Problem z alternatorem??

Problemy z prądem.
rutkose

Problem z alternatorem??

#1

Post autor: rutkose »

Siemka. Otóż coś jest nie tak i szukam pomocy tutaj. W grudniu kumpel podłączał pod moje EJ2 komputerek pokazujący parametry silnika i wszystko było OK. Około 2 miesięcy temu auto zaczęło mi więcej palić. Przyczyny szukałem w sondzie lambda. Więc ponownie spotkałem się z kumplem, aby podłączył komputerek. Okazało się, że sonda jest OK, ALE..., wykorzystanie alternatora strasznie duże!! Przy wyłączonych odbiornikach energii (lampy, nawiew, radio itd.) przy włączonym silniku pokazało wykorzystanie alternatora dochodzące do 70%, przy włączonych światłach prawie 90% !!! Dodam, że akumulator trzyma wartości prawidłowe, a mimo tego pojawiły się problemy z odpalaniem (tzn. zawsze odpali, ale czasem musi dłużej pokręcić)

I tutaj rodzą się pytania, czy może mieć to wpływ na większe niż zawsze zużycie paliwa?? Czy to po prostu oznaka zużycia alternatora?? Wiadomo wolę wymienić jak coś alternator niż zlecić elektrykowi pełna diagnostykę za ponad 200pln :/ Jeśli miał ktoś podobną przypadłość lub może coś poradzić to bardzo proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#2

Post autor: ceelx »

a jakie masz ladowanie :!:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
rutkose

#3

Post autor: rutkose »

Jutro sprawdzę. Wystarczy miernikiem podczepić się pod minus oraz plus akumulatora i ma pokazać 14V?
arturwwa
Obeznany
Posty: 144
Rejestracja: sob 09 maja 2009, 11:22:10
Lokalizacja: warszawa

#4

Post autor: arturwwa »

tez mialem podobny problem. nie wiem jak z wykorzystaniem alternatora, ale po zapaleniu swiatel napiecie spadalo o dosc duza wartosc. rozebralismy z ojcem alternator. co sie okazalo. szczotki byly wporzadku, jedna jedna ze szczotek wyrzezbila na wirniku taki 'rowek', przez co alternator byl wydajny tylko w polowie. po wygladzeniu powierchni wirnika wszystko wrocilo do normy, po zapaleniu roznych rzeczy napiecie spada o jakies 0,1-0,2V. zajrzyj sobie do alternatora :)
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#5

Post autor: ceelx »

rutkose pisze:Wystarczy miernikiem podczepić się pod minus oraz plus akumulatora i ma pokazać 14V?
tego to nie wiem bo ja mam terster pomiaru sprawnosci aku i alternatora :D
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
rutkose

#6

Post autor: rutkose »

Co to takiego?? :D
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#7

Post autor: ceelx »

urzadzenie boscha o nazwie bat-21 :gunsmilie:
w oddziale w focie w lodzi napewno maja wiec podskocz do nich to ci sprawdza, tylko najpierw zadzwon do ktorego upewnij sie czy jest i czy badanie jest bezplatne :D
ja sprawdzam ludziom za free
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Crisek
Forumowy As
Posty: 154
Rejestracja: ndz 18 sty 2009, 10:05:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#8

Post autor: Crisek »

Zia jedziesz do pierwszej lepszej stacji i powiedz zeby ci zmierzyli to cale ladowanie czy jak to sie tam zwie :p
rutkose

#9

Post autor: rutkose »

Sprawdziłem dziś miernikiem ładowanie i przy zgaszonym silniku pokazuje 12,6 V. Gdy odpalę silnik to trzyma napięcie praktycznie takie samo przy włączonych odbiornikach prądu jak i wyłączonych od 14V do 14,2V. Więc już zgłupiałem. Bo skoro jest ok to dlaczego komputer pokazywał bardzo duże wykorzystanie akumulatora?? Może przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej?
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#10

Post autor: ceelx »

rutkose pisze:Sprawdziłem dziś miernikiem ładowanie i przy zgaszonym silniku
a jak mozesz sprawdzic ladowanie przy zgaszonym silniku :!: :bored:
rutkose pisze:od 14V do 14,2V
czyli w normie.

jakiej pojemnosci masz aku :!:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
rutkose

#11

Post autor: rutkose »

ceelx pisze:rutkose napisał/a:
Sprawdziłem dziś miernikiem ładowanie i przy zgaszonym silniku

a jak mozesz sprawdzic ladowanie przy zgaszonym silniku :!: :bored:
BUahuhauhauh racja!! :D Sorka, taki już ze mnie elektryk. Dodatkowo nie znam pojemności swojego aku :D Jutro looknę na nalepkę ;)
trolulool
Berbeć
Posty: 21
Rejestracja: sob 02 paź 2010, 14:23:19
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

#12

Post autor: trolulool »

stracilem ładowanie i nie wiem jaka przyczyna może być a rano była duża rosa i od tego sie zaczeło cały czas kontrolka się pali a na razie przeczyściłem klemy ktoś sie spotkał z takim czymś :bored:
klosek
Podwójny As
Posty: 239
Rejestracja: śr 11 lis 2009, 20:20:24
Lokalizacja: Żyrardów

#13

Post autor: klosek »

szczotki do wymiany

Miałem cos takiego ostanio w 6g przy okazji okazało sie ,że do wymiany też był regulator napiecia
trolulool
Berbeć
Posty: 21
Rejestracja: sob 02 paź 2010, 14:23:19
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

#14

Post autor: trolulool »

tak też myślałem dziękować :civic: a gdzie można by kupić takie coś normalnie w sklepie motoryzacyjnym ??
ODPOWIEDZ