piski z przodu podczas hamowania i skręcania

emka83
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: wt 03 lut 2009, 19:17:03
Lokalizacja: Warszawa

piski z przodu podczas hamowania i skręcania

#1

Post autor: emka83 »

Witam,

jak w temacie. po dłuższej jeździe gdy hamulce już sie nagrzeją podczas hamowania słychać piski. Takie same piski pojawiają się podczas skręcania. Co to może być? mechanik bez oglądania powiedział ze prawdopodobnie klocki sa do wymiany... ale czy aby na pewno? czy może coś poważniejszego?

Gdyby się jednak okazało że klocki to czy TE będą dobre?

civic coupe 95 rok d16Z9

pozdrawiam
JDMcwierk

#2

Post autor: JDMcwierk »

raczej na pewno klocki, moze byc ze i tarcze sa do wymiany, co do kupowania na allegro doliczajac koszt przesylki w sklepie motoryzacyjnym ceny sa podobne , wiec radze zamowic w sklepie, ja mam kashiyama plus tarcze brembo, i jestem bardzo zadowolony.
emka83
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: wt 03 lut 2009, 19:17:03
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post autor: emka83 »

tarcze w civicu coupe to 262 mm przód? Dobrze pamietam? Jakie masz u siebie?
Elber829

#4

Post autor: Elber829 »

Pewnie masz to co ja Miałem walczyłem z tym ze 3 tyg ale sie udało jesli nie masz skończonych klocków to pewnie masz zapieczone tłoczki w zacikach a także może być problem prowadnicami w jarzmie trzeba rozebrać wyczyścić i przesmarować i po problemie !!!
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#5

Post autor: CYkada »

262 ma vti, ty masz 242
emka83
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: wt 03 lut 2009, 19:17:03
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post autor: emka83 »

chyba bede musiał zdjąc koło i zmierzyć ta tarczę, bo wydaje mi się że mam większe niż 242 mm. :) nie wiem czy w pro-tecach nie montowali większych...
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#7

Post autor: CYkada »

ta ej1 z z6/z9 faktycznie ma 262, ej2 ma 240 z przodu, mój błąd...
emka83
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: wt 03 lut 2009, 19:17:03
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post autor: emka83 »

a widzi kolega :) za dużo tych wersji było i teraz się nam myli :) z tego co mi wiadomo to 240 montowali we wszystkich 1.5. 1.6 z racji mocniejszego silnika, mocy i masy własnej miały te większe tarcze. Chociaż... różne źródła - różne informacje... ameryka takie, kanada takie, a europa jeszcze inne :)
emka83
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: wt 03 lut 2009, 19:17:03
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post autor: emka83 »

Elber829 te zapieczone tłoczki to możliwe przy codziennej jeździe? Tak nagle by to wyszło? np. poniedziałek ok, a we wtorek kicha? :)
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#10

Post autor: CYkada »

nie ma się co spuszczać, trzeba rozebrac i zobaczyc, jak sie nie cofają to znaczy ze sa zapieczone
pyotrec90
Podwójny As
Posty: 229
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 17:51:38
Lokalizacja: Lublin

#11

Post autor: pyotrec90 »

Przejedź się kawałek żeby trochę pohamować i rozgrzać hamulce. Później dotknij felg. Jeżeli gorące to masz zapieczone tłoczki.
emka83
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: wt 03 lut 2009, 19:17:03
Lokalizacja: Warszawa

#12

Post autor: emka83 »

fele garace jak diabli.... wiec pewnie tłoczki. Trudne do zrobienia?
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#13

Post autor: Dj Diablo »

do tego trzeba cierpliwości napewno sam dasz rade ;-) aczkolwiek mozesz miec luz na tej tulejce co idzie od góry przy zacisku i tez moze piszczec bo bedzie na niej luz pamietaj ze jak bedziesz czyscil prowadnice to wyczysc je do bialego metalu i posmaruj smarem ja tak robie i jest igła a jak bedziesz czyscil tłoczka to tak samo wyczysc zeby nie było na nim rdzy powodzenia i pozdrawiam :-)
emka83
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: wt 03 lut 2009, 19:17:03
Lokalizacja: Warszawa

#14

Post autor: emka83 »

czy zapieczone tloczki moga tez powodować hamowanie takie jakbym mial ABS? tzn. samochod hamuje mi takimi skokami (jakby raz klocki lapaly a raz nie) nie wiem jak to opisać... można to porównać do scentrowanego kola :)
pyotrec90
Podwójny As
Posty: 229
Rejestracja: pt 17 kwie 2009, 17:51:38
Lokalizacja: Lublin

#15

Post autor: pyotrec90 »

Jeżeli felgi gorące to ja bym się nie zastanawiał tylko rozbierał i czyścił. Miałem podobnie tylko mi cały czas samochód hamował, winą były tłoczki i klocki się wykruszyły :O
ODPOWIEDZ