Fotoporadnik MONTAŻ STEROWNIKA CENTRALNEGO ZAMKA NA PILOTA

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

Fotoporadnik MONTAŻ STEROWNIKA CENTRALNEGO ZAMKA NA PILOTA

#1

Post autor: motomaniek10 »

Witam. Temat już był, ale ja chciałbym to wszystko złożyć do kupy i krok po kroku przedstawić montaż centralnego w Civicu V generacji:

Na początek o problemach, które doprowadzają wiele osób do strachu i odpuszczają samodzielny montaż.
Przeciąganie kabli do drzwi-w Hondzie to dramat ale właściwie po co to robić?
Tak naprawdę wystarczy nam plus i minus stałego zasilania. Są one na wtyczce wchodzącej do fabrycznego sterownika zamka, który znajduje się w drzwiach.

plus 12V - kabel biały z zielonym paskiem
masa - kabel czarny

Kolejny problem to zastanawianie się jakim impulsem jest sterowany zamek w naszej Hondzie. Oczywiście minusem ale co z tego? Wystarczy sterować siłownikiem, który zamontujemy, on poruszając cięgno zamykania będzie sterował prawym siłownikiem.

Skoro nie ciągniemy kabli to jak mam podłączyć kierunkowskazy? A po co one nam do szczęścia? Zamiast tego, aby mieć fizyczne potwierdzenie zamknięcia lub otwarcia zamontujmy sobie w drzwiach mini syrenkę.

Zaczynamy od przymiarki siłownika. Musi się mijać z szybą, a jednocześnie powinien być schowany we wnęce. Wszelkie przewody elektryczne powinniśmy zabezpieczać przed przetarciami robiąc z nich wiązkę izolacją i przypinając je do nieruchomych elementów drzwi a najlepiej do fabrycznej wiązki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przygotowujemy wiązkę zgodnie ze schematem producenta.

Obrazek


Montujemy sterownik (Koniecznie wiązką w dół!!!) oraz opcjonalnie syrenkę (u mnie zawinięta taśmą, bo nie chciałem głośnego dźwięku).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na koniec łączymy wszystko w jedną wiązkę i podłączamy do zasilania.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Mam nadzieję, że zachęci lub przekona to kogoś do samodzielnego montażu. Pozdrawiam, Michał:)
thompson17
Podwójny As
Posty: 206
Rejestracja: pn 13 cze 2011, 20:46:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post autor: thompson17 »

Jakim problemem jest przeciągnięcie przewodów przez kostke w drzwiach?
w tej kostcie jest sporo pinów wolnych, które można przewiercić na wylot lub założyć wsówki te małe, w i wtedy możemy podłaczyć kierunkowskazy żeby było jak Bóg przykazał :) poza tym już kilka razy mi sie przydała funkcja kierunków "szukania auta"

ogólnie plus za to że chciało0 Ci sie robić fotki podczas prac..
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#3

Post autor: Hakier »

czy ta antenka powinna być tak zwinięta?
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: motomaniek10 »

Jest w instrukcji, że jeżeli chcemy jak największy zasięg to musimy ją wypuścić jak najwyżej, ale ja tego nie potrzebuję, zawinąłem tak żeby się nie przecierała. A zasięg mam ok 100m (w instrukcji podają max 120m).
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#5

Post autor: Hakier »

o kurde, ja przy swoim zamku miałem antenę puszczoną w podszybiu bo jakiś gamoń centralkę zamontował pod maską, a zasięg w tym miałem taki że jak stałem 5 metrów za samochodem to nie łapał już zasięgu. stąd właśnie moje pytanie o antenkę. teraz wiem że najwyższa pora wydać stówę i kupić coś lepszego ;)
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: motomaniek10 »

Ja za zestaw centralka+siłownik slave+mała syrenka zapłaciłem 75zł.
thompson17
Podwójny As
Posty: 206
Rejestracja: pn 13 cze 2011, 20:46:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

#7

Post autor: thompson17 »

poszedłeś w druciarstwo, przepraszam, że tak pisze, kierunkowskazów nie podłączać, antenke zwinąłes i twierdzisz że masz zasięg 100m, chyba przesadzasz, ja przy wyprostowanej na nowych bateriach w pilocie mooże tyle mam, ale nie Ty przy takim zawiniątku (moja centralka kosztowała 80zł) oddzielnie siłownik kupiony więc nie kładłem bubla, wstawiasz poradnik to wstaw taki który faktycznie jest poradnikiem, a nie podpowiedzią jak zrobic to na odczepnego...

podobnie bezpiecznik zasilania centralki pod boczkiem, w razie jakiegoś zwarcia żeby zmienic bezpiecznik trzeba sciagać boczek, no słabo to wypadło..
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#8

Post autor: motomaniek10 »

Zwarcia nie będzie bo nic się nie przeciera, wiązka puszczona jest odpowiednio, nie stać mnie na to żeby kupować droższe centralki, siłownik ukryty, krótki pręt, zasięgu dużego nie potrzebuję i nie miałem czasu podłączać kierunków, ale jak znajdę chwilę to zrobię to specjalnie dla Ciebie;)
thompson17
Podwójny As
Posty: 206
Rejestracja: pn 13 cze 2011, 20:46:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

#9

Post autor: thompson17 »

nie o to mi chodzi żebyś kupował droższy sterownik, po prostu do bezpiecznika powinien być dostęp, ale to są moje takie zachcianki jako elektronika :)
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#10

Post autor: motomaniek10 »

Też jestem elektrykiem i miałem go robić tak, że jak odkręcę panel sterowania szybami to tam ale wszystko robiłem na szybko.
EjDrian0
Obeznany
Posty: 110
Rejestracja: śr 14 wrz 2011, 22:26:11
Lokalizacja: Pigża City / Toruń

#11

Post autor: EjDrian0 »

Z racji posiadacza wersji BASIC, nie miałem przyjemności obcować z fabryczna centralką więc zamontowałem coś takiego:
http://allegro.pl/super-alarm-poreczne- ... 16126.html

Na początku też bylo podłączone 'byle było', ale tak nie mogło zostać - lutownica troche kabla i konektorów i przedłużenie kabli jak się patrzy (fabryczna wiązka jest za krótka - przy skręcaniu szyby kable się odłączały i nic nie działało). Centralka zamontowana w środku za konsolą środkową w głębi i nie ma problemu z zasięgiem.

