Civic D13B2 smok

Serce samochodu niedomaga ?
loader99

Civic D13B2 smok

#1

Post autor: loader99 »

Witam
Potrzebuje pomocy przy mojej hondzie. Od ok 1 tygodnia, z nie wyjaśnionych przyczyn zaczeła mi palić 11 l / 100km!! :( wcześniej jak dobrze jej cisłem to brała 7 max 8, ale przy jeździe normalnej 6 - 6,5l...
Kroki jakie już podjąłem:
- wyczyszczenie silnika krokowego.
- wymiana czujnika temperatury dla cpu
- reset cpu według schematu opisanego na tym forum...

Co jeszcze robić dalej? zamierzam wymienić wszystkie węże podciśnieniowe (jest ich dużo) i wyczyścić gaźnik preparatami...
Czy to ma sens? czy szukać przyczyny gdzie indziej??
Pozdrawiam i czekam na sugestie które bede robił na bieżąco..
Awatar użytkownika
dam01ian
Podwójny As
Posty: 212
Rejestracja: pt 27 sie 2010, 12:42:17
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#2

Post autor: dam01ian »

Sprawdź działanie sondy lambda (jeżeli masz taka możliwość oczywiście) albo kup jakaś używkę sprawna; koszt nie duzy
Toki
Podwójny As
Posty: 295
Rejestracja: pt 11 lut 2011, 13:08:46
Lokalizacja: Lublin

#3

Post autor: Toki »

przeczyść cały gaźnik najlepiej i zawory wyregulowac i zobacz czy na komp wywal;a błą sondy ?
Awatar użytkownika
dam01ian
Podwójny As
Posty: 212
Rejestracja: pt 27 sie 2010, 12:42:17
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#4

Post autor: dam01ian »

Toki pisze: zobacz czy na komp wywal;a błą sondy
nie sądzę aby przy uszkodzonej sondzie wyskakiwał jakiś błąd, dopiero po wyjęciu jej całkowicie chyba wyskakuje o ile dobrze pamiętam :P
molekss
Podwójny As
Posty: 236
Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
Kontakt:

#5

Post autor: molekss »

dam01ian pisze:
Toki pisze: zobacz czy na komp wywal;a błą sondy
nie sądzę aby przy uszkodzonej sondzie wyskakiwał jakiś błąd, dopiero po wyjęciu jej całkowicie chyba wyskakuje o ile dobrze pamiętam :P
błąd 1 - Sonda lambda lub jej obwód
Awatar użytkownika
dam01ian
Podwójny As
Posty: 212
Rejestracja: pt 27 sie 2010, 12:42:17
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#6

Post autor: dam01ian »

tez miałem problem z wysokim spalaniem, a przy tym żadnego błędu mi nie wywalało, po wymianie sondy spalanie wróciło do normy... ;)
Amba
Berbeć
Posty: 20
Rejestracja: pt 28 sty 2011, 12:36:05
Lokalizacja: Sulechów

#7

Post autor: Amba »

Witam pozwolę się podpiąć pod temat gdyż mam podobny problem tyle ze moja spala w granicach 15-16L:( Wszystkie filtry wymienione olej także, komp nie wwala żadnego błędu. Nie mam pojęcia co to może być, proszę o pomoc:)
Awatar użytkownika
dam01ian
Podwójny As
Posty: 212
Rejestracja: pt 27 sie 2010, 12:42:17
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#8

Post autor: dam01ian »

Amba pisze:Witam pozwolę się podpiąć pod temat gdyż mam podobny problem tyle ze moja spala w granicach 15-16L:( Wszystkie filtry wymienione olej także, komp nie wwala żadnego błędu. Nie mam pojęcia co to może być, proszę o pomoc:)
Po prostu przeczytaj powyższe posty... :bored:
Toki
Podwójny As
Posty: 295
Rejestracja: pt 11 lut 2011, 13:08:46
Lokalizacja: Lublin

#9

Post autor: Toki »

ale może wywalić błąd zawsze można sprawdzic :)
loader99

#10

Post autor: loader99 »

Hmm, jest jakis sposób żeby sprawdzić czy silniczki podciśnieniowe w tym gaźniku działają? Jeżeli tak, to czy mógłby ktoś opisać jak to zrobić?
loader99

#11

Post autor: loader99 »

No dobra
wszystkie węzę podciśnieniowe wymienione
gaźnik wyczyszczony preparatem, spalanie spadło do 8,5-9l, obroty od czasu do czasu spadaja do 400 po chwili elegancko do 1000/1200
co jeszcze można zrobić? jeszcze raz dokładnie czyzścic gaźnik? regulacja zaworów? wymiana sondy lambda?
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#12

Post autor: młody »

spróbuj wymienić sondę
Toki
Podwójny As
Posty: 295
Rejestracja: pt 11 lut 2011, 13:08:46
Lokalizacja: Lublin

#13

Post autor: Toki »

:/ gdzie gaxnik preparaten?? :/ rozkręcić cały i wszytsko przedmuchać sprężarką !!
malykciuk
Forumowy As
Posty: 167
Rejestracja: sob 10 lip 2010, 15:54:51
Lokalizacja: łódzkie

#14

Post autor: malykciuk »

mi tez duuużo pali
samodiagnostyka wywaliła błąd 7
- Obwód czujnika po3o?enia przepustnicy
ktoś podpowie co rozebrac i oblokać ten czujnik położenia? no chyba ze to nie jest "mechaniczna" sprawa...
Toki
Podwójny As
Posty: 295
Rejestracja: pt 11 lut 2011, 13:08:46
Lokalizacja: Lublin

#15

Post autor: Toki »

a zdejmowales blokade ? z przepustnicy ? Ty masz D13B2 ?
malykciuk
Forumowy As
Posty: 167
Rejestracja: sob 10 lip 2010, 15:54:51
Lokalizacja: łódzkie

#16

Post autor: malykciuk »

ja nic nie grzebałem. silnik d15b2
na baku przejeżdżam ok 400km i mimo ze mało jeżdżę to troche to boli :/
Guegou69
Obeznany
Posty: 148
Rejestracja: czw 23 wrz 2010, 15:03:02
Lokalizacja: Gdy
Wiek: 37
Kontakt:

#17

Post autor: Guegou69 »

malykciuk pisze:ja nic nie grzebałem. silnik d15b2
na baku przejeżdżam ok 400km i mimo ze mało jeżdżę to troche to boli :/
to załóż osobny temat :P

bo d13b2 jest na gaźnik i kody błędów są inne niż w d15b2 a tam są wtryski ... :P
szukam samochodu :-)
malykciuk
Forumowy As
Posty: 167
Rejestracja: sob 10 lip 2010, 15:54:51
Lokalizacja: łódzkie

#18

Post autor: malykciuk »

Yyyy
A mnie sie wydaje ze to jednak tez jest gaznik...
Toki
Podwójny As
Posty: 295
Rejestracja: pt 11 lut 2011, 13:08:46
Lokalizacja: Lublin

#19

Post autor: Toki »

nie to jest wtrysk ! :] może nie wielopkt. ale jednak nie gaźnik :)
Kondraczek
Podwójny As
Posty: 244
Rejestracja: wt 03 sie 2010, 20:09:21
Lokalizacja: Bezwola/Lublin

#20

Post autor: Kondraczek »

malykciuk pisze:Yyyy
A mnie sie wydaje ze to jednak tez jest gaznik...
d15b2 to jest panie wtrysk dwupunktowy ;)
ODPOWIEDZ