Tylne lampy europejskie vs lampy JDM (Jpn/USA)
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
Tylne lampy europejskie vs lampy JDM (Jpn/USA)
mowa tutaj o seryjnych lampach tylnych od civica V gen.
tak wiec dośa sporo siedzia3em w tym temacie i chetnie podziele sie doświadczeniami...
Na początek kilka s3ów o ró?nicach miedzy lampami eropejskimi a Japonskimi/amerykanskimi (które w dalszej cześci bede określa3 jako JDM):
Tylne lampy w wersji JDM spotykamy seryjnie w civicach V g. made in Japan jak i w civicach zza oceanu czyli z USA.
Lampy te z zewnątrz wyglądają identycznie... tylko wprawne oko mo?e zobaczya ró?nice. Jednak mimo prawie identycznego wyglądu zewnetrznego lampy nie swiecą tak samo w wersji na europe jak w wersji JDM co jest wynikiem przepisów ruchu drogowego jakie mamy w europie ale o tym w dalszej cześci. Oba rodzaje lamp wystepują we wszystkich rodzajach nadwozia w V generacji Civica. Jednak tutaj nale?y pamietaa ?e lampy tylne od Hatchbacka nie bedą pasowa3y do sedana ani do coupe i na odwrót, natomiast tylne lampy od coupe są identyczną kopią lamp tylnych od sedana wiec od sedana bedą posawaa do coupe i na odwrót
1.Sposób świecenia lamp:
a) Lampy w wersji JDM
jak widaa na świat3ach pozycyjnych/stopu świeci sie ca3a lampa zewnetrzna razem z miejscem gdzie jest odblask (czyli z lewej strony) jak i z naro?nikiem. Oprócz tego oświetlona równie? jest lampa wewnetrzna (na klapie). Po wciśnieciu hamulca lampa zewnetrzna jak i wewnetrzna świeci mocniej.
b)Lampy w wersji europejskiej
tak w3aśnie świecą tylne lampy w wersji europejskiej. go3ym okiem widaa ró?nice. Lampa zewnetrzna pali sie jedynie do odblasku a sam odblask nie jest juz podświetlony. naro?nik lampy zewnetrznej równie? nie jest podświetlony. Lampy wewnetrzne nie palą sie na postojówkach/stop wcale, gdy? w wersji europejskiej lewa lampa wewnetrzna wykorzystywana jest jako lampa przeciwmgielna.
2. Budowa
Lampy europejskie, wewnetrzne jak i zewnetrzne, ró?nią sie równie? budową od lamp JDM. Jednak jak juz wspomnia3em wcześniej, z zewnątrz nie widaa ró?nicy ale ró?nica ta jest widoczna od środka.
a) lampy zewnetrzne
Oto jak wygląda lampa zewnetrzna w wersji JDM od środka:
a zaznaczone kólkiem jest miejsce na ?arówke która oświetla naro?nik lampy zewnetrznej, znajduje sie ona zaraz obok ?arówki od świate3 pozycyjnych/stop.
a oto jak wygląda lampa zewnetrzna w wersji europejskiej od środka:
w miejscu gdzie w wersji JDM jest ?arówka oświetlająca naro?nik, nie ma nic.
I to w3asnie jest ró?nica w budowie lamp zewnetrznych w wersji JDM i europejskiej. Oczywiście ró?nią sie jeszcze jak wcześniej wspomina3em tym ?e w lampie JDM podświetlony jest odblask... ale togo nie mam wam niestety jak pokazac bo musia3bym rozebraa klosz na cześci...
b) lampy wewnetrzne
generalnie w wersji europejskiej w lewej lampie wewnetrznej jest tzw lustro otaczające ?arówke które ma s3u?ya lepszemu świeceniu a prawa lampa wewnetrzna jest "pusta" gdy? w wersji europejskiej jest tam tak w3aściwie tylko dla ozdoby. Lampy wewnetrzne JDM nie posiadają tego lustra wcale ale za to pomiedzy ?arówką a kloszem jest kawa3ek plastiku który ma za zadanie idealnie rozpraszaa świat3o na ca3ą szerokośa lampy wewnetrznej. Tego kawa3ka plastiku nie posiadają lampy wewnetrzne europejskie.
3. przepisy
Ró?nica w sposobie świecenia tylnych lamp w civicach V g (i nie tylko) wynika z przepisów jakie obowiązują w europie. Mianowicie mówią one ze ka?dy samochód musi seryjnie bya wyposa?ony w tylną lampe przeciwmgielną. W Japonii i w USA nie ma takiego wymagania dlatego seryjne lampy w civicach JDM w3aśnie świecą sie ca3e. Jednak gdy Honda wypuszcza3a swoje modele na rynek Europejski musia3a dostosowaa swoje auta do przepisów panujących w Eurowie. W civic`u V g. honda postanowi3a rozwiązaa ten problem wy3ączając lampy wewnetrzne i wykorzystując wewnetrzną lampe lewą jako lampe przeciwmgielną'
4. Mod lamp europejskich na JDM.
W wiekszości przypadków przeróbka ta wygląda tak ?e poprostu wstawia sie ?arówki w lampy wewnetrzne tak aby świeci3y sie one jako pozycja/stop. A lampy zewnetrzne pozostawia sie bez przeróbek.
a efekt takiej przeróbki wygląda tak:
jak widaa nie jest to wierny wzór idea3u... poniewa? jest przerwa w miejscu gdzie jest odblask na lampie zewnetrznej, gdy? pozosta3y one oryginalne.
Sam próbowa3em zabraa sie te? do przerobienia lampy zewnetrznej tak aby świeci3a sie ca3a... niestety poleg3em... musia3bym roztrzaskaa klosz bo nie uda3o mi sie bo rozebraa
kogo wy?ej pokazany efekt zadowala to droga wolna i jest to bardzo proste do zrobienia... mnie jednak taki efekt nie zadowoli3... dlatego te? przerobi3em lampy wewnetrzne a zewnetrzne kupi3em w wersji JDM i efekt wygląda tak:
(niestety zdjecie nie za dobrej jakości i nie oddaje prawdziwego wra?enia postaram sie zrobia jakieś lepsze ?eby by3o dok3adniej widaa jak to świeci)
pali sie ca3y ty3ek bez ?adnej przerwy na odblasku, czyli tak jak w prawdziwych lampach JDM bya powinno . przeszkadzają mi jeszcze troche te lampy wewnetrzne, poniewa? bez tego rozpraszacza o którym wspomina3em wcześniej świat3o ?arówki nie rozprasza sie tak 3adnie jak w prawdziwych lampach wewnetrznych JDM... a tego kawa3ka plastiku niestety nie da sie prze3o?ya do lamp europejskich... too bad... ale jak tylko bedzie troche kaski to kupie poprostu JDM`owe lampy i bedzie pozzamiatane
Wiec jeśli ktoś chce miea ty3ek civica czysto w stylu JDM to polecam swój sposób albo kupno ca3ych lamp tylnych w wersji JDM. O dziwo no?na takie dostaa dośa 3atwo nówki sztuki kosztują oko3o 400 z3. A jeśli ktoś ma mo?liwośa sprowadzenia z zagranicy to myśle ?e da3oby sie i taniej
tak wiec dośa sporo siedzia3em w tym temacie i chetnie podziele sie doświadczeniami...
Na początek kilka s3ów o ró?nicach miedzy lampami eropejskimi a Japonskimi/amerykanskimi (które w dalszej cześci bede określa3 jako JDM):
Tylne lampy w wersji JDM spotykamy seryjnie w civicach V g. made in Japan jak i w civicach zza oceanu czyli z USA.
Lampy te z zewnątrz wyglądają identycznie... tylko wprawne oko mo?e zobaczya ró?nice. Jednak mimo prawie identycznego wyglądu zewnetrznego lampy nie swiecą tak samo w wersji na europe jak w wersji JDM co jest wynikiem przepisów ruchu drogowego jakie mamy w europie ale o tym w dalszej cześci. Oba rodzaje lamp wystepują we wszystkich rodzajach nadwozia w V generacji Civica. Jednak tutaj nale?y pamietaa ?e lampy tylne od Hatchbacka nie bedą pasowa3y do sedana ani do coupe i na odwrót, natomiast tylne lampy od coupe są identyczną kopią lamp tylnych od sedana wiec od sedana bedą posawaa do coupe i na odwrót
1.Sposób świecenia lamp:
a) Lampy w wersji JDM
jak widaa na świat3ach pozycyjnych/stopu świeci sie ca3a lampa zewnetrzna razem z miejscem gdzie jest odblask (czyli z lewej strony) jak i z naro?nikiem. Oprócz tego oświetlona równie? jest lampa wewnetrzna (na klapie). Po wciśnieciu hamulca lampa zewnetrzna jak i wewnetrzna świeci mocniej.
b)Lampy w wersji europejskiej
tak w3aśnie świecą tylne lampy w wersji europejskiej. go3ym okiem widaa ró?nice. Lampa zewnetrzna pali sie jedynie do odblasku a sam odblask nie jest juz podświetlony. naro?nik lampy zewnetrznej równie? nie jest podświetlony. Lampy wewnetrzne nie palą sie na postojówkach/stop wcale, gdy? w wersji europejskiej lewa lampa wewnetrzna wykorzystywana jest jako lampa przeciwmgielna.
