Wymiana chłodnicy

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
Sebulerbin

Wymiana chłodnicy

#1

Post autor: Sebulerbin »

Jeśli kogoś to czeka to mam nadzieję, że krótki opis pomoże:) Ja z tym walczyłem na wiosnę przed domem:P A wiec do rzeczy:

- spuszczamy płyn/wodę z chłodnicy(korek na dole chlodnicy)
Obrazek

- demontujemy stara chłodnicę odkręcając śrubę od góry-klucz 10tka (mogą być problemy jak u mnie przez zardzewiałą śrubę ale trzeba znaleźć dobry klucz który nie będzie się ślizgał po zardzewiałym łepku)
Obrazek

Obrazek

-demontujemy górny i dolny wąż
Obrazek

Obrazek

- rozpinamy kostkę wentylatora
Obrazek

- wyjmujemy (po odłączeniu wężyków) zbiorniczek wyrównawczy (mocno do góry na tej samej zasadzie co zbiorniczek od wspomagania)

- wyjmujemy chłodnicę

- przekładamy wentylator na nowa chłodnice- przykręcony na 2 śruby z góry zaznaczone żółtymi strzałkami
Obrazek

- wkładamy nowa chłodnice tak żeby dolną jej częścią trafić na poduszki i wszystko podłączamy
Obrazek

- odkrecamy odpowietrznik i nalewamy płyn (np. Petrygo) do pełna bezpośrednio do chłodnicy- do momentu gdy pojawi w odpowietrzniku (następnie zakręcamy odpowietrznik)
Obrazek

- lejemy na max do wyrównawczego

- odpalamy auto i czekamy aż się nagrzeje

- odpowietrzamy układ odkręcając co niedługi czas odpowietrznik i zakręcając podczas rozgrzewania się silnika. Czynność tą powtarzamy do momentu gdy z odpowietrznika przestaną wydobywać się bąbelki powietrza.

- następnego dnia rano (na zimnym silniku) dolewamy jeszcze płynu do wyrównawczego na polowe miedzy min a max.

- no i cieszymy się nową chłodnicą a ze starą robimy co chcemy:P
Obrazek

Obrazek

A tak się prezentuje nowa chłodnica:)

Obrazek

Obrazek

Jeśli macie jakieś uwagi czy coś przeoczyłem to dopisujcie i korygujcie:)
pozdr.
kamilooo

#2

Post autor: kamilooo »

kolego pasowało by jeszcze spuscic płyn chlodniczy z silnika, korek jest po lewej strone na bloku silnika.
Sebulerbin

#3

Post autor: Sebulerbin »

kamilooo pisze:kolego pasowało by jeszcze spuscic płyn chlodniczy z silnika, korek jest po lewej strone na bloku silnika.
Słuszna uwaga. W czasie wymiany nie wiedziałem gdzie jest wiec nie zrobiłem. Dzięki za info.
Stoowa

#4

Post autor: Stoowa »

kamilooo pisze:spuscic płyn chlodniczy z silnika, korek jest po lewej strone na bloku silnika.
ma ktos fotke z zazanczonym tym korkiem?!
zajonc

#5

Post autor: zajonc »

Obrazek

1 - korek spustowy dla płynu z kadłuba silnika
Ostatnio zmieniony śr 07 paź 2009, 10:31:43 przez zajonc, łącznie zmieniany 1 raz.
Stoowa

#6

Post autor: Stoowa »

:) no dzieki... mnie to juz sie nie przyda ;] juz dawno po operacji zmiany chlodnicy... ale moze dla potomnych... ;]
s3b

#7

Post autor: s3b »

A powiedzcie mi jedną rzecz tak z ciekawości. Po co w Hondzie jest ten cały zbiorniczek obok chłodnicy i do czego ma niby ten korek? Przecież płyn można dolewać wprost do chłodnicy, więc po co jeszcze ten zbiorniczek obok? Jaką on pełni rolę? Pytanie może głupie, ale jestem ciekawy co i jak.
Cinek

#8

Post autor: Cinek »

To zbiorniczek wyrównawczy. Korek na chłodnicy służy jako taki "termostat" bo jak wiadomo gdy plyn sie rozgrzewa to powieksza swoja objetosc a korek na chlodnicy przepuszcza jego nadmiar do zbiorniczka... Jesli masz stan plynu w zbiorniczku to nie musisz niczego dolewac do chlodnicy bo on sam sobie pobierze...
ODPOWIEDZ