komputer do 1,6 vtec

Serce samochodu niedomaga ?
klarap87

komputer do 1,6 vtec

#1

Post autor: klarap87 »

siemka. mam pytanko, czy do 1.6 vteca jesli założe komputer od H 2.2 vtec to będą jakies komplikacje? :king:
umek

#2

Post autor: umek »

hmmm,ciekawe pytanie.Moja odp. to nie recepta lecz udzial w dyskusjii.h22 a b16 np ,maja porownywalne wartosci.tez 2 walki w dohc i taka sama liczbe zaworow.Jednakze te silniki roznia sie pojemnoscia i moca / najbardziej oczywiste / .Do kazdego silnika sa obliczane inne mapy zaplonu oraz ich katy zaplonowe,inne schematy prac silnika - pomimo ze ecu uczy sie to sa tam 2 rozne kompy w nadajni. Wymiana sterownika...Wg.mnie moze pomodz ci strojenie od nowa w aucie, tym samym strojnie ecu .Inne parametry/uwzgldniajac pojemnosc moc itp /.
Pozatym zalezy o jakim nadajniku /ecu mowisz....czy do d16 chcesz uwzglednic ecu z h22 4ws z tylna osia skretna....te parametry moga sie gryzc ,gdyz w b16 ani 18 moze nie podejsc.Ecu inaczej pracuje a sygnaly do tylnej osi gdzie pojda?Stery na abs moga podejsc,to sie zgrywa.....stery od poduszek i tego typu spraw raczej nie podejda.
WG.mnie ....nie.
Poza tym,d16 to vtec sohc i tu sa ine parametry niz w dohc - ecu.
klarap87

#3

Post autor: klarap87 »

no to nie dobrze. był założony od h 2.0 bez vteca i wywalało błąd. a na h 2.2 vtec, śmigał dobrze i nie wyskakiwał błąd. ale jeśli głębiej może coś sie gryźć to chyba odpuszcze i poszukam do D16 kompa
umek

#4

Post autor: umek »

Sluchaj,to ze teoretycznie powinny byc konflikty,nie znaczy ze bedzie zle.Tego nie powiedzialem.
Jezeli dziala ci na ecu od h22 to poganiaj na nim.Teoria a praktyka to roznica:)Teoretycznie powinno byc zle,lecz.....ecu ucza sie,adaptuja nowe parametry itd.Komp dostraja parametry do silnika,jego zuzycia itd....Byc moze to kwestia tylko i wylacznie dopasowania ecu pod silnik - dohc - dohc,sohc -sohc.......Jak mowilem,tylko uczestnicze w dyskusjii,nie testowalem takiego zestawu jeszcze:)Sluchaj,jezeli dziala to moze warto podjechac na strojenie takiego zestawu?Jezeli na h22 nie wywala bledow to tylko i wylacznie pozostaje ci dostroic silnik,i wtedy poganiaj na nim z miesiac,badz wariant nerwowy - tydzien:)Szczerze mowiac bardzo ciekawa opcje przedstawilas kochana Klaro :)Jezeli bedzie dzialac po strojeniu to obalisz kilka mitow ku chwale ojczyzny hehehe:)Wg.mnie powinnas podjechac w takim wypadku na strojenie silnika( o ile na ecu z h22 wszystko bylo ok).
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#5

Post autor: mlynek »

umek to ze auto jezdzi na kompie z h22 to nie jest zadne odkrycie, obd1 to obd1, za to jest na pewno przelane i owszem strojenie zalatwiloby sprawe bo po nim zostalyby wgrane mapy zblizone do seryjnych. Ale nie ma sensu tego stroic i tracic niepotrzebnie kase, najlepiej wrocic do seryjnego komputera a na strojenie jechac dopiero jak juz sie cos bardziej pomodzi w silniku
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
umek

#6

Post autor: umek »

