Civic 1,3 95r - rezerwa , odpalanie
Civic 1,3 95r - rezerwa , odpalanie
Witajcie, mam dwa pytania:
1. Czy w hani 1,3 z 95 r ( wersja bez obrotomierza) mam kontrolkę rezerwy?
2. Mam taki mankament, że jak mam włączone cokolwiek z elektryki to żeby odpalił musze nacisnac pedał gazu a jak wszystko off to odpala normalnie czy to normalne ?
1. Czy w hani 1,3 z 95 r ( wersja bez obrotomierza) mam kontrolkę rezerwy?
2. Mam taki mankament, że jak mam włączone cokolwiek z elektryki to żeby odpalił musze nacisnac pedał gazu a jak wszystko off to odpala normalnie czy to normalne ?
1. Kontrolki od rezerwy nie ma
2. Silnik 1.3 to silnik gaźnikowy czyli przed odpaleniem nalezy 1 raz nacisnac pedal gazu po wlaczeniu kluczyka na zaplon zeby dostarczyc pierwsza porcje paliwa... lecz nie zawsze trzeba pompnąć zwlasza gdy silnik jest juz rozgrzany... czyli wszystko w normie i to raczej nie zalezy od elektryki...
edit:
ktos mnie uprzedzil
2. Silnik 1.3 to silnik gaźnikowy czyli przed odpaleniem nalezy 1 raz nacisnac pedal gazu po wlaczeniu kluczyka na zaplon zeby dostarczyc pierwsza porcje paliwa... lecz nie zawsze trzeba pompnąć zwlasza gdy silnik jest juz rozgrzany... czyli wszystko w normie i to raczej nie zalezy od elektryki...
edit:
ktos mnie uprzedzil
Nie wiem jak w 1.3 i hatch, ale u mnie to wygląda tak (pali mi 7.5l):
200km na tymczasowym - wskazówka w okolicach połowy (1/2)
400km na tymczasowym - wskazówka w okolicach początku czerwonego pola
Jak wtedy tankuje to mi wchodzi 30l czyli tj. mam te 14-15l w baku;
Ogólnie przy spalaniu 7.5l 45l ma starczyć na 600km;
Ja przyjmuje, że jak mi się wbija 500km na tymczasowym (auto wcześniej pod korek zatankowane, reset zaraz po ruszeniu ze stacji) to muszę jechać zatankować;
200km na tymczasowym - wskazówka w okolicach połowy (1/2)
400km na tymczasowym - wskazówka w okolicach początku czerwonego pola
Jak wtedy tankuje to mi wchodzi 30l czyli tj. mam te 14-15l w baku;
Ogólnie przy spalaniu 7.5l 45l ma starczyć na 600km;
Ja przyjmuje, że jak mi się wbija 500km na tymczasowym (auto wcześniej pod korek zatankowane, reset zaraz po ruszeniu ze stacji) to muszę jechać zatankować;
-
- Podwójny As
- Posty: 236
- Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
- Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
- Kontakt:
ta czerwona krezka to właśnie rezerwa, jeśli wskazówka wchodzi na tą czerwona krezkę to powinieneś przejechać około 100 km w zależności ile ci palibabcia pisze:tylko , że rezerwy nie ma, jedyne co zauważyc moge to czy wskazówka jest na czerwonej kresce ;P to jak to jest jak na czerwonej to juz reszta paliwa?
Zapala sie czasem przed czasem po, bo wynika to z faktu, ze płyn przelewa sie w baku na zakretach.
Aby sprawdzić ile masz paliwa wystarczy zatankowac do pełna, wyjezdzić do rezerwy i ponownie zatankowac do full. Wartośc jaka zatankujesz (za drugim razem) odjąc od pojemnosci całkowietej baku i masz info ile litrów zostaje Ci w baku przy poziomie zapalenia rezerwy. Stawiam, ze bedzie to ok 8 max 10 litrów.
Oczywsicie nie jest zalecane jezdzenie na tzw "oparach", bo zaciagasz cały syf jaki masz w baku. Pomijam fakt chłodzenia pompy.
Aby sprawdzić ile masz paliwa wystarczy zatankowac do pełna, wyjezdzić do rezerwy i ponownie zatankowac do full. Wartośc jaka zatankujesz (za drugim razem) odjąc od pojemnosci całkowietej baku i masz info ile litrów zostaje Ci w baku przy poziomie zapalenia rezerwy. Stawiam, ze bedzie to ok 8 max 10 litrów.
