Swap hamulców
nie wiem ja zbieram.
np kliknisz na ikonke pomogl i wtedy dowiesz sie w czym.
mozesz wiec zadac pytanie na pw zwiazane z tematem i czekac na dobra odp, alebo znalesc przez przytadek ciekawy topic
np kliknisz na ikonke pomogl i wtedy dowiesz sie w czym.
mozesz wiec zadac pytanie na pw zwiazane z tematem i czekac na dobra odp, alebo znalesc przez przytadek ciekawy topic
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
eg5, eh9
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Witam. Zastanawiam się nad zmianą hamulców na lepsze po swapie na B16A2 w Hondzie Civic Coupe 5 gen EJ2 gdzie hamulce są standardowe, czyli 242mm przód i z tyłu bębny oraz nie ma ABSu. Auto będzie takim daily driverem, głównie miasto, może w przyszłości raz na jakiś czas tor czy 1/4 mili amatorsko. Jakie hamulce polecacie w przystępnej cenie? Z tego co czytałem to mam opcję:
1. Del Sol VTi i EG6/EG5 z ABSem (rozstaw 4x100, 262/242) + tarcze od MG ZR 280mm i zacisk dwu-tłoczkowy od Legenda/Prelude i może pompa z serwem od ITR.
2. MB6 (rozstaw 4x114.3, 282/260).
3. Integra/Prelude (rozstaw 5x114.3 282/260).
Coś jeszcze wchodzi w grę? Są jakieś hamulce na przód 282mm i tył coś koło 260mm (MB2/MB3/MA8?) i na rozstaw 4x100? Bo upatrzyłem sobie felgi właśnie na 4 śruby i w przyszłości chciałbym założyć je, rozmiar 16" na lato i 15" stalufelgi na zimę (mam nadzieję, że 282mm się zmieści). Na razie jestem nastawiony na pierwszą opcję, jak ma się ta modyfikacja tarcze od MG i zaciski od Legenda/Prelude oraz może pompa z serwem od ITRa do poprawienia hamowania?
Kolejne pytanie czy warto zakładać ABS? Jak on się sprawuje w tamtych Hondach? Dużo trzeba $$$ i rzeźby w założeniu? Czy jest to warte świeczki?
1. Del Sol VTi i EG6/EG5 z ABSem (rozstaw 4x100, 262/242) + tarcze od MG ZR 280mm i zacisk dwu-tłoczkowy od Legenda/Prelude i może pompa z serwem od ITR.
2. MB6 (rozstaw 4x114.3, 282/260).
3. Integra/Prelude (rozstaw 5x114.3 282/260).
Coś jeszcze wchodzi w grę? Są jakieś hamulce na przód 282mm i tył coś koło 260mm (MB2/MB3/MA8?) i na rozstaw 4x100? Bo upatrzyłem sobie felgi właśnie na 4 śruby i w przyszłości chciałbym założyć je, rozmiar 16" na lato i 15" stalufelgi na zimę (mam nadzieję, że 282mm się zmieści). Na razie jestem nastawiony na pierwszą opcję, jak ma się ta modyfikacja tarcze od MG i zaciski od Legenda/Prelude oraz może pompa z serwem od ITRa do poprawienia hamowania?
Kolejne pytanie czy warto zakładać ABS? Jak on się sprawuje w tamtych Hondach? Dużo trzeba $$$ i rzeźby w założeniu? Czy jest to warte świeczki?
odnośnie ABS'u to już twoja indywidualna sprawa, w jakimś celu wynaleziono ABS.
Ja u siebie nie mam ABSu ale u ojca w aucie jest i jak bym nie jechał jak wpakuje pedał w podłogę nigdy koła nie zablokują się sztywno przez co auto jest bardziej kontrolowane..
Jedni twierdzą że lepiej czuć samemu pod nogą hamulec. jednak każdy ma inne zdanie na ten temat..
Koszta. no małe na pewno nie będą. musisz mieć:
zwrotnice z czujnikami
półosie ( lub część zew przeguba z opaską od ABS
wahacze wzdłużne z czujkami
Pompę ABS
Całą instalację
przewodziki,kabelki itp..
także małe nie będą..
koszt swapu hebli to wydatek około tysiąca - a teraz dolicz do tego część ABSu.
