Odpali czy nie odpali
Odpali czy nie odpali
Witam
Mam dość nietypowy problem. Mianowice posiadam silnik 1.3 d13b2 który ma czasami problemy z odpaleniem. Kiedy i gdzie wystąpi problem nie jest znane ale jeśli już to kreci a nie odpala muszę wyjąc bezpiecznik Backup i poczekać aż wszystko się zresetuje. Po resecie odpala normalnie natomiast dzień czy dwa znów to samo a ostatnio nawet dwa razy jednego dnia. Czy się dużo przejechało czy stał kilka godzin może wystąpić problem. Mechanik powiedział ze to wina modułu zapłonowego. Z tego co widziałem ECU nie wywala błędu ale jeszcze raz muszę się przyjże na spokojnie. Wolę reagować i pytać zanim wszystko padnie. Aha co najlepsze po odpaleniu można zrywać asfalt i nie ma żadnych problemów z pracą silnika.
Moze ktoś się kiedyś z tym spotkał.
Z góry dzięki za odpowiedź.
P.S. Jeśli to wina aparatu zapłonowego to z pewnością będę potrzebował takowy
Mam dość nietypowy problem. Mianowice posiadam silnik 1.3 d13b2 który ma czasami problemy z odpaleniem. Kiedy i gdzie wystąpi problem nie jest znane ale jeśli już to kreci a nie odpala muszę wyjąc bezpiecznik Backup i poczekać aż wszystko się zresetuje. Po resecie odpala normalnie natomiast dzień czy dwa znów to samo a ostatnio nawet dwa razy jednego dnia. Czy się dużo przejechało czy stał kilka godzin może wystąpić problem. Mechanik powiedział ze to wina modułu zapłonowego. Z tego co widziałem ECU nie wywala błędu ale jeszcze raz muszę się przyjże na spokojnie. Wolę reagować i pytać zanim wszystko padnie. Aha co najlepsze po odpaleniu można zrywać asfalt i nie ma żadnych problemów z pracą silnika.
Moze ktoś się kiedyś z tym spotkał.
Z góry dzięki za odpowiedź.
P.S. Jeśli to wina aparatu zapłonowego to z pewnością będę potrzebował takowy
yyy a nie przekaznikoneblade pisze:Mechanik powiedział ze to wina modułu zapłonowego
jak zapali sie check w polozeniu kluczyka 2 to powiedz mi czy slyszysz pompe za kazdym razem
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
hmmmm
to nie ma tam pompy elektrycznej w zbiorniku
to nie ma tam pompy elektrycznej w zbiorniku
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
no to przepraszam za wprowadzenie w blad.
sprawdzales wlasnie iskre, przebicie na przewodach, swiece.
bo skoro to czysta mechanika to nic raczej cos z ukladem zaplonowym.
sprawdzales wlasnie iskre, przebicie na przewodach, swiece.
bo skoro to czysta mechanika to nic raczej cos z ukladem zaplonowym.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Musze to dokładnie sprawdzić ale też musze go uzytkować bo do pracy trza dojechac. Zapewne jak juz ma problem to iskry nie ma (ale sprawdze) tylko dlaczego po resecie nawet odpali i nie ma problemu z iskrą. Mechanika ale mino wszystko ten komputerek jest. Licze ze ktoś miał podobny problem. To wygląda tak jak by coś mieszało w komputerze i jak już nie "nauczy" wszystkiego dostaje świra i koniec tylklo reset.
Nie wiem dlaczego, ale odnosze wrazenie, ze nie zrobileś dobrze samodiagnostyki. Stwierdzenie " ze dobrze sie przyglądałeś" budzi we mnie niepokój, bo podczas samodiagnostyki nie trzeba sie jakos specjalnie przyglądać.
Nie wiem jak D13, ale czy po resescie ECU robisz samodiagnostykę ? Lampka sie swieci ? (brak błędów).
Nie wiem jak D13, ale czy po resescie ECU robisz samodiagnostykę ? Lampka sie swieci ? (brak błędów).
Włącz zapłon (nie urchamiaj silnika, tylko "podswietl" kontrolki) i napisz mi czy mruga Ci dioda na ECU.oneblade pisze:To wygląda tak jak by coś mieszało w komputerze i jak już nie "nauczy" wszystkiego dostaje świra i koniec tylklo reset.
