Strona 3 z 4
: pn 25 lut 2013, 20:57:55
autor: BartekGib
gruszecky pisze:Połowy nie przeczytałem, zostałem zabity i tak skomentuję to co tu miało miejsce tę zdań wymianę...
Omen. Po herbacie.
: śr 27 lut 2013, 13:45:33
autor: szymek246
Powiedzcie mi jeszcze jedno....Wiecie gdzie mi sprawdzą pompę oleju?Tak wiem wkręca się zegar zamiast czujnika oleju i mam jakie ciśnienie daje pompa.Już tak mierzyłem ale przy poprzednim silniku ciśnienie niby było dobre a później się okazało że były skoki ciśnienia i stopniowo szlak trafiał silnik...Ewentualnie jakieś namiary.Z góry dzięki..
: pt 07 cze 2013, 22:07:41
autor: Grzybohun
trochę odgrzewam koleta, aby nie było bałaganu.
Chcę kupić civica d15b7 lub d16z6.
Jeśli kupię full seryjny d15b7 to sukcesywnie w czasie użytkowania bd chciał modzić, wkońcu dojdzie do minime. W związku z tym chcę się dowiedzieć:
1.ile kosztuje remont d15b7 z myślą o minime z6 i co muszę a czego nie muszę robić gdy będzie inna głowica?
2. Jaka jest różnica w max prędkości jest po przejsciu na skrzynie d13, na przykładzie tej samej mocy, np seryjny d15b7 V max oraz d15b7+skrzynia d13 V max?
3. (chyba najważniejsze) jak TRWAŁE jest minime? chciałbym tym autem sporo zrobić i nie zachetać go po 5kkm...
Mam nadzieję że spalanie nie wzrośnie jakoś dramatycznie jeśli wsio będzie dobrze ogarnięte
: sob 08 cze 2013, 08:45:24
autor: Drive-R
Grzybohun94, poszukaj info o MiniMe ... było tego tyyyyyle że na pewno znajdziesz to czego szukasz
Ale tak w wielkim skrócie:
Ad1. Zależy od stanu silnika po zakupie i planów na dalsze zwiększanie mocy ( większa moc = "wzmocnienie" elementów znajdujących się w bloku silnika )
Ad2. "Nie wielka"
- nie pamiętam dokładnie ale około 20km/h - jeśli zależy ci na przyspieszeniach to ładuj skrzynie z "Noblessa" + 3 i 4 z CRXa a jak chcesz "eco-jazdy" i duży "top speed" to ładuj skrzynie z sedana
Ad3. Hmmm... zależy od stanu ogólnego silnika, od tego ile "ojro" wpakujesz w remont ogólny całego układu napędowego i przede wszystkim od stylu Twojej jazdy
- zawsze lej dobry olej, sprawdzaj regularnie stan płynów i nie wchodz na wysokie obroty przed pełnym rozgrzaniem silnika
p.s.
MiniMe zawsze będzie miało mniejszą wytrzymałość niż OEM d16z6
: sob 08 cze 2013, 10:41:28
autor: Grzybohun
Szukałem;) wiem ile kosztuje minime i po kolei co i jak robić, ale jesli juz bedzie robione to trzeba zrobić remont silnika (czytalem ze ktostam nie zrobil i po 3msc musial zrobic bo dymiło jak parowóz)
Okej a koszt pełnego remontu d15b7 ile może mnie wynieśc?
: sob 08 cze 2013, 11:15:33
autor: Drive-R
Grzybohun94 pisze: trzeba zrobić remont silnika (czytalem ze ktostam nie zrobil i po 3msc musial zrobic bo dymiło jak parowóz)
jak dymił to wina głowicy a nie bloku (szlif, uszczelki, prowadnice i gniazda zaworowe etc. )
Grzybohun94 pisze:Okej a koszt pełnego remontu d15b7 ile może mnie wynieśc?
zależy czy pytasz o koszt samych części czy + robocizna ?
możesz zapytać np u Jarusneta o koszt części (jeśli chcesz głowicę doprowadzić do stanu "fabrycznie nowa + kosmetyka" to jakieś 2k zł same części i obróbka)
: sob 08 cze 2013, 13:43:29
autor: gruszecky
Drive-R pisze:
jak dymił to wina głowicy a nie bloku
co?
: sob 08 cze 2013, 18:08:49
autor: Danio
A D13B2 i D15B7 nie ma tych samych skrzyń? Przecież tu i tu jest S20.
Jak dymi to pierścienie + uszczelniacze zaworowe lub jak silnik zabity to mogą być tuleje w bloku jajowate...
Przy minime radze zrobić profi remont głowicy + zakupić tą cieńszą uszczelkę pod głowicę (OEM oczywiście) ale od któregoś D16 bodajże Y8 (poprawcie jak źle mówię) jest nieco cieńsza i dopręża silnik i coś tam można km wydusić. Pomyśl o lepszym sprzęgle typu półspiek i odchudzeniu zamachu.
