Honda bierze olej
Honda bierze olej
Witam. od niedawna posiadam Honda V Coupe 1.5 101KM. po zakupie samochodu jakis miesiac bylo wszystko ok. po mniej wiecej 2 miechach pewnego razu poczulem dziwny zapach spod machy. zajrzalem pod maske by sprawdzic olej a tam sucho . dolalem okolo 1l tobylo ponad min. ale przyszlo na zmiane oleju juz wiec zakupilem mobil 10w/40 ktory byl wczesniej lany. olej zmieniony weszlo mniej wiecej 3.3 - 3.7l. po przejechaniu 1000km sprawdzam stan a tam kuzwa min jest. dolalem 1litr i bylo ok. pod spodem jest troszke wymazana olejem no i nie wiem co jest. albo bierze olej albo jest wyciek. samochod jak jest nawet cieply to dymi na bialo jak dostanie tak pod 4tys a kolega mi raz powiedzial jak jechal za mna ze puszcza niebieskie kleby dymu. jak myslicie co to moze byc? w tej chwili jestem za granica i nic nie moge zrobic ale gdy wroce(maj) to od razu sie biore za nia. dodam ze honda kreci sie tylko do 5tys. czy ktos by tak ustawil czy to ma cos wspolnego z tym olejem? pomozcie. 230 tys przebieg.
tak czulem ze remont bedzie konieczny. przypomnialo mi sie jeszcze ze gdy rano odpalam to slychac tak bardzo maly stukot jak w dieselu. chwile pochodzi jakies 2 min i przestaje. kolega mi powiedzial ze to moga byc panewki ale ja sie nie znam wiec nie wiem. na jakich czesciach mam robic remont? mysle ze jestem w stanie przeznaczyc 1500zl w tym rozrzad.
czyli tak. pierscienie + uszczelniacze + uszczelka pod glowica + panewki + rozrzad. to zmieniam i zobaczymy ile mi powie mechanik za robote. czy ktos z was robil remont silnika i wie mniej wiecej jakie oleje na dotarcie trzeba zakupic i ile km trzeba zrobic aby potem zalac juz ten wlasciwy i wogole jak jezdzic zeby wszystko bylo ok? mam nadzieje ze remont pomoze bo sie zalamie
+ uszczelka pod kolektor dolotowy, wydechowy,miskę olejowa, nowe śruby do głowicy by się przydały, docierasz to jakieś 1000km spokojna jazda,przy okazji dobrze by było głowice zregenerować prowadnice planowanie itp. krótko na twoim miejscu szukał bym drugiego zdrowego słupka, to są koszta w granicy 500 zł spokojnie można znaleźć coś taniej ale tu raczej nie warto oszczędzać, tylko nie wiadomo nigdy do końca na jaki słupek trafisz.
Dokładnie, też nie masz gwarancji że ten "nowy" silnik się brzydko mówiąc nie wysra za 10 czy 20k km.
kamil070, prawdopodobnie powinieneś wziąć pod uwagę jeszcze planowanie głowicy, tutaj przy okazji dochodzi koszt uszczelki pod ssaka i wydech- jak kolega wyżej napisał. Uszczelka pod miską jest taka, że nie ma konieczności jej wymiany (zazwyczaj), swoją po małym remoncie założyłem ponownie i jest sucho- podobnie uszczelka pod pokrywą zaworów.
Docieranie to przynajmniej 1000km (możesz dokładnie o tym przeczytać w innych miejscach, ogólnie chodzi o dość delikatną jazdę), dużo ludzi zaleca wtedy jazdę na dobrym mineralu- chociaż ja docierałem na Motulu 10W40.
kamil070, prawdopodobnie powinieneś wziąć pod uwagę jeszcze planowanie głowicy, tutaj przy okazji dochodzi koszt uszczelki pod ssaka i wydech- jak kolega wyżej napisał. Uszczelka pod miską jest taka, że nie ma konieczności jej wymiany (zazwyczaj), swoją po małym remoncie założyłem ponownie i jest sucho- podobnie uszczelka pod pokrywą zaworów.
Docieranie to przynajmniej 1000km (możesz dokładnie o tym przeczytać w innych miejscach, ogólnie chodzi o dość delikatną jazdę), dużo ludzi zaleca wtedy jazdę na dobrym mineralu- chociaż ja docierałem na Motulu 10W40.
no teraz nie wiem czy szukac drugiego silnika czy robic ten remont. pojade do mechanika i zobacze ile mnie beda czesci kosztowac. nie mam zamiaru jej sprzedawac bo ja poprostu kocham ten samochod i chce go zrobic juz dla siebie na dluzszy czas. takze mysle ze jestem nawet podniesc cene remontudo 2tys i zrobic juz ja na cacy. mam jeszcze problem bo wolno mi lapie temperatur samochod. zeby wskazowka temp doszla na wlasciwy stan to musze zrobic 15km a i jak juz przejade ta odlegosc i chce odkrecic korek od chlodnicy to jest strasznie duze cisninie i musze powoli odkrecac zeby nie dostac po oczach korkiem ale plynu nie gotuje. plyn jest pod samym korkiem. moze jest uklad zapowietrzony?
pamiętaj, że kupując nowy silnik nie wiesz czy trafisz dobrze czy źle ..
możesz kupić i mieć w tym stanie co obecny, remontując swój później wiesz co masz
niuniex teraz trafiles dobrze z silnikiem, ale przypomnij sobie ile miałeś srania z poprzednimi, które również miały być dobre ja bym był za remontem - raz a porządnie
możesz kupić i mieć w tym stanie co obecny, remontując swój później wiesz co masz
niuniex teraz trafiles dobrze z silnikiem, ale przypomnij sobie ile miałeś srania z poprzednimi, które również miały być dobre ja bym był za remontem - raz a porządnie
właśnie, do tego dochodzą kwestie finansów
mi jak padł silnik to zrezygnowałem z remontu i wybrałem swap, ale ja miałem nagrany pewny silnik, który był w naprawdę dobrej kondycji i miałem do niego dostęp jak był jeszcze w samochodzie .. dlatego jesli chodzi o swap tak jak była mowa wczesniej, to trzeba trochę poszukać i nie brać pierwszego lepszego
musisz sobie wszystko ogarnąć na spokojnie i przemyśleć, co będzie najbardziej opłacalne, żebyś wyrobił się z funduszem
mi jak padł silnik to zrezygnowałem z remontu i wybrałem swap, ale ja miałem nagrany pewny silnik, który był w naprawdę dobrej kondycji i miałem do niego dostęp jak był jeszcze w samochodzie .. dlatego jesli chodzi o swap tak jak była mowa wczesniej, to trzeba trochę poszukać i nie brać pierwszego lepszego
musisz sobie wszystko ogarnąć na spokojnie i przemyśleć, co będzie najbardziej opłacalne, żebyś wyrobił się z funduszem
dobrze ze na swiecie sa jeszcze tacy ludzie jak Wy i chca pomoc:) dobrze ze to tylko termostat. moja przygoda z Honda zaczela sie od niedawna i nie jestem jeszcze wprowadzony w ta marke wiec powiedzcie mi czy silniki z HB czy Sedan beda pasowaly do mojej Coupety? czy sa jakies modele ktore mam ewentualnie wykreslic gdyby zaszla opcja swap?