Zegarek 24h +termometr
Zegarek 24h +termometr
Jako że jestem marudny wymyśliłem sobie że nie podoba mi się zegarek 12h. a jak się upre to niema zmiłuj
do otrzymania koloru widocznego na zdjęciu/amber/ potrzebujemy
-zegarek -sztuk jedna
-czujnik temperatury do renault / lub dla elektroników, kupujemy termistor i kombinujemy. jest taniej ale sporo zabawy...
-ok 1m przewodu do podłączenia zegarka
-ok X-metrów przewodu cienkiego 2żyłowego do podłączenia czujnika temp..
-konektory 4x żeńskie najmniejsze
-konektory 3x męskie najcieńsze
-pistolet klejowy (POLECAM) lub silikon lub inny klej
-przydatne też będą inne typowe narzędzia jak wkrętaki, kombinerki czy piwo
-tapeciak
zegarek megane/scenic/clio thalia
przykładowa aukcja, tu w obudowie, po wyjęciu mamy ładny sześcian
http://moto.allegro.pl/renault-megane-k ... 34800.html
Uploaded with ImageShack.us
czujnik temperatury do tego zegarka, może być od renault Newada albo szukać na allegro (nowy jest kosmicznie drogi) PODOBNO zamienniki przekłamują ...
Uploaded with ImageShack.us
zaczynamy
1. musimy wyjąć nasz zegarek oryginalny -myśle że nei będzie problemu...
2. rozkładamy nasz zegarek na dwie części, spięty jest na zatrzaski więc lekko podwarzamy, tak powinno wyglądać
-lewa część /zewnętrzna/ nam się przyda, reszta na handel
3. musimy to troche zdewastować żeby się ładnie wpasował nasz nowy zegarek...
przykadamy zegarek do obudowy , zaznaczamy jego szerokość (+- pasuje jak przebiegają linie...) wycinamy w ten sposób
powinno nam się jakoś tak spasować...
Uploaded with ImageShack.us
4. dobrze jest mieć jakiś prostowniczek czy coś żeby wyśrodkować zegar jak nie mamy to składamy tak żeby górna krawędź zegarka była na wysokości dolnej krawędzi górnego oczka:) ROZUMIECIE?
5. teraz zajmujemy się guziczkami naszego starego zegarka. przycinamy je do uzyskania czegoś takiego...
6. nowy zegarek ma za długie bolce do ustawiania godziny więc, boczne ścinamy ok połowe a środkowy(nieruchomy) musimy ściąć cały albo tylko róg od strony minutnika...
7. teraz składamy, wszystko powinno pasować. do ustawiania używamy oryginalnych przyciskoów- godzina to godzina a minuta to nasz stary reset. stary minutnik jest "na sztywno"
8.z grubsza robota jest zrobiona. teraz możemy wygładzić boki zegarka z renówki, czyli urywamy wszystkie zaczepy i satrzaski z góry i z dołu bo nam mogą tylko zawadzać...
ja pozbyłem się też oryginalnego filtra który troche zmieniał kolor na czerwono różowy(zdjęcie wyżej).. kwestia gustu
jak chcemy czysty amber pozbywamy się tego elementu
9. w tym momencie albo składamy nasz nowy zegarek do qpy, albo kombinujemy ze zmianą podświetlenia (o tym później)
10. jeśli składamy to sklejamy go dokładnie dookoła z zachowaniem poziomu czyli żeby godzina i temp. były widoczne...
11. do przykręcenia zegarka w deske potrzebne będa krótsze wkręty-2szt z mniejszą główką. przykręcamy od góry a od dołu musimy podkleić. dobrze jest też z dołu przykleić całość do konsoli żeby zegarek nam nie wpadł do środka przy usawianiu godziny
KABELKOLOGIA
czyli to z czym walczyłem na chybił trafił jako nie elektronik
powinno być jakoś tak
jeśli nie podłączamy czujnika temp. będzie inaczej podłączony...
na kabelki montujemy konektorki. męskie możemy montować bezpośrodnio we wtyczke, wchodzą na wcisk
MONTAŻ
zeby wszystko sie zmieściło musimy zdewastować blaszke do której przykręcamy konsole (pod awaryjnymi)
ja odgiąłem do dołu bo urwać się nie chciała
chodzi o ten element
CZUJNIK TEMPERATURY
u mnie jeszcze nie podłączony, prawdopodobnie bedzie z tyłu pod daszkiem żeby nie był za bardzo narażony na zmiane warunków atmosferycznych...
z grubsza tyle, jak będą pytania to pytać
kwestia innego koloru tez do zrobienia, dopisze w wolnej chwili...
sorki za błędy
do otrzymania koloru widocznego na zdjęciu/amber/ potrzebujemy
-zegarek -sztuk jedna
-czujnik temperatury do renault / lub dla elektroników, kupujemy termistor i kombinujemy. jest taniej ale sporo zabawy...