(jeśli miałbym przekładać ABS to tylko z Angielki 5d odrazu miałbyś swap męskich hebli)
Ja u siebie nie mam ABSu ale u ojca w aucie jest i jak bym nie jechał jak wpakuje pedał w podłogę nigdy koła nie zablokują się sztywno przez co auto jest bardziej kontrolowane..
Jedni twierdzą że lepiej czuć samemu pod nogą hamulec. jednak każdy ma inne zdanie na ten temat..
Koszta. no małe na pewno nie będą. musisz mieć:
zwrotnice z czujnikami
półosie ( lub część zew przeguba z opaską od ABS
wahacze wzdłużne z czujkami
Pompę ABS
Całą instalację
przewodziki,kabelki itp..
także małe nie będą..
koszt swapu hebli to wydatek około tysiąca - a teraz dolicz do tego część ABSu.
(jeśli miałbym przekładać ABS to tylko z Angielki 5d odrazu miałbyś swap męskich hebli)
Jeżeli chodzi o heble mogę Tobie z czystym sumieniem polecić swap z mb6. Mam taki u siebie i jestem mega zadowolony. Ciężko "upalić" ten zestaw. Scanikwwo ma u siebie swap 4x100 i pomimo, że on ma 4 gena po paru szybkich przelotach po mieście narzeka, że nie dają rady. Faktem jest, że musisz zaopatrzyć się w felgi od mb6, a także późniejszy wybór przy zmianie felg jest mniejszy. Ale nie ma tragedii, można coś ciekawego znaleźć. Mi osobiście podobają się te felgi z mb6 i nie szukam innych.
Jeżeli chodzi o przekładkę ABS'u z mb6 odradzam. Za duża rzeźba. Głównie chodzi o długość przewodów i o korektor. Tak w wielkim skrócie. Inżynierowie dostosowali korektor do masy i mocy auta. Przekładając go do Twojej Qupety może działać niepoprawnie, ponieważ masz trochę inną wagę i rozklad mas. Może się okazać, że zacznie wariować i zamiast pomóc zaszkodzi.
Jak chcesz mieć ABS szukałbym swapa od Twojej wersji nadwozia.
Jak zdecydujesz się na swap z mb6 to musisz wstawić z tyłu swoje amory ze spręźyną, ponieważ w mb6 jest inne górne mocowanie kolumny na kielichach. Przód pasuje P&P.
Jak będziesz miał jakieś pytania co do swapa z mb6 pisz śmiało. sam w sierpniu to przekładałem z angielki do siebie i powiem Ci dokładnie co pasuje a co nie( chodzi o tylną zawiechę).
Jeżeli chodzi o przekładkę ABS'u z mb6 odradzam. Za duża rzeźba. Głównie chodzi o długość przewodów i o korektor. Tak w wielkim skrócie. Inżynierowie dostosowali korektor do masy i mocy auta. Przekładając go do Twojej Qupety może działać niepoprawnie, ponieważ masz trochę inną wagę i rozklad mas. Może się okazać, że zacznie wariować i zamiast pomóc zaszkodzi.
Jak chcesz mieć ABS szukałbym swapa od Twojej wersji nadwozia.
Jak zdecydujesz się na swap z mb6 to musisz wstawić z tyłu swoje amory ze spręźyną, ponieważ w mb6 jest inne górne mocowanie kolumny na kielichach. Przód pasuje P&P.
Jak będziesz miał jakieś pytania co do swapa z mb6 pisz śmiało. sam w sierpniu to przekładałem z angielki do siebie i powiem Ci dokładnie co pasuje a co nie( chodzi o tylną zawiechę).
ja bym zostawił rozstaw 4x100 wiec kupił na przód zwrotnice EG6/DelSol Vti/Ek4 itp. do tego tarcze 282mm MG + zaciski z Legedna/Prelude i na tył swap 240mm z EG5/6 itp. jesli z tyłu będzie Ci "mało" to zrobisz to co napisał Kamil czyli zacisk+tarcza 260mm (tam gdzie były 4x100) od Civica VIIgen.
oczywiscie do tego pompa 1"+serwo chyba, ze zostawisz 262/240mm to wtedy pompa 15/16" jest git.
i pamiętaj, że jak zrobisz swapa na:
oczywiscie do tego pompa 1"+serwo chyba, ze zostawisz 262/240mm to wtedy pompa 15/16" jest git.
i pamiętaj, że jak zrobisz swapa na:
to z tyłu będzie trzeba felge o ET45+ zeby nie obcieralo o nadkole...2. MB6 (rozstaw 4x114.3, 282/260)
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. ABS sobie daruje, za dużo rzeźby i pieniędzy by na to poszło.
