D15B - informacje

Serce samochodu niedomaga ?
Sebi-G

D15B - informacje

#1

Post autor: Sebi-G »

Info które znalazłem na naszym forum:

D15B SOHC VTEC 1.5 130KM 92-95 Civic VTi/Ferio(sedan) VTi (JDM)

oraz

D15B 1493 130@6800 14.1kg/m@5200 9.6:1 75 84.5 sohc yes 1991-1999 Civic VTi (EG4)

Z tego co gdzieś wyczytałem to Honda w jakichś wyścigach właśnie wystawiała EG4 VTi właśnie z tym silnikiem.

Mam parę pytań związanych z tym motorem:
1. Jaki jest potenciał tego silnika na seryjnych bebechach?
2. Słyszałem że można wycisnąć z niego 500km (gdzieś wyczytane na jakimś forum)
3. Czy ktoś już jeździ z forum na tym silniku?
4. Jeżeli ktoś ma może jakieś info szersze oraz jakieś strony z info to bardzo bym prosił


Chodzi o silnik JDM - D15B

Za wszelkie informacje dziękuje.
Piter

#2

Post autor: Piter »

Ale tego silnika nie było w VTI bodajże
Na Małopolskim Klubie Hondy ( www.mkh.strefa.pl nick Fastfood - sorry za krypto reklame, w razie czego można usunąć) kumpel na nim jeździ. Ściągał właściwie całe jajko JDM, jest to EG4 JDM, aczkolwiek wnętrze ma orginalnie takie jak VTI tyle że szare
Sebi-G

#3

Post autor: Sebi-G »

Z tego co ja wiem to właśnie w Japonii był Civic EG4 VTI z silnikiem właśnie D15B i to jest oryginalne japońskie VTi natomiast nasze europejskie VTi (eg6) to w Japonii SIR II (czyt. SIR 2) i miał na tamtejszy rynek moc 170km. Ale wracając do tematu szukam jak największej ilości informacji nt. tego silnika :)
hukal

#4

Post autor: hukal »

na forum civicklub.pl nick malak chyba ma taki silnik do eg4 zlozony na nowych czesciach jak bys chcial to moge Ci dac do niego gg to pogadasz ja tego silnika nie widzialem
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#5

Post autor: ceelx »

to jest d15 z glowica od z6 czy jakos tak
czyli popularne mini me :D hehhehe
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Awatar użytkownika
Uszy
Natchniony
Posty: 1014
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 19:45:37
Lokalizacja: EL
Kontakt:

#6

Post autor: Uszy »

Ja na tenat tego silnka wiem tyle że, był on monotwany w japońskich wersjach, mam moc 130KM z VTEC i ma onzaczenie d15b JDM, wiem ze Javo miał ten silnik u Siebie w aucie, ale tam trubo chyba jeszcze było...
pako

#7

Post autor: pako »

ceelx pisze:to jest d15 z glowica od z6 czy jakos tak
czyli popularne mini me :D hehhehe
kolego grubo się mylisz .
D15B JDM różni się wieloma rzeczami a mianowicie wszystkim.
głowica w D15B jest inaczej skonstruowana jak w Z6 inny wałek rozrządu, umiejscowienie czujników pod aparatem (są na nie wypusty ) stopień sprężania jest inny, tłoki są odprężające a w D15B2/7 są doprażające,komp inny P08
wykorbienie wału inne prowadnice zaworowe mniejsze w D15B.
tak więc różni się znacznie. napisz do malaka on wie więcej na ten temat.
Ostatnio zmieniony pn 03 lis 2008, 12:11:43 przez pako, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#8

Post autor: ceelx »

ziaaaaa ja nie bede nigdzie pisal bo wiem ze sa inne elementy skladowe bloku czy glowicy co nie zmienia faktu ze jest to blok d15 z glowica podobna jak z z6.
korby tez sa inne i wszyyyystko jest inne dlatego pewnie tez ma w serii 130km a nie jak w z6 125 itp itd.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
g-jablko

#9

Post autor: g-jablko »

artek0903

#10

Post autor: artek0903 »

d15b (chyba ten montowny w 6gen) mial trystopniowy vtec

http://asia.vtec.net/article/d15b/
jarosz

#11

Post autor: jarosz »

Ja osobiście gdzieś wyczytałem ze były 2 rodzaje d15b. Jeden w cifach JDM 130Km oczywiście na Japońskim paliwku oraz w CRX tyle ze tam to on niby był 2gaźnikowy ale ile w tym prawdy to nie wiem :) Jakoś ostatnio chciałem zrobić swapa na ten silniczek ale jakoś funduszy mi zabrakło :(
artek0903

#12

Post autor: artek0903 »

na gaznikach to raczej watpie zeby bylo
Ostatnio zmieniony ndz 16 lis 2008, 16:50:28 przez artek0903, łącznie zmieniany 1 raz.
radziok

#13

Post autor: radziok »

bylo bylo, d15b na dwoch gaznikach, ale to chyba dosc zadkie zjawisko ;)
vtaka tez chyba to nie mialo...
vidar

#14

Post autor: vidar »

hmmm?? na dwóch gaźnikach to mi tylko d15b4 przychodzi do głowy
jarosz

#15

Post autor: jarosz »

zgadza się Vitka ten 2gaźnikowien nie miał :)

O na allegro jest blok podobna takiego 2 gaźnikowca http://moto.allegro.pl/item484980036_si ... _d15b.html
Andrew
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: wt 09 gru 2008, 17:56:16
Lokalizacja: Polska

#16

Post autor: Andrew »

D15B Dual Carb występował również w civicu EG8 FERIO MX - oczywiście wypuszczanego tylko na rynek japoński - zdjęcia mojego byłego nabytku zamieszam poniżej
ObrazekObrazek
Sebi-G

#17

Post autor: Sebi-G »

No i znalazłem dane techniczne dotyczące Civica EG4 Vti:

http://www.ranonet.com/civicinfo/spec_vti.html

Czyli z silnikiem D15B Vti
vidar

#18

Post autor: vidar »

:D :D no to teraz nam to przełóż na język polski, skoroś taki mądry :D










JOKE :P :D ale nie do końca. Myślę, że dobrym pomysłem faktycznie byłoby przetłumaczenie tego na j.p. i wrzucenie takiego opisu do 'Danych technicznych' na civic5g.pl ;)
mkdadi
Pełnoprawny User
Posty: 73
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 21:04:39
Lokalizacja: Kielce

#19

Post autor: mkdadi »

http://translate.google.com/translate?j ... ry_state0=
Moze nie dokładne przetłumaczenie, ale zawsze cos ;)
Obrazek
Sebi-G

#20

Post autor: Sebi-G »

A i taka mała informacja co do D15B występowały w 3 wariantach:
D15B VTEC moc 130km [oznaczenie nadwozia EG4 VTi],

D15B VTEC-E (ekonomiczny tak jak u nas D15Z1) moc 94km [oznaczenie nadwozia EG4 ETi],

D15B moc 100km wtrysk paliwa taki sam jak w przypadku D15B2 [oznaczenie nadwozia EG4 MX]

Takie małe info dotyczące civica EG4 z D15B.
ODPOWIEDZ