Oczywsicie nie jest zalecane jezdzenie na tzw "oparach", bo zaciagasz cały syf jaki masz w baku. Pomijam fakt chłodzenia pompy.
heh nie miej mnie za idiote, zawsze tak robię dokonując pomiaruPecado pisze:Zapala sie czasem przed czasem po, bo wynika to z faktu, ze płyn przelewa sie w baku na zakretach.
Aby sprawdzić ile masz paliwa wystarczy zatankowac do pełna, wyjezdzić do rezerwy i ponownie zatankowac do full. Wartośc jaka zatankujesz (za drugim razem) odjąc od pojemnosci całkowietej baku i masz info ile litrów zostaje Ci w baku przy poziomie zapalenia rezerwy. Stawiam, ze bedzie to ok 8 max 10 litrów.
Chodziło mi bardziej o to czy wskaźnik w cifie jest miarodajny czy żyje swoim życiem
Miarodajny czyli co do 200ml ?Wtedy gdy zbliza sie rezerwa to pokazuje ten fakt,nie zejdzie na czerwone pole gdy masz np 15l w baku.Takich przeklaman nie ma na szczescie.Roznice/tolerancja bledu to wg mnie 300ml -0,5l.Mimo,ze nasze auta juz nie pierwszej daty to panowie inzynierowie,technicy itd przylozyli sie do zadania.Inaczej ta marka nie miala by tak dobrej opinii i niskiego spadku wartosci.
Jak pisałem U mnie w aucie, 1.5 D15B7 stock (filtr wkładka K&N, świece NGK, kable zapłonowe NGK, lekko splanowana głowica zw. z nową uszczelką głowicym, nowe filtry paliwa/oleju, olej 10W40 Mobil, nowy katalizator uni Bosala, nowy tłumik środkowy zamiennik Bosala do ori i końcowy no-name);
Opony 195/50/15, alu, ciśnienie x4 2.1 bara, odpalone radio, nie mam klimy;
Po zbliżeniu się wskazówki do czerwonego pola (początek pola) mam na tempie 400km nastukane i wchodzi do baku (do 4-tego odbicia) 30l benzyny (czasem 29.5, czasem 30.4);
Wielokrotnie sprawdzane;
Jeżeli bak nie jest mega zapowietrzony to zostaje mi 15l beny, choć strzelam w 13-14l;
Więc wychodzi 7.5l w trasie mieszanej (miasto/poza, z czego to miasto to rano ok 8 i popołudniu 14-15 kiedy są korki);
W wakacje spalanie wychodziło mi 6.7-7l;
A jeżdżę normalnie, 60-120km/h, czasem się pokręci silnik;
Opony 195/50/15, alu, ciśnienie x4 2.1 bara, odpalone radio, nie mam klimy;
Po zbliżeniu się wskazówki do czerwonego pola (początek pola) mam na tempie 400km nastukane i wchodzi do baku (do 4-tego odbicia) 30l benzyny (czasem 29.5, czasem 30.4);
Wielokrotnie sprawdzane;
Jeżeli bak nie jest mega zapowietrzony to zostaje mi 15l beny, choć strzelam w 13-14l;
Więc wychodzi 7.5l w trasie mieszanej (miasto/poza, z czego to miasto to rano ok 8 i popołudniu 14-15 kiedy są korki);
W wakacje spalanie wychodziło mi 6.7-7l;
A jeżdżę normalnie, 60-120km/h, czasem się pokręci silnik;
na rezerwie robie miasto max 100kilosow,trasa z predkoscia emerycka max 110km/h to jakies 130 - 150 km jazdy.Warjacjii nie ma.Zawsze polegalem na tym wskazniku i nigdy nie dal ciala ,wskaznik ok dziala/dzialal,bo teraz na oko jezdze/.Zawsze polegalem na tym i nigdy nie dal pupki.Teraz gdy nie dziala to zawsze wlaczam licznik przebiegu dziennego i slucham jak brzmi pompa paliwowa,jak brzmi gdy podaje paliwo. - po tym poznaje czy jest juz cienko,czy jeszcze ok.