Problem po swapie na pełen wtrysk

andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

Problem po swapie na pełen wtrysk

#1

Post autor: andybreaks »

Witam,

Mam mały problem bo nie wiem co jest przyczyną:(

Otóż robiłem swap na pełen wtrysk i samochód został odpalony bez sondy (zostawiłem stara sonde lecz jej nie podłączałem ). Po odpaleniu w kolektorze dolotowym słychać straszne wycie (jak silnik sam zgasnie to słychać buczenie z kolektora dolotowego) i wyskakuje błąd nr.3.

Dodam jeszcze ze aparat zapłonowy kupiłem bez cewki , którą przełożyłem z td40u.
Oraz kolektor dolotowy pochodzi z D16Z6

Co może być tego przyczyną, wiem ze bład 3 to map sensor ale za bardzo nie wiem ocb z tym rykiem wydaje mi sie ze ssie za dużo powietrza.

Help Me:(
wojtu
Potrójny As
Posty: 449
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 16:34:33
Lokalizacja: Łódź

#2

Post autor: wojtu »

Ryk bez założonego dolotu?
Jest coś takiego jak "szumy ssania", i bez dolotu nawet na wolnych obrotach hałasuje (sprawdzone u siebie, przy przejściu na b7)
Co do map sensora, kabelki we wtyczce są na pewno w dobrej kolejności? Po często lubią się pomieszać.
andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

#3

Post autor: andybreaks »

tak straszny ryk bek załozenia dolotu, jakby suche łozysko chodziło na wielkich obrotach. Wiazka była z anglika i ja przerabiałem, mozliwe ze przewody sie zamieniły. jutro puszcze na krótko do kompa i dam znac. Mozliwe ze sypnoł sie map sensor?? Cz z b7 mozna podłaczyc do sprawdzenia dodajac jakas rurke podcisnienia ??
andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

#4

Post autor: andybreaks »

Dobra, sprawa ma się tak. Wiem jaki hałas wychodziz kolektora jak niema dolotu i to co słysze nie jest normalne. Wiec podpiołem sięna krótka Map sensorem do kompa i pomogło, lecz wywaliło błędy od temperatury wody i powietrza (Błąd 6 i 10) do tego samo diagnozy nie można zrobić:/ Po podłączeniu zielono-białego przewodu masowego od map sensora znowu zbyt wielki hałas ale wraca samo diagnoza i bledey od czujników znikają. Co moze byc nie tak??
wojtu
Potrójny As
Posty: 449
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 16:34:33
Lokalizacja: Łódź

#5

Post autor: wojtu »

Strasznie ciężko czyta się to co piszesz.
Co znaczy że nie można zrobić "samo diagnozy" bo nie rozumiem? Samodiagnostykę, czyli odczytanie błędów można bo sam piszesz które błędy Ci wyskoczyły ;)
Ciężko jest tak ocenić co jest, musisz sprawdzić jak z podłączeniem tych czujników temperatury, to są wtyczki chyba 2-pinowe więc może są pomylone,
Sprawdź też czy wszystkie węże są podłączone, i nigdzie nie ciągnie lewego powietrza.
andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

#6

Post autor: andybreaks »

Dobra problem rozwiązany, map sensor padnięty.

Został tylko błąd od grzałki sondy ale to wiadomo dlaczego;p

I mam jeszcze jeden mały problem. Silnik zaczoł chodzić tak jakby na 3 gary i dymi na siwo, siwo-czarno;/ Swiece nówki, przewody nówki, cewka 100% ok i moduł też ok, iskra jest na wszystkich. Co jest grane?? Możliwe ze któryś z wtrysków poleciał??
silvo18
Pełnoprawny User
Posty: 59
Rejestracja: pn 03 paź 2011, 21:23:11
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#7

Post autor: silvo18 »

andybreaks pisze:Został tylko błąd od grzałki sondy ale to wiadomo dlaczego;p
ja akurat się nad tym zastanawiam bo u mnie jest ten sam błąd
andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

#8

Post autor: andybreaks »

U mnie niemas sondy tylko jest narazie zaslepione stara sondą.

A u ciebie musisz sprawdzic rezystancje na kostce od sondy miedzy pinem A i B (Patrzac od strony gdzie widoczne są piny to są te dwa na dole) i musi ona wynosić od 10-40 Ohm , jezeli nie ma takiej to sonda do wymiany. Jeżeli jest to musisz podpiąć się na krótko pod kompa i sprawdzić czu działa. Jeżeli nie to prawdopodobnie ecu do wymiany.
andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

#9

Post autor: andybreaks »

Siema chłopaki!

Kurde nadal mam niezłe problemy po tym swapie:////

Wymieniłem 3 wtrysk i zalewanie cylindra ustało i map sensor wymieniłem i syczenie bardzo głośne też ustało. Problem polega teraz na tym że silnik strasznie źle wkręcał się w obroty (tak do 4 tys, aż nim rzucało delikatnie powyżej 4 tys już norma) i po jakiś 10 minutach zauważyłem że dolna część kolektora wydechowego jest czerwona!!!! :furious:

Czy to by było spalanie stukowe czy zapłon opóźniony za mocno ??

Pomóżcie bo już szału dostaje z tym silnikiem:(((
andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

#10

Post autor: andybreaks »

Dodam że jest nowy olej, płyn chłodniczy ok. Kupiłem zegary od anglika (bo moje były już kaput) i na nich temperatura silnika była grubo ponad normę, a przewody wodne średnio ciepłe
RastaMan81

#11

Post autor: RastaMan81 »

obawiam się ze tak na odległość to może być ciężko. najlepiej do jakiegoś warsztatu podjedź.
Awatar użytkownika
kubczak88
Obeznany
Posty: 107
Rejestracja: śr 18 lis 2009, 14:38:00
Lokalizacja: Tczew

#12

Post autor: kubczak88 »

podepnę się pod temat- czy map sensor (po lekkiej przeróbce wizualnej) od d15b2 będzie sprawny w b7? bo na moim kolektorze b7 jest urwany :/
No ABS, no airbags die like a man!
wojtu
Potrójny As
Posty: 449
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 16:34:33
Lokalizacja: Łódź

#13

Post autor: wojtu »

powinien pasować,
Od tego z B2 chyba trzeba odkręcić tą "podstawkę" z wyjściami na wężyki i powinno podejść w miejsce starego z B7. Nie sprawdzałem sam, gdybam tylko ;)
Mati90ck
Żółtodziób
Posty: 16
Rejestracja: pn 09 kwie 2012, 23:08:02
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

#14

Post autor: Mati90ck »

co do czerwonego kolektora to może wypadałoby sprawdzić kolejność przewodów WN:)

a zamiast sondy na 4 przewody można podłączyć sondę 1 przewodową i żarówkę 5W 12V:D. żarówkę zamiast grzałki ;p
ODPOWIEDZ