: sob 08 cze 2013, 19:40:37
autor: Laskosz
danio były s20 z różnymi przełożeniami
: sob 08 cze 2013, 20:12:20
autor: Drive-R
tak jak
danioeg4 napisał .... jak dymi z tłumika to dymi przez zużyte prowadnice zaworowe, uszczelniacze zaworowe, uszczelka głowicy może mieć winę, oraz dół silnika w takowej sytuacji też ma wpływ etc ...... no jest kilka naście opcji ...sorry ale nie chce mi sie wypisywać tu referatu na temat "Mechaniki stosowanej"
( najlepiej poprawić wszystko i mieć spokój ducha )
Wszystkie CVC z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20" ... ale ... ALE różniły się przełożeniami poszczególnych biegów oraz przełożeniem głównym
tu masz schemat przełożeń ( bo widzę że Google parzy
)
Na zielono skrzynia z wersji Nobless , na czerwono skrzynie z EJ2 i EJ1 na niebiesko pozostałe "krótkie skrzynie z D-serii
: sob 08 cze 2013, 21:54:51
autor: Grzesieek
Drive-R pisze:
Wszystkie CVC z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20"
Nie wszystkie Drive-Rze, nie wszystkie.
danioeg4 pisze:A D13B2 i D15B7 nie ma tych samych skrzyń?
Nie.
danioeg4 pisze: Przecież tu i tu jest S20.
Ale o innych przełożeniach.
danioeg4 pisze: zakupić tą cieńszą uszczelkę pod głowicę (OEM oczywiście) ale od któregoś D16 bodajże Y8 (poprawcie jak źle mówię) jest nieco cieńsza i dopręża silnik
Nie musi być OEM, może być równie dobrze metalowy Elring. D16Z6 i Y8 mają w oryginale tą samą uszczelkę, z której można dodatkowo usunąć jedną warstwę.
: sob 08 cze 2013, 22:01:53
autor: Laskosz
Grzesiek nie może byc Elring bo za chwile przyjdą ludzie i Cię zjedzą że to profanacja wkładać Elringa do silnika Hondy, bo to zło i się sypie po 10 tyś km i w ogóle kupuje się tylko OEM bo tak.
Żeby nie było sam mam Elringa i polecam
: sob 08 cze 2013, 23:35:23
autor: gruszecky
no przecież przede wszystkim pierścionki, nie ma takiego co po remoncie samej głowicy rozwiązał problem spalania oleju.
W D serii były skrzynie ...kurde od groma ich było, s20 to skrzynie biegów z lat 92-95 czyli charakteryzują się hydraulicznym sprzęgłem i aluminiowymi wodzikami
: ndz 09 cze 2013, 01:32:40
autor: Danio
Aaaaa... Ło toto się rozchodzi
no to fakt pominąłem przełożenia
Widziałem o tym ale moje rozumowanie obrało tok myślenia czy podejdzie
W ogóle nie wiemy nawet jaka skrzynia interesuje.. Czy ma być to krótka czy jak? Rozwodzimy się nad problemem, a facet śpi
: ndz 09 cze 2013, 10:04:23
autor: Grzybohun
Napisałem Wam że d13b2, czyli krótsza;D
Rozumiem, przy minime nie szczędzić kasy na remonty i zrobić praktycznie remont wszystkiego.
A jak przygotować tą skrzynkę? Jak przygotować ją żeby nie pier**ła mi spod jakiejś krzyżówki?;)
: ndz 09 cze 2013, 11:23:53
autor: Grzesieek
Ma być po prostu sprawna. Ze sprawnym sprzęgłem. Honda ma dość kretynoodporne skrzynie, także nie masz co się martwić.
: ndz 09 cze 2013, 14:56:59
autor: Drive-R
Grzesieek pisze:Drive-R pisze:
Wszystkie CVC z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20"
Nie wszystkie Drive-Rze, nie wszystkie.
Masz tu na myśli skrzynie o oznaczeniu
L3 montowane w 4-tym genie i skrzynie
S40 montowane w 6-tym genie ?
Faktycznie poprawnie powinienem napisać swój post tak:
" Wszystkie CVC 5-tej generacji z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20" "
: pn 10 cze 2013, 21:40:06
autor: Grzesieek
Drive-R, S40 głównie miałem na myśli... tak tylko wspomniałem, żeby ktoś nie pomyślał, że tylko to było łączone z Dseriami.
: wt 11 cze 2013, 06:07:34
autor: Drive-R
Grzesieek, spoko ja też chciałem od razu sprostować bo też nie lubię niedomówień a wiadomo - wszystko poszło w świat
: wt 23 lip 2013, 17:54:19
autor: Grzesieek
negroazor pisze:I mam prosbe aby wypowiadaly sie osoby ktore mialy do czynienia z remontem silnika i Grzeesiek :smartass:
Ejj! Ja miałem do czynienia z remontem silnika
Nie dorabia się pierścieni na wymiar, bo w Hondzie przy zrobionym "szlifie" wymienia się tłoki na większe zamiast nadrabiać to pierścieniami (no i wiadomo- wpadają na nowe nad wymiarowe tłoki nowe nad wymiarowe pierścienie). No i odpada tutaj obróbka tłoków... i wątpliwe, chałupnicze pierścienie.
Wyważanie całego układu korbowo- tłokowego ma jakiś tam sens, ale zapytałeś swojego mechaniora o koszty? Jak dla mnie bzdura. Zostałbym przy wymianie panewek, pierścieni, planowaniu i podstawowej obróbce głowicy z wymianą uszczelniaczy), wszystkich uszczelek i tyle. I to i tak jest spora suma.