Pali olej i ubywa płynu chłodniczego - rozwiązania?

Serce samochodu niedomaga ?
Lawnowerman
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: czw 03 lut 2011, 12:31:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Pali olej i ubywa płynu chłodniczego - rozwiązania?

#1

Post autor: Lawnowerman »

Jest D16Z6 z gazem. ~ 220 tys km
Przy zakupie mierzono kompresje i na jednym cylindrze i była minimalnie mniejsza.
Diagnoza, że podobno zawór się podwiesza [?].
No nieważne....

W każdym razie w chwili obecnej pali bardzo dużo oleju - im bardziej zapi..lam, tym więcej.
Wycieków brak

1. Jak sprawdzić co pali olej?
- uszczelniacze puszczają?
- pierścienie puszczają?

Za autem nie ma chmury dymu, nie dymi na biło przy odpalniu, nie ma żadnego odczuwalnego spadku mocy.
Jedynie przy hamowaniu czuć zapach przepalonego oleju? Czemu?


2. W zbiorniczku wyrównawczym płynu regularnie spada mi poziom płynu.
- uszczelka pod głowicą?
- odparowuje przez nieszczelny [?] zawór/korek ?

Płyn nie ma absolutnie żadnych śladów oleju, zabrudzeń itp.
Olej nie ma absolutnie j/w - ma kolor ciemnego miodu -tak na oko spadziowego  :jezyk1:


Rozwiązania:

1. zwalamy głowicę ?

Planowanie, nowa uszczelka, wymiana uszczelniaczy, wymont/zamont itp.
w 600 zł się zamknę?

2. Szukamy nowego silnika / głowicy ?
Od czego pasuje? Od każdego SOHC 1.6 ?


Poradźcie.....
Skrzati
Berbeć
Posty: 23
Rejestracja: pt 29 paź 2010, 12:45:16
Lokalizacja: Świdnica

#2

Post autor: Skrzati »

Najlepiej to zrob remot calego silnika;) Bo pierscienie juz raczej tez nie daja rady..Nie wiesz co kupisz dlatego lepiej zrobic remont i wiesz na czym jezdzisz;)
^^Dałem jej wolną wolę. Wsiadła do BMW. Teraz Ona ze swoim chłopcem widzi tylko moje tylnie lampy.
Lawnowerman
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: czw 03 lut 2011, 12:31:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Post autor: Lawnowerman »

Skrzati pisze:Najlepiej to zrob remot calego silnika;) Bo pierscienie juz raczej tez nie daja rady..Nie wiesz co kupisz dlatego lepiej zrobic remont i wiesz na czym jezdzisz;)
Bardzo chętnie, tylko mam remont mieszkania na głowie.
Jak miałbym robić remont D16 to chyba bardziej opłaca poszukać się B16, albo B16 ew. jakiegoś H.

Albo robić kute D16 pod turbo
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#4

Post autor: Dj Diablo »

Lawnowerman pisze:Bardzo chętnie, tylko mam remont mieszkania na głowie.
Jak miałbym robić remont D16 to chyba bardziej opłaca poszukać się B16, albo B16 ew. jakiegoś H.

Albo robić kute D16 pod turbo
dokładnie tak. :-) jeżeli jest tak jak piszesz ze nie kopci a bierze olej i ubywa płynu to albo masz peknieta chlodnice lub jakiegos weza. a co do oleju to moze ci cieknąc z pod miski olejowej spod uszczelniacza aparatu zaplonowego spod pokrywy zaworów. ja kupilem silnik z auta po dzwonie dokladnie to d15b7 z EG5 i jestem zadowolony odpalilem sobie go i niema problemu wiec szukaj moze znajdziesz jakis silniczek w bdb stanie i po pieniadzach tylko jak pojedziesz po niego to wez ze soba jakiegos mechanika niech to obejzy :-)
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#5

Post autor: Dj Diablo »

Lawnowerman pisze:Za autem nie ma chmury dymu, nie dymi na biło przy odpalniu, nie ma żadnego odczuwalnego spadku mocy.
Jedynie przy hamowaniu czuć zapach przepalonego oleju? Czemu?
dlatego ponieważ pierscionki sadają Ci już i uszczelniacze zaworowe też i najczęściej na gorącym silniku kiedy redukujesz to puszcza chmurke.
Lawnowerman pisze:Rozwiązania:

1. zwalamy głowicę ?