Dlaczego tego nie wystroic,mody nie sa potrzebne przeciez ,by zaczac cokolwiek grzebac:).Jezeli na obd so rowne,to mozna sprobowac to wystroic bez robienia modow,chodzi o to by to dobrze jezdzilo.Strojenie nie musi isc w parze z modzeniem,badz byc wymuszone zmianami w silniku.Po zmianach mozna znow sprobowac,jezeli to nie nowosc to dlaczego tak malo osob probuje to robic ,badz zapytac sie o to?To ze ecu dzialaja na tej samej zasadzie to nie znaczy ze beda kompatybilne wersje z roznych silnikow ( nawet tych samych marek,badz modeli ).To nie koniecznie musi dzialac:)Nie rajcuje tu sie odkryciem prezerwatywy,lecz proba podjecia wyzwania:).Dlatego jestem za dostrojeniem.Wg.mnie to najsensowniejsza opcja,pomimo braku modow,badz robieniu tego przed jakakolwiek zmiana w silniku.To ma sluzyc poprawie charakterystyki pracy silnika,a nie jego wzmocnieniu w tym przypadku.Nie mam absolutnie zamiaru przeciagac cie na moja strone widzenia,Jednakze uwazam iz fakt braku modow nie skresla absolutnie "strojenia" silnika,ma to sens jak najbardziej.Fakt "strojen" istnieje w kazdym rajdowym timie,najczesciej nie ma on zamiaru wykrzesac niebotyczna moc,lecz ustalic odpowiedni moment obrotowy do trasy po ktorej ma latac auto.Dodasz do tego skladu odpowiednie przelozenie skrzyni i masz bestie do okielznania:).

Warto sprobowac przeprogramowac ecu,efekty moga byc duze.Nie badzmy radykalami,tylko sprawdzajmy system.
No w koncu ktos zaczyna gadac konstruktywnie:)
Ostatnio zmieniony wt 31 sie 2010, 00:17:04 przez umek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zielak
Pełnoprawny User
Posty: 77
Rejestracja: wt 15 wrz 2009, 19:12:01
Lokalizacja: GW

#7

Post autor: Zielak »

a nie taniej i prosciej bylo by, wrzucic eproma z seryjna mapa z d16 do tego kompa?
umek

#8

Post autor: umek »

Ok,wgrasz seryjna mape i....?Wydaje mi sie,ze Klara nie tego oczekuje pytajac o zmiane ecu .Chociaz jest to najprostszy sposob,jednakze nic on nie zmieni,badz poprawi w silniku.Bedzie standardem,jak kazde d16.Chyba,zeby przeprogramowac chodz to i tak malo wydajna droga - zmienisz mapy wtrysku,zaplonu itd,Auto bedzie inaczej reagowac,chodz wydaje mi sie ze zmiany nie bedaaz tak zauwazalne ,nie drastyczne.Byc moze komp od h seri jest bardziej wydajny w tym przypadku,ma wieksze mozliwosci pomimo ,ze bazuje na tym samym obwodzie?Trzeba by zobaczyc na wykresach te parametry by modz porownywac,najprostsza droga nie musi byc najlepsza,chodz to oczywiscie nie jest standard.Warto probowac,chodzby dla zasady :)Trzeba by dorwac schematy pracy tych obydwu obwodow,i ich ustawien wzgledem silnika - wtedy mozna by gdybac ,ktore rozwiazanie jest lepsze.Trzeba testowac:)
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#9

Post autor: Pecado »

Aby poprawic "działanie" silnika, nalezy podłaczyc go do urzadzen monitorujacych prace i odpowiednio pozmieniac wartosci w mapie plaiwa i zapłonu, zeby to miało rece i nogi. Operacja ta nazywa sie potocznie strojeniem. Polega ona na odczycie AFR (strosunku paliwa i powietrza w spalinach) i na podstawie wskazan AFR zmienia sie mieszanke i kat zapłonu. Druga technika to hamowanie auta, i zmiana "na czuja" i obserwowanie co sie dzieje na wyresie mocy i momentu.

Technika z AFR jest lepsza, tansza i bardziej dokładna. Seryjne mapy sa zrobione tak, ze pozostawiaja zapas dla silnika. Nie wysilaja go za bardzo, temperatura spalin jest optymalna (zmienia sie ona wraz z AFR).

Stroi sie auto gdy przeprowadzone sa modyfikacje polegajace na zmianach ilosci powietrza dostarczanego do silnika oraz przepływ powietrza przez silnik (np. modyfikacja wydechu). Zmiany wałków rozrzadu na inne zwiazane sa z koniecznoscia "regulacji" kata zapłonu na mapie.

