Minime, Wielopunkt D15B2

Kondraczek
Podwójny As
Posty: 244
Rejestracja: wt 03 sie 2010, 20:09:21
Lokalizacja: Bezwola/Lublin

#21

Post autor: Kondraczek »

Pawelll, weź poczytaj to co Ci podałem w tym linku z ckpl. Nic więcej Ci do szczęścia nie trzeba wiedzieć niż tam jest żeby zrobić mpfi na gratach Z2.
p.s.
podobno vitka da się też odpalic z obd0
Pawelll
Forumowy As
Posty: 168
Rejestracja: śr 11 kwie 2012, 15:26:46
Lokalizacja: kg

#22

Post autor: Pawelll »

Mam jeszcze tylko pytano co to jest OBD0 i OBD1 bo nie ogarniam tego :P

Wszystkie graty muszą być z z2 czy może być parę części z z2 a pare z a6 ??

BO tego nie znalazłem
Kondraczek
Podwójny As
Posty: 244
Rejestracja: wt 03 sie 2010, 20:09:21
Lokalizacja: Bezwola/Lublin

#23

Post autor: Kondraczek »

Pawelll pisze:Wszystkie graty muszą być z z2 czy może być parę części z z2 a pare z a6 ??

BO tego nie znalazłem
Zdaje mi się, że mogą być pomieszane bo to jeden grzyb tak naprawde. Zresztą jak bedziesz kupowal graty to proponuje kupić w całości za raz, bo jak po kawałku bedziesz zbierał to Ci dużo wyjdzie. Gratów szukaj na civic4g.pl
Cichacz
Forumowy As
Posty: 170
Rejestracja: czw 01 gru 2011, 19:39:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#24

Post autor: Cichacz »

Tak mogą być pomieszane musi być tylko aparat zapłonowy i komp od tego samego
Balcer
Forumowy As
Posty: 156
Rejestracja: pn 29 sie 2011, 22:20:02
Lokalizacja: włocławek

#25

Post autor: Balcer »

Koledzy co Wy tutaj pier.....
B7 i Z2 sa nie porownywalne.
Kanaly w Z2 sa wieksze nic w B7 ale mniejsze niz w Z6.

Jesli chodzi o roznice mocowe.
B7 Dosera na hamowni wyplulo 116km wtedy jeszcze bez walka od Z2
a D13b2 z mpfi od Z2 setup praktycznie taki sam co u Dosera tylko w d13 byl walek od Z2 wyplulo 113km.
To powinno dac Wam do myslenia. Oczywiscie zalezy wszystko od stanu silnika ale wiem ze zarowno jeden jak i drugi sa w bardzo dobrej kondycji.

Koszta mpfi z2 w Twoim przypadku to liczylbym okolo 350-400 chyba ze kupisz okazyjnie swap (ceny poszly do gory niestety) Jesli zdecydujesz sie na ten mod to szukaj kolektora od Z2 bo ten od A9 jest nie ladny to jest moje zdanie.

Koszt MPFI na B7 to tak jak pisali wyzej okolo 600-700 zl . Teraz tak nie wiem ile w tym prawdy ale B7 to juz jest OBD1 przez co podobno mniej pali.

Z2 jest na OBD0 wiec mniej roboty przy wkladaniu go do D15B2 ktore tez jest na OBD0.

Przy B7 wydaje mi sie ze sa inne kostki do kompa wiec albo przelutowujemy jesli mamy schemat albo przekladamy cala wiazke. Aha i dodatkowo do B7 trzeba pamietac o nowej sondzie lambda ktora ma 4 przewody. Ktos kiedys gdzies pisal ze zostawial te z B2 ale musial w kompie wylaczac podgrzewanie czy jakos tak.
wojtu
Potrójny As
Posty: 449
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 16:34:33
Lokalizacja: Łódź

#26

Post autor: wojtu »

To może ja się wypowiem, bo przerabiałem b7 u siebie.
Koszta nie są wcale porównywalne większe niż na gratach z z2/a6.
Nakład pracy porównywalny.
Z b7 z jedynie wiązką silnikową, większość pasuje p&p, przerabiamy wtyczki przy kompie (ja wykorzystałem przejściówkę) i czego nigdzie nie znalazłem potrzebujemy wtyczkę na 10pinów po stronie kabinowej przy akumulatorze. Kupując od razu komplet jest taniej ;)
z gratami z a6/z2 mamy niby OBD0 ale na wtyczkach z 4gena które kompletnie nie pasują do reszty z 5gena, nawet wykorzystując starą wiązkę z b2, nie pasują wtyczki przy osprzęcie. Czyli sporo rzeźby tak czy inaczej ;) Koszty niby niższe, ale też z wymienionych wyżej powodów.
Osiągi: to zależy jak się trafi, dane katalogowe są wyjątkiem i tylko potwierdzają regułę
Balcer
Forumowy As
Posty: 156
Rejestracja: pn 29 sie 2011, 22:20:02
Lokalizacja: włocławek

#27

Post autor: Balcer »