Planowanie, nowa uszczelka, wymiana uszczelniaczy, wymont/zamont itp.
w 600 zł się zamknę?
nie ma szans żebyś sie zmieścił bo jak zdejmiesz czapke to pasuje już smienic przy okazji pierścionki i panewki bo zwalasz miske i wszystko masz na wierzchu myśle że w 3000 powinieneś sie zmieścic z czesciami plynami olejami i robota ;-)
Lawnowerman
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: czw 03 lut 2011, 12:31:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#6

Post autor: Lawnowerman »

Dj Diablo pisze:
Lawnowerman pisze:Za autem nie ma chmury dymu, nie dymi na biło przy odpalniu, nie ma żadnego odczuwalnego spadku mocy.
Jedynie przy hamowaniu czuć zapach przepalonego oleju? Czemu?
dlatego ponieważ pierscionki sadają Ci już i uszczelniacze zaworowe też i najczęściej na gorącym silniku kiedy redukujesz to puszcza chmurke.
Lawnowerman pisze:Rozwiązania:

1. zwalamy głowicę ?

Planowanie, nowa uszczelka, wymiana uszczelniaczy, wymont/zamont itp.
w 600 zł się zamknę?
nie ma szans żebyś sie zmieścił bo jak zdejmiesz czapke to pasuje już smienic przy okazji pierścionki i panewki bo zwalasz miske i wszystko masz na wierzchu myśle że w 3000 powinieneś sie zmieścic z czesciami plynami olejami i robota ;-)
To nie ma sensu.
Mniej wydam na olej przez 2 lata :laugh:
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#7

Post autor: Dj Diablo »

zrobisz jak zechcesz ja tylko odpowiedzialem na Twoje pytanie :-)
RastaMan81

#8

Post autor: RastaMan81 »

uwazam ze należy uszczelnic góre i dół i powinno pomóc, panewek bym nie zmieniał jeśli nie stukaja, pożądek z uszczelkami, pożadny olej i w 1000 sie zamknie na bank. :)
Edler

#9

Post autor: Edler »

ciekawe na jakich częsciach da się zrobić remont za 1000 pln ? jak na OEM to RastaMan zrób mi też :) same cześci OEMowe w HaPartsie to 1400 zł :)
RastaMan81

#10

Post autor: RastaMan81 »

ceny haparts:
Pierścienie tłokowe TP 1.5 1.6 Honda Civic OE 179,00 zł
Uszczelniacze zaworowe ### HONDA OEM CIVIC PRELUDE 179,00 zł
Uszczelka pokrywy zaworów Honda OEM D-series SOHC VTEC. Cena: 39pln
Uszczelka pod głowicę D-series Honda OEM 199pln

kolega twierdzi ze nie ma wycieków więc nie widze potrzeby na siłe wymieniac rzeczy typu uszczelniacz wału czy wałka rozrządu lub aparatu zapł, do tej listy dodałbym jeszcze uszczelke miski olejowej i jesli sam potrafi zrobić sobie remont silnika to w 1000 sie zamknie bo należy dodać jeszcze koszt obróbki samej głowicy, u mnie w okolicy to od 200 do 400pln.
przy robieniu głowicy ponoć warto wymienić szpilki głowicy ale to jak kto woli, ja robiłem, nie wymieniałem i śmiga bez problemu a szpilki to koszt 299pln oczywiście w haparts store pzdr.
Lawnowerman
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: czw 03 lut 2011, 12:31:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#11

Post autor: Lawnowerman »

RastaMan81 pisze:ceny haparts:
Pierścienie tłokowe TP 1.5 1.6 Honda Civic OE 179,00 zł
Uszczelniacze zaworowe ### HONDA OEM CIVIC PRELUDE 179,00 zł
Uszczelka pokrywy zaworów Honda OEM D-series SOHC VTEC. Cena: 39pln
Uszczelka pod głowicę D-series Honda OEM 199pln

kolega twierdzi ze nie ma wycieków więc nie widze potrzeby na siłe wymieniac rzeczy typu uszczelniacz wału czy wałka rozrządu lub aparatu zapł, do tej listy dodałbym jeszcze uszczelke miski olejowej i jesli sam potrafi zrobić sobie remont silnika to w 1000 sie zamknie bo należy dodać jeszcze koszt obróbki samej głowicy, u mnie w okolicy to od 200 do 400pln.
przy robieniu głowicy ponoć warto wymienić szpilki głowicy ale to jak kto woli, ja robiłem, nie wymieniałem i śmiga bez problemu a szpilki to koszt 299pln oczywiście w haparts store pzdr.

