Civic 1,3 95r - rezerwa , odpalanie

Problemy z prądem.
babcia

Civic 1,3 95r - rezerwa , odpalanie

#1

Post autor: babcia »

Witajcie, mam dwa pytania:

1. Czy w hani 1,3 z 95 r ( wersja bez obrotomierza) mam kontrolkę rezerwy?
2. Mam taki mankament, że jak mam włączone cokolwiek z elektryki to żeby odpalił musze nacisnac pedał gazu a jak wszystko off to odpala normalnie czy to normalne ?

:bangin:
arturwwa
Obeznany
Posty: 144
Rejestracja: sob 09 maja 2009, 11:22:10
Lokalizacja: warszawa

#2

Post autor: arturwwa »

w manualu do d13b2 jest nawet napisane, zeby przed odpaleniem wcisnac pedal gazu. normalne - uroki gaznika :)
Cinek

#3

Post autor: Cinek »

1. Kontrolki od rezerwy nie ma
2. Silnik 1.3 to silnik gaźnikowy czyli przed odpaleniem nalezy 1 raz nacisnac pedal gazu po wlaczeniu kluczyka na zaplon zeby dostarczyc pierwsza porcje paliwa... lecz nie zawsze trzeba pompnąć zwlasza gdy silnik jest juz rozgrzany... czyli wszystko w normie i to raczej nie zalezy od elektryki...

edit:
ktos mnie uprzedzil :clown:
babcia

#4

Post autor: babcia »

dzieki wielkie a to powiedzcie mi z własnego doświadczenia jak wskazówka jest na czerownej kresce to od razu do stacji paliw ?
serwal4

#5

Post autor: serwal4 »

Nie wiem jak w 1.3 i hatch, ale u mnie to wygląda tak (pali mi 7.5l):

200km na tymczasowym - wskazówka w okolicach połowy (1/2)
400km na tymczasowym - wskazówka w okolicach początku czerwonego pola
Jak wtedy tankuje to mi wchodzi 30l czyli tj. mam te 14-15l w baku;

Ogólnie przy spalaniu 7.5l 45l ma starczyć na 600km;

Ja przyjmuje, że jak mi się wbija 500km na tymczasowym (auto wcześniej pod korek zatankowane, reset zaraz po ruszeniu ze stacji) to muszę jechać zatankować;
molekss
Podwójny As
Posty: 236
Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
Kontakt:

#6

Post autor: molekss »

babcia pisze:dzieki wielkie a to powiedzcie mi z własnego doświadczenia jak wskazówka jest na czerownej kresce to od razu do stacji paliw ?
na rezerwie powinno być na około 100 km, w zależności ile ci pali
babcia

#7

Post autor: babcia »

tylko , że rezerwy nie ma, jedyne co zauważyc moge to czy wskazówka jest na czerwonej kresce ;P to jak to jest jak na czerwonej to juz reszta paliwa?
molekss
Podwójny As
Posty: 236
Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
Kontakt:

#8

Post autor: molekss »

babcia pisze:tylko , że rezerwy nie ma, jedyne co zauważyc moge to czy wskazówka jest na czerwonej kresce ;P to jak to jest jak na czerwonej to juz reszta paliwa?
ta czerwona krezka to właśnie rezerwa, jeśli wskazówka wchodzi na tą czerwona krezkę to powinieneś przejechać około 100 km w zależności ile ci pali
pawela

#9

Post autor: pawela »

a jak ma się sprawa gdy jest kontrolka?
W VTi mam kontrolkę i czasem zapala się gdy wskazówka jest 2mm na d czerwonym, a czasem równo z czerwonym. Ile mniej więcej jest wtedy w baku?

bo w colcie to mi jeszcze opada ze 2 mm poniżej czerwonego - wtedy się zapala rezerwa
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#10

Post autor: Pecado »

Zapala sie czasem przed czasem po, bo wynika to z faktu, ze płyn przelewa sie w baku na zakretach.
Aby sprawdzić ile masz paliwa wystarczy zatankowac do pełna, wyjezdzić do rezerwy i ponownie zatankowac do full. Wartośc jaka zatankujesz (za drugim razem) odjąc od pojemnosci całkowietej baku i masz info ile litrów zostaje Ci w baku przy poziomie zapalenia rezerwy. Stawiam, ze bedzie to ok 8 max 10 litrów.

