Opis kostek OBD2

Problemy z prądem.
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

Opis kostek OBD2

#1

Post autor: Aciulek »

Potrzebuje opis kostek jak w temacie. Chce przerobić wiązkę silnikową obd2 na obd1, a w szukaniu po necie jestem lewy.
Może ktoś na taki opis lub sprawdzony link.
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Post autor: Pecado »

Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#3

Post autor: Aciulek »

Pecado, Wielkie dzięki. Bardzo przydatne info jest na tej stronce dla mnie i nie tylko ;)
Jesteś debeściak :D
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Post autor: Pecado »

to nie moja zasługa tylko pracowników google`a :)
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#5

Post autor: Aciulek »

Zabrałem się do pracy nad przerobieniem wiązki obd2 na obd1, okazało się że wiązkę mam obd2a.
Z tego opisu pasuje tylko idealnie obd1, co do obd2 to już mało co się zgadza. Wiele przewodów jest w innym miejscu albo kolory się nie zgadzają.
teraz niewiem czy lutować kolor do koloru czy jak leci :furious:
szukałem też innych opisów, ale wszędzie jest tak samo :(
Stoowa

#6

Post autor: Stoowa »

ja bym sie sugerowal miejscem/pinem we wtyczce a nie kolorem...
vidar

#7

Post autor: vidar »

Zrób tak jak Stoowa radzi. Sprawdź jakie piny we wtyczkach do czego służą (funkcja). Potem możesz sobie ewentualnie dobrać kolory przewodów. Najlepiej gdybyś sobie całą wiązkę rozłożył w jakimś pomieszczeniu na podłodze. Tylko w tym momencie musisz wiedzieć która wtyczka do czego będzie podpięta ;) Potem lecisz od krańcowych wtyczek (czujnikowych) - sprawdzasz jakie tam są kolory przewodów i sprawdzasz w którym miejscu ten kolor jest we wtyczce ECU. Jeśli się zgadza to OK, jeśli nie, to zmieniasz miejsce we wtyczce ECU na prawidłowe.
Mam nadzieję, że wiesz w jaki sposób rozłożyć wtyczkę żeby jej nie połamać/uszkodzić?
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#8

Post autor: Aciulek »

wiem jak to zrobic :P , ale poszedlem latwiejsza droga i kupiem cala wiazke silnikowa ;)
co do pomyslu vidar, jak zwykle wyprzedzasz mnie o krok :D
mialem tak zrobic jak napisales, tylko znalazla sie wiazka wczesniej, ale nie zostawie tego tematu. Wezme wiazke na wzor i porownam to i zlutoje jak powinno byc.
thx :flex:
vidar

#9

Post autor: vidar »

Nie musisz nic lutować. Rozbierz kostkę (musisz mieć mały śrubokręcik zegarmistrzowski płaski - do kupienia komplet takich śrubokręcików w dobrym sklepie z narzędziami za grosze) i poprzekładaj konektorki w odpowiednie miejsca!
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#10

Post autor: Pecado »

Obrazek
Stoowa

#11

Post autor: Stoowa »

a Misiu zawsze na posterunku... i fotostory... respect ze Ci sie che wyszukiwac :)
ODPOWIEDZ