Tuning silnika.

JDMcwierk

Tuning silnika.

#1

Post autor: JDMcwierk »

Witam ,dodam od razu ze bedzie to w miare powazny projekt lecz nie calkiem profesjonalny bo na najbardziej wypasione czesci i modyfikacje nie bedzie mnie stac. mam pytanie, przez jakie modyfikacje według was mozna wyciagnac jak najwiecej mocy z silnika, mam silnik D15b2 , co konkretnie moge w nim wymienic? dolozyc, zeby wykrzesac z niego wiecej mocy? planuje w przeciagu roku doprowadzic go do takiego stanu zebym mogl smialo startowac na 1/4 mili w kategori 1,5.Mieszkam niedaleko Bialej Podlaskiej a tam co roku jest impreza wlasnie na 1/4 mili w roznych klasach. Czekam na jakies porady. Dodam jescze ze bede w najblizszym czasie dysponowal kwota okolo 4 tysiecy zl na sam silnik, takze w tych granichach zeby mi to wyszlo, oczywiscie kwota przeznaczona na sam silnik , nie liczac elementow zawieszenia na ktore mam przeznaczone osobne pieniadze.
Wenega
Pełnoprawny User
Posty: 69
Rejestracja: ndz 21 lut 2010, 10:12:31
Lokalizacja: dolnyśląsk

#2

Post autor: Wenega »

za 4 tysiące.. kupiłbym D15B i zrobił swapa :D

później od wydechu powolutku (4-2-1, nastepnie 2" cale minimum do końca, dolot, itp itd)
Depo Black Civic V gen - NAJNIŻE CENY
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4511
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#3

Post autor: Grzesieek »

-Minime (głowica z 1.6 VTEC, np. D16Z6),
-później wydech... przelot- jakieś 2,25",
-ITB (ogarnięty człowieczek zrobi Ci to na motocyklowych przepustnicach),
-doprężające tłoki (chyba z D13B2 podchodzą),
-wystrojenie tego wszystkiego.

Jak dobrze poszukasz, to możesz się w 4k zamknąć- chociaż łatwo nie będzie (najtrudniej znaleźć osobę od ITB która to zrobi za przystępny pieniądz ze strojeniem).
JDMcwierk

#4

Post autor: JDMcwierk »

myslalem o minime ,glowica d16z6, nastepnie tak jak kolega napisal wydech 4-2-1 2"

z tego co wiem nie jest to takie drogie , glowice mozna dostac za 300-500zl w dobrym stanie , reszta tez nie jest kosmicznie droga. Co o tym myslicie?

zna ktos jakis zaklad zajmujacy sie takimi rzeczami w okolicach Lublina, Bialej Podlaskiej lub Warszawy? Taki godny zaufania

chcialem zamknac sie w 4 tysiach ale z tego co sie zorientowalem robocizna takich rzeczy nie jest tania, wiec jestem w stanie wziac okolo 2 tysiace pozyczki, nie pije , nie pale w cos trzeba ladowac kase:) takze maksimum jakie powaznie moglbym w niedalekiej przyszlosci wylozyc na silnik to okolo 5, 5,5 tysiaca razem z robocizna zeby to mialo rece i nogi.
Jak ktos bedzie mial namiary lub stronke jakiegos naprawde kumatego zakladu to prosze napisac.
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#5

Post autor: Dj Diablo »

zapytaj ceelxa daxa lopeza oni sa z okolic. a wogole to zrob ze se swapa na d16z6 i bedziesz zadowolony bez kombinacji :-) z6 malo pali a zapie***la i bedziesz mial z glowy jak stac cie bylo na honde to na silnik i swapa tez taka moja rada :-)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4511
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#6

Post autor: Grzesieek »

Dj Diablo pisze: a wogole to zrob ze se swapa na d16z6 i bedziesz zadowolony bez kombinacji :-) z6 malo pali a zapie***la
planuje w przeciagu roku doprowadzic go do takiego stanu zebym mogl smialo startowac na 1/4 mili w kategori 1,5.
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#7

Post autor: Dj Diablo »

aha a jak zalozysz czapke od z6 1.6 to dalej bedziesz mial 1.5?? :afro:
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4511
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#8

Post autor: Grzesieek »

a nie? :wstyd:
JDMcwierk

#9

Post autor: JDMcwierk »

myslalem o d16z6 ale nie chce jezdzic seria i byc sredniakiem w tej klasie , chce w koncu silnik po modyfikacjach i tylko to mnie interesuje, d15b2 z glowica od d16z6 to nadal d15b2 takie moje zdanie:) caly czas szukam oferty na stronach aukcyjnych i robie kosztorys powoli
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#10

Post autor: Dj Diablo »

coś w tym śmiesznego że dodałeś linka na bry boxa????????? dla mnie to normalna sprawa ze ktos o cos pyta
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#11

Post autor: CYkada »

aha a jak zalozysz czapke od z6 1.6 to dalej bedziesz mial 1.5?? :afro:
no a co ma glowica do dołu, czasami jak sie nie ma pojęcia to lepiej się nie wypowiadac....

d15b moim zdaniem nie jest najlepsza opcja, drogi, malo dostępny, i raczej nie bedzie w igła stanie, dobrze zrobione d15 minime bez problemu moze konkurowac z d15b, niko z poznania ma mini d15 na seryjnych tlokach jesli się nie myle, chyba ponad 140hp, dosyc czesto wygrywa na zunt na torze poznan w klasie 1,5...

d15 zalozyc glowe faltekowa, dac dopręzające tloki, albo splanować głowice, wydech dolot, mozna by sie pokusic o jakis wałek i bedzie latac jak glupie... bez wałka ok 140hp mozna zrobic....

qowax itb robi, ale to juz troche hardkorem zajezdza jesli auto na codzien, jesli tylko do chłostania na tor to ok;p

i 4k to nie jest za duzy budzet, jesli chcialby zbudowac auto które wygrywa w klasie, sa jeszcze inne rzeczy niz sam motor, hybryda, sprzęglo, dobre opony...
ODPOWIEDZ