2. Budowa
Lampy europejskie, wewnetrzne jak i zewnetrzne, ró?nią sie równie? budową od lamp JDM. Jednak jak juz wspomnia3em wcześniej, z zewnątrz nie widaa ró?nicy ale ró?nica ta jest widoczna od środka.
a) lampy zewnetrzne
Oto jak wygląda lampa zewnetrzna w wersji JDM od środka:
a zaznaczone kólkiem jest miejsce na ?arówke która oświetla naro?nik lampy zewnetrznej, znajduje sie ona zaraz obok ?arówki od świate3 pozycyjnych/stop.
a oto jak wygląda lampa zewnetrzna w wersji europejskiej od środka:
w miejscu gdzie w wersji JDM jest ?arówka oświetlająca naro?nik, nie ma nic.
I to w3asnie jest ró?nica w budowie lamp zewnetrznych w wersji JDM i europejskiej. Oczywiście ró?nią sie jeszcze jak wcześniej wspomina3em tym ?e w lampie JDM podświetlony jest odblask... ale togo nie mam wam niestety jak pokazac bo musia3bym rozebraa klosz na cześci...
b) lampy wewnetrzne
generalnie w wersji europejskiej w lewej lampie wewnetrznej jest tzw lustro otaczające ?arówke które ma s3u?ya lepszemu świeceniu a prawa lampa wewnetrzna jest "pusta" gdy? w wersji europejskiej jest tam tak w3aściwie tylko dla ozdoby. Lampy wewnetrzne JDM nie posiadają tego lustra wcale ale za to pomiedzy ?arówką a kloszem jest kawa3ek plastiku który ma za zadanie idealnie rozpraszaa świat3o na ca3ą szerokośa lampy wewnetrznej. Tego kawa3ka plastiku nie posiadają lampy wewnetrzne europejskie.
3. przepisy
Ró?nica w sposobie świecenia tylnych lamp w civicach V g (i nie tylko) wynika z przepisów jakie obowiązują w europie. Mianowicie mówią one ze ka?dy samochód musi seryjnie bya wyposa?ony w tylną lampe przeciwmgielną. W Japonii i w USA nie ma takiego wymagania dlatego seryjne lampy w civicach JDM w3aśnie świecą sie ca3e. Jednak gdy Honda wypuszcza3a swoje modele na rynek Europejski musia3a dostosowaa swoje auta do przepisów panujących w Eurowie. W civic`u V g. honda postanowi3a rozwiązaa ten problem wy3ączając lampy wewnetrzne i wykorzystując wewnetrzną lampe lewą jako lampe przeciwmgielną'
4. Mod lamp europejskich na JDM.
W wiekszości przypadków przeróbka ta wygląda tak ?e poprostu wstawia sie ?arówki w lampy wewnetrzne tak aby świeci3y sie one jako pozycja/stop. A lampy zewnetrzne pozostawia sie bez przeróbek.
a efekt takiej przeróbki wygląda tak:
jak widaa nie jest to wierny wzór idea3u... poniewa? jest przerwa w miejscu gdzie jest odblask na lampie zewnetrznej, gdy? pozosta3y one oryginalne.
Sam próbowa3em zabraa sie te? do przerobienia lampy zewnetrznej tak aby świeci3a sie ca3a... niestety poleg3em... musia3bym roztrzaskaa klosz bo nie uda3o mi sie bo rozebraa
kogo wy?ej pokazany efekt zadowala to droga wolna i jest to bardzo proste do zrobienia... mnie jednak taki efekt nie zadowoli3... dlatego te? przerobi3em lampy wewnetrzne a zewnetrzne kupi3em w wersji JDM i efekt wygląda tak:
(niestety zdjecie nie za dobrej jakości i nie oddaje prawdziwego wra?enia postaram sie zrobia jakieś lepsze ?eby by3o dok3adniej widaa jak to świeci)
pali sie ca3y ty3ek bez ?adnej przerwy na odblasku, czyli tak jak w prawdziwych lampach JDM bya powinno . przeszkadzają mi jeszcze troche te lampy wewnetrzne, poniewa? bez tego rozpraszacza o którym wspomina3em wcześniej świat3o ?arówki nie rozprasza sie tak 3adnie jak w prawdziwych lampach wewnetrznych JDM... a tego kawa3ka plastiku niestety nie da sie prze3o?ya do lamp europejskich... too bad... ale jak tylko bedzie troche kaski to kupie poprostu JDM`owe lampy i bedzie pozzamiatane
Wiec jeśli ktoś chce miea ty3ek civica czysto w stylu JDM to polecam swój sposób albo kupno ca3ych lamp tylnych w wersji JDM. O dziwo no?na takie dostaa dośa 3atwo nówki sztuki kosztują oko3o 400 z3. A jeśli ktoś ma mo?liwośa sprowadzenia z zagranicy to myśle ?e da3oby sie i taniej
Ostatnio zmieniony śr 01 lis 2006, 14:07:14 przez Civic5g.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
jest dok3adnie tak jak mówisz... ale lampy nie rozbiera3em na czynniki pierwsze bo... raz ze nie wiem dok3adnie jak a dwa... troche sie ba3em. Gdzieś kiedyś przeczyta3em ?e mo?na wsadzia lampe do piekarnika ?eby ją rozkleia i wtedy mo?na dostaa sie do środka, jednak jeszcze nie podją3em sie tego wyzwania bo s3ysza3em ?e od tego mo?na w3osy wszystkie na g3owie potraciaceelx pisze:DRAGi a powiedz mi jeszcze czy rozbierales na czynniki pierwsze lampe (euro) :?:
chodzi mi o to czy nie daloby rade z nich zrobic na wersje usa :?: przeciez tam musza byc jakies przegrody zeby swiatlo nie swiecilo od str odblasku i w tej czesci co zachodzi na blotnik.
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
to trza wyrzucic strach i to opatentowacDRAGi pisze:jest dok3adnie tak jak mówisz... ale lampy nie rozbiera3em na czynniki pierwsze bo... raz ze nie wiem dok3adnie jak a dwa... troche sie ba3em
to tak jak ogolenie sie na lyso.nic wielkiego hehehDRAGi pisze:jednak jeszcze nie podją3em sie tego wyzwania bo s3ysza3em ?e od tego mo?na w3osy wszystkie na g3owie potracia
w sobote jak bede mial czas przy robocie minime to oblookam i moze cos sie zrobi
jak mi wyjdzie to zapodam fotostory
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
niestety nie udalo mi sie, szczerze mowiac to nawet nie probowalem za bardzo, bo jak tylko rzucilem okiem na lampe od strony wew. to stwirdzilem ze raczej sie nie uda.trza by bylo chyba wytopic
te czesc co zaznaczyles na rys.(w lampie euro.) cerwonym kolkiem i uformowac jakos mocowanie zarowki :?:
no nie wiem chyba lepiej kupic gotowe lampki jdm
te czesc co zaznaczyles na rys.(w lampie euro.) cerwonym kolkiem i uformowac jakos mocowanie zarowki :?:
no nie wiem chyba lepiej kupic gotowe lampki jdm
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
no widzisz.... czyli doszed3eś do tego samego do czego ja doszed3em gdy dzielnie chcia3em zabraa sie za rozbieranie lamp na czynniki pierwsze.ceelx pisze:niestety nie udalo mi sie, szczerze mowiac to nawet nie probowalem za bardzo, bo jak tylko rzucilem okiem na lampe od strony wew. to stwirdzilem ze raczej sie nie uda.trza by bylo chyba wytopic
te czesc co zaznaczyles na rys.(w lampie euro.) cerwonym kolkiem i uformowac jakos mocowanie zarowki :?:
no nie wiem chyba lepiej kupic gotowe lampki jdm
A tak naprawde najlepiej by3oby po prostu odkleia klosz od reszty zeby dostaa sie do wnetrzności lampy, a to da rade chyba tylko przy pomocy piekarnika. A dziure na dodatkową ?arówke i tak trzeba by wytopia tak jak mówisz.
wiec lepiej kupia oryginalne JDM i po sprawie.
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
to ja cie poprawie Sikor... ta obrysowke mozna podswieltic... jest tam miejsce na zarowke (patrz pierwszy post).Sikor pisze:Taka ma3a ciekawostka
Lamp JDM i USDM ró?nią sie od siebie. W USDM świeci sie ca3y dó3, a w JDM równie? ca3y dó3 za wyjątkiem kawa3ka zewnetrznej cześci lampy (obrysówki)
Zdjecie lampy JDM:
Jest to zdjecie markosa.
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska