Problem z alternatorem??
Problem z alternatorem??
Siemka. Otóż coś jest nie tak i szukam pomocy tutaj. W grudniu kumpel podłączał pod moje EJ2 komputerek pokazujący parametry silnika i wszystko było OK. Około 2 miesięcy temu auto zaczęło mi więcej palić. Przyczyny szukałem w sondzie lambda. Więc ponownie spotkałem się z kumplem, aby podłączył komputerek. Okazało się, że sonda jest OK, ALE..., wykorzystanie alternatora strasznie duże!! Przy wyłączonych odbiornikach energii (lampy, nawiew, radio itd.) przy włączonym silniku pokazało wykorzystanie alternatora dochodzące do 70%, przy włączonych światłach prawie 90% ! Dodam, że akumulator trzyma wartości prawidłowe, a mimo tego pojawiły się problemy z odpalaniem (tzn. zawsze odpali, ale czasem musi dłużej pokręcić)
I tutaj rodzą się pytania, czy może mieć to wpływ na większe niż zawsze zużycie paliwa?? Czy to po prostu oznaka zużycia alternatora?? Wiadomo wolę wymienić jak coś alternator niż zlecić elektrykowi pełna diagnostykę za ponad 200pln Jeśli miał ktoś podobną przypadłość lub może coś poradzić to bardzo proszę o pomoc.
I tutaj rodzą się pytania, czy może mieć to wpływ na większe niż zawsze zużycie paliwa?? Czy to po prostu oznaka zużycia alternatora?? Wiadomo wolę wymienić jak coś alternator niż zlecić elektrykowi pełna diagnostykę za ponad 200pln Jeśli miał ktoś podobną przypadłość lub może coś poradzić to bardzo proszę o pomoc.
a jakie masz ladowanie :!:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
tez mialem podobny problem. nie wiem jak z wykorzystaniem alternatora, ale po zapaleniu swiatel napiecie spadalo o dosc duza wartosc. rozebralismy z ojcem alternator. co sie okazalo. szczotki byly wporzadku, jedna jedna ze szczotek wyrzezbila na wirniku taki 'rowek', przez co alternator byl wydajny tylko w polowie. po wygladzeniu powierchni wirnika wszystko wrocilo do normy, po zapaleniu roznych rzeczy napiecie spada o jakies 0,1-0,2V. zajrzyj sobie do alternatora
tego to nie wiem bo ja mam terster pomiaru sprawnosci aku i alternatorarutkose pisze:Wystarczy miernikiem podczepić się pod minus oraz plus akumulatora i ma pokazać 14V?
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
urzadzenie boscha o nazwie bat-21
w oddziale w focie w lodzi napewno maja wiec podskocz do nich to ci sprawdza, tylko najpierw zadzwon do ktorego upewnij sie czy jest i czy badanie jest bezplatne
ja sprawdzam ludziom za free
w oddziale w focie w lodzi napewno maja wiec podskocz do nich to ci sprawdza, tylko najpierw zadzwon do ktorego upewnij sie czy jest i czy badanie jest bezplatne
ja sprawdzam ludziom za free
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Sprawdziłem dziś miernikiem ładowanie i przy zgaszonym silniku pokazuje 12,6 V. Gdy odpalę silnik to trzyma napięcie praktycznie takie samo przy włączonych odbiornikach prądu jak i wyłączonych od 14V do 14,2V. Więc już zgłupiałem. Bo skoro jest ok to dlaczego komputer pokazywał bardzo duże wykorzystanie akumulatora?? Może przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej?
a jak mozesz sprawdzic ladowanie przy zgaszonym silniku :!:rutkose pisze:Sprawdziłem dziś miernikiem ładowanie i przy zgaszonym silniku
czyli w normie.rutkose pisze:od 14V do 14,2V
jakiej pojemnosci masz aku :!:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad