Dymi na wyskokich obrotach

mako0

Dymi na wyskokich obrotach

#1

Post autor: mako0 »

Witam.. posiadam civic hatchback z 92r ze silnikiem d15b2.i mam problem mianowicie, przy wysokich obrotach tak ok 3,5 zaczyna dymic siwym dymem i czuć olej... Mierzyłem ciśnienie w cylindrach wyniosło 11,5bar. w każdych tłokach było porówno mam zaleny olej 15w40 lecz strasznie dymi mi na tych wysokich obrotach ... co mozę byc nie tak?? a ile oleju bierze nie wiem bo duzo nim nie jeźziłem bo jest nowo zakupiony... czy silnik nadaje sie do remontu?? i co by nalezało najpierw wymienić ... z góry dzieki za odp...
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#2

Post autor: Grzesieek »

Jak pali olej to dymi na niebiesko, jak na biało to płyn chłodniczy... Zapewne do wymiany uszczelniacze zaworowe, pierścienie i uszczelka pod głowicę.
mako0

#3

Post autor: mako0 »

jest taki niebieskawy dym i czuć go ... no ale jesli ciśnien ie w cylindrach wynosi 11,5 to też trzeba pierścienei wymienaić ...
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#4

Post autor: Grzesieek »

Tak, pierścienie, przez zużycie których silnik może spalać olej nie mają wpływu na kompresję (na każdym tłoku masz trzy rodzaje pierścieni). Możesz zacząć od wymiany uszczelniaczy- nie jest to trudna operacja i stosunkowo tania, możesz to zrobić bez zdejmowania głowicy- jak dalej będzie palił olej to dopiero będzie trzeba ściągać głowę i dłubać z pierścieniami.
mako0

#5

Post autor: mako0 »

jaki koszt jest mniej wiecej takich uszczelniaczy i czy jest to stosunkowo łatwo dostać ??
bo wiem jedno przy odpalaniu go na zimnym silniku nie zadymi ani grama ani przy goracyms ilniku odpalanie go też nie zadymi tlyko no tak jak mówiłem dojdą obroty do 4tys to jest z tyłu siwo.
Zientas
Potrójny As
Posty: 372
Rejestracja: czw 20 paź 2011, 14:02:05
Lokalizacja: Żory

#6

Post autor: Zientas »

jak ogarniesz sobie kogos to zrobi Ci uszczeniacze na aucie i niejest to kosmiczny koszt. Moj znajomy ogarnia to za 100pln.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#7

Post autor: Grzesieek »

Ja robiłem sam, czyli wyszedł koszt samych uszczelniaczy- ok. 100zł.
Zientas
Potrójny As
Posty: 372
Rejestracja: czw 20 paź 2011, 14:02:05
Lokalizacja: Żory

#8

Post autor: Zientas »

jakos tak wychodza;P mi to kolega ogarnol w starym silniku za 100 bo byl mi winny mała przysługe:P a powiedz mi odczules roznice??
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#9

Post autor: Grzesieek »

Nie :D
Zientas
Potrójny As
Posty: 372
Rejestracja: czw 20 paź 2011, 14:02:05
Lokalizacja: Żory

#10

Post autor: Zientas »

ja mialem podobnie:P jak niepocilem jej to niepalila oleju a jak wczodzila na 4,5k-5k zaczynalo sie utrudnienie dla przeciwnika w postaci zaslony dymnej:D
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#11

Post autor: Grzesieek »

Moja zżerała kosmiczne ilości oleju, nie chce skłamać więc nie będę podawał wartości na 1000km. Na jakimś Rally Sprincie w bojowych warunkach na 20km spaliła 2 litry (!) Wymieniłem pierścienie, przestała palić olej, trochę już przejechałem i zauważalnego zużycia brak.
Zientas
Potrójny As
Posty: 372
Rejestracja: czw 20 paź 2011, 14:02:05
Lokalizacja: Żory

#12

Post autor: Zientas »

szok;D to przepalo 100ml na 1km:D nieźle;d mi palila wczesniej 1.5l na 1tys:P ale zrobilem przekladke słupka i teraz mam silniczek co pali tez olej ale 300ml na 1tys:p takze znosnie:P. I mysle wlasnie przez to nad uszczelniaczami:P
maly2883
Potrójny As
Posty: 305
Rejestracja: czw 14 lip 2011, 22:24:28
Lokalizacja: Pomorze

#13

Post autor: maly2883 »

moja zezarła na 1000km 3 litry :) i po remoncie jest git
LoOka
Berbeć
Posty: 45
Rejestracja: śr 14 mar 2012, 21:41:53
Lokalizacja: tarnów

#14

Post autor: LoOka »

podobny problem mialem. Wymienilem uszczelniacze i bylo git :) w kazdym razie proponuje to zrobic zanim sie rozsypie ;)
mako0

#15

Post autor: mako0 »

czyli z tego co piszecie to uszczelniacze pomoga i nie bedzie dymi tak...?? bo wiem jedno że ciśnienie w garach jest naprawde dobre bo wyszło mi prawie 12barów a silnik nowy ma 13barów ... wiec myśle ze to nie pierścienie a wąłsnie te uszczelniacze ...
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#16

Post autor: Grzesieek »

Nie... wg mnie lepiej zacząć mniej inwazyjnie od wymiany uszczelniaczy (a nuż pomoże) - chociaż bardziej prawdopodobna jest opcja z pierścieniami (uszczelniacze przy remoncie i tak powinieneś wymienić). Co do ciśnienia to powtórzę jeszcze raz: pierścienie przez które silnik może spalać olej nie mają na to wpływu.
kiki
Berbeć
Posty: 24
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 11:40:39
Lokalizacja: Bieruń

#17

Post autor: kiki »

sie podepne pod temat, jaka uszczelke pod glowice do d15b i czy jest jakas roznica w uszczelniaczach zaworowych?
mako0

#18

Post autor: mako0 »

wymieniałem uszczelniacze zaworowe i dalej mi kopci :/ czyli chyba nic to nie dało
do tego jeszce dosżło takie cos ze na wolnych obrotach na biegu jałowym silnik chodiz równo a nagle tak pstryka co jakiś czas z tłumika i obroty schodza na 900 , 1000, 800, 700 i tak na zmiane a czasem jest dobrze co mozę byc nie tak?? a co do dymienia to czy mzoę być uszczelka pod głowcą nie teges.??
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#19

Post autor: Grzesieek »

No to niestety wszystko wskazuje na pierścienie. A to strzelanie/pstrykanie z tłumika to mogą być wypadające zapłony.
Zientas
Potrójny As
Posty: 372
Rejestracja: czw 20 paź 2011, 14:02:05
Lokalizacja: Żory

#20

Post autor: Zientas »

ile dales za wymiane uszczelniaczy?
ODPOWIEDZ