auto nie jedzie po wymianie skrzyni i przejechaniu 5km

Serce samochodu niedomaga ?
yaro666

auto nie jedzie po wymianie skrzyni i przejechaniu 5km

#1

Post autor: yaro666 »

witam,
mam problem. miałem zmienianą skrzynię w 1,6 VTEC i na jeździe próbnej po zakręcie 90 stopni i z mocnym przyspieszeniem nagle coś walnęło i stracił napęd. czytałem dużo na ten temat i ludzie doradzają,że półośka mogła wypaść. Czy na półosiach od strony skrzyni powinny być pierścienie zabezpieczające?
jak wrzucam bieg 1 i 2, to nic się nie dzieje, jak wrzucam 3, 4 i 5 to słychać lekkie zgrzyty cały czas, prędkościomierz idzie w górę.
SPOON
Berbeć
Posty: 26
Rejestracja: sob 18 wrz 2010, 13:17:33
Lokalizacja: TARNÓW

#2

Post autor: SPOON »

ja w swoim eg6 miałem tak ze silnik mi opdał w dół i przy dodawaniu gwałtownie gazu półoska wyskakiwała a jak delikatnie sie jechało to było ok
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#3

Post autor: pit »

wypięła się lub urwała.. wjedź na kanał i zobacz ot cała filozofia..poruszaj półosiami i będziesz widział co i jal
yaro666 pisze: prędkościomierz idzie w górę.
bo i będzie szedł w górę, znakiem tego że skrzynia się kreci. Prędkość jest brana ze skrzyni biegów a nie z kół jak w rowerze :P
yaro666 pisze:jak wrzucam bieg 1 i 2, to nic się nie dzieje, jak wrzucam 3, 4 i 5 to słychać lekkie zgrzyty cały czas,
mieli ci albo wieloklin albo coś innego...
yaro666

#4

Post autor: yaro666 »

półosie wymontowane. jak dobiłem lekko na aucie, to zaczęły się kręcić koła.
w krótkie półosi zauważyłem, że końcówka wieloklina przy pierścieniu jest objechana, czy to jest aż tak ważne - chyba to się mieliło.

druga sprawa to to, że pierścienie były mocno wciśnięte w rowek i miałem problem, żeby je wyciągnąć, ale półośki ze skrzyni wyszły właściwie po szarpnięciu ręką.
może za słabo wbite półośki?
czy pierścienie powinny obracać się w rowku?
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#5

Post autor: pit »

yaro666 pisze:w krótkie półosi zauważyłem, że końcówka wieloklina przy pierścieniu jest objechana, czy to jest aż tak ważne - chyba to się mieliło.
ma znaczenie, ale jeżeli tylko sam koniec a reszta jest ok, i da się wbić ją do skrzyni, to nie powinno być problemu..
Właśnie to, to się mieliło..
yaro666 pisze:czy pierścienie powinny obracać się w rowku?
tak powinny się obracać.. , grunt aby nie były sklepane i dobrze zatrzaskiwały
może za słabo wbite półośki?
półosiek nie da się wbić za mocno, mają swój punkt do którego dochodzą i basta, poczujesz to ..
yaro666

#6

Post autor: yaro666 »

pit pisze: półosiek nie da się wbić za mocno, mają swój punkt do którego dochodzą i basta, poczujesz to ..
właśnie, może pierścienie nie doszły na miejsce? dzisiaj sprawdzę i dam znać czy jest ok.
yaro666

#7

Post autor: yaro666 »

wbiłem półosie z nowymi pierścieniami (poprzednie lekko się spłaszczyły) aż do charakterystycznego metalicznego odgłosu i po jeździe próbnej jest wszystko ok.
dzięki za pomoc
ODPOWIEDZ