Czy jest duzo roboty z przerobieniem angielskiej wiazki?

Problemy z prądem.
Nolan

Czy jest duzo roboty z przerobieniem angielskiej wiazki?

#1

Post autor: Nolan »

Przymiezam sie do swapa z anglika i najbardziej martwi mnie sprawa wiazki,mam przyjmijmy ze mam dwa samochody moj eg4 d15b2 i angol z d15z1,duzo zabawy zeby wsadzic do mojego d15z1?
vidar

#2

Post autor: vidar »

Angielska wiązka to generalnie lustrzane odbicie europejskiej, więc teoretycznie można odwrócić i po sprawie. Ale niestety nie wygląda to taki pięknie i trzeba trochę pomieszać na kostkach, przedłużyć niektóre przewody itp. Trochę zachodu z tym jest ale dla osoby, która ma jakieś pojęcie o elektryce samochodowej i trzyma schematy elektryczne do civa w ręku jest to bez problemu do ogarnięcia.
voxuran

#3

Post autor: voxuran »

Witam, chcę wstawić elektrykę do szyb, mam kilka aukcji na oku. Jeden ze sprzedających przysłał mi między innymi zdjęcie samej elektryki (silniczki i kable) może ktoś by rzucił okiem na zdjęcie i napisał czy tu czegoś przypadkiem nie brakuje. Bo mam wrażenie, że jest tu tego trochę za mało (pomijając oczywiście przyciski w drzwiach).


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 764d0.html
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#4

Post autor: mlynek »

voxuran pisze:czy tu czegoś przypadkiem nie brakuje. Bo mam wrażenie, że jest tu tego trochę za mało (pomijając oczywiście przyciski w drzwiach).

http://www.fotosik.pl/pok...36db5764d0.html
Wydaje mi się że wszystkie kable są ok
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
voxuran

#5

Post autor: voxuran »

Witam ponownie. Nie bardzo wiem jak to się nazywa, ale chodzi mi o te kable którymi łączy się oba podnośniki, ( bo chyba muszą być połączone?) nie podpina się ich czasem do tych szarych kostek, tu chyba ich nie ma ( nie wiem może się mylę)
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#6

Post autor: mlynek »

do szarych kostek podpinasz przyciski w drzwiach, reszta wychodzi przez drzwi do środka kabiny i jest czescia wiazki kabinowej
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
voxuran

#7

Post autor: voxuran »

Więc przyciski podpinam do tych dużych szarych kostek na końcu tych kabli w takiej jak gdyby osłonce (która wygląda jak rura do odkurzacza) a reszta kabli wchodzi do środka, ale przecież ta reszta kabli jest za krótka ledwo starczy na przeciągnięcie ich przez drzwi a co z resztą. Przepraszam że się tak dopytuję bo na prądzie znam się raczej średnio.
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#8

Post autor: mlynek »

Przyciski podpinasz do tych kostek w czerwonych kółkach.
voxuran pisze:dużych szarych kostek na końcu tych kabli w takiej jak gdyby osłonce (która wygląda jak rura do odkurzacza)
te kostki (ozn. zielone) łączą się w drzwiach z wtyczkami które przychodzą z wiązki kabinowej (w niej powinna być reszta kabli lączących jedną stronę z drugą stroną i dających zasilanie ze skrzynki bezpieczników)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony czw 08 lip 2010, 18:06:50 przez mlynek, łącznie zmieniany 1 raz.
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
voxuran

#9

Post autor: voxuran »

Właśnie mi o to chodzi, ale u mnie nie ma tam żadnych kabli są tylko dwa kabelki od głośników, więc z podnoszonych elektryczne szyb raczej chyba nic nie będzie.
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#10

Post autor: mlynek »

voxuran pisze:u mnie nie ma tam żadnych kabli są tylko dwa kabelki od głośników, więc z podnoszonych elektryczne szyb raczej chyba nic nie będzie.
mimo wszystko dałoby się to ogarnąć, tylko jeśli jak mówisz
voxuran pisze:na prądzie znam się raczej średnio
to musiałbyś udać się z tym do kogoś w Twojej okolicy kto na prądzie zna się trochę lepiej ;)
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
voxuran

#11

Post autor: voxuran »

Czyli teoretyczne istnieje możliwość podłączenia tego bez "odgałęzień" wiązki kabinowej, tak na zdrowy chłopski rozum nie powinno to być jakoś strasznie trudne. Trzeba by tylko połączyć oba podnośniki i doprowadzić zasilanie (trzeba wiedzieć do czego podłączyć każdy z pinów w kostce) potrzebny by był jakiś schemat (może ma ktoś taki?) a na prądzie jednak może się znam (sam założyłem centralny zamek) ale to pewnie będzie znacznie trudniejsze. Na początek poszukuję jakichś oznaczeń każdego z pinów w tych kostkach.
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#12

Post autor: mlynek »

wszystko jest w manualu
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
voxuran

#13

Post autor: voxuran »

Witam, przy okazji montażu elektrycznych szyb postanowiłem zamontować centralny, Mam tylko jedno pytanie kiedy i w jaki sposób trzeba regulować "skok" siłownika centralnego zamka (zwykły zamek z Allegro). Głowica siłownika może wysuwać się mniej (lub bardziej)?Wydaje mi się że, w civicu skok siłownika powinien być mniejszy Mojemu kumplowi po zamontowaniu centralnego siłownik mocno szarpał i uderzał przez co przy zamykaniu (i otwieraniu) był strasznie głośny , pomagałem zakładać centralny do vectry i tigry i tam, odblokowanie i zatrzaśnięcie drzwi odbywało się znacznie ciszej i mniej "gwałtownie". Sam siłownik nie robi dużo hałasu ale zamykanie i otwieranie jest już dość głośne, w civicu mojego ziomka dźwięk jest taki jakby ktoś uderzył czymś od środka w drzwi.
Z innej beczki, zauważyłem że jedna z plastikowych rolek w elektrycznej prowadnicy nie przesuwa się płynnie, wyjąłem ją i okazało się że ma jajkowaty kształt, czy rolka z ręcznego mechanizmu będzie pasować i czy można ją bezproblemowo przełożyć ?
ODPOWIEDZ