Xenony a Lampy

Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#21

Post autor: ceelx »

nie poprostu dostales albo zjebane te bi-xenony albo zwykle zenony.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Bemo

#22

Post autor: Bemo »

mam u siebie xenon + soczewkę ale mam 6000K dla mnie 8000K są za niebieskie...............
luknow27

#23

Post autor: luknow27 »

Bemo przyznaje Ci racje i powiem że 6000k nie wpada w oko panom policjantom tka szybko jak 8000k ;/
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1961
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#24

Post autor: Drix »

Sorki za odkopanie tematu z przed 5 lat...ale nie chcę tworzyć nowego.
Parę tematów przeczytałem i nigdzie nie zobaczyłem odpowiedzi otóż:
masz lapmy soczewkowe w ej2 firmy SONAR.
Chciałbym założyć do tego bixenony i totalnie nie wiem jak się do tego zabrać.
Mocowań żarówek nie pamiętam (obecnie auto stoi u blacharza), natomiast światła mijania mam w soczewce, a drogowe w drugiej części klosza.
Wiem, że muszę kupić przetwornice, żarnik tylko, że 2 żarniki jednowłóknowe czy 1 dwuwłoknowy czy jak?
Awatar użytkownika
89iwan
Pełnoprawny User
Posty: 56
Rejestracja: wt 16 cze 2009, 17:47:28
Lokalizacja: okolice Opola

#25

Post autor: 89iwan »

Biksenon polega na zastosowaniu przysłony w przypadku świateł mijania,natomiast przy światłach drogowych przysłony nie ma.więc raczej przy tych reflektorach bi-xenonu nie zrobisz,chyba że zastosujesz chiński zenon h4 w tej soczewce.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1961
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#26

Post autor: Drix »

Aha, czyli w tym przypadku albo chińskie ksenony, albo ksenon tylko na światła mijania, a na drogowe zwykła żarówka, tak?
A jeśli chciałbym mieć xenony na jednych i drugich, darując sobie oczywiście chińszczyzne? Co bym musiał zrobić?
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#27

Post autor: Walnuts.inc »

Kombinujesz jak konik pod górkę...

Chcesz osobno zrobić "krótkie" i "długie" światła na ksenonach tak? A wiesz że ksenony najpierw się "nagrzewają" i przez ten czas dają zerowe światło? Średnio zajmuje im to 10 sekund...

Wyobraź sobie że chcesz zmienić światła na długie w terenie niezabudowanym a potem musisz je zgasić bo ktoś będzie jechał z naprzeciwka. Po przełączeniu na długie nie widzisz nic przez 10 sekund a potem po przełączeniu na krótkie nadjeżdżający z naprzeciwka samochód NIE WIDZI CIEBIE PRZEZ 10 SEKUND...

Myk z bi-ksenonem jest taki że w środku jest jedna żarówka ksenonowa świecąca cały czas a z przodu tej żarówki jest przesłona odpowiadająca za to jakie światło pada na drogę.

Mam dla Ciebie dwa rozwiązania:

1. Oddaj lampy do jakiegoś zakładu który zajmuje się profesjonalnie przeróbką lamp i Ci doradzą jak zrobić je dobrze.

2. Przesiądź się na rower bo kombinując przy nim spowodujesz mniej szkód jak przy kombinowaniu z lampami samochodowymi...
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1961
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#28

Post autor: Drix »

Zgadza się, kombinuje bo się nie znam. Za to teraz już wyczerpałeś temat dogłębnie. Także dzięki wielkie za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#29

Post autor: Walnuts.inc »

Jakbyś poczytał chwilę i choć trochę się zainteresował przeróbką którą zamierzasz przeprowadzić to takich głupot byś nie musiał wypisywać na ogólnopolskim forum...
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
89iwan
Pełnoprawny User
Posty: 56
Rejestracja: wt 16 cze 2009, 17:47:28
Lokalizacja: okolice Opola

#30

Post autor: 89iwan »

Tak jak Walnuts.inc pisze oddaj te reflektory do jakiegoś profesjonalisty,który przerobi soczewkę na bi-soczewkę + ori przetwornice i żarniki.a w drugiej komorze możesz zrobić światła do jazdy dziennej.taka moja rada,chińskim wynalazkom mówię NIE! zarówno jeśli chodzi o HID-y z allegro jak i soczewki.
Awatar użytkownika
Electrolit
Podwójny As
Posty: 261
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
Lokalizacja: łódzkie

#31

Post autor: Electrolit »

O co chodzi z tymi zenonami, co to jest?
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#32

Post autor: GrzechuSuli »

Zenon to taki slang słowa xenon
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#33

Post autor: ceelx »

Ale jakoś zakładają xenon do soczewki w denji zostawiając żarówkę w długim świetle. Jest do tego specjalny zestaw okablowania, wiec jednak da się w endzelsach założyć xenon na krótkie i długie światło.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#34

Post autor: Walnuts.inc »

ceelx pisze:Ale jakoś zakładają xenon do soczewki w denji zostawiając żarówkę w długim świetle. Jest do tego specjalny zestaw okablowania, wiec jednak da się w endzelsach założyć xenon na krótkie i długie światło.
No w Denji z tego co piszesz zakładają xenon na krótkie a na długie wciąż mają halogen.

Robiąc dwa osobne xenony w osobnych soczewkach nie będzie to zbyt bezpieczne rozwiązanie, sam przyznaj.

Nie jest przypadkiem tak że samochody z xenonem na krótkich i halogenem na długich działają tak że załączając długie xenon krótkich dalej świeci?
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#35

Post autor: ceelx »

Ale gdy odpalisz w denji długie to krótkie wtedy ci gasną, a postojowych nie masz. Przecież to ta sama sytuacja, bo gdy zmieniasz z długich na krótkie to xenon w soczewce musi ci się rozjarzyc, nie.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#36

Post autor: gruszecky »

ceelx pisze:Ale gdy odpalisz w denji długie to krótkie wtedy ci gasną, .
Niekoniecznie, to przecież nie kwestia lamp tylko instalacji- może być tak i widziałem coś takiego ze na długich, krótkie dalej świeciły. I to jest skuteczne rozwiązanie jesli chce się mieć xenon na krótkich bo wiadomo
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#37

Post autor: Walnuts.inc »

I ja mam ten sam tok myślenia co gruszecky, wydaje mi się on najbardziej logiczny.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Sewko
Berbeć
Posty: 34
Rejestracja: czw 20 lut 2014, 20:19:10
Lokalizacja: Frydrychowice

#38

Post autor: Sewko »

No tak, gruszecky ma rację, wystarczy wtedy przerobić przełącznik od świateł.
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#39

Post autor: ceelx »

Qrwa no przecież wszystko się da zrobić. Nawet wsadzić xenon w oem looka i oświetlić sobie tył podczas cofania.
Chodziło mi tylko o to E dodając głupią wiązkę na Podtrzymanie możesz zrobić to co kolega pytający chce zrobić. To wszystko.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
ODPOWIEDZ