Strona 1 z 1

Silnik szarpie !! ale czy na pewno silnik ??

: pt 04 lis 2011, 08:14:21
autor: Elber829
Witam wszystkich, moze tkoś odpowiedzieć jakie mogą być objawy zużycia skrzyni biegów.
Posiadam skrzynię S20 i już od ładnych paru lat auto szarpie mi na 2 i 3 biegu może i na 4 a tażkże 5 tez ale jest to mniej odczówalne z racji przelożeń. I nie chodzi tu tylko o to ze podczas zmiany biegu, lecz nawet podczas jazdy na 2 lub 3 wciskam mocniej gaz puszczam puźniej znowu potrafi zaszarpać i odstrzelic takiego kangurka dziwne bo po odrotachtego nie widać żęby coś dziło sie z silnikiem (zresztą silnik był po remoncie i dalej to samo co przed remontem. No i podejrzewam skrzynie. A puki silnik sie nie nagrzeje odpowiednio to jest ok. !!

: pt 04 lis 2011, 08:21:43
autor: Elber829
A i jeszcze jedno ma ktoś sposób aby zapobiec poceniu sie silnika miedzy pokrywą zaworów a głowica po robocie silnika widze ze zaczyna sie pocić na razie lekko ale też jeżdże wolniej bo docieram silnik. Uszczelka była dawana nowa.

: pt 04 lis 2011, 08:42:06
autor: timoti26
Mam taki sam obiaw z szarpaniem moge powiedzieć czym to nie jest :)
To napewno nie: świece, przewody, kopułka, palec, dolne poduszki silnika.

Odnośnie uszczelki też miałem taki problem mimo ze nowa uszczelka to i tak sie lał olej problem rozwiązało złożenie uszczelki na sylikon.

: pt 04 lis 2011, 09:20:11
autor: Dj Diablo
mozesz miec zuzyta którąś poduszke przy silniku lub skrzyni i tez bedzie szarpalo.

: pt 04 lis 2011, 09:33:24
autor: Elber829
a dlaczego ma przez to szarpać, po za tym to chyba by cos stukało ??

: pt 04 lis 2011, 13:40:56
autor: 89iwan
dobrze ci radze zrób reset kompa, ja jeździłem z objawami szarpania kiedy na 1 2 i nawet 3 biegu przy niskich obrotach wciskałem gaz do dechy to szarpał-jak doszedł do tych 2 tysięcy to już szedł normalnie(należało bardzo delikatnie dodawać gaz,wręcz muskać go nogą),a po zrobieniu resetu jest tak jak być powinno.

: pt 04 lis 2011, 14:36:23
autor: Elber829
powiedzmy ze robiłem już pare razy i problem jak był tak jest

: pt 04 lis 2011, 15:17:38
autor: Kowson
Ja miałem problemy z szarpaniem zwłaszcza przy mocniej wciśniętym pedale gazu, gdy był źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu.

: pt 04 lis 2011, 16:38:08
autor: Elber829
A wie ktoś gdzie można znaleźć we Wrocławiu jakiegoś ogarniętego mechanika, żeby sprawdził i ustawił kąt wyprzedzania zapłonu. Najlepiej takiego który miał juz styczność z nie jedną Hondą.

: pt 04 lis 2011, 17:26:28
autor: Havi
Jak jeszcze miałem b2 to też mi szarpało przy nagłym dodaniu gazu. Czasem pożabkował i dopiero wystrzelił. Przeszedłem na b7 i już tego nie ma. Z tego co się orientowałem to w b2 to jest norma. Bo tam niby do 3000 obrotów idzie na jednym wtrysku który lubi sie zepsuć

: sob 19 lis 2011, 18:02:30
autor: FaziRBK
Sprzęgło masz do wymiany i to tyle. Na pewno to nie są świecie, kable, kopułka, map sensor itd.
Tylko kup dobre sprzęgło bo nie które mają to do siebie, że zaraz po założeniu potrafią się ślizgać. Przykładem jest dobre sprzęgło marki valeo, produkowane jest w róznych fabrykach, te z taiwanu są robione bardzo dobrze i się nie ślizgają a te produkowane w europie już mają ten problem.

: sob 19 lis 2011, 19:15:53
autor: kuzimaguzi
J mialem taki sam probalem i musalem wymienic skrzynie bo jak spuscilem olej to wyleciala galareta normalnie i lozyska szumialy a o sprzegle juz nie mowie bo bylo az fioletowe tak bylo spalone ale tak jak kolega wyzej zmien sobie sprzeglo najpierw a zobaczysz.

: sob 19 lis 2011, 20:40:31
autor: Elber829
problem rozwiazany był to prawdopodobnie silniczek krokowy lub niestykajaca kostka ( w którymś czujniku)

: ndz 20 lis 2011, 00:52:35
autor: szczwanyhenio
kolego mozesz opisac jak rozwiazałes finalnie ta kwestie? mam to samo i przeszedlem tez te etapy wymian/podmian czesci jak u ciebie