-ok 1m przewodu do podłączenia zegarka
-ok X-metrów przewodu cienkiego 2żyłowego do podłączenia czujnika temp..
-konektory 4x żeńskie najmniejsze
-konektory 3x męskie najcieńsze
-pistolet klejowy (POLECAM) lub silikon lub inny klej
-przydatne też będą inne typowe narzędzia jak wkrętaki, kombinerki czy piwo
-tapeciak
zegarek megane/scenic/clio thalia
przykładowa aukcja, tu w obudowie, po wyjęciu mamy ładny sześcian
http://moto.allegro.pl/renault-megane-k ... 34800.html
Uploaded with ImageShack.us
czujnik temperatury do tego zegarka, może być od renault Newada albo szukać na allegro (nowy jest kosmicznie drogi) PODOBNO zamienniki przekłamują ...
Uploaded with ImageShack.us
zaczynamy
1. musimy wyjąć nasz zegarek oryginalny -myśle że nei będzie problemu...
2. rozkładamy nasz zegarek na dwie części, spięty jest na zatrzaski więc lekko podwarzamy, tak powinno wyglądać
-lewa część /zewnętrzna/ nam się przyda, reszta na handel
3. musimy to troche zdewastować żeby się ładnie wpasował nasz nowy zegarek...
przykadamy zegarek do obudowy , zaznaczamy jego szerokość (+- pasuje jak przebiegają linie...) wycinamy w ten sposób
powinno nam się jakoś tak spasować...
Uploaded with ImageShack.us
4. dobrze jest mieć jakiś prostowniczek czy coś żeby wyśrodkować zegar jak nie mamy to składamy tak żeby górna krawędź zegarka była na wysokości dolnej krawędzi górnego oczka:) ROZUMIECIE?
5. teraz zajmujemy się guziczkami naszego starego zegarka. przycinamy je do uzyskania czegoś takiego...
6. nowy zegarek ma za długie bolce do ustawiania godziny więc, boczne ścinamy ok połowe a środkowy(nieruchomy) musimy ściąć cały albo tylko róg od strony minutnika...
7. teraz składamy, wszystko powinno pasować. do ustawiania używamy oryginalnych przyciskoów- godzina to godzina a minuta to nasz stary reset. stary minutnik jest "na sztywno"
8.z grubsza robota jest zrobiona. teraz możemy wygładzić boki zegarka z renówki, czyli urywamy wszystkie zaczepy i satrzaski z góry i z dołu bo nam mogą tylko zawadzać...
ja pozbyłem się też oryginalnego filtra który troche zmieniał kolor na czerwono różowy(zdjęcie wyżej).. kwestia gustu
jak chcemy czysty amber pozbywamy się tego elementu
9. w tym momencie albo składamy nasz nowy zegarek do qpy, albo kombinujemy ze zmianą podświetlenia (o tym później)
10. jeśli składamy to sklejamy go dokładnie dookoła z zachowaniem poziomu czyli żeby godzina i temp. były widoczne...
11. do przykręcenia zegarka w deske potrzebne będa krótsze wkręty-2szt z mniejszą główką. przykręcamy od góry a od dołu musimy podkleić. dobrze jest też z dołu przykleić całość do konsoli żeby zegarek nam nie wpadł do środka przy usawianiu godziny
KABELKOLOGIA
czyli to z czym walczyłem na chybił trafił jako nie elektronik
powinno być jakoś tak
jeśli nie podłączamy czujnika temp. będzie inaczej podłączony...
na kabelki montujemy konektorki. męskie możemy montować bezpośrodnio we wtyczke, wchodzą na wcisk
MONTAŻ
zeby wszystko sie zmieściło musimy zdewastować blaszke do której przykręcamy konsole (pod awaryjnymi)
ja odgiąłem do dołu bo urwać się nie chciała
chodzi o ten element
CZUJNIK TEMPERATURY
u mnie jeszcze nie podłączony, prawdopodobnie bedzie z tyłu pod daszkiem żeby nie był za bardzo narażony na zmiane warunków atmosferycznych...
z grubsza tyle, jak będą pytania to pytać
kwestia innego koloru tez do zrobienia, dopisze w wolnej chwili...
sorki za błędy
Ostatnio zmieniony czw 01 mar 2012, 19:59:03 przez malykciuk, łącznie zmieniany 2 razy.
sprawa z intensywnością podświetlenia właściwie nie wygląda
chyba że na stałe, wtedy dajesz słabsze podświetlenie z tyłu
ewentualnie możesz pokombinować z czerwonym kabelkiem z oryginału- po zapaleniu świateł zegarek się przyciemniał.
w nocy wygląda ok, nie razi a kolor pokrywa się praktycznie idealnie z podświetleniem nawiewu..
chyba że na stałe, wtedy dajesz słabsze podświetlenie z tyłu
ewentualnie możesz pokombinować z czerwonym kabelkiem z oryginału- po zapaleniu świateł zegarek się przyciemniał.
w nocy wygląda ok, nie razi a kolor pokrywa się praktycznie idealnie z podświetleniem nawiewu..
