wałek GMS stage 1.

Serce samochodu niedomaga ?
umek

wałek GMS stage 1.

#1

Post autor: umek »

Witam,czy ma ktos jakies info szersze na temat tego wałka?Czy faktycznie mozna spodziewac sie przyrostu mocy?
jamal

#2

Post autor: jamal »

gadaj z pawlo na hondzie slask on jezdzil na tym walku i mial chyba 144KM i 160NM ale lał wszystkie vti;D
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#3

Post autor: Aciulek »

jamal pisze:gadaj z pawlo na hondzie slask on jezdzil na tym walku i mial chyba 144KM i 160NM ale lał wszystkie vti;D
a jaki ma tam silnik? d16z6?
luknow27

#4

Post autor: luknow27 »

popatrz na forum ale chyba mial D15 mini me tak mi sie wydaje
gvader

#5

Post autor: gvader »

tak pawlo z KHŚ ma d15vtec.
Mati79

#6

Post autor: Mati79 »

przyrostu oczywiscie że nalezy się spodziewać !!! ... ale nie zpominaj że sam wałek to jeszcze nie koniec - regulowane kółko + strojenie (zapewne przez Pana Grzegorza zeby to działało dobrze) no i oczywiscie wydech i dolot to podstawa .... przy dzisiejszym kursie $ taki wałek to dobra alternatywa dla firmowych sciaganych z zagrancy
umek

#7

Post autor: umek »

jasne ze nie zapominam ze walek to nie tylko lecz strojenie itd,chodzilo mi glownie o zalety/moc/ i na jakiej zasadzie to dziala ze inny walek daje przyrost konikow.....zbieram dane do budowy swojej bestii wiec kazda opinia wazna.
bizon

#8

Post autor: bizon »

walek

uzywam takiego catcamsa od d16a6. po strojeniu w d15b2 dal +20hp.
Ostatnio zmieniony czw 05 lut 2009, 00:11:21 przez bizon, łącznie zmieniany 1 raz.
piciu81
Forumowy As
Posty: 179
Rejestracja: śr 25 cze 2008, 11:04:52
Lokalizacja: CT

#9

Post autor: piciu81 »

piszcie opinie, też chętnie poczytam :D
NO RACE NO FUN!
umek

#10

Post autor: umek »

no ja tez czekam na jak najwiecej odp,co do spraw technicznych odnosnie tego /badz innego/walka.....

[ Dodano: Pią 06 Lut, 2009 ]
znalazlem cos takiego........

Profesjonalnie można określić i ocenić wałek rozrządu lub jego stopień przydatności do konkretnej modyfikacji, wyłącznie na podstawie wykresu jego krzywej wzniosu w funkcji kąta obrotu. Posługiwanie się jedynie wzniosem i czasami rozrządu, podanymi w opisie wałka, może być bardzo mylące. Wynika to z faktu, że różni producenci, podają czasy rozrządu mierzone przy różnych tzw. luzach kontrolnych. Jedni przy właściwych, a inni nie. Sprawia to, że podane czasy rozrządu, często nie mają wiele wspólnego z prawdziwymi czasami rozrządu tych wałków. Wynika to z różnych powodów. Cześć producentów chce sprawić wrażenie, że wprowadza do oferty zupełnie nowy wałek, a tak naprawdę jest to stary wałek (ew. z nowym wzniosem), tylko podane ma nowe czasy, bo mierzone przy innym luzie kontrolnym (np. Poloneza). Część producentów nie chce, aby upowszechniać prawdziwe czasy rozrządu w ich super samochodach i dla zmyłki, ustala luz kontrolny, przy którym pomierzone czasy nie maja nic wspólnego z czasami rozrządu, na których silnik pracuje (np. Peugeot). Część ustala bardzo duże wartości luzów kontrolnych, aby ułatwić ustawianie wałka. Reszta opisuje wałki zgodnie z ich konstrukcją i stanem faktycznym. Dodatkowy problem to tzw. wypełnienie krzywki, czyli mówiąc bardzo ogólnie jej kształt. Przy takim samym kącie otwarcia i wzniosie, może być "cienka" lub "pękata", co w zasadniczy sposób zmienia jej działanie. Wszystko to sprawia, że nie jestem w stanie niczego sensownego powiedzieć na temat wałków rozrządu, których opisy mi Państwo przedstawiacie. W rzeczywistości bowiem, część opisywanych wałków rozrządu może mieć inne czasy niżby wynikało to z ich opisu. Dobierając wałki rozrządu do seryjnych silników i do jazdy na co dzień, należy w miarę możliwości stosować zasadę: jak największy przyrost wzniosu i jak najmniejszy przyrost kąta (w stosunku do wałka seryjnego). Ten krótki i niezwykle uproszczony opis problemu, proszę traktować jako odpowiedź na pytania dotyczące mojej oceny przedstawionych wałków rozrządu.

chodz,jest to ogolnie opisane.

tekst:Grabowski



zalety i bardziej uproszczone tlumaczenie mojego tekstu wyzej

sportowe wałki tzw. "ostre" o zmienionej geometrii krzywek, powodują szybsze doprowadzenie do komory spalania większej porcji powietrza, efektywniej wykorzystują przebieg procesu spalania oraz szybciej i dokładniej wypełniają i opróżniają silnik z ładunku powietrza i spalin

ok,walek na bank u mnie bedzie siedzial:)co do jakosci gms jestem przekonany
Ostatnio zmieniony śr 25 lut 2009, 15:45:57 przez umek, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