Spalanie oleju
Spalanie oleju
Siemanko wszystkim
W nie długim czasie planuje kupic civica w HB d15b2/b7 ale mam pytanie jak to jest z tym olejem
gdzies czytalem ze na wyzszych obrotach dopiero cos pali, na aukcjach ze wgl nie pali
a jeszcze gdzie indziej ze to jest honda i zawsze pali
moze troche głupie pytanie ale chcialbym wiedziec jak to naprawde jest
Mam nadzieje ze ktos pomoże
W nie długim czasie planuje kupic civica w HB d15b2/b7 ale mam pytanie jak to jest z tym olejem
gdzies czytalem ze na wyzszych obrotach dopiero cos pali, na aukcjach ze wgl nie pali
a jeszcze gdzie indziej ze to jest honda i zawsze pali
moze troche głupie pytanie ale chcialbym wiedziec jak to naprawde jest
Mam nadzieje ze ktos pomoże
Zużycie oleju zawsze będzie;
Ja oszczędzam swój silnik i łyknął mi ~0.3l-0.4l oleju na obecne ~6 tysięcy km;
Podejrzewam, że jakbym kręcił go mocno gęsto (z reguły nie przekraczam - poza wyprzedzaniem - 4k rpm) to zużycie byłoby większe;
Znajomego CRX z D16Z5 (non VTEC) na zrobione w zeszłym roku 3600km tym autem (auto tylko do jazdy wiosna - jesień jak nie pada) wziął ~1l oleju;
Silniki z VTEC'iem biorące olej - norma;
Ja oszczędzam swój silnik i łyknął mi ~0.3l-0.4l oleju na obecne ~6 tysięcy km;
Podejrzewam, że jakbym kręcił go mocno gęsto (z reguły nie przekraczam - poza wyprzedzaniem - 4k rpm) to zużycie byłoby większe;
Znajomego CRX z D16Z5 (non VTEC) na zrobione w zeszłym roku 3600km tym autem (auto tylko do jazdy wiosna - jesień jak nie pada) wziął ~1l oleju;
Silniki z VTEC'iem biorące olej - norma;
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Ja mam 1991 z początku produkcji i wzięła 1L/8tyś. km., czasami jej deptałem ale nie do odcięcia. Mam silnik 1.5 bez zmiennego czasu otwarcia i wzniosu zaworów;]
Zauważyłem że ubywa oleju jak się wysoko kręci, czyli wszystko tak jak piszą wyżej;]
Uważaj przy zakupie bo możesz trafić na taką która się kwalifikuje do remontu, obejrzyj dobrze czy nie dymi z tłumika.
Każdy kilkunastoletni silnik musi wziąć trochę oleju bo elementy uszczelniające się zużywają..
Zauważyłem że ubywa oleju jak się wysoko kręci, czyli wszystko tak jak piszą wyżej;]
Uważaj przy zakupie bo możesz trafić na taką która się kwalifikuje do remontu, obejrzyj dobrze czy nie dymi z tłumika.
Nie słuchaj bambro-mechanikówjasiu0997 pisze: a jeszcze gdzie indziej ze to jest honda i zawsze pali
Każdy kilkunastoletni silnik musi wziąć trochę oleju bo elementy uszczelniające się zużywają..
Ostatnio zmieniony ndz 29 sie 2010, 23:13:42 przez dj-napster, łącznie zmieniany 1 raz.
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Normalnie wciskasz gaz (2-3 tyś) i już widzisz czy leci biały/niebieskawy dym z tłumika, zresztą w całym zakresie obrotów warto sprawdzić silnik. Na bank nie polecam żebyś sam sprawdzał tylko weź kogoś kto się zna lub po prostu jedź na stacje diagnostyczną przed zakupem (jeśli sprzedający się nie zgodzi to podziękuj od razu).
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Nic nie wplynie,Normalnie to bedzie dzialalo.Chodzi tu o gestosc i dodatek srodkow uszchlatniejacych.Leje od kiedy mam h mineralny,i nie mam zamiaru sie spuszczAc nad tym.Wazne by yl dobry gatunkowo.Zalej chlopie dobry olej ,nawet/ masa sie tu spuszcza nad wlasciwoscciami oleju,jednak po h....j im olej z gornej półki jak auto bedzie eksploatowane na codzien?Castrol mineralny,a co powiedza twoi "ziomkowie" to juz twoja brocha.
Czyli mówicie że olej mineralny gorzej smaruje? Po czym to stwierdzacie? Miałem D15B2 które było głównym wyznawcą dymiącej Hondy w Gdyni. Litr oleju na 1000 km. Niby nie tragedia ale swoje jarał. Na początku półsytetyk czyli olej MINERALNY z uszlachetniaczami. Potem Mineralny i paliło tyle samo. Jakoś nie stwierdziłem róznicy w pracy silnika. Pracował tam samo na każdym oleju tylko z rury inaczej śmierdziało. Nie wydaje mi się żeby mineralny gorzej smarował. Podajcie jakieś przykłady.