Strona 1 z 2

zimny dolot i gaśnięcie na gazie

: sob 28 kwie 2012, 14:38:06
autor: niuniexPL
Zrobiliśmy z Glodim zimny dolot i niby jest wszystko ładnie i pięknie, ale... Jak dohamowuję z dużej prędkości np na skrzyżowaniu i redukuję na niższy bieg to silnik gaśnie... Jak temu zapobiec? Próbowałem zwiększać dawkę gazu i też nic. Podgiąłem rurę od dolotu zimnego powietrza do samego dołu i nadal to samo... Co zrobić żeby nie gasł?

: sob 28 kwie 2012, 16:29:16
autor: młody
tylko na gazie gaśnie ?

: sob 28 kwie 2012, 17:55:25
autor: Walnuts.inc
niuniexPL a ile masz już przelatane na gazie? Może reduktor musisz zregenerować, u mnie też na gazie ostatnio niskie obroty mam i się zastanawiam nad kupnem nowych membran.

: sob 28 kwie 2012, 18:44:59
autor: niuniexPL
tak, tylko na gazie... gaz mam 6 lat, ale nie wiem kiedy co było wymieniane :D Filtr gazu jedynie wymieniłem... Wcześniej nie gasł, tylko teraz mam zimny dolot i moim myśleniem dostaje za dużo powietrza niż powinien i gaśnie...

: sob 28 kwie 2012, 21:04:05
autor: KubaJ
no to jeżeli gaśnie tylko na gazie to przyczyna musi leżeć gdzieś przy instalacji, jeżeli od 6 lat nie bło zaglądane to lepiej przejżyj wsyztsko i zrób na zlot :D

: sob 28 kwie 2012, 22:35:17
autor: pasta725
Oj nuniex nuniex :D
Masz oddzielny komputer do gazu, trzeba teraz pewnie przeregulować gaz.
Podjedź do gazownika, on Ci wyreguluje.
:P

: ndz 29 kwie 2012, 03:32:23
autor: niuniexPL
byłem u gazownika, wszystko jest już wyregulowane, ale i tak gaśnie :P

: ndz 29 kwie 2012, 11:14:27
autor: pasta725
O masz :D
To nie mam pomysłu.
Zamrażasz silnik tym zimnym airem :P

: ndz 29 kwie 2012, 13:42:05
autor: joony
a bez zimnego dolotu było w porządku??

: ndz 29 kwie 2012, 15:17:38
autor: niuniexPL
bez zimnego było w miarę ok, ale też potrafił przygasnąć

: ndz 29 kwie 2012, 19:43:39
autor: RastaMan81
zwiekszyłes dawke powietrza i na gazie co bys nie robił i tak bedzie gasł. jedyny sposób to wywalić LPG :P

: pn 30 kwie 2012, 09:58:04
autor: Olek60
też mi się tak wydaje, podobno niektórzy "gazownicy" wręcz wkładali jakąś szmatę w dolot by przydusić i jako-tako chodziło to na gazie. LPG i tuning mechaniczny nie łatwo połączyć ;)

: pn 30 kwie 2012, 10:00:04
autor: pasta725
Ja chciałem zrobić airduct a potem kibel rura.
Otworakiem (czy jak to zwał :D) chciałęm wywiercić dziurę w miejscu do tego przeznaczonym, bo w d13 jest zaślepione...
Ale też mam podtlenek więc chyba zrezygnuję.

: pn 30 kwie 2012, 10:20:31
autor: niuniexPL
ja też chyba muszę zrezygnować :/ Dzieje się coś, jak odpalam z "popychu" ? czyli że zgaśnie i jedzie ze 40 km/h, wrzucam 3 bieg i puszczam sprzęgło?

: pn 30 kwie 2012, 10:21:55
autor: Glodi
ja osobiscie polecam dolot zimnego;D u mnie tam sie sprawdza znakomicie i efekty są odczuwalne:) do tego wspomne ze latam tylko na lpg;p bo na pb to na razie nie stac hehe:)

: pn 30 kwie 2012, 10:35:05
autor: pasta725
niuniexPL pisze:ja też chyba muszę zrezygnować :/ Dzieje się coś, jak odpalam z "popychu" ? czyli że zgaśnie i jedzie ze 40 km/h, wrzucam 3 bieg i puszczam sprzęgło?
Rozrząd może przeskoczyć.
To już nie wiem, chyba zrobi i sam się przekonam czy będzie si.

: pn 30 kwie 2012, 10:38:53
autor: Laskosz
Olek60 pisze: podobno niektórzy "gazownicy" wręcz wkładali jakąś szmatę w dolot by przydusić i jako-tako chodziło to na gazie
Mi gazownik w starym volvie wyciął dziurę w puszce filtra w tym samym celu. Do dzisiaj nie wiem czy to rzeczywiście pomagało :wstyd:

: pn 30 kwie 2012, 12:33:24
autor: niuniexPL
Chyba wiem co zrobić. Wcześniej miałem zaklejony w pół ten plastik co pobierał powietrze z boku... Teraz jest on wyjęty a rura od zderzaka wchodzi do rury od rezonatora... Jutro pocuduję i zakleję pół rury od rezonatora, może to coś pomoże... Będzie tak samo jak wcześniej, ale będzie zimne powietrze dochodzić zamiast gorącego :)

: wt 01 maja 2012, 12:56:51
autor: niuniexPL
No i pozbyłem się zimnego dolotu, nic mi to nie dawało, a tylko silnik gasł... :) Do D15B2 na LPG jak najbardziej odradzam :P

: wt 01 maja 2012, 14:51:00
autor: motomaniek10
Jeżeli silnik na LPG gaśnie podczas jazdy na luzie to należy po pierwsze skierować tak pobór powietrza do filtra abo szedł on do tyłu samochodu, nie może pęd powietrza go "wpychać" do filtra. Po drugie jeżeli to nie pomoże należy ustawić minimalne otwarcie attuatora eksperymentalnie o 5 kroków więcej. (jeżeli to nie pomoże to podnosimy dalej i robimy taki zabieg zakładając, że gaz jest prawidłowo wyregulowany)