Układy wydechowe.

Serce samochodu niedomaga ?
radziok

#21

Post autor: radziok »

zwracam honor kolankom ;)
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#22

Post autor: muzammil »

nie wiem ile potrzeba do hb. do siebie potrzebowalem 2x 45 i 3x 90 plus reszte rzezba.
barti
Berbeć
Posty: 40
Rejestracja: ndz 10 sie 2008, 02:48:54
Lokalizacja: Piła

#23

Post autor: barti »

muzammil pisze:ile potrzeba
potrzeba ok 3m rury.
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#24

Post autor: muzammil »

koega sie pytal o kolanka. o 3 metrach napislem wczesniej.
vidar

#25

Post autor: vidar »

muzammil pisze:nie wiem ile potrzeba do hb. do siebie potrzebowalem 2x 45 i 3x 90 plus reszte rzezba.
z tego co słyszałem to sedan ma te same zagęcia układu tylko całość jest odrobinę dłuższa ;) no i podobno lepiej jest jak są łagodne kąty (duży promień)
Ale dzięki za info! Pomyślę nad tym :)
Ostatnio zmieniony czw 06 lis 2008, 06:43:08 przez vidar, łącznie zmieniany 1 raz.
barti
Berbeć
Posty: 40
Rejestracja: ndz 10 sie 2008, 02:48:54
Lokalizacja: Piła

#26

Post autor: barti »

vidar pisze:podobno lepiej jest jak są łagodne kąty (duży promień)
wiadomo że mniejsze opory wylotu spalin ale inaczej nie poprowadzisz jak fabryka wymyślila.
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#27

Post autor: muzammil »

barti pisze:
vidar pisze:podobno lepiej jest jak są łagodne kąty (duży promień)
wiadomo że mniejsze opory wylotu spalin ale inaczej nie poprowadzisz jak fabryka wymyślila.
mozna. robia prosty wydech przez srodek auta, ale jest wtedy nizej no i jest meeeega glosno.
barti
Berbeć
Posty: 40
Rejestracja: ndz 10 sie 2008, 02:48:54
Lokalizacja: Piła

#28

Post autor: barti »

muzammil pisze:mozna. robia prosty wydech przez srodek auta, ale jest wtedy nizej no i jest meeeega glosno.
rozumiem, można też od razu wyprowadzic z boku w zderzaku tylko chodzi o codzienną jazde oraz funkcjonalność na pl. drogach.
Sikor
Pełnoprawny User
Posty: 89
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

#29

Post autor: Sikor »

Tak dla ścisłości to nie 2x45 stopni, a 2x135 stopni ;)
Obrazek
vidar

#30

Post autor: vidar »

A propos układów wydechowych z ss:
Chłopaki z SSG w EG5 marcosa zainstalowali pomiędzy portkami kolektora a resztą układu przelotowego elastyczny łącznik (post na SSG forum).
Przy całkowicie sztywnym układzie wszystkie drgania silnika przenoszą się na cały układ wydechowy (czyt. gumy wieszaków), tutaj większość drgań jest kasowana właśnie przez ten łącznik. Zastanawiam się czy jest sens montować ten gadżet. Co o tym myślicie?

Sikor masz też cóś takiego u siebie?
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#31

Post autor: muzammil »

jesli masz sprawne gumy wieszakow to nie ma potrzeby montowac tego lacznika. Nie bedize zadnej odczuwalnej roznicy a tylko dodatkowy klopot(bo te laczniki nie wytrzymuja dlugo i trzeba to ciagle wymieniac).
Sikor
Pełnoprawny User
Posty: 89
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

#32

Post autor: Sikor »

vidar pisze:Sikor masz też cóś takiego u siebie?
Nie mam, ale tak jak muzammil pisze nie jest to potrzebne. Marcos po prostu lubi wszelkiego rodzaj pierdółki i je wszystkie montuje u siebie :D
Obrazek
zonk
Podwójny As
Posty: 221
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
Lokalizacja: 3city
Wiek: 39

#33

Post autor: zonk »

sluchajta.... jest sprawa z 3 opcjami:

1. kupic wydech z ebay za kolo 2000zł
2. kupic uzywke, tu mam goscia chce 500zł za wszystko:

http://img227.imageshack.us/my.php?imag ... 019ox1.jpg
http://img227.imageshack.us/my.php?imag ... 020eq3.jpg
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 022zv7.jpg
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 021rj6.jpg