Dzieki.
Teraz durne pytanie, czy nigdy przedtem tego nie robiąc jest sens się za to zabierać?
Zakładamy, że narzędzia mam [kupie].
Zdolności manualnych mam dużo [potrafię rozebrać i złożyć zegarek mechaniczny] - wiedzy praktycznej z rozbierania silnika 0%
RastaMan81

#12

Post autor: RastaMan81 »

raczej bym nie ryzykował, pierscienie trzeba ustawic w odpowiednich pozycjach a głowice dokrecać kluczem dynamometrycznym odpowiednio ustawionym, ponadto od początku ustawiasz rozrząd i dochodzi do tego wiele innych rzeczy o których wie mechanik a ty nie koniecznie wiec jak masz jakiegos znajomego mechanika to powinien złożyc ci to za jakieś pięć stówek, może troche więcej, ja jak bym chciał przyoszczędzić na robocie to wyjął bym sialnik, rozebrał, poczyścił, przygotował do złożenia i tak zawiózł do mechanika,

remont to remont, zawsze trzeba liczyc sie z kosztami i z tym ze po drodze zawsze cos wyniknie. pozdrawiam i powodzenia.
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#13

Post autor: młody »

w 1k to może nie, ale w 2 się raczej zmieści z robocizną
RastaMan81

#14

Post autor: RastaMan81 »

no własnie jak wstawi auto do mechanika i odbierze gotowe to tak ale jak troche własnej pracy włoży to znajomy mechanik mu złoży silnik pewnie za 500pln, tak jak pisałem wyżej.

a tu okazyjne ceny OEM uszczelek do pokrywy głowicy (komplet) i uszczelniaczy(OEM i Supertech) znalazłem w dziale giełda http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=8764, najlepiej kompletowac sobie co jakis czas części i wtedy na prawde mozna przyoszczędzić, jak kupujesz wszystko na raz to zawsze jest drogo ;)
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#15

Post autor: Dj Diablo »

pierścienie tłokowe ustawiamy o koncie 120 Stopni głowice dokręcamy na 3 razy raz 80 NM odczekac chwile później 100 NM odczekac chwile i później na 130 NM rozrząd ustawiamy w takiej pozycji żeby pokrywały sie wszystkie znaki na kołach wałka rozrządu i wału korbowego w pionie. ja bym panewki zmienił ma wszystko na wierzchu wiec nalezy tylko stopy poy poodkrecac zmieniam skladam i ogien coś jeszcze? :-)
RastaMan81

#16

Post autor: RastaMan81 »

jeżeli gość nigdy w życiu nie rozebrał i nie złożył żadnego silnika to mimo wszystko coś mozna popierdzielić, ja mimo ze od 16 roku życia grzebałem w prostych silnikach typu 126p, motorynka, czy wsk to silnik w hondzie składałem z mechanikiem. z panewkami to podtrzymuje swoje, nie wymieniałbym jeżeli nie stukały bo to kolejne prawie 400pln a w d15b2 wcale tak szybko sie nie obracają i jeżeli są fabryczne to jeszcze popracuja a nie maja wpływu na pobór oleju. :)
andybreaks
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: ndz 27 mar 2011, 09:58:39
Lokalizacja: Karczew

#17

Post autor: andybreaks »

Dj Diablo pisze:pierścienie tłokowe ustawiamy o koncie 120 Stopni głowice dokręcamy na 3 razy raz 80 NM odczekac chwile później 100 NM odczekac chwile i później na 130 NM rozrząd ustawiamy w takiej pozycji żeby pokrywały sie wszystkie znaki na kołach wałka rozrządu i wału korbowego w pionie. ja bym panewki zmienił ma wszystko na wierzchu wiec nalezy tylko stopy poy poodkrecac zmieniam skladam i ogien coś jeszcze? :-)
Możesz mi wytłumaczyć skąd masz te dane o dokręceniu głowicy??
Skoro maksymalny moment dokrecenia śruby w silnikach D13,D15,D16A7 to 65 NM a w D16Z6 to 73 NM.
Martens

#18

Post autor: Martens »

mam słupek z b7 jesli Cie interesuje w bdb stanie ;] jak cos to PW...

Ja tez pierwszy raz wymieniałem silnik u siebie w H sam na zywca i jezdził ;] tak wiec mysle ze mozna to zrobic samemu kwestia odpowiedniego sprzetu i cierpliwosci ;] i robic to krok po kroczku a nie rozebrać cały silnik na srodku garazu i potem O KUR**!!! :furious:

PS i jak bys jednak robił sam to w razie jakich kolwiek watpliwosci skontaktuj sie z mechanikiem lub przeczytaj instrukcie dołaczona do opakowania :D hehe
RastaMan81

#19

Post autor: RastaMan81 »

jakbys mieszkał blizej to bym z chęcia ci pomógł przy dobrym browarze ;) a pezełożenie słupka to w sumie zadna filozofia, jesli Martens ma to faktycznie w bdb stanie i za rozsadne pieniadze to chyba najlepsza opcja.
Martens

#20

Post autor: Martens »

tak jak wyzej kolega pisze ;] nic trudnego, sama radość :)
ODPOWIEDZ