Bardzo fajny pomysł i świetne wykonanie!
W kwestii umieszczenia czujnika temperatury pod daszkiem z tyłu auta:
- po pierwsze, pomimo tego, że być może nie będzie narażony na czynniki atmosferyczne na Twoim miejscu nie umieszczałbym go tam bo jednak będzie narażony na rozgrzewanie od padających promieni słonecznych (poprzez plastik daszku);
- po drugie - podstawową funkcją takiego czujnika temperatury jest moim zdaniem pomiar temperatury jak najbliżej powierzchni asfaltu - w ten sposób w chłodniejsze dni (wiosna, jesień, zima) masz pojęcie jaka temperatura tam panuje i możesz odpowiednio reagować stylem jazdy (wiadomo: 0 st. C - może byś śliska nawierzchnia).
Moim zdaniem jednak najlepszym miejscem dla takiego czujnika będzie przód auta i dolna krawędź zderzaka lub któryś z wlotów powietrza w zderzaku np. jeśli nie masz fog lightów to ten wlot po stronie kierowcy byłby fajnym miejscem.
Inną sprawą jest fakt, że taki czujnik działa na zasadzie zmiany rezystancji w zależności od jego temperatury i jego "obudowa" jest dość szczelna, więc żadne warunki atmosferyczne (ani dobre ani złe) nie powinny mieć negatywnego wpływu na jego działanie. Martwiłbym się raczej bardziej o możliwość korozji jego połączeń elektrycznych - tutaj skupiłbym się na porządnej izolacji.
W kwestii umieszczenia czujnika temperatury pod daszkiem z tyłu auta:
- po pierwsze, pomimo tego, że być może nie będzie narażony na czynniki atmosferyczne na Twoim miejscu nie umieszczałbym go tam bo jednak będzie narażony na rozgrzewanie od padających promieni słonecznych (poprzez plastik daszku);
- po drugie - podstawową funkcją takiego czujnika temperatury jest moim zdaniem pomiar temperatury jak najbliżej powierzchni asfaltu - w ten sposób w chłodniejsze dni (wiosna, jesień, zima) masz pojęcie jaka temperatura tam panuje i możesz odpowiednio reagować stylem jazdy (wiadomo: 0 st. C - może byś śliska nawierzchnia).
Moim zdaniem jednak najlepszym miejscem dla takiego czujnika będzie przód auta i dolna krawędź zderzaka lub któryś z wlotów powietrza w zderzaku np. jeśli nie masz fog lightów to ten wlot po stronie kierowcy byłby fajnym miejscem.
Inną sprawą jest fakt, że taki czujnik działa na zasadzie zmiany rezystancji w zależności od jego temperatury i jego "obudowa" jest dość szczelna, więc żadne warunki atmosferyczne (ani dobre ani złe) nie powinny mieć negatywnego wpływu na jego działanie. Martwiłbym się raczej bardziej o możliwość korozji jego połączeń elektrycznych - tutaj skupiłbym się na porządnej izolacji.
Panowie, chciałem spytać, podejdzie ten zegarek do tego powyższego zabiegu?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=1587473743
Pozdrawiam
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=1587473743
Pozdrawiam
dwa pierwsze zdjęcia mi się nie otwierają jakiś błąd chyba jaki to dokładnie ten zegarek z renaulta pasuje? http://allegro.pl/zegarek-wyswietlacz-r ... 21744.html czy taki ? nic nie pisze ze jest z temperatura ? proszę o jakaś podpowiedź ?
ale jak wygląda sprawa podłączenia tego zegarka ? kostka stara nam odpada bo część wewnetrzna wywalamy tą ori hondy dobrze rozumiem?? wkłądamy reno reno jest inne wszystko podpasujemy o jest git ale jak wygląda sprawa podłączenia jakieś foto wiesz jeszcze nie mam zegara tego od reno ani czujnika czekam i bede probował coś robić kolega rozbił scenika i mówi ze w tym zegarku wyświetla się u niego zegarek i stacja radio to chyba nie to nie wiem już powiedz coś jeszcze o rodzaju tego zegaraka i w kwesti podłączenia a może jakąs fotke masz co lutowałeś co podłączyłęś bardzo by mi się przydało prosze o pomoc bede wdzięczny
odswierzam temat, chciałbym się dowiedzieć czy czujnik http://allegro.pl/czujnik-temperatury-z ... 72880.html tez by się nadal do tego moda?czy by współpracował z zegarkiem od renówki?