Przygotowanie ECU pod datalogging
http://web.archive.org/web/200510170019 ... RtpInstall
Schemat instalacji RTP board
O tym co mówiłem wcześniej wnioskuję po tym artykule
http://web.archive.org/web/200510162345 ... ataLogging
dokładny opis gniazda CN2 w ECU
http://web.archive.org/web/200510290757 ... ry/OBD1CN2
a tutaj z kolei Przeróbka seryjnego USB
http://web.archive.org/web/200512310350 ... lConverter
Schemat instalacji RTP board
O tym co mówiłem wcześniej wnioskuję po tym artykule
http://web.archive.org/web/200510162345 ... ataLogging
dokładny opis gniazda CN2 w ECU
http://web.archive.org/web/200510290757 ... ry/OBD1CN2
a tutaj z kolei Przeróbka seryjnego USB
http://web.archive.org/web/200512310350 ... lConverter
To ja moze odpowiem pełnym zdaniem, zeby nie było niedomowien i watpliwosci.
Do strojenia uzywasz programu do edycji map (paliwa i zapłonu) np Crome. W crome jest opcja RTP, w której definiujesz komunikacje po odpowiednim porcie ( zazwyczaj COM). Port ten w sytemie musisz połaczyć fizycznie z gniazdem CN2 na tej płytce i uruchomic poprawna komunikacje(za pomoca od[powiednio spreparowanego kabla/przejsciówki). dzieki temu zmieniajac parametry w Crome, sa one wysyłane na biezaco do pamieci, która jest w układzie wpietym do Ecu. W tej sytuacji ECu zczytuje sobie na biezaco informacje jakie zmieniasz w crome i wysyłasz do kosci. innymi słowy, na biezaco modyfikujesz mape paliwa/zapłonu. Dlatego nazywa sie to RTP (real time programming). To jedno połacznie fizyczne (kablem) ECU z PC.
Z drugiej strony, aby zmieniac te parametry musisz wiedzieć czy zmieniasz je poprawnie, uzywasz odczytów AFR, z podłaczonej szerokopasmowej sondy lambda. AFR (czyli stosunek powietrza do paliwa w mieszance) informuje Cie czy mapa jest poprawna. W tym celu podłaczasz komunikacje z ECU do laptopa za pomoca złacza CN2 w ECU, gdzie przez przejsciówki wpinasz do innego portu COM (lub USB emulujacego taki port).
W tym celu uzywasz drugiego/innego kabla do połaczenia ECU z PC.
Na sam koniec poprawnie spreparowana mapę nagrywasz programatorem kosc, nijako na stałe i wyjmujesz te przejsciówke z NVRAMem, a w jej miejsce wkładasz nagraną kosc. Skrecasz ECU i odłaczasz wszystkie kable.
Mozna też uzywać do zczytywania danych (dataloggingu) z ECU wtyczki, która jest obok tej do samodiagnostyki. Ale nigdy nie uzywałem takiego rozwiazania.
Do strojenia uzywasz programu do edycji map (paliwa i zapłonu) np Crome. W crome jest opcja RTP, w której definiujesz komunikacje po odpowiednim porcie ( zazwyczaj COM). Port ten w sytemie musisz połaczyć fizycznie z gniazdem CN2 na tej płytce i uruchomic poprawna komunikacje(za pomoca od[powiednio spreparowanego kabla/przejsciówki). dzieki temu zmieniajac parametry w Crome, sa one wysyłane na biezaco do pamieci, która jest w układzie wpietym do Ecu. W tej sytuacji ECu zczytuje sobie na biezaco informacje jakie zmieniasz w crome i wysyłasz do kosci. innymi słowy, na biezaco modyfikujesz mape paliwa/zapłonu. Dlatego nazywa sie to RTP (real time programming). To jedno połacznie fizyczne (kablem) ECU z PC.
Z drugiej strony, aby zmieniac te parametry musisz wiedzieć czy zmieniasz je poprawnie, uzywasz odczytów AFR, z podłaczonej szerokopasmowej sondy lambda. AFR (czyli stosunek powietrza do paliwa w mieszance) informuje Cie czy mapa jest poprawna. W tym celu podłaczasz komunikacje z ECU do laptopa za pomoca złacza CN2 w ECU, gdzie przez przejsciówki wpinasz do innego portu COM (lub USB emulujacego taki port).
W tym celu uzywasz drugiego/innego kabla do połaczenia ECU z PC.
Na sam koniec poprawnie spreparowana mapę nagrywasz programatorem kosc, nijako na stałe i wyjmujesz te przejsciówke z NVRAMem, a w jej miejsce wkładasz nagraną kosc. Skrecasz ECU i odłaczasz wszystkie kable.
Mozna też uzywać do zczytywania danych (dataloggingu) z ECU wtyczki, która jest obok tej do samodiagnostyki. Ale nigdy nie uzywałem takiego rozwiazania.
a czy po wylutowaniu tego rezystora nie bedzie negatywnych skutkow podczas normalnej jazdy?Niektóre programy, jak np FreeLog wymagają do poprawnej transmisji danych po złaczu RS232 (COM) jeszcze jednej modyfikacji. Nalezy wylutować rezystor oznaczony symbolem J12
(wylutowuje jedną nóżkę w celu przerwania obwodu. W razie czego druga jest przylutowana i element nie ulega zagubieniu)
nokia dku5 na Prolificu
czy lepiej kupic cos takiego?http://allegro.pl/adapter-przejsciowka- ... 16194.html
czy lepiej kupic cos takiego?http://allegro.pl/adapter-przejsciowka- ... 16194.html
USB -COM : http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 67433.html
COM - TTL : http://allegro.pl/interfejs-rs232-ttl-k ... 88790.html
to tego kabel czterozyłowy TTL (niektóre od CD do karty dziwiekowej miały cztery kable). Ale mozna spokojnie zrobic samemu takie cos.
COM - TTL : http://allegro.pl/interfejs-rs232-ttl-k ... 88790.html
to tego kabel czterozyłowy TTL (niektóre od CD do karty dziwiekowej miały cztery kable). Ale mozna spokojnie zrobic samemu takie cos.
Czy za pomocą tego adaptera i tego interfejsu da się podłączy laptopka pod ECU?? Jak tak to jaki program będzie do tego najlepszy i w miarę prosty, który umożliwi jako taką diagnostykę.