Tak kolega wyzej ma racje. Kostki trzeba przerabiac tzn przelutowac od wiazki Z2 do wiazki B2.
Ja mialem u siebie rzezbe robiona bo do d13 wrzucalem wiazki z Vgena od d15b2 z sedana potem przerabialem kostki zeby pasowaly do osprzetu od Z2. Lutowania i tego typu grzebaniny jest od groma .
Jedna wazna cecha o ktorej nikt jeszcze nie napisal chodzi o tzw"ryczenie"
Moje B2 z OEM dolotem ryczy glosniej od B7 na parowie simoty , tenzorze i innych gratach.
Pisze o tym bo dla niektorych to moze tez byc wazne zeby sie nie rozczarowali pozniej ze nie ryczy .
Kondraczek
Podwójny As
Posty: 244
Rejestracja: wt 03 sie 2010, 20:09:21
Lokalizacja: Bezwola/Lublin

#28

Post autor: Kondraczek »

glopolekxd pisze:Lutowania i tego typu grzebaniny jest od groma
Też robiłem u siebie na gratach z 4 gena i nie zauważyłem żadnej grzebaniny, trzeba przylutować ze 3 czy 4 wtyczki.(mówie o przejściu z d15b2 bo o d13 nie mam pojęcia) Całość to robota na jakieś 7-9godzin bez wielkiego pośpiechu jak ma się wszystko co trzeba.
Balcer
Forumowy As
Posty: 156
Rejestracja: pn 29 sie 2011, 22:20:02
Lokalizacja: włocławek

#29

Post autor: Balcer »

Przy aparacie zaplonowym troche zamieszania jest. Ogolnie grzebanine mialem na mysli przerabianie przewodow od wtryskow do kompa resistor boxa itd. tutaj troche bylo roboty jak przewody zrobilem dluzsze i po ogarnieciu wszystkiego je skracalem. Ja tam jestem zadowolony z tego modu ;)
Olek60

#30

Post autor: Olek60 »

ja na dniach robię d13b7, jakiej mocy można spodziewać się będąc realistą? bo na gaźniku słabo obecnie jedzie.
Co trzeba będzie wymieniać potem jeśli ewentualnie by się chciało przejść na d13z6 albo d16z6?
Balcer
Forumowy As
Posty: 156
Rejestracja: pn 29 sie 2011, 22:20:02
Lokalizacja: włocławek

#31

Post autor: Balcer »

Mocowo obstawialbym okolo 85-90 km.
Jesli chcesz zrobic mini me to najlepiej wtedy rowniez podmienic kolektor od Z6. Zastanow sie czy nie lepiej dozbierac do mpfi z Z6.
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#32

Post autor: Walnuts.inc »

Jogal na D13B7 miał 115km i 130NM, do setki ok 8.5s.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Balcer
Forumowy As
Posty: 156
Rejestracja: pn 29 sie 2011, 22:20:02
Lokalizacja: włocławek

#33

Post autor: Balcer »

z tego co kojarz Jogal mial porobione wiecej.
A tutaj kolega pyta chyba tylko o wlozenie samego MPFI
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#34

Post autor: Walnuts.inc »

Pan Jogal miał zrobione D13Z6 na głowicy z6 i ssącym z b7 wyszło mu 131 koni.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Olek60

#35

Post autor: Olek60 »

no ja mam tylko wycięty kat i UPG od Y8 więc na 115 to może po wszystkich modach. Ale jakby na b7 wypluł poniżej 90 to bym się troszkę podłamał :P czyli rozumiem że jak będzie teraz na gratach b7 to przy z6 trzeba wymieniać wszystko razem z wiązkami?
Ostatnio zmieniony sob 28 lip 2012, 11:30:04 przez Olek60, łącznie zmieniany 1 raz.
Cichacz
Forumowy As
Posty: 170
Rejestracja: czw 01 gru 2011, 19:39:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#36

Post autor: Cichacz »

Walnuts.inc pisze:Pan Jogal miał zrobione D13Z6 na głowicy z6 i ssącym z b7 wyszło mu 131 koni.
Sory że się wtrącę ale ile takie d13z6 o mocy 130-140 koni pojeździ ?
Olek60

#37

Post autor: Olek60 »

pewnie nie wiele mniej niż takie co ma 75km, wszystko zależy jak się używa ;)
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#38

Post autor: pasta725 »

Cichacz pisze:
Walnuts.inc pisze:Pan Jogal miał zrobione D13Z6 na głowicy z6 i ssącym z b7 wyszło mu 131 koni.
Sory że się wtrącę ale ile takie d13z6 o mocy 130-140 koni pojeździ ?
Bardzo długo ;)

Trzeba dodać że jogal włożył taki hajs w d13 że zrobiłby swapa na b serie...
Cichacz
Forumowy As
Posty: 170
Rejestracja: czw 01 gru 2011, 19:39:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#39

Post autor: Cichacz »

Pytam bo chcę do z6 włożyć dół od d13
A co takiego drogiego w tuningu d13 jest że b serie mógł bym zeswapować bo to chyba najmniej 7k z montażem , olejami rozrządem itd
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#40

Post autor: pasta725 »

Jak ogarniasz to swap wyjdzie Cię 5k na b serię.
Mowa o b16 oczywiscie.
Ja np. sam bede swapował z pomocą ziomka mechanika który weźmie za to 0zł, tak jak za malowanie całego autka ktore nastąpi za 2 tygodnie ;)
Ile byś nie włożył do tego interesu, to dobre koło podstawą sukcesu :]
ODPOWIEDZ