Wszystko o Mini-Me - temat zbiorczy
- Drive-R
- Podwójny As
- Posty: 276
- Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
- Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)
Spróbuję to prosto i łatwo wyjaśnić - może mi się uda
Zacznijmy od tego że w silnikach D-serii z naszych Civic'ów są 4 komory w których spala się paliwo przy udziale powietrza, a zapoczątkowane jest to przez ruch tłoka który spręża ową mieszankę pchając ją w stronę głowicy na której znajdują się świece dzięki którym tworzy się iskra. Dochodzi do wybuchu owej mieszanki, który odpowiada za wprawienie w ruch tłoka/tłoków (opadają w dół), a te obracaja wałem korbowym, który przez skrzynię biegów i półosie napędza koła ... to tak w mega skrócie
Jeśłi jest większa pojemność silnika (porównanie 1,5 z 1,3) to oznacza że w każdej komorze spalania zmieści się więcej owej mieszanki. Daje to większą wydajność - w tym wypadku moc - potrzebną na wprawienie w ruch całego układu (coś jak z petardami na sylwestra - duże są głośniejsze) czyli reasumując większa pojemność = większa moc i moment obrotowy o które tak walczymy przy każdych modyfikacjach silników
Mam nadzieję że wystarczająco prosto to wyjaśniłem ?
p.s.
a tłoki z D13 mają inną budowę która sprawia że zwiększa się stopień sprężania mieszanki (fizyka cząsteczkowym się kłania) co daje ogólne zwiększenie wydajności ze spalanej mieszanki.
Zacznijmy od tego że w silnikach D-serii z naszych Civic'ów są 4 komory w których spala się paliwo przy udziale powietrza, a zapoczątkowane jest to przez ruch tłoka który spręża ową mieszankę pchając ją w stronę głowicy na której znajdują się świece dzięki którym tworzy się iskra. Dochodzi do wybuchu owej mieszanki, który odpowiada za wprawienie w ruch tłoka/tłoków (opadają w dół), a te obracaja wałem korbowym, który przez skrzynię biegów i półosie napędza koła ... to tak w mega skrócie
Jeśłi jest większa pojemność silnika (porównanie 1,5 z 1,3) to oznacza że w każdej komorze spalania zmieści się więcej owej mieszanki. Daje to większą wydajność - w tym wypadku moc - potrzebną na wprawienie w ruch całego układu (coś jak z petardami na sylwestra - duże są głośniejsze) czyli reasumując większa pojemność = większa moc i moment obrotowy o które tak walczymy przy każdych modyfikacjach silników
Mam nadzieję że wystarczająco prosto to wyjaśniłem ?
p.s.
a tłoki z D13 mają inną budowę która sprawia że zwiększa się stopień sprężania mieszanki (fizyka cząsteczkowym się kłania) co daje ogólne zwiększenie wydajności ze spalanej mieszanki.
Moja Hanka
viewtopic.php?p=11043543#11043543
viewtopic.php?p=11043543#11043543