Strona 2 z 3

Skrzynia z HRV

: ndz 01 paź 2023, 17:13:51
autor: Yossarian
Kurde, jak ta skrzynia jest podobna z zewnątrz do tych z B-serii to może by się ten mechanizm wybierania na linki dało do B zaadaptować... :)

Skrzynia z HRV

: ndz 01 paź 2023, 21:46:45
autor: emtees
Brawo! Jak odczucia po zmianie? ;)

Skrzynia z HRV

: ndz 01 paź 2023, 22:56:31
autor: Logan
Bardzo dobra robota, aż sam bym chciał taką budżet opcję 8)

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 10:28:39
autor: Discodirt
Nie tylko zmieniłem skrzynię, ale też odchudziłem zamach do 4,7kg i wszystko zostało wystrojone na 0,7 bara. Tak, więc jest to teraz zupełnie inne auto, oczywiście na plus.

Obrazek

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 18:45:45
autor: emtees
Daj Pan jakiś filmik :) Ta skrzynia jest z FD 4.7?

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 19:10:51
autor: Discodirt
1st: 3.500
2nd: 1.956
3rd 1.344
4th 1.071
5th 0.870
FD: 4.562

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 19:24:34
autor: Jakub W.
Skrzynia z HR-V to stalowe wybieraki czy amelinioum?

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 19:47:23
autor: Drix
Kurde kurde kurde 😁 jak już tyle się pochwaliłeś to teraz człowieka kusi, ale czy ja wiem.
W porównaniu do hybrydy to nie wiele lepiej jeśli popatrzec na przełożenia. Po za dłuzsza jedynką co jest na +
1: 3.250
2: 1.909
3: 1.346
4: 1.033
5: 0.702
FD: 4.437
No i ta szperaaaaaa.

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 20:10:24
autor: Discodirt
Wodziki są stalowe, a tryby sporo szersze. Ciekawe czy inne przełożenia z b-serii pasują? Może dłuższa piątka. Bo przy doładowaniu pozostałe biegi nie mają aż takiego znaczenia.
Obrazek

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 20:19:00
autor: emtees
Darek, jedynka jest krótsza :P

Ja myślę, że ta skrzynia jest super opcją chociażby ze względu na to, że łatwiej dostać nie zamęczoną. Kiedyś może nie było sensu, ale teraz jest. Drogie w zakupie również nie są. Jest jeszcze aspekt ważny z punktu widzenia B serii - skoro te nie są tak dobite katowaniem na kjsach itp to można ich użyć jako dawcy bebechów...

Btw - myślę, że takie info warto jednak jakoś schować. Szkoda, żeby ta wiedza rozeszła się tam gdzie nie powinna. Niestety, ale często jest tak, że ceny wtedy zaczynają szybować do góry i fajna opcja staje się... Średnio fajna.


Panie admin, może jakaś grupa dodatkowa i info widoczne tylko dla użytkowników z tej grupy? Mógłbym wtedy też u siebie w temacie odkryć pewne rzeczy.

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 20:22:31
autor: Drix
Fakt. Zawsze się mylę przy tych przełożeniach 🤦🤦
No ale racja. Może to niegłupi pomysł kupić na zapas. :rotfl:

Ciekawe czy inżynierowie Hondy jak montowali tą skrzynie to mieli z tyłu głowy zagwozdke pt. ciekawe czy ktoś to wsadzi do starej dserii :D

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 20:38:04
autor: Discodirt
I jeszcze jeden temat, jeżeli ktoś będzie myślał o quattro w eg, to trzeba skrzynie z 4x4, bo odlew skrzyni jest ciut inny;) A propos wiedzy, zaraz okaże się że torseny zaczną skupować właściciele hrv.

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 21:02:11
autor: emtees
No i właśnie chociażby dlatego warto pewnych informacji nie rozprzestrzeniać zbyt mocno... Niestety, ale z wieloma gratami tak było...

Skrzynia z HRV

: pn 02 paź 2023, 21:41:21
autor: Jakub W.
Discodirt pisze: sob 30 wrz 2023, 23:21:31 Widziałem w niej same plusy. Koszt skrzyni i torsena z wysyłkami 1350, + przeguby wewnętrzne z b16, reszta „d”.
Przeguby wewnętrzne z b16 to nie to samo co HR-V?

Skrzynia z HRV

: wt 03 paź 2023, 09:30:33
autor: Discodirt
Frez napewno ten sam.

Skrzynia z HRV

: czw 02 lis 2023, 21:29:28
autor: Grzesieek
Ostatnio szukałem wewnętrznych do B18 i katalogowo miały też zastosowanie w HRV.

Skrzynia z HRV

: sob 04 lis 2023, 08:28:33
autor: Jakub W.
Zastanawiam się, czy można (czy warto) odejść od seryjnych całych półosi z D serii na rzecz jakiś grubszych.
B seria pewnie droga, ale może uda się dopasować jakieś inne (ze zmianą piasty w zwrotnicy).

Pytanie, bo mi nigdy się nie przytrafiło:
Jak pękają przeguby/półosie, to najczęściej pękają patyki (osie) czy zewnętrze przeguby?

Skrzynia z HRV

: sob 04 lis 2023, 11:44:09
autor: Yossarian
B seria wcale droga nie jest - komplet półosi BRV kosztuje nieco ponad tysiaka. Sam na tym upalam i serio dużo znoszą.

Zazwyczaj przy upalaniu lecą przeguby, patyki trudno połamać

Skrzynia z HRV

: sob 04 lis 2023, 15:43:39
autor: emtees
W D serii ciężko, bo tylko D i 1.7 ictdi nie mają wałka pośredniego. Może z tego diesla będą grubsze, natomiast pytanie brzmi - czy ma to sens? Waga większa, a w sumie prędzej przeguby się poddają tak czy owak.

Skrzynia z HRV

: sob 04 lis 2023, 16:07:32
autor: Jakub W.
emtees pisze: sob 04 lis 2023, 15:43:39 W D serii ciężko, bo tylko D i 1.7 ictdi nie mają wałka pośredniego. Może z tego diesla będą grubsze, natomiast pytanie brzmi - czy ma to sens? Waga większa, a w sumie prędzej przeguby się poddają tak czy owak.
Wałek pośredni? Masz na myśli dzieloną długą półoś?

Przy upalaniu, staram się oszczędzać przeguby ale nie mając szpery, zaczynam coraz więcej (bo uczę się dopiero tej techniki) hamować w zakręcie lewą nogą (przy jednoczesnym trzymaniu gazu prawą).... zastanawiam się, czy przy ewentualnym modzie na skrzynię HRV nie przejść od razu na bardziej wytrzymalsze ośki - to tylko takie moje rozkminy :)