Strona 2 z 2
: pn 24 lis 2008, 09:54:53
autor: Pecado
Lub tez sprawdzic poziom plynu hydraulicznego. Moze masz za mało lub złej jakosci idlatego masz klopoty z wysprzeglaniem.
: pn 24 lis 2008, 20:56:13
autor: luknow27
o wlasnie klopotem okazala sie pompka przy pedale z ktorej sie leje stwierdzilem ze wymienie uszczelki ale wszystko ok rozebrane poskladane tylko uszczelki okazaly sie tak szczelne ze teraz sprezyna nie daje rady z odbijaniem i problem dalej pozostal skonczy sioe chyba na nowej pompce
: wt 02 gru 2008, 23:58:19
autor: gvader
Więc temat przycichł, a nie rozwiązał się.
Więc tak z objawów działania całego układu sprzęgło+skrzynia zauważyłem
1. Wspomniany wcześniej dziwne działanie skrzyni w postaci ciężkiego zmieniania biegów, zwłaszcza w przypadku redukcji więcej niż jeden bieg prawie nie da się wrzucić. Trzeba schodzić bieg po biegu co jest lekko denerwujące. Więc objaw nr 1 to prawie nie możwiwa redukcja.
2. Bardzo kapryśnie działająca skrzynia przy jeździe powyżej 3 tysięcy. Wchodzą ciężko wszystkie biegi. Mówiąc kapryśnie mam na myśli nie regularnie. Raz działa jak cie mogę, a innym razem jest tragedia.
3. Biegi czasem zgrzytają przy szybszej i agresywniejszej jeździe, ale to mi się wydaje, że po prostu synchronizator czasem zazgrzyta (w 95% jest to bieg nr 3, bardzo żadko inne biegi).
4. Odgłos tarcia przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy szególnie na niższych biegach w wyższych obrotach. (zidentyfikowane prawdopodobnie jako łożysko oporowe sprzęgła)
Co do objawów, to słyszałem jeszcze teorie, że może to być pompka sprzęgła ale jakoś to do mnie nie przemawia. Co do ciężko działającej skrzyni słyszałem jeszcze o czymś takim jak jakaś tuleja gumowo-metalowa na końcu lewarka zmiany biegów.
Co do planów, w najbliższym czasie wymiana sprzęgła + wymiana oleju w skrzyni + prośba do mechanika aby rzucił okiem na wspomnianą wyżej tuleję. I mam nadzieję, że to coś pomoże i nie okaże się, że źródłem problemu będzie jeszcze coś innego...
I tu takie pytanie. Co do wyboru zestawu sprzęgła. Mechanik polecał mi Valeo, na forach w stylu Hondy Śląsk lub CKPL polecają AISIN-a lub EXEDY. Osobiście chciałem zdecydować się na opcję EXEDY, ponieważ ceny na allegro lub w sklepach ala tuningowych ceny tego zestawu wachają się w granicach ceny przedstawionej mi przez pana w profesjonalnym sklepie z częściami (ok 400 - 450zl) Mysle ze exedy to troche lepsza opcja niz valeo.
Wiec tyle wypocin. Prosilbym o ewentualne sugestie co do problemu jak i co do zakupu szpegla. I jeszcze jedno pytanie na koniec. O co chodzi z oznaczeniami sprzegiel. Jedno normalne, inne drozsze i stage one, jeszcze inne stage 2 i tak dalej. Czy chodzi o wytrzymalosc przy zwiekszonej mocy przy zmodzonym silniku?
: śr 03 gru 2008, 08:32:43
autor: ceelx
gvader pisze:wymiana sprzęgła + wymiana oleju w skrzyni
mysle ze tutaj lezy 95% "winy"
: śr 03 gru 2008, 20:55:32
autor: luknow27
powiem tak zgrzytanie biegow szczegolnie wsteczny przy czy bieg ciezko wchodzi oraz pedal sprzegla ma luz wina jest w pompce sprzegla poniewaz puscila ona plyn i konsekwencja tego jest zle wysprzeglanie
: śr 03 gru 2008, 22:56:47
autor: gvader
Zgrzytanie dla mnie to w tej chwili najmniejszy problem, oraz czy może być to przyczyną szumienia przy wciśniętym sprzęgle przy 3-4k obrotów na niskich biegach? . Ale... jak zdjagnozować taką pompkę ?
: czw 04 gru 2008, 16:33:38
autor: marcin kowalski
czy jest ktoś kto mi możenaoisać dlaczego moje autko ma czasami problem odpalaniem???bo ja ju pojęcia nie mam
: czw 04 gru 2008, 16:54:23
autor: luknow27
pompke po prostu popatrz za pedalem sprzegla na bolec jezeli jest mokry i widac ze cos sie leje to pompka najlepiej do wymiany. A ty kolego po pierwsze zaluz osobny post po drugie jest duzo mozliwosc slaby akumulator, swiece do wymiany lub przewody, rozrusznik, a moze po prostu twoje autko juz jest stare ? i ma w chu.... przebiegu ?
: czw 04 gru 2008, 16:56:16
autor: Sikor
czy jest ktoś kto mi możenaoisać dlaczego moje autko ma czasami problem odpalaniem???bo ja ju pojęcia nie mam
Może nie masz benzyny?
Stary, po pierwsze zły temat wybrałeś.
Tu możesz coś napisać ciekawego, tylko trochę dokładniej (napisz jaki silnik, objawy, itp.)
http://www.civic5gen.pl/viewtopic.php?t=1367
A najlepiej to poszukaj używając wyszukiwarki na forum, bo były już podobne tematy.
A po drugie wypada się najpierw przywitać.
http://www.civic5gen.pl/viewtopic.php?t=16
: sob 06 gru 2008, 01:03:42
autor: gvader
niby mechanik stwierzdził, że sprzęgło... ja się g....no znam, tyle co fora internetowe poczytam i sam troszeczke podlube, ale jakos pod samo sprzeglo mi tu cos nie pasuje.
: czw 22 sty 2009, 06:37:05
autor: umek
gvader pisze:Kobriii pisze:a jak sprzęgło
kiedy było wymieniane
No sprzęgło... ciężko powiedzieć ;P Samochód przyjechał z niemiec i jego przeszłość nie jest mi dokładnie znana ponieważ mam go, że tak powiem z drugiej ręki, od pewnego znanego w środowisku pana z Gorzowa Wielkopolskiego, więc ciężko stwierdzić.
a dokladniej pewnie pan z rózanek......
i tez mysle ze to wina oleju,w poprzedniej hani wymienilem olej w skrzyni bo bylem zza nadto gorliwy i okazalo sie ze jest gorzej niz bylo,przed wymiana bylo ok ale po zwlaszcza w temperaturach na minusie masakra,biegi ciezko wchodzily dopoki silnik sie nie rozgrzal.Bodajze zalalem elfa wtedy.
: czw 22 sty 2009, 13:22:36
autor: gvader
Cala sprawa skonczyla sie wrzuceniem kompletu Exedy w miejsce starego sprzegla i zalaniem skrzyni MTF-em. Autko od razu inaczej jezdzi. Przyczyna problemu byla wylamana sprezynka w tarczy sprzegla.