D15B - informacje
D15B - informacje
Info które znalazłem na naszym forum:
D15B SOHC VTEC 1.5 130KM 92-95 Civic VTi/Ferio(sedan) VTi (JDM)
oraz
D15B 1493 130@6800 14.1kg/m@5200 9.6:1 75 84.5 sohc yes 1991-1999 Civic VTi (EG4)
Z tego co gdzieś wyczytałem to Honda w jakichś wyścigach właśnie wystawiała EG4 VTi właśnie z tym silnikiem.
Mam parę pytań związanych z tym motorem:
1. Jaki jest potenciał tego silnika na seryjnych bebechach?
2. Słyszałem że można wycisnąć z niego 500km (gdzieś wyczytane na jakimś forum)
3. Czy ktoś już jeździ z forum na tym silniku?
4. Jeżeli ktoś ma może jakieś info szersze oraz jakieś strony z info to bardzo bym prosił
Chodzi o silnik JDM - D15B
Za wszelkie informacje dziękuje.
D15B SOHC VTEC 1.5 130KM 92-95 Civic VTi/Ferio(sedan) VTi (JDM)
oraz
D15B 1493 130@6800 14.1kg/m@5200 9.6:1 75 84.5 sohc yes 1991-1999 Civic VTi (EG4)
Z tego co gdzieś wyczytałem to Honda w jakichś wyścigach właśnie wystawiała EG4 VTi właśnie z tym silnikiem.
Mam parę pytań związanych z tym motorem:
1. Jaki jest potenciał tego silnika na seryjnych bebechach?
2. Słyszałem że można wycisnąć z niego 500km (gdzieś wyczytane na jakimś forum)
3. Czy ktoś już jeździ z forum na tym silniku?
4. Jeżeli ktoś ma może jakieś info szersze oraz jakieś strony z info to bardzo bym prosił
Chodzi o silnik JDM - D15B
Za wszelkie informacje dziękuje.
Ale tego silnika nie było w VTI bodajże
Na Małopolskim Klubie Hondy ( www.mkh.strefa.pl nick Fastfood - sorry za krypto reklame, w razie czego można usunąć) kumpel na nim jeździ. Ściągał właściwie całe jajko JDM, jest to EG4 JDM, aczkolwiek wnętrze ma orginalnie takie jak VTI tyle że szare
Na Małopolskim Klubie Hondy ( www.mkh.strefa.pl nick Fastfood - sorry za krypto reklame, w razie czego można usunąć) kumpel na nim jeździ. Ściągał właściwie całe jajko JDM, jest to EG4 JDM, aczkolwiek wnętrze ma orginalnie takie jak VTI tyle że szare
Z tego co ja wiem to właśnie w Japonii był Civic EG4 VTI z silnikiem właśnie D15B i to jest oryginalne japońskie VTi natomiast nasze europejskie VTi (eg6) to w Japonii SIR II (czyt. SIR 2) i miał na tamtejszy rynek moc 170km. Ale wracając do tematu szukam jak największej ilości informacji nt. tego silnika
to jest d15 z glowica od z6 czy jakos tak
czyli popularne mini me hehhehe
czyli popularne mini me hehhehe
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
kolego grubo się mylisz .ceelx pisze:to jest d15 z glowica od z6 czy jakos tak
czyli popularne mini me hehhehe
D15B JDM różni się wieloma rzeczami a mianowicie wszystkim.
głowica w D15B jest inaczej skonstruowana jak w Z6 inny wałek rozrządu, umiejscowienie czujników pod aparatem (są na nie wypusty ) stopień sprężania jest inny, tłoki są odprężające a w D15B2/7 są doprażające,komp inny P08
wykorbienie wału inne prowadnice zaworowe mniejsze w D15B.
tak więc różni się znacznie. napisz do malaka on wie więcej na ten temat.
Ostatnio zmieniony pn 03 lis 2008, 12:11:43 przez pako, łącznie zmieniany 1 raz.
ziaaaaa ja nie bede nigdzie pisal bo wiem ze sa inne elementy skladowe bloku czy glowicy co nie zmienia faktu ze jest to blok d15 z glowica podobna jak z z6.
korby tez sa inne i wszyyyystko jest inne dlatego pewnie tez ma w serii 130km a nie jak w z6 125 itp itd.
korby tez sa inne i wszyyyystko jest inne dlatego pewnie tez ma w serii 130km a nie jak w z6 125 itp itd.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
zgadza się Vitka ten 2gaźnikowien nie miał
O na allegro jest blok podobna takiego 2 gaźnikowca http://moto.allegro.pl/item484980036_si ... _d15b.html
O na allegro jest blok podobna takiego 2 gaźnikowca http://moto.allegro.pl/item484980036_si ... _d15b.html
No i znalazłem dane techniczne dotyczące Civica EG4 Vti:
http://www.ranonet.com/civicinfo/spec_vti.html
Czyli z silnikiem D15B Vti
http://www.ranonet.com/civicinfo/spec_vti.html
Czyli z silnikiem D15B Vti
http://translate.google.com/translate?j ... ry_state0=
Moze nie dokładne przetłumaczenie, ale zawsze cos
Moze nie dokładne przetłumaczenie, ale zawsze cos
A i taka mała informacja co do D15B występowały w 3 wariantach:
D15B VTEC moc 130km [oznaczenie nadwozia EG4 VTi],
D15B VTEC-E (ekonomiczny tak jak u nas D15Z1) moc 94km [oznaczenie nadwozia EG4 ETi],
D15B moc 100km wtrysk paliwa taki sam jak w przypadku D15B2 [oznaczenie nadwozia EG4 MX]
Takie małe info dotyczące civica EG4 z D15B.
D15B VTEC moc 130km [oznaczenie nadwozia EG4 VTi],
D15B VTEC-E (ekonomiczny tak jak u nas D15Z1) moc 94km [oznaczenie nadwozia EG4 ETi],
D15B moc 100km wtrysk paliwa taki sam jak w przypadku D15B2 [oznaczenie nadwozia EG4 MX]
Takie małe info dotyczące civica EG4 z D15B.