Fotoporadnik MONTAŻ STEROWNIKA CENTRALNEGO ZAMKA NA PILOTA
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
- Lokalizacja: Kraków
Fotoporadnik MONTAŻ STEROWNIKA CENTRALNEGO ZAMKA NA PILOTA
Witam. Temat już był, ale ja chciałbym to wszystko złożyć do kupy i krok po kroku przedstawić montaż centralnego w Civicu V generacji:
Na początek o problemach, które doprowadzają wiele osób do strachu i odpuszczają samodzielny montaż.
Przeciąganie kabli do drzwi-w Hondzie to dramat ale właściwie po co to robić?
Tak naprawdę wystarczy nam plus i minus stałego zasilania. Są one na wtyczce wchodzącej do fabrycznego sterownika zamka, który znajduje się w drzwiach.
plus 12V - kabel biały z zielonym paskiem
masa - kabel czarny
Kolejny problem to zastanawianie się jakim impulsem jest sterowany zamek w naszej Hondzie. Oczywiście minusem ale co z tego? Wystarczy sterować siłownikiem, który zamontujemy, on poruszając cięgno zamykania będzie sterował prawym siłownikiem.
Skoro nie ciągniemy kabli to jak mam podłączyć kierunkowskazy? A po co one nam do szczęścia? Zamiast tego, aby mieć fizyczne potwierdzenie zamknięcia lub otwarcia zamontujmy sobie w drzwiach mini syrenkę.
Zaczynamy od przymiarki siłownika. Musi się mijać z szybą, a jednocześnie powinien być schowany we wnęce. Wszelkie przewody elektryczne powinniśmy zabezpieczać przed przetarciami robiąc z nich wiązkę izolacją i przypinając je do nieruchomych elementów drzwi a najlepiej do fabrycznej wiązki.
Przygotowujemy wiązkę zgodnie ze schematem producenta.
Montujemy sterownik (Koniecznie wiązką w dół!!!) oraz opcjonalnie syrenkę (u mnie zawinięta taśmą, bo nie chciałem głośnego dźwięku).
Na koniec łączymy wszystko w jedną wiązkę i podłączamy do zasilania.
Mam nadzieję, że zachęci lub przekona to kogoś do samodzielnego montażu. Pozdrawiam, Michał:)
Na początek o problemach, które doprowadzają wiele osób do strachu i odpuszczają samodzielny montaż.
Przeciąganie kabli do drzwi-w Hondzie to dramat ale właściwie po co to robić?
Tak naprawdę wystarczy nam plus i minus stałego zasilania. Są one na wtyczce wchodzącej do fabrycznego sterownika zamka, który znajduje się w drzwiach.
plus 12V - kabel biały z zielonym paskiem
masa - kabel czarny
Kolejny problem to zastanawianie się jakim impulsem jest sterowany zamek w naszej Hondzie. Oczywiście minusem ale co z tego? Wystarczy sterować siłownikiem, który zamontujemy, on poruszając cięgno zamykania będzie sterował prawym siłownikiem.
Skoro nie ciągniemy kabli to jak mam podłączyć kierunkowskazy? A po co one nam do szczęścia? Zamiast tego, aby mieć fizyczne potwierdzenie zamknięcia lub otwarcia zamontujmy sobie w drzwiach mini syrenkę.
Zaczynamy od przymiarki siłownika. Musi się mijać z szybą, a jednocześnie powinien być schowany we wnęce. Wszelkie przewody elektryczne powinniśmy zabezpieczać przed przetarciami robiąc z nich wiązkę izolacją i przypinając je do nieruchomych elementów drzwi a najlepiej do fabrycznej wiązki.
Przygotowujemy wiązkę zgodnie ze schematem producenta.
Montujemy sterownik (Koniecznie wiązką w dół!!!) oraz opcjonalnie syrenkę (u mnie zawinięta taśmą, bo nie chciałem głośnego dźwięku).
Na koniec łączymy wszystko w jedną wiązkę i podłączamy do zasilania.
Mam nadzieję, że zachęci lub przekona to kogoś do samodzielnego montażu. Pozdrawiam, Michał:)
-
- Podwójny As
- Posty: 206
- Rejestracja: pn 13 cze 2011, 20:46:02
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jakim problemem jest przeciągnięcie przewodów przez kostke w drzwiach?
w tej kostcie jest sporo pinów wolnych, które można przewiercić na wylot lub założyć wsówki te małe, w i wtedy możemy podłaczyć kierunkowskazy żeby było jak Bóg przykazał poza tym już kilka razy mi sie przydała funkcja kierunków "szukania auta"
ogólnie plus za to że chciało0 Ci sie robić fotki podczas prac..
w tej kostcie jest sporo pinów wolnych, które można przewiercić na wylot lub założyć wsówki te małe, w i wtedy możemy podłaczyć kierunkowskazy żeby było jak Bóg przykazał poza tym już kilka razy mi sie przydała funkcja kierunków "szukania auta"
ogólnie plus za to że chciało0 Ci sie robić fotki podczas prac..