Oczywsicie nie jest zalecane jezdzenie na tzw "oparach", bo zaciagasz cały syf jaki masz w baku. Pomijam fakt chłodzenia pompy.
pawela

#11

Post autor: pawela »

Pecado pisze:Zapala sie czasem przed czasem po, bo wynika to z faktu, ze płyn przelewa sie w baku na zakretach.
Aby sprawdzić ile masz paliwa wystarczy zatankowac do pełna, wyjezdzić do rezerwy i ponownie zatankowac do full. Wartośc jaka zatankujesz (za drugim razem) odjąc od pojemnosci całkowietej baku i masz info ile litrów zostaje Ci w baku przy poziomie zapalenia rezerwy. Stawiam, ze bedzie to ok 8 max 10 litrów.
heh nie miej mnie za idiote, zawsze tak robię dokonując pomiaru ;)
Chodziło mi bardziej o to czy wskaźnik w cifie jest miarodajny czy żyje swoim życiem ;)
NuNeK
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: czw 01 paź 2009, 17:28:06
Lokalizacja: PL

#12

Post autor: NuNeK »

ja sprawdziłem iż wchodząc wskazówka na czerwone pole w baku jest 5L ...
umek

#13

Post autor: umek »

Miarodajny czyli co do 200ml ?Wtedy gdy zbliza sie rezerwa to pokazuje ten fakt,nie zejdzie na czerwone pole gdy masz np 15l w baku.Takich przeklaman nie ma na szczescie.Roznice/tolerancja bledu to wg mnie 300ml -0,5l.Mimo,ze nasze auta juz nie pierwszej daty to panowie inzynierowie,technicy itd przylozyli sie do zadania.Inaczej ta marka nie miala by tak dobrej opinii i niskiego spadku wartosci.
Spinak

#14

Post autor: Spinak »

ja pierdziu jak mi wchodzi na rezerwe to mam 370km;/ i robie do 450km i stacja;] ja chyba jexdzic nei umiem 200km przejchałem emerycko krecac max do 3tys i co spalanie 9,5litra
serwal4

#15

Post autor: serwal4 »

Jak pisałem U mnie w aucie, 1.5 D15B7 stock (filtr wkładka K&N, świece NGK, kable zapłonowe NGK, lekko splanowana głowica zw. z nową uszczelką głowicym, nowe filtry paliwa/oleju, olej 10W40 Mobil, nowy katalizator uni Bosala, nowy tłumik środkowy zamiennik Bosala do ori i końcowy no-name);
Opony 195/50/15, alu, ciśnienie x4 2.1 bara, odpalone radio, nie mam klimy;

Po zbliżeniu się wskazówki do czerwonego pola (początek pola) mam na tempie 400km nastukane i wchodzi do baku (do 4-tego odbicia) 30l benzyny (czasem 29.5, czasem 30.4);
Wielokrotnie sprawdzane;

Jeżeli bak nie jest mega zapowietrzony to zostaje mi 15l beny, choć strzelam w 13-14l;

Więc wychodzi 7.5l w trasie mieszanej (miasto/poza, z czego to miasto to rano ok 8 i popołudniu 14-15 kiedy są korki);
W wakacje spalanie wychodziło mi 6.7-7l;

A jeżdżę normalnie, 60-120km/h, czasem się pokręci silnik;
umek

#16

Post autor: umek »

na rezerwie robie miasto max 100kilosow,trasa z predkoscia emerycka max 110km/h to jakies 130 - 150 km jazdy.Warjacjii nie ma.Zawsze polegalem na tym wskazniku i nigdy nie dal ciala ,wskaznik ok dziala/dzialal,bo teraz na oko jezdze/.Zawsze polegalem na tym i nigdy nie dal pupki.Teraz gdy nie dziala to zawsze wlaczam licznik przebiegu dziennego i slucham jak brzmi pompa paliwowa,jak brzmi gdy podaje paliwo. - po tym poznaje czy jest juz cienko,czy jeszcze ok.
ODPOWIEDZ