Co lepiej tankować 95 czy 98 ?

Serce samochodu niedomaga ?
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#21

Post autor: JokerNH »

Tyle że mówimy też o silniku D13B2 a nie tylko o D15B3 chciałbym zwrócić uwagę :P
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
EjDrian0
Obeznany
Posty: 110
Rejestracja: śr 14 wrz 2011, 22:26:11
Lokalizacja: Pigża City / Toruń

#22

Post autor: EjDrian0 »

Ja z mojej strony dodam że 95 V-Power 20l w zime potrafił
wciągnąć momentalnie - trasa 30 km praca-dom * ok 8 dni.
98 palił mniej albo chciałem wierzyć że tak było.
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#23

Post autor: JokerNH »

najlepiej chyba tankować pospolite 95 jednak i nie cudować ;)
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Awatar użytkownika
bartholomew982
Berbeć
Posty: 34
Rejestracja: pn 02 lis 2009, 13:49:15
Lokalizacja: Wiślinka

#24

Post autor: bartholomew982 »

nasze hondy są dostosowane do paliwa "ron 91"
lanie 98 lub 99+ octanów nie ma sensu
na przykład paliwa wysokooktanowe stosuje się w samochodach wyścigowych by wyeliminować spalanie stukowe, ze względu na ograniczenie ilości wymian silników w sezonie
to samo się tyczy lania 98 od czasu do czasu żeby przeczyścić układ paliwowy, jak będziemy lali 95 na pewnych stacjach to nic przeczyszczać nie trzeba będzie
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#25

Post autor: JokerNH »

Ok rozumiem wiem tylko że tyle co się dowiadywałem kolega do swojej hanki cały czas leje 98 :P
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Awatar użytkownika
grrruby
Nałogowiec
Posty: 837
Rejestracja: sob 19 lut 2011, 00:49:19
Lokalizacja: Gorlice/Rzeszów

#26

Post autor: grrruby »

bartholomew982 pisze:nasze hondy są dostosowane do paliwa "ron 91"
lanie 98 lub 99+ octanów nie ma sensu
na przykład paliwa wysokooktanowe stosuje się w samochodach wyścigowych by wyeliminować spalanie stukowe, ze względu na ograniczenie ilości wymian silników w sezonie
to samo się tyczy lania 98 od czasu do czasu żeby przeczyścić układ paliwowy, jak będziemy lali 95 na pewnych stacjach to nic przeczyszczać nie trzeba będzie
Przykleić, Pogrubić i na główną z tym. Wszystko w temacie, więcej dyskusji nie potrzeba ;)

Joker zaproponuj mu ćwiartkę, objedziesz go na 95 to przestanie ;)
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#27

Post autor: JokerNH »

grrruby , chyba będe musiał tak zrobić bo końca nie widac :P
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Yaca
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: pn 04 sty 2010, 00:20:30
Lokalizacja: PL

#28

Post autor: Yaca »

lanie 98 lub 99+ octanów nie ma sensu
zawsze zalewam 98verva/ultimate bo tak po prostu zaleca producent do C6.. wiec nie uogólniajmy że do wszystkich hond lejemy 95
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#29

Post autor: JokerNH »

nie uogólniamy a kolego mówimy o silniku D13B2 ;)
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Awatar użytkownika
bartholomew982
Berbeć
Posty: 34
Rejestracja: pn 02 lis 2009, 13:49:15
Lokalizacja: Wiślinka

#30

Post autor: bartholomew982 »

który ja także posiadam w swoim EG3
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#31

Post autor: JokerNH »

ale co posiadasz ?
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#32

Post autor: młody »

raczej mowa jest o paliwie, czy warto wydać więcej tankując tyle samo .. bez względu jaki motor jest w samochodzie
Ke3oS
Żółtodziób
Posty: 17
Rejestracja: pt 15 paź 2010, 13:48:33
Lokalizacja: PPL

#33

Post autor: Ke3oS »

Ogólnie z badań nad polskim paliwem wynika że tak naprawde jest bardzo mala rożnica wiec tak naprawde tankujac 98 wyrzucasz kase na osiągi lepsze o 0,1 % :D
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#34

Post autor: młody »

wszystko zależne jest od stacji na jakiej tankujemy, co na danej dolewają .. na jednej 95 będzie miała te same właściwości co na innej 98 .. jaki kraj, takie paliwo.
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#35

Post autor: JokerNH »

i tak nikt mnie nie przekona do 98 :P
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#36

Post autor: młody »

ja nawet nie mam zamiaru, mając hondę lałem 95, nawet nie sprawdzałem różnicy bo po prostu mysle, ze to nie wstyd powiedziec, ze juz od dawna benzyna jest droga .. już nie mówię o 98.
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#37

Post autor: JokerNH »

no dokładnie tak a ceny będą rosły leję bo muszę a leję 95 bo taką leję do wszystkiego ;)
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4502
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#38

Post autor: Grzesieek »

Byłem przekonany, że temat jest w kontekście tylko i wyłącznie D13B2... Jeśli jest inaczej to ten temat jest bezsensu z uwagi na skrajnie różne specyfikacje silników.
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#39

Post autor: JokerNH »

dawałem post pod temat d13b2 ale temat się rozwinął ;)
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
ODPOWIEDZ