Gleba a funkcjonalność

Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4503
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#61

Post autor: Grzesieek »

Złożony temat, odpowiedzi na forum już się pewnie pojawiły kiedyś...

Z przodu zakłada się zazwyczaj sprężyny bardziej obniżające niż z tyłu... Dlaczego? Wg mnie wynika to z bryły auta, linii szyb, podwozia i kilku innych stylistycznych pierdół. Civic pod tym względem jest dosyć charakterystyczny, jeśli obniżysz go "po równo" to będziesz miał wrażenie, że tył siedzi sporo niżej niż przód (tzw. efekt worka ziemniaków w bagażniku). Przy sprężynach typu TaTechnix, MTS w rzeczywistości przód siądzie o 40mm, a tył o jakieś niecałe 30mm (mowa o zestawie 40/35) (wg mnie mógłby usiąść delikatnie niżej). Możesz się rozglądnąć za bardziej markowymi springami, np. Eibach, H&R, które w teorii obniżają 30/30 czy tam 40/40, a w rzeczywistości ~45/~40mm- i to daje optyczny efekt równego obniżenia w tym aucie.

Jeśli chcesz się pobawić w położenie go równo, lub wg własnego uznania to w grę wchodzi tylko gwint, a tutaj znowu wszystko zależy od budżetu...

Za 500zł nie poszalejesz, możesz szukać lepszych używek (szukaj po forach), lub kupić nowe pokroju MTSa/TaTechnixa. Nie liczyłbym na wyrwanie kompletu sprężyny + amortyzatory w granicach 500zł... jakiegokolwiek.




Tak teraz czytam to swoje wypracowanie... i cholera trochę zagmatwane to... ale co tam... jak coś to pytaj, pozdro!
Olek60

#62

Post autor: Olek60 »

z tego co mi się wydaje to przód powinien być niższy ze względów aerodynamicznych, również chodzi o środek ciężkości co ma efekt w prowadzeniu.
kusi
Pełnoprawny User
Posty: 71
Rejestracja: pt 06 kwie 2012, 10:03:59
Lokalizacja: Zamość

#63

Post autor: kusi »

Mierzył ktoś ile centymetrów jest od rantu błotnika do środka felgi w seryjnym zawieszeniu hatchbacka - przód/tył ?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4503
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#64

Post autor: Grzesieek »

kusi, tak, było już gdzieś na forum.
Dj Tim
Forumowy As
Posty: 151
Rejestracja: sob 31 gru 2011, 17:38:39
Lokalizacja: Rybnik

#65

Post autor: Dj Tim »

Zientas, jedz na osiedle 700lecia i tam masz brukowe progi jak tam jechałem 1 razy to myślałem że silnik straciłem :D
Zientas
Potrójny As
Posty: 372
Rejestracja: czw 20 paź 2011, 14:02:05
Lokalizacja: Żory

#66

Post autor: Zientas »

Tim czesto jeżdżę przez 700lecia i wiem jakie tam są:D ale przed każdym jedyneczka i przednie koła przejeżdzają potem słysze ze wydech ma bliske spotkanie z pagurkiem ale na kazdym powolutku a nie ze np na 2 biegu:) dre wydechem ale jak sie przejezdza dosłownie 2km/h albo pulsacyjnie to da sie przejechac:P
witchdog
Obeznany
Posty: 100
Rejestracja: śr 09 maja 2012, 02:05:47
Lokalizacja: EL

#67

Post autor: witchdog »

Ja na swoim osiedlu przestałem jeździć przez niektóre ulice. Często bywa, że muszę planować przejazd przez miasto:P Jak jechałem ostatnio przez Konin, sam przejazd zajął mi dwie godziny:P Ale ludzie nie trąbili... dziwili się, że jeszcze jadę:P Gleba nie jest użyteczna ona ma wyglądać:P
Żyj zdrowo, myśl pozytywnie
http://www.serpens-bio.pl/
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#68

Post autor: JokerNH »

Kraków taki sam :P

Gleba fajna opcja na wygląd i charakterek auta ale droga nie pozwala :D


Najgorsze te progi :(..
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#69

Post autor: młody »

sie potrafi jeździć to i nawet progi nie są straszne
JokerNH na serii też ciężko :D ?
przemasSs
Nałogowiec
Posty: 587
Rejestracja: wt 15 cze 2010, 17:07:15
Lokalizacja: Sierosławice(Kraków)

#70

Post autor: przemasSs »

joker na serii zderzaki lamie :P :D
,,Jadą chłopaki w Japońcach,nikt Ich nie dogoni bo kręcą do końca"
Awatar użytkownika
K23
Natchniony
Posty: 2837
Rejestracja: sob 06 mar 2010, 22:31:31
Lokalizacja: A co Cie to?
Wiek: 23
Kontakt:

#71

Post autor: K23 »

młody pisze:sie potrafi jeździć to i nawet progi nie są straszne
JokerNH na serii też ciężko :D ?
Olać zawias, jest podpis na forum, jest gleba. :D
Skiper
Forumowy As
Posty: 167
Rejestracja: ndz 01 sie 2010, 01:29:07
Lokalizacja: Opole

#72

Post autor: Skiper »

Raz wbiłem swoim do zakopanego :D Przód ok -110mm tył -80mm. Uderzenie dokładką, belką pod zderzakiem czy tłumikiem w asfalt nie robi już na mnie wrażenia. Niewielka koleina i jadąc nią mogę zostawić miskę za sobą, także wszędzie trzeba uważać. W zakopanem natknąłem się na policjanta w takim kształcie /T\. Wziąłem go pod maksymalnie możliwym skosem, kiedy przednie koła zjechały dosłownie czułem go pod tyłkiem. Całe auto się zaparło na nim, ale nie na tyle by koła wisiały w powietrzu, powoli się przeczołgałem po nim i pojechałem :) Stwierdziłem że nawet taka gleba nie jest jakąś wypasioną i da się na luzie jechać. Na przyszły sezon całe auto siądzie niżej. Wtedy powiem jak się jeździ :)
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#73

Post autor: JokerNH »

młody, na serii raczej nie :P

przemasSs dobry tyle że po Krakowie ze spotów ziomek cię skuterem wyprzedzał :P

Teraz na poważnie sprawa fajna i też sie zastanowię nad tym..
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
ODPOWIEDZ