Pali olej i ubywa płynu chłodniczego - rozwiązania?
-
- Żółtodziób
- Posty: 8
- Rejestracja: czw 03 lut 2011, 12:31:32
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Pali olej i ubywa płynu chłodniczego - rozwiązania?
Jest D16Z6 z gazem. ~ 220 tys km
Przy zakupie mierzono kompresje i na jednym cylindrze i była minimalnie mniejsza.
Diagnoza, że podobno zawór się podwiesza [?].
No nieważne....
W każdym razie w chwili obecnej pali bardzo dużo oleju - im bardziej zapi..lam, tym więcej.
Wycieków brak
1. Jak sprawdzić co pali olej?
- uszczelniacze puszczają?
- pierścienie puszczają?
Za autem nie ma chmury dymu, nie dymi na biło przy odpalniu, nie ma żadnego odczuwalnego spadku mocy.
Jedynie przy hamowaniu czuć zapach przepalonego oleju? Czemu?
2. W zbiorniczku wyrównawczym płynu regularnie spada mi poziom płynu.
- uszczelka pod głowicą?
- odparowuje przez nieszczelny [?] zawór/korek ?
Płyn nie ma absolutnie żadnych śladów oleju, zabrudzeń itp.
Olej nie ma absolutnie j/w - ma kolor ciemnego miodu -tak na oko spadziowego :jezyk1:
Rozwiązania:
1. zwalamy głowicę ?
Planowanie, nowa uszczelka, wymiana uszczelniaczy, wymont/zamont itp.
w 600 zł się zamknę?
2. Szukamy nowego silnika / głowicy ?
Od czego pasuje? Od każdego SOHC 1.6 ?
Poradźcie.....
Przy zakupie mierzono kompresje i na jednym cylindrze i była minimalnie mniejsza.
Diagnoza, że podobno zawór się podwiesza [?].
No nieważne....
W każdym razie w chwili obecnej pali bardzo dużo oleju - im bardziej zapi..lam, tym więcej.
Wycieków brak
1. Jak sprawdzić co pali olej?
- uszczelniacze puszczają?
- pierścienie puszczają?
Za autem nie ma chmury dymu, nie dymi na biło przy odpalniu, nie ma żadnego odczuwalnego spadku mocy.
Jedynie przy hamowaniu czuć zapach przepalonego oleju? Czemu?
2. W zbiorniczku wyrównawczym płynu regularnie spada mi poziom płynu.
- uszczelka pod głowicą?
- odparowuje przez nieszczelny [?] zawór/korek ?
Płyn nie ma absolutnie żadnych śladów oleju, zabrudzeń itp.
Olej nie ma absolutnie j/w - ma kolor ciemnego miodu -tak na oko spadziowego :jezyk1:
Rozwiązania:
1. zwalamy głowicę ?
Planowanie, nowa uszczelka, wymiana uszczelniaczy, wymont/zamont itp.
w 600 zł się zamknę?
2. Szukamy nowego silnika / głowicy ?
Od czego pasuje? Od każdego SOHC 1.6 ?
Poradźcie.....
-
- Żółtodziób
- Posty: 8
- Rejestracja: czw 03 lut 2011, 12:31:32
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Bardzo chętnie, tylko mam remont mieszkania na głowie.Skrzati pisze:Najlepiej to zrob remot calego silnika;) Bo pierscienie juz raczej tez nie daja rady..Nie wiesz co kupisz dlatego lepiej zrobic remont i wiesz na czym jezdzisz;)
Jak miałbym robić remont D16 to chyba bardziej opłaca poszukać się B16, albo B16 ew. jakiegoś H.
Albo robić kute D16 pod turbo
dokładnie tak. jeżeli jest tak jak piszesz ze nie kopci a bierze olej i ubywa płynu to albo masz peknieta chlodnice lub jakiegos weza. a co do oleju to moze ci cieknąc z pod miski olejowej spod uszczelniacza aparatu zaplonowego spod pokrywy zaworów. ja kupilem silnik z auta po dzwonie dokladnie to d15b7 z EG5 i jestem zadowolony odpalilem sobie go i niema problemu wiec szukaj moze znajdziesz jakis silniczek w bdb stanie i po pieniadzach tylko jak pojedziesz po niego to wez ze soba jakiegos mechanika niech to obejzyLawnowerman pisze:Bardzo chętnie, tylko mam remont mieszkania na głowie.
Jak miałbym robić remont D16 to chyba bardziej opłaca poszukać się B16, albo B16 ew. jakiegoś H.
Albo robić kute D16 pod turbo
dlatego ponieważ pierscionki sadają Ci już i uszczelniacze zaworowe też i najczęściej na gorącym silniku kiedy redukujesz to puszcza chmurke.Lawnowerman pisze:Za autem nie ma chmury dymu, nie dymi na biło przy odpalniu, nie ma żadnego odczuwalnego spadku mocy.
