jak właśnie zauważyłeś mam 1,3 ( i wiem ile pali) i mój silnik z tego co pisze Muza jest oszczędniejszy od 1,5. na Trasie mi pali około 5,5 natomiast po mieście różnie jak same korki to z 8 wezmie ale narmlana jazda to 6,5 litra lub nieco ponad 7. pozdrluknow27 pisze:masz D13B2 i sie pytasz ile pali jeden bylo pisane ze srednie zuzycie paliwa dla 1.5 liczymy 8l/ 100km a z tego co wiem 1.3 ok 7 na 100 bierze
Najbardziej ekonomiczny silnik
Na krotkich odcinkach auto zawsze wiecej pali ze wzgledu na to ze silnik jest zimny wiec nie dziw sie ze na krotkim odcinku pali Ci duzo wiecej niz na trasie gdy silnik jest cieply. Jeśli zle mowie to prosze mnie poprawickuniu pisze:To ja mam chyba jakieś chore to 1.3 bo mi pali w mieście 9-10.5l bez różnicy czy pałuje czy nie (same krótkie trasy)
Dobrze mowisz i masz pelna racje zauwazcie ze nasze hanie dosc dlugo chodza na ssaniu ktore ejst automatyczne jak wiadomo na ssaniu biora wiecej paliwa wiec rozpalnie auta co chwilke na podjazdy jest bezsensu. A tak naprawde to najlepiej niech kupi sobie jakas 1.5 i bedzie zadowolny jak chce ekonomicznie xD
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 61
- Rejestracja: czw 25 gru 2008, 18:27:41
- Lokalizacja: on przybył??
To ja ci powiem tak: jesli chcesz miec faktycznie tani w utrzymaniu silnik i zeby w miare szedl to bierz sie tylko za D15Z1 (czytaj 1.5 vtec-e 90KM) zadne D13B2 nie wchodzi w rachube... jest słabe, stosunkowo dużo pali (jak na 1.3 75KM) to ani przyspieszenia, ani małego spalania, ani mocy pod butem... (oczywiscie nie jest to wcale taki zly silnik w stosunku do innych marek ale jesli chodzi o honde to zadna rewelacja) jak by ci nie starczyło na Z1 to kup D15B2 90KM lepiej idzie (od D13B2) a spalanie jest prawie ze takie samo, max 0.5-1l. wiecej a mozna go przerobic na B7 i juz z 90KM robi ci sie 101 KM i spalanie spada (przy normalnej jezdzie) Uważam ze jak na początek wystarczy ci taki motor a poszalec nim tez troche mozna BMW 1.8 115KM wciagniesz z palcem w ...