Myślę, że zdecyduje się pozostać przy 4x100 i tak jak pisałem, przód 282mm (MG ZR) i tył 260mm czy 262mm (nie wiem dokładnie jaki rozmiar mają te 7 geny). Teraz pytanie co muszę zakupić żeby było najlepiej bez worka pieniędzy? Z tego co czytałem i mi pisaliście:
Przód:
- zwrotnice kompletne z piastami (EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
- zaciski z jarzmami (dwu-tłoczkowe od Legenda Coupe/NSXa lub od Preludy H22)
- klocki (H22/Legend Coupe)
- tarcze (282mm od MG ZR)
- przewody hamulcowe (282mm/262mm od EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
Tył
- główne wahacze z piastami (7 gen MB2/MB3/MA8?)
- zaciski z jarzmami (7 gen MB2/MB3/MA8?)
- klocki (7 gen MB2/MB3/MA8?)
- tarcze (260mm od MB2/MB3/MA8)
- przewody hamulcowe (7 gen MB2/MB3/MA8?)
- linki ręcznego (7 gen MB2/MB3/MA8?)
Pod maską:
- serwo z pompą 1" (ITR/Preluda H22/MB6)
Coś jeszcze? Poprawcie mnie jeśli gdzieś się pomyliłem, albo nie dopisałem możliwego, albo lepszego "dawcy". Ile mniej więcej taki kompletny zestaw będzie kosztował na podzespołach używanych, oprócz tarcz od MG ZR, bo te dowiadywałem się i nowe 410zł).
Myślę, że zdecyduje się pozostać przy 4x100 i tak jak pisałem, przód 282mm (MG ZR) i tył 260mm czy 262mm (nie wiem dokładnie jaki rozmiar mają te 7 geny). Teraz pytanie co muszę zakupić żeby było najlepiej bez worka pieniędzy? Z tego co czytałem i mi pisaliście:
Przód:
- zwrotnice kompletne z piastami (EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
- zaciski z jarzmami (dwu-tłoczkowe od Legenda Coupe/NSXa lub od Preludy H22)
- klocki (H22/Legend Coupe)
- tarcze (282mm od MG ZR)
- przewody hamulcowe (282mm/262mm od EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
Tył
- główne wahacze z piastami (7 gen MB2/MB3/MA8?)
- zaciski z jarzmami (7 gen MB2/MB3/MA8?)
- klocki (7 gen MB2/MB3/MA8?)
- tarcze (260mm od MB2/MB3/MA8)
- przewody hamulcowe (7 gen MB2/MB3/MA8?)
- linki ręcznego (7 gen MB2/MB3/MA8?)
Pod maską:
- serwo z pompą 1" (ITR/Preluda H22/MB6)
Coś jeszcze? Poprawcie mnie jeśli gdzieś się pomyliłem, albo nie dopisałem możliwego, albo lepszego "dawcy". Ile mniej więcej taki kompletny zestaw będzie kosztował na podzespołach używanych, oprócz tarcz od MG ZR, bo te dowiadywałem się i nowe 410zł).
Ostatnio zmieniony śr 03 lut 2010, 21:44:38 przez The Player, łącznie zmieniany 1 raz.
jak już ktoś wyżej CI pisał, w prelce nie było 2tłoczkowych zacisków tylko jedno..The Player pisze:- zaciski z jarzmami (dwu-tłoczkowe od Legenda Coupe/NSXa lub od Preludy H22)
NIE główne a raczej wzdłużne kupujesz z EG5/6 a kupujesz sam zacisk z VII i montujesz go do góry nogami ( odpowietrznikiem w dół) chyba..The Player pisze: Tył
- główne wahacze z piastami (7 gen MB2/MB3/MA8?)
The player co do swapu na tył to kupujesz kpl swap z wahaczami wzdłużnymi od EG5/6/DelSola (4x100) i jesli będziesz chciał miec tarcze 260mm to kupujesz same zaciski od 7gen + tarcze (takze 4x100) więc rzadnych wahaczy wzdłużnych od 7gen nie. (w 7gen. były także tarcze tylne 260mm na piaste z 5 szpilkami ale to w poliftowych wersjach "Sport")
Poza tym dlaczego powypisywales wszystko od wersj MB/MA ? - nie kupuj od 'angielek' bo zeby felga wyglądała OK i "wpadała" w nadkole tak jak oryginalnie w przypadku wersji japońskich będziesz musiał założyć felgi o większym offsecie(ET) bo jesli nie to będą wystawały i przy znacznym obnizeniu bądź obciążeniu tyłu auta koła będą obcierały ranty nadkoli.