Jedynie przy hamowaniu czuć zapach przepalonego oleju? Czemu?
nie ma szans żebyś sie zmieścił bo jak zdejmiesz czapke to pasuje już smienic przy okazji pierścionki i panewki bo zwalasz miske i wszystko masz na wierzchu myśle że w 3000 powinieneś sie zmieścic z czesciami plynami olejami i robotaLawnowerman pisze:Rozwiązania:
1. zwalamy głowicę ?
Planowanie, nowa uszczelka, wymiana uszczelniaczy, wymont/zamont itp.
w 600 zł się zamknę?
-
- Żółtodziób
- Posty: 8
- Rejestracja: czw 03 lut 2011, 12:31:32
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
To nie ma sensu.Dj Diablo pisze:dlatego ponieważ pierscionki sadają Ci już i uszczelniacze zaworowe też i najczęściej na gorącym silniku kiedy redukujesz to puszcza chmurke.Lawnowerman pisze:Za autem nie ma chmury dymu, nie dymi na biło przy odpalniu, nie ma żadnego odczuwalnego spadku mocy.
Jedynie przy hamowaniu czuć zapach przepalonego oleju? Czemu?nie ma szans żebyś sie zmieścił bo jak zdejmiesz czapke to pasuje już smienic przy okazji pierścionki i panewki bo zwalasz miske i wszystko masz na wierzchu myśle że w 3000 powinieneś sie zmieścic z czesciami plynami olejami i robotaLawnowerman pisze:Rozwiązania:
1. zwalamy głowicę ?
Planowanie, nowa uszczelka, wymiana uszczelniaczy, wymont/zamont itp.
w 600 zł się zamknę?
Mniej wydam na olej przez 2 lata :laugh:
ceny haparts:
Pierścienie tłokowe TP 1.5 1.6 Honda Civic OE 179,00 zł
Uszczelniacze zaworowe ### HONDA OEM CIVIC PRELUDE 179,00 zł
Uszczelka pokrywy zaworów Honda OEM D-series SOHC VTEC. Cena: 39pln
Uszczelka pod głowicę D-series Honda OEM 199pln
kolega twierdzi ze nie ma wycieków więc nie widze potrzeby na siłe wymieniac rzeczy typu uszczelniacz wału czy wałka rozrządu lub aparatu zapł, do tej listy dodałbym jeszcze uszczelke miski olejowej i jesli sam potrafi zrobić sobie remont silnika to w 1000 sie zamknie bo należy dodać jeszcze koszt obróbki samej głowicy, u mnie w okolicy to od 200 do 400pln.
przy robieniu głowicy ponoć warto wymienić szpilki głowicy ale to jak kto woli, ja robiłem, nie wymieniałem i śmiga bez problemu a szpilki to koszt 299pln oczywiście w haparts store pzdr.
Pierścienie tłokowe TP 1.5 1.6 Honda Civic OE 179,00 zł
Uszczelniacze zaworowe ### HONDA OEM CIVIC PRELUDE 179,00 zł
Uszczelka pokrywy zaworów Honda OEM D-series SOHC VTEC. Cena: 39pln
Uszczelka pod głowicę D-series Honda OEM 199pln
kolega twierdzi ze nie ma wycieków więc nie widze potrzeby na siłe wymieniac rzeczy typu uszczelniacz wału czy wałka rozrządu lub aparatu zapł, do tej listy dodałbym jeszcze uszczelke miski olejowej i jesli sam potrafi zrobić sobie remont silnika to w 1000 sie zamknie bo należy dodać jeszcze koszt obróbki samej głowicy, u mnie w okolicy to od 200 do 400pln.
przy robieniu głowicy ponoć warto wymienić szpilki głowicy ale to jak kto woli, ja robiłem, nie wymieniałem i śmiga bez problemu a szpilki to koszt 299pln oczywiście w haparts store pzdr.
-
- Żółtodziób
- Posty: 8
- Rejestracja: czw 03 lut 2011, 12:31:32
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
RastaMan81 pisze:ceny haparts:
Pierścienie tłokowe TP 1.5 1.6 Honda Civic OE 179,00 zł
Uszczelniacze zaworowe ### HONDA OEM CIVIC PRELUDE 179,00 zł
Uszczelka pokrywy zaworów Honda OEM D-series SOHC VTEC. Cena: 39pln
Uszczelka pod głowicę D-series Honda OEM 199pln
kolega twierdzi ze nie ma wycieków więc nie widze potrzeby na siłe wymieniac rzeczy typu uszczelniacz wału czy wałka rozrządu lub aparatu zapł, do tej listy dodałbym jeszcze uszczelke miski olejowej i jesli sam potrafi zrobić sobie remont silnika to w 1000 sie zamknie bo należy dodać jeszcze koszt obróbki samej głowicy, u mnie w okolicy to od 200 do 400pln.
przy robieniu głowicy ponoć warto wymienić szpilki głowicy ale to jak kto woli, ja robiłem, nie wymieniałem i śmiga bez problemu a szpilki to koszt 299pln oczywiście w haparts store pzdr.
Dzieki.
Teraz durne pytanie, czy nigdy przedtem tego nie robiąc jest sens się za to zabierać?