W d13 nie ma check engine kontrolki tylko jest dioda umieszczona na srodku komputera i trzeba sie polozyc w nogach pasazera i patrzec czy nie miga. Dioda tylko mrygnie raz gdy sie zalacza zaplon i potem nie ma zadnych migniec co oznacza brak bledów. Chcialem wywolac jakiś blad umysnie zeby zobaczyc jak to miganie wyglada ale co bym nie odpiol przy silniku nic nie miga. Mechanik mowi ze komputer nie odpowiada za zaplon w moim silniku Według niego moduł zaplonowy ale czy az takiego mial bym pecha zeby trafic tak samo uszkodzony? Jestem zielony jak szpinak w garku.
Wiem własnie, chodziło mi o to ze dioda powinna raz mignąć, podczas self testu. Jesli potem nie wystepuja zadne migania to wszystko OK. Powstaje pytanie czy dioda mruga "podczas" usterki. Bo jak wyjmiesz bezpiecznik backup, to błędy sie kasują.
ECU nie zaraportuje raczej kłopotów z aparatem zapłonowym (u mnie przynajmniej nie pokazywał błedów, a samochod nie działał). Dziwne jest to, ze po odłaczeniu czujników nie wywala błędów. Samo odpiecie sondy lambda powinno juz wygenerowac błąd.
ECU nie zaraportuje raczej kłopotów z aparatem zapłonowym (u mnie przynajmniej nie pokazywał błedów, a samochod nie działał). Dziwne jest to, ze po odłaczeniu czujników nie wywala błędów. Samo odpiecie sondy lambda powinno juz wygenerowac błąd.
Powrócę do tematu bo po dziś dzień usterka nie została usunięta. Prawdopodobnie będzie wymiana komputera. Ale mam jedno pytanko czy przestawiony rozrząd mógł by powodować takie dolegliwości bo jakoś zaświtało mi ze zaczęło się to wszystko jakoś po wymianie i możne dlatego coś jest nie tak, dostaje po jakimś czasie jakiś błąd i kicha?
EDIT:
Komputer wymieniony i... drugi dzień było prawie okej dopóki nie musiałem zatankować. Civic odpalił dopiero za trzecim razem na wdepnie tym gazie do spodu i z wielkimi kłopotami gdy już miałem zrezygnować i robić reset.
Mam jeszcze pytanie odnośnie dziwnego dźwięku który wydobywa się z pod patelni (chyba bo kilka prób zlokalizowania spełzła na niczym). Dźwięk przypomina stukanie kawałka blachy czy nie dokręconej śruby pod którą by dzwoniła podkładka. Dźwięk już mam rok.
EDIT:
Komputer wymieniony i... drugi dzień było prawie okej dopóki nie musiałem zatankować. Civic odpalił dopiero za trzecim razem na wdepnie tym gazie do spodu i z wielkimi kłopotami gdy już miałem zrezygnować i robić reset.
Mam jeszcze pytanie odnośnie dziwnego dźwięku który wydobywa się z pod patelni (chyba bo kilka prób zlokalizowania spełzła na niczym). Dźwięk przypomina stukanie kawałka blachy czy nie dokręconej śruby pod którą by dzwoniła podkładka. Dźwięk już mam rok.
Długu nie odpisywałem ale testowałem zachowanie samochodu po wymianie komputera żeby zbędnie nie zaśmiecać forum. Co do odpalania twu twu twu na razie objawy znikły a autko odpala za pierwszym razem i jeszcze nie robiłem resetu. A gdyby nawet znów wróciły problemy to i tak już się skończyły pomysły.
Dziwny dzwoneczek to już z jakiś rok a rozrząd był niedawno temu z jakiś miesiąc dwa. Dobiega z okolic gaźnika. Mechanik twierdził ze (teraz mogę skaleczyć) jakiś termo zawór się kończy?? Tylko kończył by się rok? (wiem zmień mechanika) Jako podpowiedz mogę dodać ze prawdopodobnie stało się to po zamarznięciu paliwa poprzedniej zimy ale głowy nie dam.
Dziwny dzwoneczek to już z jakiś rok a rozrząd był niedawno temu z jakiś miesiąc dwa. Dobiega z okolic gaźnika. Mechanik twierdził ze (teraz mogę skaleczyć) jakiś termo zawór się kończy?? Tylko kończył by się rok? (wiem zmień mechanika) Jako podpowiedz mogę dodać ze prawdopodobnie stało się to po zamarznięciu paliwa poprzedniej zimy ale głowy nie dam.