co zamiast kata

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
reg1n
Obeznany
Posty: 107
Rejestracja: pt 12 wrz 2008, 02:03:51
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

co zamiast kata

#1

Post autor: reg1n »

mam niecny plan wywalić katalizator z mojego eg3 i nie wiem za bardzo co w jego miejsce wsadzić strumienice? byle rure? przelotówke z jakiegoś innego modelu? (słyszałem, ze niektórzy z golfa 3gti wsadzali)
vidar

#2

Post autor: vidar »

Strumienice wszyscy odradzają.
Jak wstawisz rurę to będziesz miał taki charakterystyczny metaliczny dźwięk.
Najlepiej wg mnie wstawić cat-converter, katalizator sportowy (ale to są większe koszty) lub wspawać w to miejsce zwykły przelotowy tłumik.
piotrooh

#3

Post autor: piotrooh »

Wstaw sobie przelotowy - dużo głośniej nie będzie a efekt przy silniku D13B2 jest pozytywny.
Tu masz linka do tematu: http://www.civic5gen.pl/viewtopic.php?t ... c&start=40
sven

#4

Post autor: sven »

Najlepiej jak wstawisz cat converter http://www.allegro.pl/item424332842_jdm ... atora.html
Awatar użytkownika
reg1n
Obeznany
Posty: 107
Rejestracja: pt 12 wrz 2008, 02:03:51
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

#5

Post autor: reg1n »

muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#6

Post autor: muzammil »

wspawaj zwykly kawalek rurki. Zadnych cudaczen typu strumienice, jakies niby catalizatory sportowe itd. odpusc sobie, nie wydawaj niepotrzebnie kasy a i tak efekt bedize najlepszy(bo wlasnie wspawanie rurki daje najwiekszy przyrost).
sven

#7

Post autor: sven »

Z tym przyrostem to jest różnie .. jeśli kat był zawalony syfem i zamulał auto to po zmianie na co kolwiek odczujesz róznice i nie ważnie czy będzie to rurka czy inne ścierwo...
Najbardziej pospolita jest rurka , a jeśli już chcesz mieć ładnie pod spodem to cat converter będzie ładnie wyglądał... Strumiennice zostawcie dla golfow i opli tu dzież bmw-e ;)
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#8

Post autor: muzammil »

byly robione pomiary z roznymi setupami przez kilku uzytkownikow(na CKPL) i wspawanie rurki dawalo najlepsze rezultaty nawet gdy katalizator byl sprawny(kazdy katalizator daje opor, nawet nowy). oczywiscie mowimy p przyroscie rzedu 1-2 KM, nikt tu nie mysli o 10 :D
sven

#9

Post autor: sven »

muzammil pisze:oczywiscie mowimy p przyroscie rzedu 1-2 KM, nikt tu nie mysli o 10
Włąsciciele innych marek liczą właśnie na 10 ;)
Kobriii

#10

Post autor: Kobriii »

wszyscy narzekają na strumienice ale nie mają żadnego potwierdzenia, my mamy doświadczenie - wystarczy spojrzeć na Picia - on zamiast kata ma strumkę i dodatkowo zamiast środkowego też jest strumka - komentować nie trzeba - wystarczyło spojrzeć co robił Piciu w Borsku na pasie
misiekemeryt160
Obeznany
Posty: 118
Rejestracja: wt 07 paź 2008, 22:28:13
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#11

Post autor: misiekemeryt160 »

ja w weekend nastepny kata zastąpię rurka i tez bedzie gitarowo
DOHC
bogdan85

#12

Post autor: bogdan85 »

No właśnie przy okazji wstawienia rurki trzeba z kata wyciąć mocowania ,trochę szkoda dobrego kata parę złoty jest warty.
misiekemeryt160
Obeznany
Posty: 118
Rejestracja: wt 07 paź 2008, 22:28:13
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#13

Post autor: misiekemeryt160 »

heh nio na zlomie za zuzyty dadza ci 200zł:)
DOHC
bogdan85

#14

Post autor: bogdan85 »

W sumie to masz racje.Jeśli chodzi o zastąpienie kata też jestem za zwykłą rurką.
misiekemeryt160
Obeznany
Posty: 118
Rejestracja: wt 07 paź 2008, 22:28:13
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#15

Post autor: misiekemeryt160 »

duzo xie to nie kosztuje a kasa jeszce sie zwraca . bardzo łatwe i niekoniecznie pzryjemne.
DOHC
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#16

Post autor: Pecado »

A ja proponuje wtawic cokolwiek, a nie rurkę. Zawsze to lepiej na przeglądzie. osobiscie u siebie mam przelot.
misiekemeryt160
Obeznany
Posty: 118
Rejestracja: wt 07 paź 2008, 22:28:13
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#17

Post autor: misiekemeryt160 »

znaczy wspawac rurkę ale osłonic tymi blachami co osłaniaja katalizator.

ja tam sie tym nie martwie bo ja na pzregląd to nawet bez samochodu mogę przybyc. pieczatka i po zawodach także normy emisji spalin itp mnie nie interesują
DOHC
bogdan85

#18

Post autor: bogdan85 »

Widzisz nie każdy ma takie znajomości jak ty ,po za tym to już co raz mniej diagnostów robi takie numery, bo już dla wielu źle się to skończyło. Samochód do 1995r nie musi być firmowo wyposażony w katalizator ,jeśli nie ma kata to zmieniają się normy emisji spalin .Więc jeżeli mamy silnik w miarę "zdrowy".To diagnosta nie powinien się przyczepić do naszego autka.Tak ja to widzę jak się mylę to poprawcie.
piotrooh

#19

Post autor: piotrooh »

bogdan85 pisze:Więc jeżeli mamy silnik w miarę "zdrowy".To diagnosta nie powinien się przyczepić do naszego autka.Tak ja to widzę jak się mylę to poprawcie.
Nie mylisz się. Ja mam wstawiony przelot i przegląd przeszedł bez większych problemów i na pełnym legalu. Dodam tylko, że w dowodzie mam wbite "kat".
misiekemeryt160
Obeznany
Posty: 118
Rejestracja: wt 07 paź 2008, 22:28:13
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#20

Post autor: misiekemeryt160 »

piotrooh, a robił ci analize spali?? Bo nie uwierze jak napiszesz że wsadził ci sonde do wydechyu i wszystko było ok bez kata :kid:
DOHC
ODPOWIEDZ