Pytania:
- Czemu to cięgno od siłownika masz tak jakos pogięte na 'kur*a mać', a nie równolegle do cięgna zamka?
- Nie masz problemu z założeniem boczka z lekko odstającą syrenka ?
- Zamierzasz wygłuszać drzwi?
- Ktoś wie pod które kable podłączyć kierunki? Każda próba kosztowała mnie bezpiecznik, albo tylko prawa strona błyskała.

W HB polecam do tego pociągnięcia kabli i założenia siłownika w burcie jak dj-napster radzi.
Awatar użytkownika
dj-napster
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
Lokalizacja: Piła -> Krajenka

#12

Post autor: dj-napster »

Centralka w drzwiach = przeciąganie dodatkowych przewodów przez drzwi do kabiny w celu uruchomienia pozostałych funkcji alarmu, lepiej dać "puszke" w kabinie i wtedy do drzwi trzeba przeciągać tylko po dwa przewody i jak będzie trzeba np zdjąć drzwi to nie będzie tyle roboty.

brak sygnału kierunkami i mini syrenka w drzwiach? brzmi jak opel calibra :D
EjDrian0
Obeznany
Posty: 110
Rejestracja: śr 14 wrz 2011, 22:26:11
Lokalizacja: Pigża City / Toruń

#13

Post autor: EjDrian0 »

Teraz to poleciałeś :laugh:
My Civic 95' HB
viewtopic.php?t=12569
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#14

Post autor: motomaniek10 »

EjDrian0 pisze:- Czemu to cięgno od siłownika masz tak jakos pogięte na 'kur*a mać', a nie równolegle do cięgna zamka?
Nie rozumiem pytania. Nie chciałem żeby siłownik był dociskany przez boczek więc go schowałem, a widziałem na zdjęciach dużo bardzie wymyślne montaże siłowników i pogięte druty i uważam, że mój i tak jest z nich wszystkich najbardziej równoległy. Jak masz jakieś zdjęcia montażu naprawdę równoległego to pokaż:)
EjDrian0 pisze:- Nie masz problemu z założeniem boczka z lekko odstającą syrenka ?


Wszystko przed montażem jakiegokolwiek elementu mierzyłem kilka razu i syrenka się mieści, jeszcze ma luzu trochę
EjDrian0 pisze:- Zamierzasz wygłuszać drzwi?
.

Nie.
EjDrian0 pisze:- Ktoś wie pod które kable podłączyć kierunki? Każda próba kosztowała mnie bezpiecznik, albo tylko prawa strona błyskała.
Zielono-żółty przewód na wyłączniku awaryjnych, pin 4. Sterowanie wszystkimi kierunkami na raz.
EjDrian0
Obeznany
Posty: 110
Rejestracja: śr 14 wrz 2011, 22:26:11
Lokalizacja: Pigża City / Toruń

#15

Post autor: EjDrian0 »

Nie wiem czy to wina mojej instalacji czy tak jest normalnie ale u mnie prawa strona żółto-zielony a lewa niebiesko-czarny Biorę się za lutowanie :gunsmilie:

// Niestety na dzien dzisiejszy mam tylko jedną diode prostownicza także montaż będzie jutro kontynuowany :happy:
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#16

Post autor: motomaniek10 »

Zamiast diod możesz zastosować przekaźnik dwu-drogowy.
EjDrian0
Obeznany
Posty: 110
Rejestracja: śr 14 wrz 2011, 22:26:11
Lokalizacja: Pigża City / Toruń

#17

Post autor: EjDrian0 »

motomaniek10 pisze:Zamiast diod możesz zastosować przekaźnik dwu-drogowy.
Już nabyłem drogą kupna diody, ale thx za rade, może się kiedyś przydać :happy:

Co do połączenia równoległego to u mnie to wygląda tak:
Obrazek

Wszystko chodzi ładnie i zgrabnie :happy:
michaso

#18

Post autor: michaso »

Witam . mam pytanie bo u mnie tylko ze ja mam peugota 406 . i u mnie jest juz zamontowana centralka na pilot lecz pilot nie działa :) i moje pytanie jest takie czy u mnie też wystarczy wymienić sam ten sterownik i bez żadnej synchronizacji bedzie działał tylko podłączyć i juz ? dodam tez ze mam fabrycznie alarm . :)
michaso

#19

Post autor: michaso »

moze troche inaczej sformułuje swoje pytanie . To skoro ja juz mam zamontowane fabrycznie zamykanie drzwi na pilot i doprawadzone kable to czy wystarczy tylko ze podmienie sterownik i juz bedzie działać na nowym pilociku ?? :)
Awatar użytkownika
dj-napster
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
Lokalizacja: Piła -> Krajenka

#20

Post autor: dj-napster »

michaso, najpierw się dowiedz czy masz uszkodzoną fabryczną centralkę czy uszkodzony pilot czy może coś innego.
Najlepiej szukaj oryginalnej centralki na forum peugeota, ja bym tak zrobił i w ogóle tam załóż temat będą wiedzieć co się mogło stać.
ODPOWIEDZ