Strona 1 z 1
Alarm a centralka, da sie połączyć
: ndz 15 kwie 2012, 17:29:59
autor: szatri
Witam, zakupiłem sedana ale nie dostałem żadnych kwitów z alarmu i nie bardzo wiem co to za model, na razie działa, ale nie wiem czy tak do końca dobrze bo są czasami problemy z odpaleniem ale to na inna bajkę.
Mianowicie, alarm prezentuje się następująco:
Może nie widać za dobrze ale z tych 2 mniejszych wsuwek są tylko podłączone 2 kable , zielony i czerwony, reszta jest ucięta.
Chciał bym się dowiedzieć do czego są te poucinane kable, zależy mi na podpięciu się do centralnego zamka by dał się sterować nim za pomocą pilota od alarmu?
centralka jest fabryczna hondy
: pn 16 kwie 2012, 00:32:05
autor: grrruby
nie sadze zeby alarm utrudniał uruchomienie samochodu, predzej immobiliser. ale moze tez byc przekaźnik pompy paliwa - jakie dokladnie masz problemy z odpaleniem?
: pn 16 kwie 2012, 10:52:11
autor: Dj Diablo
grrruby pisze:predzej immobiliser. ale moze tez byc przekaźnik pompy paliwa
dokładnie
: pn 16 kwie 2012, 11:50:32
autor: szatri
Tylko że nie mam immobilisera, a w alarmie chyba jest odłączanie pompy, inna kwestia to czy pompa musi pracować za każdym razem jak się włącza zapłon, może jest jakiś czujnik ciśnienia i nie załącza jak jak jest ciśnienie w wtrysku?
Ale to nie o tym chciałem tutaj pisać
add
Rozebrałem drzwi i tam mam siłownik master, idą do niego 3 kable z centralki hondy:
Da się chyba nimi wysterować zamykanie i otwieranie centralki, ale to nie wszystko, są jeszcze 2 inne kable z siłownika nigdzie nie podpięte:
Zielony i niebieski, dawałem na nie +12v i masę, nic się nie działo, wiec do czego one są??
: wt 01 maja 2012, 20:40:09
autor: szatri
Te dwa kable to już wiem, nie kontaktowały wcześniej teraz otwiera i zamyka jak dam +12i masę zamiennie na te kable.
Wracamy do alarmu, mam na nim takie dwa układziki
UTC PUCA
ULN2003
PIC 16F628
G47S0
030738J
jak rozgryźć te ucięte kabelki?
: wt 01 maja 2012, 22:05:16
autor: dj-napster
A gdzie masz obudowę od tego alarmu?
co do problemów z odpalaniem to raczej inna przyczyna.
Niepodłączone dodatkowe przewody od siłownika są od sterowania drugim siłownikiem, nie potrzebne tobie bo masz i tak fabrycznie centralny.
Siłownik który jest na zdjęciu ktoś podłączył po to żeby zamykać wszystkie drzwi pilotem, jak ten siłownik "szarpnie" drut od zamykania w drzwiach kierowcy to wszystkie inne drzwi też się zamkną.
Trzeba miernikiem sprawdzić na których obciętych dwóch przewodach alarmu pojawia się na przemian impuls przy zamykaniu i otwieraniu drzwi pilotem, możliwe że są takie przy tym alarmie, wtedy podłącz je do tego siłownika.
Kolejne przewody poucinane to mogą być np: dodatkowy kanał do otwierania bagażnika lub wlewu paliwa, długi sygnał do domykania szyb itp, miernikiem to można sprawdzić
: śr 02 maja 2012, 09:02:31
autor: szatri
Trochę pogrzebałem w tych alarmach i najbliżej prawdy udało mi się znaleźć
Anakonda Ar-7-1z
Ale jest mały szkopuł bo kolorki kabli i podłączenia się nie zgadzają! Może to jakiś pochodny model?
dj-napster pisze:A gdzie masz obudowę od tego alarmu?
Mam obudowę ale to kawałek plastiku bez żadnych oznaczeń.
dj-napster pisze:
Siłownik który jest na zdjęciu ktoś podłączył po to żeby zamykać wszystkie drzwi pilotem, jak ten siłownik "szarpnie" drut od zamykania w drzwiach kierowcy to wszystkie inne drzwi też się zamkną.
Tak zgadza się, testowałem drugim akumulatorem przez otwarte okno i działa.
dj-napster pisze:
Trzeba miernikiem sprawdzić na których obciętych dwóch przewodach alarmu pojawia się na przemian impuls przy zamykaniu i otwieraniu drzwi pilotem, możliwe że są takie przy tym alarmie, wtedy podłącz je do tego siłownika.
Próbowałem to sprawdzić lecz nic ciekawego nie znalazłem, nie ma dwóch kabli co by na przemiennie było +12i masa, prawdopodobnie jest jakiś "mostek/przystawka" do sterowania plusem lub minusem do zamka w drzwiach.
Pilot
: wt 08 maja 2012, 20:31:02
autor: szatri
Jednak się da, sterowanie masą