Układy wydechowe.
z tego co słyszałem to sedan ma te same zagęcia układu tylko całość jest odrobinę dłuższa no i podobno lepiej jest jak są łagodne kąty (duży promień)muzammil pisze:nie wiem ile potrzeba do hb. do siebie potrzebowalem 2x 45 i 3x 90 plus reszte rzezba.
Ale dzięki za info! Pomyślę nad tym
Ostatnio zmieniony czw 06 lis 2008, 06:43:08 przez vidar, łącznie zmieniany 1 raz.
A propos układów wydechowych z ss:
Chłopaki z SSG w EG5 marcosa zainstalowali pomiędzy portkami kolektora a resztą układu przelotowego elastyczny łącznik (post na SSG forum).
Przy całkowicie sztywnym układzie wszystkie drgania silnika przenoszą się na cały układ wydechowy (czyt. gumy wieszaków), tutaj większość drgań jest kasowana właśnie przez ten łącznik. Zastanawiam się czy jest sens montować ten gadżet. Co o tym myślicie?
Sikor masz też cóś takiego u siebie?
Chłopaki z SSG w EG5 marcosa zainstalowali pomiędzy portkami kolektora a resztą układu przelotowego elastyczny łącznik (post na SSG forum).
Przy całkowicie sztywnym układzie wszystkie drgania silnika przenoszą się na cały układ wydechowy (czyt. gumy wieszaków), tutaj większość drgań jest kasowana właśnie przez ten łącznik. Zastanawiam się czy jest sens montować ten gadżet. Co o tym myślicie?
Sikor masz też cóś takiego u siebie?
sluchajta.... jest sprawa z 3 opcjami:
1. kupic wydech z ebay za kolo 2000zł
2. kupic uzywke, tu mam goscia chce 500zł za wszystko:
http://img227.imageshack.us/my.php?imag ... 019ox1.jpg
http://img227.imageshack.us/my.php?imag ... 020eq3.jpg
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 022zv7.jpg
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 021rj6.jpg
3. zlozyc samemu uklad... za rurki+kolanka wyjdzie mnie ~230zł plus spawanie czteropak Tyskiego. rury te sa jakies aluminowe ze szwem ( co to znaczy )
W opcji 3 rury sa srednicy 65mm zewnetrzna cvzyli 63mm wewnatrz czyli prawie 2,5 cala.
1. kupic wydech z ebay za kolo 2000zł
2. kupic uzywke, tu mam goscia chce 500zł za wszystko:
http://img227.imageshack.us/my.php?imag ... 019ox1.jpg
http://img227.imageshack.us/my.php?imag ... 020eq3.jpg
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 022zv7.jpg
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 021rj6.jpg
3. zlozyc samemu uklad... za rurki+kolanka wyjdzie mnie ~230zł plus spawanie czteropak Tyskiego. rury te sa jakies aluminowe ze szwem ( co to znaczy )
W opcji 3 rury sa srednicy 65mm zewnetrzna cvzyli 63mm wewnatrz czyli prawie 2,5 cala.
Jeszcze mam pytanko takie, żeby uściślić pewne dane:
rurka 2-calowa wg wymiarów ISO ma średnicę zewnętrzną 60,3 mm (przy dostępnych grubościach ścianek 2-3,6mm)
wydaje mi się że trochę zbyt duża średnica wyjdzie wewnątrz, czy się mylę? Wg mnie dla d16z6 optymalna powinna być około 48-51 mm wewnątrz...
Chcę kupić rurkę i mam dylemat bo patrząc do innego katalogu wg wymiarów metrycznych są dostępne rurki np. 53,0x1,5mm (nie wiem jak wygląda sprawa kolanek w tym przypadku)
Muzammil, byłbyś tak dobry i zdradził nam jakie średnice (metryczne) mają rurki w Twoim układzie wydechowym??
rurka 2-calowa wg wymiarów ISO ma średnicę zewnętrzną 60,3 mm (przy dostępnych grubościach ścianek 2-3,6mm)
wydaje mi się że trochę zbyt duża średnica wyjdzie wewnątrz, czy się mylę? Wg mnie dla d16z6 optymalna powinna być około 48-51 mm wewnątrz...
Chcę kupić rurkę i mam dylemat bo patrząc do innego katalogu wg wymiarów metrycznych są dostępne rurki np. 53,0x1,5mm (nie wiem jak wygląda sprawa kolanek w tym przypadku)
Muzammil, byłbyś tak dobry i zdradził nam jakie średnice (metryczne) mają rurki w Twoim układzie wydechowym??
zonk, moim zdaniem sprawa wygląda tak:
1-sza opcja wchodzi w grę tylko wtedy jeśli masz $$ i chcesz wywalić $$ na mega głośny wydech, który nie wiadomo co przyniesie (in '+' czy in '-')
2-ga opcja - wydaje mi się najodpowiedniejsza, jeśli odpowiada Ci średnica tego co gość oferuje (w cenie masz już końcowy tłumik? jeśli tak, to cena jest rozsądna), też nie wiesz ile układ wniesie/wyniesie mocy, ale zawsze jest możliwość przeprojektowania.
3-opcja - również wielka niewiadoma ale zawsze możesz sobie w taki sposób zaprojektować ten wydech, aby przyrost mocy był najbardziej optymalny (mam na myśli składanie układu na złączkach i pomiary na hamowni, a po wybraniu opcji optymalnej - pospawanie do kupy wszystkiego)
1-sza opcja wchodzi w grę tylko wtedy jeśli masz $$ i chcesz wywalić $$ na mega głośny wydech, który nie wiadomo co przyniesie (in '+' czy in '-')
2-ga opcja - wydaje mi się najodpowiedniejsza, jeśli odpowiada Ci średnica tego co gość oferuje (w cenie masz już końcowy tłumik? jeśli tak, to cena jest rozsądna), też nie wiesz ile układ wniesie/wyniesie mocy, ale zawsze jest możliwość przeprojektowania.
3-opcja - również wielka niewiadoma ale zawsze możesz sobie w taki sposób zaprojektować ten wydech, aby przyrost mocy był najbardziej optymalny (mam na myśli składanie układu na złączkach i pomiary na hamowni, a po wybraniu opcji optymalnej - pospawanie do kupy wszystkiego)
Podejrzewam, że rury nie są aluminiowe tylko aluminizowane (czarna stal pokryta elektrolitycznie aluminium). Rura "ze szwem" to taka, która na całej swojej długości ma spaw.zonk pisze:rury te sa jakies aluminowe ze szwem ( co to znaczy )
Ostatnio zmieniony śr 10 gru 2008, 21:37:42 przez vidar, łącznie zmieniany 1 raz.
wiecie gdzie można kupić tłumiki przelotowe jeden najlepiej w obudowie katalizatora i drugi środkowy przed końcowym? oczywiście za wyjątkiem tych z allegro, chodzi mi mniej wiecej o takie jak robią np. w El-tecu...tak myśle żeby kupić takie i wyspawac wydech w warsztacie co się tym zajmują
Ostatnio zmieniony pt 12 gru 2008, 22:32:35 przez kuchar, łącznie zmieniany 1 raz.