olej mineralny do silnika po remoncie?

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#21

Post autor: Laskosz »

Haker to że mineral gorzej smaruje to spoko, ale takie wlewanie go żeby się szybciej dotarlo to głupota jak dla mnie. Może jeszcze pasty polerskiej by dodał do oleju na pierwszy raz i jeździł cały czas do 7 k rpm to by się jeszcze szybciej dotarło.
U mnie nie raz silnik wyciągnięty z auta po remoncie podpinało się do silnika elektrycznego który nim obracał żeby docieranie z początku było delikatne bez przegrzewania.
Widać nie którzy docieranie robią jak najszybciej, ale jak już wcześniej wspomniałem ilu ludzi tyle opinii
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#22

Post autor: Hakier »

zacznijmy od tego czy wiesz czym jest docieranie, bo zaczynam się nad tym zastanawiać. jeśli dowiesz się czym jest docieranie to być może porozmawiamy na ten temat ;)
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#23

Post autor: Laskosz »

Nie wiem. W sumie nikt nie wie oprócz Ciebie, więc skąd ja mam wiedzieć :D
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#24

Post autor: mlynek »

Laskosz pisze:U mnie nie raz silnik wyciągnięty z auta po remoncie podpinało się do silnika elektrycznego który nim obracał żeby docieranie z początku było delikatne bez przegrzewania.
docieranie silnika bez obciążenia jest bez sensu, tak samo jak wlewania minerała i zostawienie żeby sobie chodził jakiś czas na jałowym...
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#25

Post autor: Laskosz »

No ale wlanie minerala i praca na jałowym, a praca na docelowym bez odpalania to nie to samo.
Nie wiem może to głupie, może nie potrzebne, ale tak się u nas robi po remoncie(nie po wymianie pierścieni)
Lepiej skończyć ten temat bo i tak do niczego nie prowadzi
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#26

Post autor: Kalix495 »

mlynek pisze:
Laskosz pisze:Co do dwóch szkół lania oleju po "remoncie" to nie rozumiem z czego wynika to lanie minerala na pierwszy raz.
mineralny lejesz po to żeby się szybciej wszystko dotarło bo ma gorsze właściwości smarujące, po 800-1000km zmieniasz na olej docelowy

Kalix495, co do oleju na docieranie zrobisz jak uważasz ale docelowo lej pełen syntetyk, nie żadne półsyntetyki
Musze poszukać jaki fabrycznie był do nich lany olej bo chyba taki byłby najlepszy , ogarnia ktoś jaki ona miała lany na starcie? :POgólnie w piwnicy mam 4 l Castrola 5w30 z ojca toyoty , nadałby się?
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#27

Post autor: Hakier »

chyba lepiej dać te półtora czy dwie stówki i mieć pewność i święty spokój
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#28

Post autor: Kalix495 »

HakerPL1 pisze:chyba lepiej dać te półtora czy dwie stówki i mieć pewność i święty spokój
Nom tak wiadomo , polecisz jakiś?
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#29

Post autor: Hakier »

niech ktoś bardziej kompetentny się wypowie w tym temacie, nie chcę cię wprowadzić w błąd.

ja osobiście leje 10w60 pełen syntetyk i jak dla mnie jest to świetny olej
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#30

Post autor: gruszecky »

valvo?to chyba jednak półsyntetyk :gunsmilie:
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#31

Post autor: Hakier »

chyba jednak nie ;)

10w60 są to syntetyki przeznaczone do wysilonych silników

Obrazek

ps. Kalix495, tak się zastanawiam i myślę ze dla ciebie dobrym olejem powinno być 5w50, przynajmniej ja osobiście po remoncie właśnie w taki olej bym uderzał, ale dopytaj czy to aby na pewno odpowiedni olej.
a i poszukaj na ck.pl gościa który handluje valvoline, ma dobre ceny, bo ja płaciłem za 5l 190zł, a u niego taki olej idzie już dostać za ok. 140zł
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#32

Post autor: gruszecky »

poczytaj-synthetic blend oznacza półsyntetyk :). Dużo ludzi się myli. Valvo ma tylko 5w50 pełen syntetyk (na któym ja jeżdżę)


http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... ing_10w-60
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Davidho
Forumowy As
Posty: 150
Rejestracja: pt 16 sie 2013, 17:30:37
Lokalizacja: Gdynia

#33

Post autor: Davidho »

Dokładnie 10w60 to pólsyntetyk ... ja po dotarciu zalałem valvo 5w50 i jestem zadowolony , kultura pracy wzrosła ,a do tego silnik lżej odpala i kontrolka oleju gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem ; )
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#34

Post autor: Hakier »

gruszecky, no niestety nie. 10w60 to na pewno nie jest pół syntetyk. wcześniej lałem shell ultra racing 10w60 i też to był syntetyk.

oleje 10w60 są olejami do silników wysilonych i pracujących w ekstremalnych warunkach. z resztą podobnie jak twój 5w50
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#35

Post autor: mlynek »

HakerPL1 pisze:gruszecky, no niestety nie. 10w60 to na pewno nie jest pół syntetyk. wcześniej lałem shell ultra racing 10w60 i też to był syntetyk.
w przypadku valvo 10w60 to półsyntetyk, samo 10w60 nie oznacza jeszcze, że jest to syntetyk
tak samo może być 20w50 jako syntetyk i jako mineral
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#36

Post autor: gruszecky »

Haker, dobrze żyć w sferze domysłów i spekulacji, witamy jednak w świecie faktów-lejesz półsyntetyk czyli nota bene olej mineralny z dodatkami synetycznymi. Stąd" synthetic blend" a nie "full synthetic".
Tak jak mówi młynek, parametry lepkościowo-temperaturowe nie określają bazy oleju.

Osobiscie uważam że vr1 10w60 to dobry olej żeby nie było, ale jednak po remoncie lejemy pełny syntetyk 5w50 jeśli chodzi o valvo, 5w40 jeśli chodzi o motul i-czemu nie 10w60 jeśli chodzi o shella :gunsmilie: fully synthetic

Do Grześka-przytocz konkret, bo chyba konfabulujesz
Ostatnio zmieniony ndz 23 mar 2014, 19:02:45 przez gruszecky, łącznie zmieniany 1 raz.
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#37

Post autor: Grzesieek »

Gdzieś tam w internetach piszą, że podobno w tym przypadku baza jest syntetyczna. Co nie znaczy, że to syntetyk. Jakoś tak. Nie wiem. Ale walne posta, bo mam mało.
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#38

Post autor: Hakier »

gruszecky, no niestety nie żyje w świecie domysłów i spekulacji, opieram się na tym co czytam i na logice.
nadal trochę dziwi mnie to że to półsyntetyk. na necie nie ma zbyt wielu informacji, ale z czystej ciekawości poszukałem i ile wypowiedzi tyle opinii. znalazłem że na pewno nie jest to tradycyjny półsyntetyk, tylko tak naprawdę to nie wiadomo co to jest. ale w sumie niech będzie że to półsyntetyk ;)
pewne jest to że wracam w tym sezonie do shell'a ;)
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#39

Post autor: Kalix495 »

W sumie to valvo 5w50 z tego co widzę to preferowany jest jak samochód jeździ w trasy ,a 80% to po mieście jeżdżę , czasem przejadę się na obwodnice żeby się czasem dogrzał ,a nie cały czas po mieście , To opłaca się brać taki olej ?
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#40

Post autor: gruszecky »

5w50 jest do zadań specjalnych preferowany. Ja jeżdże tylko w mieście obecnie na nim , jak dotąd korba mi bokiem nie wyszła :gunsmilie:
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
ODPOWIEDZ