3. zlozyc samemu uklad... za rurki+kolanka wyjdzie mnie ~230zł plus spawanie czteropak Tyskiego. rury te sa jakies aluminowe ze szwem ( co to znaczy ?? )
W opcji 3 rury sa srednicy 65mm zewnetrzna cvzyli 63mm wewnatrz czyli prawie 2,5 cala.
vidar

#34

Post autor: vidar »

Jeszcze mam pytanko takie, żeby uściślić pewne dane:
rurka 2-calowa wg wymiarów ISO ma średnicę zewnętrzną 60,3 mm (przy dostępnych grubościach ścianek 2-3,6mm)
wydaje mi się że trochę zbyt duża średnica wyjdzie wewnątrz, czy się mylę? Wg mnie dla d16z6 optymalna powinna być około 48-51 mm wewnątrz...
Chcę kupić rurkę i mam dylemat :/ bo patrząc do innego katalogu wg wymiarów metrycznych są dostępne rurki np. 53,0x1,5mm (nie wiem jak wygląda sprawa kolanek w tym przypadku)

Muzammil, byłbyś tak dobry i zdradził nam jakie średnice (metryczne) mają rurki w Twoim układzie wydechowym??
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#35

Post autor: muzammil »

pewnie:) moj uklad jest na srednicy 50 mm(srednica ZEWNETRZNA). Zastosowalem tlumik srodkowy(jest zespolony ze sporym kawalkiem reszty wydechu, co najwaznijsze ma w sobie dwa kolanka) od Accorda 2.3. Reszte dorobilem sam na takich samych rurach.
vidar

#36

Post autor: vidar »

dzięki :)
czyli dobrze myślę: jeśli masz ściankę 1 do 1,5 mm to wyjdzie 48 - 47 mm wewnętrznej średnicy (o ile mnie pamięć nie myli, masz d15b7?).
Dobra, wiem już na czym stoję więc zabieram się do roboty ;)
muzammil
Potrójny As
Posty: 472
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 21:08:10
Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk

#37

Post autor: muzammil »

~47 mm wewnatrz. mam d15b7 troche porobione i taka srednica w zupelnosci wystarczy.
zonk
Podwójny As
Posty: 221
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
Lokalizacja: 3city
Wiek: 39

#38

Post autor: zonk »

a czy ktos mi podpowie na moje pytanie???
vidar

#39

Post autor: vidar »

zonk, moim zdaniem sprawa wygląda tak:

1-sza opcja wchodzi w grę tylko wtedy jeśli masz $$ i chcesz wywalić $$ na mega głośny wydech, który nie wiadomo co przyniesie (in '+' czy in '-')

2-ga opcja - wydaje mi się najodpowiedniejsza, jeśli odpowiada Ci średnica tego co gość oferuje (w cenie masz już końcowy tłumik? jeśli tak, to cena jest rozsądna), też nie wiesz ile układ wniesie/wyniesie mocy, ale zawsze jest możliwość przeprojektowania.

3-opcja - również wielka niewiadoma ale zawsze możesz sobie w taki sposób zaprojektować ten wydech, aby przyrost mocy był najbardziej optymalny (mam na myśli składanie układu na złączkach i pomiary na hamowni, a po wybraniu opcji optymalnej - pospawanie do kupy wszystkiego)
zonk pisze:rury te sa jakies aluminowe ze szwem ( co to znaczy ?? )
Podejrzewam, że rury nie są aluminiowe tylko aluminizowane (czarna stal pokryta elektrolitycznie aluminium). Rura "ze szwem" to taka, która na całej swojej długości ma spaw.
Ostatnio zmieniony śr 10 gru 2008, 21:37:42 przez vidar, łącznie zmieniany 1 raz.
kuchar

#40

Post autor: kuchar »

wiecie gdzie można kupić tłumiki przelotowe jeden najlepiej w obudowie katalizatora i drugi środkowy przed końcowym? oczywiście za wyjątkiem tych z allegro, chodzi mi mniej wiecej o takie jak robią np. w El-tecu...tak myśle żeby kupić takie i wyspawac wydech w warsztacie co się tym zajmują
Ostatnio zmieniony pt 12 gru 2008, 22:32:35 przez kuchar, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