Wymiana silnika d13b2
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 98
- Rejestracja: sob 02 paź 2010, 19:03:08
- Lokalizacja: Oświęcim
Wymiana silnika d13b2
Wymiana silnika d13b2 starego na "nowy" (JEŻELI POWTARZAM TEMAT TO SORRY ALE NIE ZNALAZŁEM)
W warsztatach za samo wyjęcie i wsadzenie chcą od 400 do 1000zł... Koszty mnie przerastają.
Chciałbym to zrobić sam. Co będę potrzebował i jak mam to zrobić? Wyciągać ze skrzynia czy da się bez?
Głowicę już zdemontowałem. Został kadłub.
Podłączyć wszystko umiem.
Ps.
Niestety nie posiadam kanału, haka w dece ani żurawia.
W warsztatach za samo wyjęcie i wsadzenie chcą od 400 do 1000zł... Koszty mnie przerastają.
Chciałbym to zrobić sam. Co będę potrzebował i jak mam to zrobić? Wyciągać ze skrzynia czy da się bez?
Głowicę już zdemontowałem. Został kadłub.
Podłączyć wszystko umiem.
Ps.
Niestety nie posiadam kanału, haka w dece ani żurawia.
Cięzko bedzie. Przyda Ci sie pomoc jakiś strongmenów. Jesli zmieniasz na taki sam silnik, ro własciwie oznacz sobie przewody, co gdzie podłaczyć, najlepiej porób zdjecia przed demontażem.andrewosw91 pisze:Niestety nie posiadam kanału, haka w dece ani żurawia.
Zastanawiam sie jak masz zamiar odkrecic łapy nie podtrzymując silnika na czyms... To sie zle skonczy. Demontaz skrzyni z autem na kobyłkach... moze i sie da, ale to masakra jakas.
d13 nie jest taki ciezki, sam go niedawno wyciagalem (co prawda zurawiem), ale 2 ziomkow do pomocy i kawalek rurki by wystarczyl.
silnik wychodzi caly ze skrzynia (pospuszczaj oleje wczesniej), musisz odpiac poloski, wybieraki (jeden przy skrzyni, drugi przy lewarku) pozniej widac co trzeba odkrecic.
prawa i lewa lape (na gorze) zostaw sobie na sam koniec jak juz bedzie silnik podparty lub podwieszony.
silnik wychodzi caly ze skrzynia (pospuszczaj oleje wczesniej), musisz odpiac poloski, wybieraki (jeden przy skrzyni, drugi przy lewarku) pozniej widac co trzeba odkrecic.
prawa i lewa lape (na gorze) zostaw sobie na sam koniec jak juz bedzie silnik podparty lub podwieszony.
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 98
- Rejestracja: sob 02 paź 2010, 19:03:08
- Lokalizacja: Oświęcim
X2SPOON pisze:w dół bedzie łatwiej
na potwierdzenie filmik
http://www.break.com/index/how-not-to-do-a-motor-swap
-
- Podwójny As
- Posty: 236
- Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
- Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
- Kontakt:
tego bym nie próbował, dobreCinek pisze:X2SPOON pisze:w dół bedzie łatwiej
na potwierdzenie filmik
http://www.break.com/index/how-not-to-do-a-motor-swap
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 98
- Rejestracja: sob 02 paź 2010, 19:03:08
- Lokalizacja: Oświęcim
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 98
- Rejestracja: sob 02 paź 2010, 19:03:08
- Lokalizacja: Oświęcim
Zakończę ten temat tak jak nalezy.
Silnik wyszedł w górę bardzo ładnie.
Skrzynię trzeba zbić/nabić gdyż siedzi na dwóch tulejkach.
Aby wyjąć pół osie wystarczy odkręcić sworzeń i śrubę na wahaczu od zawieszenia.
Wymiana silnika starego na nowy od 5 do 7 godzin w dwie osoby w garażu (z kanałem)
Podłączenie całości około 3 godzin.
Skomplikowana operacja ale można temu podołać. Chociaż ja i kolega mamy wykształcenie mechaniczne.
To na tyle w tym temacie. Jeżeli ktoś by potrzebował dokładniejszych wskazówek to chętnie ich udzielę.
Silnik wyszedł w górę bardzo ładnie.
Skrzynię trzeba zbić/nabić gdyż siedzi na dwóch tulejkach.
Aby wyjąć pół osie wystarczy odkręcić sworzeń i śrubę na wahaczu od zawieszenia.
Wymiana silnika starego na nowy od 5 do 7 godzin w dwie osoby w garażu (z kanałem)
Podłączenie całości około 3 godzin.
Skomplikowana operacja ale można temu podołać. Chociaż ja i kolega mamy wykształcenie mechaniczne.
To na tyle w tym temacie. Jeżeli ktoś by potrzebował dokładniejszych wskazówek to chętnie ich udzielę.