co zamiast kata

Serce samochodu niedomaga ?
kwiatek87

#41

Post autor: kwiatek87 »

rurę daj 2,25. Ja końcowy wybrałbym inny.
eXcential

#42

Post autor: eXcential »

Np. jaki? Z wyjątkiem ultera dedykowanego bo on jest za drooogi :)
kuchar

#43

Post autor: kuchar »

krótka piłka czy to co kolega wymienił wyżej nadaje sie wogóle zamiast kata?
-> http://allegro.pl/item606....zewki_awg.html
co najlepiej dać żeby było CICHO(lub jak najbliżej serii/jak najciszej) wiem że najlepiej katalizator i zwiekszonym przeplywie ale w tej chwili jest dla mnie za drogi...
to samo tyczy się środkowego tanio, dobrze i cicho będzie pewnie ciężko wiec co stosunkowo najtaniej?
kuchar

#44

Post autor: kuchar »

nie będe edytował bo nikt tego nie zauważy jeszcze jedno pytanie moze głupie ale nie wiem.
Kolektor wydechowy w B7 na wyjściu ma pewnie coś ok. 38mm jeśli będe chcial robic wydech 2" to poprostu łączy się rurke z kwasa 2" z mniejszej średnicy wyjściec z kolektora ? czymś co zniweluje różnice średnic?
zabieram sie za wydech i chce wiedziec co i jak zanim dam żeby mi zrobili.
vidar

#45

Post autor: vidar »

Najlepiej zrobić to za pomocą normalnej flanszy od starego wydechu. Albo nowej, identycznej jak stara tylko wykonanej z nierdzewki. Tylko to już może poważnie zwiększyć koszt całości (chciałem sobie dorobić taką flanszę z nierdzewki ale jak mi kolesie zaczęli śpiewać ceny 40-50 pln to sobie dałem spokój).
Najtaniej i najpewniej: obetnij starą flanszę i przyspawaj nową rurę do tej flanszy i skręć.
rutkose

#46

Post autor: rutkose »

Ja nie kumam jednej roznicy, miedzy rurka, a przelotowym tlumikiem, ktory sam w sobie jest "wyciszona" rurka. Takie same sa przeloty spalin, wiec wydaje mi sie, ze to drugie lepszym jest rozwiazaniem z cyklu "co zamiast kata".
vidar

#47

Post autor: vidar »

W przelotowym tłumiku ta "rurka" ma otwory, które umożliwiają rozprężenie spalin opuszczających kolektor. Taka zwykła rurka wspawana zamiast katalizatora nie daje już tej możliwości.
rutkose

#48

Post autor: rutkose »

No kumam, ale, czy naprawdę ma to znaczenie jeśli chodzi o wpływ na osiągi??
kuchar

#49

Post autor: kuchar »

jestem na etapie robienia wydechu chce kupic wszsystko co potrzeba tj. rury z kwasa, tłumiki z el-teca czy m-techa itp.
i teraz mam pytanie rozmawialem z gościem który na codzien spawa wydechy ze zwykłej stali i mówił coś że pospawa nierdzewkę normalnie ? czy jest to możliwe że normalnym migomatem (czyli z gazem CO2 i drutem miedzianym) pospawa mi stal nierdzewną?
bo z tego co slyszalem trzeba użyć argonu i drugu z nierdzewki?
crony
Forumowy As
Posty: 158
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 18:16:38
Lokalizacja: hondawschod.pl
Kontakt:

#50

Post autor: crony »

pospawac pospawa, ale bedzie rdzewic na spawach :furious:
vidar

#51

Post autor: vidar »

rutkose pisze:No kumam, ale, czy naprawdę ma to znaczenie jeśli chodzi o wpływ na osiągi??
Nie wiem, nie sprawdzałem czy ma to wpływ na osiągi. Ale jest ciszej - to jest pewne.
crony pisze:pospawac pospawa, ale bedzie rdzewic na spawach
Jeśli zabezpieczy spawy sprayem cynkowym to tak szybko nie będą rdzewieć. Ale trzeba to malowanie co jakiś czas odświeżać od zewnątrz.
kuchar pisze:czy jest to możliwe że normalnym migomatem (czyli z gazem CO2 i drutem miedzianym) pospawa mi stal nierdzewną?
Pierwsze słyszę żeby stal spawało się drutem miedzianym. No ale ekspertem nie jestem. Może tak się robi. U mnie spawali zwykłym drutem do stali czarnej i nie był to bynajmniej drut miedziany (kolor miał jakiś taki szarosrebrny).
Ostatnio zmieniony wt 28 kwie 2009, 22:02:29 przez vidar, łącznie zmieniany 1 raz.
kuchar

#52

Post autor: kuchar »

vidar Ty masz środkowy M-tech tak ? robili Ci na zamówienie o wymiarach seryjnego ?
czy da rade zapakowac większy/dłuższy ? żeby skuteczniej wyciszył wydech ?
vidar

#53

Post autor: vidar »

Zrobili mi na zamówienie o standardowej średnicy 115 mm ale długości 500 mm (standardowo robią puszkę 400 mm). Z tą średnicą spokojnie tłumik mieści się w tunel - kwestia odpowiednio przyspawanych wieszaków. Nic nie stuka i nie obija się o podłogę.
kuchar

#54

Post autor: kuchar »

a wstawiał ktoś zamiast kata tłumik środkowy OEM Hondy? nie chce mieć metalicznego odgłosu bez kata...co o tym sądzicie?pewnie będzie ciszej ale czy będzie ok? i czy bez tego tłumika było by lepiej pod względem mocy/osiągów? wygladało by to tak:
-kolektor wydechowy seria b7
-dalej zamiast kata OEM tłumik środkowy z Ej2
-dalej wydech z kwasówki 2"
-środkowy tłumik przelotowy M-tech z nierdzewki oczywiście wyjscie/wejscie 2"
-końcowy Twin-loop
ODPOWIEDZ