Zakładamy, że narzędzia mam [kupie].
Zdolności manualnych mam dużo [potrafię rozebrać i złożyć zegarek mechaniczny] - wiedzy praktycznej z rozbierania silnika 0%
raczej bym nie ryzykował, pierscienie trzeba ustawic w odpowiednich pozycjach a głowice dokrecać kluczem dynamometrycznym odpowiednio ustawionym, ponadto od początku ustawiasz rozrząd i dochodzi do tego wiele innych rzeczy o których wie mechanik a ty nie koniecznie wiec jak masz jakiegos znajomego mechanika to powinien złożyc ci to za jakieś pięć stówek, może troche więcej, ja jak bym chciał przyoszczędzić na robocie to wyjął bym sialnik, rozebrał, poczyścił, przygotował do złożenia i tak zawiózł do mechanika,
remont to remont, zawsze trzeba liczyc sie z kosztami i z tym ze po drodze zawsze cos wyniknie. pozdrawiam i powodzenia.
remont to remont, zawsze trzeba liczyc sie z kosztami i z tym ze po drodze zawsze cos wyniknie. pozdrawiam i powodzenia.
no własnie jak wstawi auto do mechanika i odbierze gotowe to tak ale jak troche własnej pracy włoży to znajomy mechanik mu złoży silnik pewnie za 500pln, tak jak pisałem wyżej.
a tu okazyjne ceny OEM uszczelek do pokrywy głowicy (komplet) i uszczelniaczy(OEM i Supertech) znalazłem w dziale giełda http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=8764, najlepiej kompletowac sobie co jakis czas części i wtedy na prawde mozna przyoszczędzić, jak kupujesz wszystko na raz to zawsze jest drogo
a tu okazyjne ceny OEM uszczelek do pokrywy głowicy (komplet) i uszczelniaczy(OEM i Supertech) znalazłem w dziale giełda http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=8764, najlepiej kompletowac sobie co jakis czas części i wtedy na prawde mozna przyoszczędzić, jak kupujesz wszystko na raz to zawsze jest drogo
pierścienie tłokowe ustawiamy o koncie 120 Stopni głowice dokręcamy na 3 razy raz 80 NM odczekac chwile później 100 NM odczekac chwile i później na 130 NM rozrząd ustawiamy w takiej pozycji żeby pokrywały sie wszystkie znaki na kołach wałka rozrządu i wału korbowego w pionie. ja bym panewki zmienił ma wszystko na wierzchu wiec nalezy tylko stopy poy poodkrecac zmieniam skladam i ogien coś jeszcze?
jeżeli gość nigdy w życiu nie rozebrał i nie złożył żadnego silnika to mimo wszystko coś mozna popierdzielić, ja mimo ze od 16 roku życia grzebałem w prostych silnikach typu 126p, motorynka, czy wsk to silnik w hondzie składałem z mechanikiem. z panewkami to podtrzymuje swoje, nie wymieniałbym jeżeli nie stukały bo to kolejne prawie 400pln a w d15b2 wcale tak szybko sie nie obracają i jeżeli są fabryczne to jeszcze popracuja a nie maja wpływu na pobór oleju.
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
- Lokalizacja: Karczew
Możesz mi wytłumaczyć skąd masz te dane o dokręceniu głowicy??Dj Diablo pisze:pierścienie tłokowe ustawiamy o koncie 120 Stopni głowice dokręcamy na 3 razy raz 80 NM odczekac chwile później 100 NM odczekac chwile i później na 130 NM rozrząd ustawiamy w takiej pozycji żeby pokrywały sie wszystkie znaki na kołach wałka rozrządu i wału korbowego w pionie. ja bym panewki zmienił ma wszystko na wierzchu wiec nalezy tylko stopy poy poodkrecac zmieniam skladam i ogien coś jeszcze?
Skoro maksymalny moment dokrecenia śruby w silnikach D13,D15,D16A7 to 65 NM a w D16Z6 to 73 NM.
mam słupek z b7 jesli Cie interesuje w bdb stanie jak cos to PW...
Ja tez pierwszy raz wymieniałem silnik u siebie w H sam na zywca i jezdził tak wiec mysle ze mozna to zrobic samemu kwestia odpowiedniego sprzetu i cierpliwosci i robic to krok po kroczku a nie rozebrać cały silnik na srodku garazu i potem O KUR**!!!
PS i jak bys jednak robił sam to w razie jakich kolwiek watpliwosci skontaktuj sie z mechanikiem lub przeczytaj instrukcie dołaczona do opakowania hehe
Ja tez pierwszy raz wymieniałem silnik u siebie w H sam na zywca i jezdził tak wiec mysle ze mozna to zrobic samemu kwestia odpowiedniego sprzetu i cierpliwosci i robic to krok po kroczku a nie rozebrać cały silnik na srodku garazu i potem O KUR**!!!
PS i jak bys jednak robił sam to w razie jakich kolwiek watpliwosci skontaktuj sie z mechanikiem lub przeczytaj instrukcie dołaczona do opakowania hehe