Minime, Wielopunkt D15B2
-
- Podwójny As
- Posty: 244
- Rejestracja: wt 03 sie 2010, 20:09:21
- Lokalizacja: Bezwola/Lublin
-
- Podwójny As
- Posty: 244
- Rejestracja: wt 03 sie 2010, 20:09:21
- Lokalizacja: Bezwola/Lublin
Zdaje mi się, że mogą być pomieszane bo to jeden grzyb tak naprawde. Zresztą jak bedziesz kupowal graty to proponuje kupić w całości za raz, bo jak po kawałku bedziesz zbierał to Ci dużo wyjdzie. Gratów szukaj na civic4g.plPawelll pisze:Wszystkie graty muszą być z z2 czy może być parę części z z2 a pare z a6
BO tego nie znalazłem
Koledzy co Wy tutaj pier.....
B7 i Z2 sa nie porownywalne.
Kanaly w Z2 sa wieksze nic w B7 ale mniejsze niz w Z6.
Jesli chodzi o roznice mocowe.
B7 Dosera na hamowni wyplulo 116km wtedy jeszcze bez walka od Z2
a D13b2 z mpfi od Z2 setup praktycznie taki sam co u Dosera tylko w d13 byl walek od Z2 wyplulo 113km.
To powinno dac Wam do myslenia. Oczywiscie zalezy wszystko od stanu silnika ale wiem ze zarowno jeden jak i drugi sa w bardzo dobrej kondycji.
Koszta mpfi z2 w Twoim przypadku to liczylbym okolo 350-400 chyba ze kupisz okazyjnie swap (ceny poszly do gory niestety) Jesli zdecydujesz sie na ten mod to szukaj kolektora od Z2 bo ten od A9 jest nie ladny to jest moje zdanie.
Koszt MPFI na B7 to tak jak pisali wyzej okolo 600-700 zl . Teraz tak nie wiem ile w tym prawdy ale B7 to juz jest OBD1 przez co podobno mniej pali.
Z2 jest na OBD0 wiec mniej roboty przy wkladaniu go do D15B2 ktore tez jest na OBD0.
Przy B7 wydaje mi sie ze sa inne kostki do kompa wiec albo przelutowujemy jesli mamy schemat albo przekladamy cala wiazke. Aha i dodatkowo do B7 trzeba pamietac o nowej sondzie lambda ktora ma 4 przewody. Ktos kiedys gdzies pisal ze zostawial te z B2 ale musial w kompie wylaczac podgrzewanie czy jakos tak.
B7 i Z2 sa nie porownywalne.
Kanaly w Z2 sa wieksze nic w B7 ale mniejsze niz w Z6.
Jesli chodzi o roznice mocowe.
B7 Dosera na hamowni wyplulo 116km wtedy jeszcze bez walka od Z2
a D13b2 z mpfi od Z2 setup praktycznie taki sam co u Dosera tylko w d13 byl walek od Z2 wyplulo 113km.
To powinno dac Wam do myslenia. Oczywiscie zalezy wszystko od stanu silnika ale wiem ze zarowno jeden jak i drugi sa w bardzo dobrej kondycji.
Koszta mpfi z2 w Twoim przypadku to liczylbym okolo 350-400 chyba ze kupisz okazyjnie swap (ceny poszly do gory niestety) Jesli zdecydujesz sie na ten mod to szukaj kolektora od Z2 bo ten od A9 jest nie ladny to jest moje zdanie.
Koszt MPFI na B7 to tak jak pisali wyzej okolo 600-700 zl . Teraz tak nie wiem ile w tym prawdy ale B7 to juz jest OBD1 przez co podobno mniej pali.
Z2 jest na OBD0 wiec mniej roboty przy wkladaniu go do D15B2 ktore tez jest na OBD0.
Przy B7 wydaje mi sie ze sa inne kostki do kompa wiec albo przelutowujemy jesli mamy schemat albo przekladamy cala wiazke. Aha i dodatkowo do B7 trzeba pamietac o nowej sondzie lambda ktora ma 4 przewody. Ktos kiedys gdzies pisal ze zostawial te z B2 ale musial w kompie wylaczac podgrzewanie czy jakos tak.
To może ja się wypowiem, bo przerabiałem b7 u siebie.
Koszta nie są wcale porównywalne większe niż na gratach z z2/a6.
Nakład pracy porównywalny.