Poza tym dlaczego powypisywales wszystko od wersj MB/MA ? - nie kupuj od 'angielek' bo zeby felga wyglądała OK i "wpadała" w nadkole tak jak oryginalnie w przypadku wersji japońskich będziesz musiał założyć felgi o większym offsecie(ET) bo jesli nie to będą wystawały i przy znacznym obnizeniu bądź obciążeniu tyłu auta koła będą obcierały ranty nadkoli.
Tak wiem, że są jedno-tłoczkowe, nigdzie nie napisałem, że są dwu-tłoczkowe .pit pisze:jak już ktoś wyżej CI pisał, w prelce nie było 2tłoczkowych zacisków tylko jedno..
Bo myślałem, że tylko od nich mogę wrzucić, ale dzięki za uświadomienie.kuchar pisze:Poza tym dlaczego powypisywales wszystko od wersj MB/MA ?
Czyli podsumowując, przód i tył jest ok tak jak wypisałem w poście poprzednim tak? A tył, żeby nie było problemu z felgami:
- wahacze wzdłużne z piastami (EG5/EG6/Del Sol)
- zaciski z jarzmami (7 gen MB2/MB3/MA8)
- klocki (7 gen MB2/MB3/MA8?)
- tarcze (260mm od MB2/MB3/MA8)
- przewody hamulcowe i linki ręcznego (muszę od 7 gena czy mogą być 282mm/262mm od EG6/MB6/H22?)
co do tyłu to podsumowując musisz zrobic tak:
- wahacze wzdłużne z piastami (EG5/EG6/Del Sol)- choc mozna przełożyć same piasty rzecz jasna do Twoich wahaczy wzdłużnych ale podobno szybciej i łatwiej z całymi wahaczami ze względu na problemowe odkrecenie piast.
- zaciski z jarzmami (7 gen-pod tarcze 260mm || MB2/MB3/MA8 i EG6/5/DelSol itp. pod tarcze 240mm)
-klocki (do tego od czego masz zacisk. czyli jesli tarcza 260mm i zacisk od 7gen. to klocek na tył do Civic 7gen np. 3d 2002r wersja sport || jesli zostawisz tarcze 240mm z EG5/6/DelSol itp. to analogicznie klocek do tych modeli)
o linkach i przewodach Ci nie powiem bo nie jestem pewny....ale tak czy siak linki do ręcznego musisz zmienaic przy swapie na tarcze z tyłu... nie wiem tylko co/jakie linki jesli z tyłu ma byc zacisk od 7gen pod tarcze 260mm.
- wahacze wzdłużne z piastami (EG5/EG6/Del Sol)- choc mozna przełożyć same piasty rzecz jasna do Twoich wahaczy wzdłużnych ale podobno szybciej i łatwiej z całymi wahaczami ze względu na problemowe odkrecenie piast.
- zaciski z jarzmami (7 gen-pod tarcze 260mm || MB2/MB3/MA8 i EG6/5/DelSol itp. pod tarcze 240mm)
-klocki (do tego od czego masz zacisk. czyli jesli tarcza 260mm i zacisk od 7gen. to klocek na tył do Civic 7gen np. 3d 2002r wersja sport || jesli zostawisz tarcze 240mm z EG5/6/DelSol itp. to analogicznie klocek do tych modeli)
o linkach i przewodach Ci nie powiem bo nie jestem pewny....ale tak czy siak linki do ręcznego musisz zmienaic przy swapie na tarcze z tyłu... nie wiem tylko co/jakie linki jesli z tyłu ma byc zacisk od 7gen pod tarcze 260mm.