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
- Lokalizacja: Kraków
o kurde, ja przy swoim zamku miałem antenę puszczoną w podszybiu bo jakiś gamoń centralkę zamontował pod maską, a zasięg w tym miałem taki że jak stałem 5 metrów za samochodem to nie łapał już zasięgu. stąd właśnie moje pytanie o antenkę. teraz wiem że najwyższa pora wydać stówę i kupić coś lepszego
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
- Lokalizacja: Kraków
-
- Podwójny As
- Posty: 206
- Rejestracja: pn 13 cze 2011, 20:46:02
- Lokalizacja: Bydgoszcz
poszedłeś w druciarstwo, przepraszam, że tak pisze, kierunkowskazów nie podłączać, antenke zwinąłes i twierdzisz że masz zasięg 100m, chyba przesadzasz, ja przy wyprostowanej na nowych bateriach w pilocie mooże tyle mam, ale nie Ty przy takim zawiniątku (moja centralka kosztowała 80zł) oddzielnie siłownik kupiony więc nie kładłem bubla, wstawiasz poradnik to wstaw taki który faktycznie jest poradnikiem, a nie podpowiedzią jak zrobic to na odczepnego...
podobnie bezpiecznik zasilania centralki pod boczkiem, w razie jakiegoś zwarcia żeby zmienic bezpiecznik trzeba sciagać boczek, no słabo to wypadło..
podobnie bezpiecznik zasilania centralki pod boczkiem, w razie jakiegoś zwarcia żeby zmienic bezpiecznik trzeba sciagać boczek, no słabo to wypadło..
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
- Lokalizacja: Kraków
-
- Podwójny As
- Posty: 206
- Rejestracja: pn 13 cze 2011, 20:46:02
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
- Lokalizacja: Kraków
Z racji posiadacza wersji BASIC, nie miałem przyjemności obcować z fabryczna centralką więc zamontowałem coś takiego:
http://allegro.pl/super-alarm-poreczne- ... 16126.html
Na początku też bylo podłączone 'byle było', ale tak nie mogło zostać - lutownica troche kabla i konektorów i przedłużenie kabli jak się patrzy (fabryczna wiązka jest za krótka - przy skręcaniu szyby kable się odłączały i nic nie działało). Centralka zamontowana w środku za konsolą środkową w głębi i nie ma problemu z zasięgiem.
Pytania:
- Czemu to cięgno od siłownika masz tak jakos pogięte na 'kur*a mać', a nie równolegle do cięgna zamka?
- Nie masz problemu z założeniem boczka z lekko odstającą syrenka ?
- Zamierzasz wygłuszać drzwi?
- Ktoś wie pod które kable podłączyć kierunki? Każda próba kosztowała mnie bezpiecznik, albo tylko prawa strona błyskała.
W HB polecam do tego pociągnięcia kabli i założenia siłownika w burcie jak dj-napster radzi.
http://allegro.pl/super-alarm-poreczne- ... 16126.html
Na początku też bylo podłączone 'byle było', ale tak nie mogło zostać - lutownica troche kabla i konektorów i przedłużenie kabli jak się patrzy (fabryczna wiązka jest za krótka - przy skręcaniu szyby kable się odłączały i nic nie działało). Centralka zamontowana w środku za konsolą środkową w głębi i nie ma problemu z zasięgiem.
Pytania:
- Czemu to cięgno od siłownika masz tak jakos pogięte na 'kur*a mać', a nie równolegle do cięgna zamka?
- Nie masz problemu z założeniem boczka z lekko odstającą syrenka ?
- Zamierzasz wygłuszać drzwi?
- Ktoś wie pod które kable podłączyć kierunki? Każda próba kosztowała mnie bezpiecznik, albo tylko prawa strona błyskała.
W HB polecam do tego pociągnięcia kabli i założenia siłownika w burcie jak dj-napster radzi.
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Centralka w drzwiach = przeciąganie dodatkowych przewodów przez drzwi do kabiny w celu uruchomienia pozostałych funkcji alarmu, lepiej dać "puszke" w kabinie i wtedy do drzwi trzeba przeciągać tylko po dwa przewody i jak będzie trzeba np zdjąć drzwi to nie będzie tyle roboty.
brak sygnału kierunkami i mini syrenka w drzwiach? brzmi jak opel calibra
brak sygnału kierunkami i mini syrenka w drzwiach? brzmi jak opel calibra
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
- Lokalizacja: Kraków
Nie rozumiem pytania. Nie chciałem żeby siłownik był dociskany przez boczek więc go schowałem, a widziałem na zdjęciach dużo bardzie wymyślne montaże siłowników i pogięte druty i uważam, że mój i tak jest z nich wszystkich najbardziej równoległy. Jak masz jakieś zdjęcia montażu naprawdę równoległego to pokaż:)EjDrian0 pisze:- Czemu to cięgno od siłownika masz tak jakos pogięte na 'kur*a mać', a nie równolegle do cięgna zamka?
EjDrian0 pisze:- Nie masz problemu z założeniem boczka z lekko odstającą syrenka ?
Wszystko przed montażem jakiegokolwiek elementu mierzyłem kilka razu i syrenka się mieści, jeszcze ma luzu trochę
.EjDrian0 pisze:- Zamierzasz wygłuszać drzwi?
Nie.
Zielono-żółty przewód na wyłączniku awaryjnych, pin 4. Sterowanie wszystkimi kierunkami na raz.EjDrian0 pisze:- Ktoś wie pod które kable podłączyć kierunki? Każda próba kosztowała mnie bezpiecznik, albo tylko prawa strona błyskała.
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
- Lokalizacja: Kraków
Witam . mam pytanie bo u mnie tylko ze ja mam peugota 406 . i u mnie jest juz zamontowana centralka na pilot lecz pilot nie działa i moje pytanie jest takie czy u mnie też wystarczy wymienić sam ten sterownik i bez żadnej synchronizacji bedzie działał tylko podłączyć i juz ? dodam tez ze mam fabrycznie alarm .
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka