Dymi na wyskokich obrotach
Dymi na wyskokich obrotach
Witam.. posiadam civic hatchback z 92r ze silnikiem d15b2.i mam problem mianowicie, przy wysokich obrotach tak ok 3,5 zaczyna dymic siwym dymem i czuć olej... Mierzyłem ciśnienie w cylindrach wyniosło 11,5bar. w każdych tłokach było porówno mam zaleny olej 15w40 lecz strasznie dymi mi na tych wysokich obrotach ... co mozę byc nie tak?? a ile oleju bierze nie wiem bo duzo nim nie jeźziłem bo jest nowo zakupiony... czy silnik nadaje sie do remontu?? i co by nalezało najpierw wymienić ... z góry dzieki za odp...
Tak, pierścienie, przez zużycie których silnik może spalać olej nie mają wpływu na kompresję (na każdym tłoku masz trzy rodzaje pierścieni). Możesz zacząć od wymiany uszczelniaczy- nie jest to trudna operacja i stosunkowo tania, możesz to zrobić bez zdejmowania głowicy- jak dalej będzie palił olej to dopiero będzie trzeba ściągać głowę i dłubać z pierścieniami.
Nie... wg mnie lepiej zacząć mniej inwazyjnie od wymiany uszczelniaczy (a nuż pomoże) - chociaż bardziej prawdopodobna jest opcja z pierścieniami (uszczelniacze przy remoncie i tak powinieneś wymienić). Co do ciśnienia to powtórzę jeszcze raz: pierścienie przez które silnik może spalać olej nie mają na to wpływu.
wymieniałem uszczelniacze zaworowe i dalej mi kopci
czyli chyba nic to nie dało
do tego jeszce dosżło takie cos ze na wolnych obrotach na biegu jałowym silnik chodiz równo a nagle tak pstryka co jakiś czas z tłumika i obroty schodza na 900 , 1000, 800, 700 i tak na zmiane a czasem jest dobrze co mozę byc nie tak?? a co do dymienia to czy mzoę być uszczelka pod głowcą nie teges.![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
![:/ :/](./images/smilies/kwasny.gif)
do tego jeszce dosżło takie cos ze na wolnych obrotach na biegu jałowym silnik chodiz równo a nagle tak pstryka co jakiś czas z tłumika i obroty schodza na 900 , 1000, 800, 700 i tak na zmiane a czasem jest dobrze co mozę byc nie tak?? a co do dymienia to czy mzoę być uszczelka pod głowcą nie teges.
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)