieś 4cm liści na dnie. Za nic nie mogłem zdjąć góry ani dołu obudowy, tylko odkurzaczem przeleciałem ile się dało. Chciałbym to zrobić porządnie, ale nie mam pojęcia jak. Sądząc po bałaganie w środku filtra kabinowego nie ma lub nie był założony. Wąż siedział tak mocno, że nie chciałem szarpać a żadnej obejmy tam nie widziałem.
Macie może jakieś instrukcje odnośnie takiej wersji? Byłbym wdzięczny za pomoc.
Jeśli są potrzebne zdjęcia to wstawię, ale nie w najbliższym czasie.
Edit: Znalazłem informację:
Przetestuję i dam znać.Jeśli masz klime to musisz jeszczee odkręcić dwie śrubki w komorze slinika znajdują sie za akumulatorem.