Więc tak, kumpel kupił sobie Clariona DXZ-468, jego stary DXZ-379 powędrował do mnie. Okazało się że jego nowy nabytek ma "małą" wadę fabryczną, przestał u niego działać więc wypróbowaliśmy je w mojej Hani, to samo, ciemność. Mówię trudno, wsadzam mojego dxz-379 który przed chwilą normalnie działał i na nim też ciemność. Tym sposobem na obydwu pojazdach żadne radio nie działało.
Kumpel pojechał swoim autem (Fiat Siena 2000r) do pana Henia fachmana, pan Henio odkrył że po prostu bezpiecznik poszedł i wymienił go za flache. Spoko błahostka mówię, w takim razie w swojej Hani sam sobie wymienię ten bezpiecznik, to moje pierwsze auto i pierwszy raz za coś takiego się biorę, pod kierownicą znalazłem klapkę "fuse" i sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, niestety wszystkie wyglądały na dobre (w żadnym blaszka nie wyglądał na przerwaną). Albo nie wiem jak wygląda przepalony bezpiecznik albo szukam nie tam gdzie trzeba? Mógłby ktoś dla pewności wrzucić fotkę spalonego bezpiecznika samochodowego, jestem lama z elektryki
Przy okazji zrobiłem mały porządek w bezpiecznikach, do radia był bezpiecznik 20A, a producent zaleca 15A i taki teraz wsadziłem (jednak i tak nic to nie dało), zabrakło mi bezpieczników i z zakładki spare fuse wyjąłem dwa i teraz są puste, rozumiem że są tylko bezpieczniki zapasowe i nie są do niczego potrzebne? Czy ma znaczenie jaką stroną włożyłem bezpiecznik, może tu tkwi problem?
Trochę się rozpisałem i dużo pewnie błahych pytań zadałem, jednak jak wspomniałem na elektryce się nie znam a o to moje pierwsze auto, proszę o pomoc
Problem z radiem lub z bezpiecznikiem?
No przepalony bezpiecznik nie ma tego drucika miedzy jedna nóżką a drugą. I możesz mieć tak jak że musisz mieć inaczej podłączone radio. Tzn u mnie było takie coś że były czerwone kable w radiu i żółte. I musiało być na tych żółtych. Poczytaj w instrukcji. No i weź woltomierz i zobacz czy masz napięcie na tych kabelkach ~12v. Poza tym w radiu powinien być też bezpiecznik
w kazdej instalacji sa dwa zasilania, jedno jest bezposrednio z aku, a drugie przechodzi przez stacyjke i jest odcinane po wyjeciu kluczyka. moga byc zmostkowane zeby radio dzialalo bez kluczykow ale do radia musza byc podlaczone oba.ejec pisze:Tzn u mnie było takie coś że były czerwone kable w radiu i żółte. I musiało być na tych żółtych.
jezeli wymieniles bezpieczniki w desce i radio nie dziala to sprawdz jeszcze bezpiecznik w samym radiu.jest tez opcja ze masz dodatkowy bezpiecznik w rozkrecanej oprawce na samym kablu zasilajacym zaraz za kostka ktora wpina sie w radio