Z b7 z jedynie wiązką silnikową, większość pasuje p&p, przerabiamy wtyczki przy kompie (ja wykorzystałem przejściówkę) i czego nigdzie nie znalazłem potrzebujemy wtyczkę na 10pinów po stronie kabinowej przy akumulatorze. Kupując od razu komplet jest taniej![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
z gratami z a6/z2 mamy niby OBD0 ale na wtyczkach z 4gena które kompletnie nie pasują do reszty z 5gena, nawet wykorzystując starą wiązkę z b2, nie pasują wtyczki przy osprzęcie. Czyli sporo rzeźby tak czy inaczej
Koszty niby niższe, ale też z wymienionych wyżej powodów.
Osiągi: to zależy jak się trafi, dane katalogowe są wyjątkiem i tylko potwierdzają regułę
Koszta nie są wcale porównywalne większe niż na gratach z z2/a6.
Nakład pracy porównywalny.
Z b7 z jedynie wiązką silnikową, większość pasuje p&p, przerabiamy wtyczki przy kompie (ja wykorzystałem przejściówkę) i czego nigdzie nie znalazłem potrzebujemy wtyczkę na 10pinów po stronie kabinowej przy akumulatorze. Kupując od razu komplet jest taniej
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
z gratami z a6/z2 mamy niby OBD0 ale na wtyczkach z 4gena które kompletnie nie pasują do reszty z 5gena, nawet wykorzystując starą wiązkę z b2, nie pasują wtyczki przy osprzęcie. Czyli sporo rzeźby tak czy inaczej
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Osiągi: to zależy jak się trafi, dane katalogowe są wyjątkiem i tylko potwierdzają regułę
Tak kolega wyzej ma racje. Kostki trzeba przerabiac tzn przelutowac od wiazki Z2 do wiazki B2.
Ja mialem u siebie rzezbe robiona bo do d13 wrzucalem wiazki z Vgena od d15b2 z sedana potem przerabialem kostki zeby pasowaly do osprzetu od Z2. Lutowania i tego typu grzebaniny jest od groma .
Jedna wazna cecha o ktorej nikt jeszcze nie napisal chodzi o tzw"ryczenie"
Moje B2 z OEM dolotem ryczy glosniej od B7 na parowie simoty , tenzorze i innych gratach.
Pisze o tym bo dla niektorych to moze tez byc wazne zeby sie nie rozczarowali pozniej ze nie ryczy .
Ja mialem u siebie rzezbe robiona bo do d13 wrzucalem wiazki z Vgena od d15b2 z sedana potem przerabialem kostki zeby pasowaly do osprzetu od Z2. Lutowania i tego typu grzebaniny jest od groma .
Jedna wazna cecha o ktorej nikt jeszcze nie napisal chodzi o tzw"ryczenie"
Moje B2 z OEM dolotem ryczy glosniej od B7 na parowie simoty , tenzorze i innych gratach.
Pisze o tym bo dla niektorych to moze tez byc wazne zeby sie nie rozczarowali pozniej ze nie ryczy .
-
- Podwójny As
- Posty: 244
- Rejestracja: wt 03 sie 2010, 20:09:21
- Lokalizacja: Bezwola/Lublin
Też robiłem u siebie na gratach z 4 gena i nie zauważyłem żadnej grzebaniny, trzeba przylutować ze 3 czy 4 wtyczki.(mówie o przejściu z d15b2 bo o d13 nie mam pojęcia) Całość to robota na jakieś 7-9godzin bez wielkiego pośpiechu jak ma się wszystko co trzeba.glopolekxd pisze:Lutowania i tego typu grzebaniny jest od groma
- Walnuts.inc
- Nałogowiec
- Posty: 896
- Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
- Lokalizacja: Opolskie
- Walnuts.inc
- Nałogowiec
- Posty: 896
- Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
- Lokalizacja: Opolskie
no ja mam tylko wycięty kat i UPG od Y8 więc na 115 to może po wszystkich modach. Ale jakby na b7 wypluł poniżej 90 to bym się troszkę podłamał
czyli rozumiem że jak będzie teraz na gratach b7 to przy z6 trzeba wymieniać wszystko razem z wiązkami?
![:P](./images/smilies/tongue.gif)
Ostatnio zmieniony sob 28 lip 2012, 11:30:04 przez Olek60, łącznie zmieniany 1 raz.