Całe tygodnie szukałem takieg konkretnego tematu o heblach:)
Kupiłem cały kompletny swap hamulców od Eg6 do swojego eg4. Jak sprawa wygląda z montażem tego? Jakie problemy moge napotkać? Jak sprawa sie ma z korektorem? Bo przód to spacer raczej ale gorzej z tyłem i balansem siły hamowania miedzy tyłem i przodem... Powiedzcie mi jak to jest:) pozdro
Kupiłem cały kompletny swap hamulców od Eg6 do swojego eg4. Jak sprawa wygląda z montażem tego? Jakie problemy moge napotkać? Jak sprawa sie ma z korektorem? Bo przód to spacer raczej ale gorzej z tyłem i balansem siły hamowania miedzy tyłem i przodem... Powiedzcie mi jak to jest:) pozdro
Wkradł się mały błąd bo myślałem, że MB2/MB3/MA8 to 7 geny. I tak jak pisałem, chciałbym 260mm z tyłu więc opcje z 240mm odpadają. Podsumowując jeszcze raz, żeby była jasność . Ma być 282mm przód i tył 260mm.
Przód:
- zwrotnice kompletne z piastami (EG6/Del Sola VTi/EK4/EK3)
- zaciski z jarzmami (dwu-tłoczkowe od Legenda Coupe/NSXa lub jedno-tłoczkowe od Preludy H22)
- klocki (H22/Legend Coupe/NSX)
- tarcze (282mm od MG ZR)
- przewody hamulcowe (282mm/262mm od EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
Tył:
- wahacze wzdłużne z piastami (EG6/Del Sol VTi/EK4)
- zaciski z jarzmami (EP3)
- klocki (EP3)
- tarcze (260mm EP2)
- przewody hamulcowe (282/262 od EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
- linki ręcznego (EG6/MB6/H22/Del Sol VTI? Jeśli tak to czy od HB nie będzie za krótka do Coupe?)
Pod maską:
- serwo z pompą 1" (ITR/Preluda H22/MB6)
Chyba wszystko się zgadza. Pozostaje niejasność na temat linki ręcznego, bo kolega mi powiedział, że przewody podejdą od np. EG6, tak samo linki ręcznego, ale mogą być za krótkie. Jeśli ktoś zna więcej modeli do których pasują poszczególne części to byłbym wdzięczny, miałbym większy obszar poszukiwań. Pozdrawiam
Przód:
- zwrotnice kompletne z piastami (EG6/Del Sola VTi/EK4/EK3)
- zaciski z jarzmami (dwu-tłoczkowe od Legenda Coupe/NSXa lub jedno-tłoczkowe od Preludy H22)
- klocki (H22/Legend Coupe/NSX)
- tarcze (282mm od MG ZR)
- przewody hamulcowe (282mm/262mm od EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
Tył:
- wahacze wzdłużne z piastami (EG6/Del Sol VTi/EK4)
- zaciski z jarzmami (EP3)
- klocki (EP3)
- tarcze (260mm EP2)
- przewody hamulcowe (282/262 od EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
- linki ręcznego (EG6/MB6/H22/Del Sol VTI? Jeśli tak to czy od HB nie będzie za krótka do Coupe?)
Pod maską:
- serwo z pompą 1" (ITR/Preluda H22/MB6)
Chyba wszystko się zgadza. Pozostaje niejasność na temat linki ręcznego, bo kolega mi powiedział, że przewody podejdą od np. EG6, tak samo linki ręcznego, ale mogą być za krótkie. Jeśli ktoś zna więcej modeli do których pasują poszczególne części to byłbym wdzięczny, miałbym większy obszar poszukiwań. Pozdrawiam
zawsze mozesz kupic swap z linkami od sedana B16A2 lub D16Z6 tam były tarcze z tyłu.
z przodu zmieniac cale zwrotnice z piastami z tyłu najłatwiej całe wahacze wzdłużne z piastami...(było milion razy)
korektor zostaw ten co masz - nie powinno być problemow z balansem.
zmien koniecznie serwo i pompe 15/16" bo taka jest fabrycznie przy hamulcach 262/239mm.
nie ma problemów.szczypior88 pisze:Kupiłem cały kompletny swap hamulców od Eg6 do swojego eg4. Jak sprawa wygląda z montażem tego? Jakie problemy moge napotkać? Jak sprawa sie ma z korektorem? Bo przód to spacer raczej ale gorzej z tyłem i balansem siły hamowania miedzy tyłem i przodem.
z przodu zmieniac cale zwrotnice z piastami z tyłu najłatwiej całe wahacze wzdłużne z piastami...(było milion razy)
korektor zostaw ten co masz - nie powinno być problemow z balansem.
zmien koniecznie serwo i pompe 15/16" bo taka jest fabrycznie przy hamulcach 262/239mm.