Oczywiscie mozna próbowac wkładac inne mapy i próbowac "wyczuć" zmiany. Ale w takim przypadku mozna zrobic kuku silnikowi (np. doprowadzic do zby wysokiej temeperatury spalin, która po jakims czasie wpali nam gniazda zaworowe). Polecam oddac autko komus, kto bedzie wiedział co robi, a nie testował na Twoim silniku.
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#10

Post autor: mlynek »

umek
Nie ma czegoś takiego że to jest komp od H serii to jest bardziej wydajny niż ten od D :bangin: - tu nie ma różnicy typu że ten ma celerona a tamten pentium IV, różnica wynika tylko i wyłącznie z map paliwa i zapłonu.

Jak sobie chcesz to stroic na kompie a H22 to nie widze problemu ale równie dobrze możesz to zrobic na kompie z B czy D byle był na OBD1 i uwzględnione w jego budowie były wszystkie elementy Twojego silnika.

Efektem strojenia beda nowe "lepsze" mapy paliwa i zapłonu i do którego teraz komputera byś ich sobie nie wgrał to auto bedzie jeździć tak samo.

A jak ktoś ma w miarę seryjny silnik to strojenie nie ma sensu bo poprawa będzie niewspółmierna do poniesionych kosztów.

Więc wracając do tematu to klarap87 masz następujące możliwości w kolejności od najmniej kosztownej do najdroższej:
- naprawić starego seryjnego kompa
- przerobić komputer z H22 i wgrać seryjne mapy z D16Z6
- szukać nowego komputera z D16Z6 (P28)
- jechać na strojenie (+przerobienie kompa)

No chyba że Ci umek zasponsoruje strojenie :happy:

PS. Jakby co to mogę pomóc we wszystkich wyżej wymienionych opcjach :8
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
klarap87

#11

Post autor: klarap87 »

no narazie chce zrobić aby dobrze i sprawnie jeżdził, na takie modowanie z kompem jeszcze nie czas ;) także pewnie w końcu sie odezwe do Mlynka, ale jak mi mlynek się skończy w pracy :king:
ale dzięki chłopaki za wszystkie rady
umek

#12

Post autor: umek »

Heheh, na poczatku napisałem iz to tylko moj udział w dyskusjii a nie lekarstwo na problem:) Dlatego mysle,ze Panowie Pecado & Mlynek rozwineli temat a kazdy chetny załapał garsc informacjii:) :gossip:
vidar

#13

Post autor: vidar »

że tylko tak wtrącę się z pytaniem: czy przypadkiem w d16z6 nie siedzi P28 - taki sam jak w H22 ?? (gdzieś mi dzwoni ale nie pamiętam gdzie...)

EDIT: OK, już sobie znalazłem. w H22 siedzą P13 albo P72. H22 może być sterowany przez P28 ale wtedy nie działa IAB (ale można to obejść).
Awatar użytkownika
tyniek
Potrójny As
Posty: 450
Rejestracja: ndz 14 wrz 2008, 12:06:26
Lokalizacja: Lodz

#14

Post autor: tyniek »

vidar, nie słyszałem żeby w H22 był p28 ale mogę się mylić. klarap87, na twoim miejscu bym kupił p28 i wgrał wszystko co potrzeba do tego kompa. Powinien obsłużyć :gunsmilie: Jak coś to będę miał na sprzedanie kompa p72 z B18C GSR
klarap87

#15

Post autor: klarap87 »

poki co będę się przymierzać do ożywienia starego kompa o ile to mozliwe, jak nie da rady to będę wiedziec gdzie pytać o kompa ;) dzięki
Buriej2
Żółtodziób
Posty: 1
Rejestracja: ndz 14 lut 2016, 14:40:02
Lokalizacja: Mielec

#16

Post autor: Buriej2 »

mlynek, siemka Mlynek jestem tu nowy i mam do ciebie pytanko podobno zajmujesz sie strojeniem ecu mialbym do ciebie kilka pytan
Buriej2
ODPOWIEDZ