Problem ze skrzynią w D15B2
Więc temat przycichł, a nie rozwiązał się.
Więc tak z objawów działania całego układu sprzęgło+skrzynia zauważyłem
1. Wspomniany wcześniej dziwne działanie skrzyni w postaci ciężkiego zmieniania biegów, zwłaszcza w przypadku redukcji więcej niż jeden bieg prawie nie da się wrzucić. Trzeba schodzić bieg po biegu co jest lekko denerwujące. Więc objaw nr 1 to prawie nie możwiwa redukcja.
2. Bardzo kapryśnie działająca skrzynia przy jeździe powyżej 3 tysięcy. Wchodzą ciężko wszystkie biegi. Mówiąc kapryśnie mam na myśli nie regularnie. Raz działa jak cie mogę, a innym razem jest tragedia.
3. Biegi czasem zgrzytają przy szybszej i agresywniejszej jeździe, ale to mi się wydaje, że po prostu synchronizator czasem zazgrzyta (w 95% jest to bieg nr 3, bardzo żadko inne biegi).
4. Odgłos tarcia przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy szególnie na niższych biegach w wyższych obrotach. (zidentyfikowane prawdopodobnie jako łożysko oporowe sprzęgła)
Co do objawów, to słyszałem jeszcze teorie, że może to być pompka sprzęgła ale jakoś to do mnie nie przemawia. Co do ciężko działającej skrzyni słyszałem jeszcze o czymś takim jak jakaś tuleja gumowo-metalowa na końcu lewarka zmiany biegów.
Co do planów, w najbliższym czasie wymiana sprzęgła + wymiana oleju w skrzyni + prośba do mechanika aby rzucił okiem na wspomnianą wyżej tuleję. I mam nadzieję, że to coś pomoże i nie okaże się, że źródłem problemu będzie jeszcze coś innego...
I tu takie pytanie. Co do wyboru zestawu sprzęgła. Mechanik polecał mi Valeo, na forach w stylu Hondy Śląsk lub CKPL polecają AISIN-a lub EXEDY. Osobiście chciałem zdecydować się na opcję EXEDY, ponieważ ceny na allegro lub w sklepach ala tuningowych ceny tego zestawu wachają się w granicach ceny przedstawionej mi przez pana w profesjonalnym sklepie z częściami (ok 400 - 450zl) Mysle ze exedy to troche lepsza opcja niz valeo.
Wiec tyle wypocin. Prosilbym o ewentualne sugestie co do problemu jak i co do zakupu szpegla. I jeszcze jedno pytanie na koniec. O co chodzi z oznaczeniami sprzegiel. Jedno normalne, inne drozsze i stage one, jeszcze inne stage 2 i tak dalej. Czy chodzi o wytrzymalosc przy zwiekszonej mocy przy zmodzonym silniku?
Więc tak z objawów działania całego układu sprzęgło+skrzynia zauważyłem
1. Wspomniany wcześniej dziwne działanie skrzyni w postaci ciężkiego zmieniania biegów, zwłaszcza w przypadku redukcji więcej niż jeden bieg prawie nie da się wrzucić. Trzeba schodzić bieg po biegu co jest lekko denerwujące. Więc objaw nr 1 to prawie nie możwiwa redukcja.
2. Bardzo kapryśnie działająca skrzynia przy jeździe powyżej 3 tysięcy. Wchodzą ciężko wszystkie biegi. Mówiąc kapryśnie mam na myśli nie regularnie. Raz działa jak cie mogę, a innym razem jest tragedia.
3. Biegi czasem zgrzytają przy szybszej i agresywniejszej jeździe, ale to mi się wydaje, że po prostu synchronizator czasem zazgrzyta (w 95% jest to bieg nr 3, bardzo żadko inne biegi).
4. Odgłos tarcia przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy szególnie na niższych biegach w wyższych obrotach. (zidentyfikowane prawdopodobnie jako łożysko oporowe sprzęgła)
Co do objawów, to słyszałem jeszcze teorie, że może to być pompka sprzęgła ale jakoś to do mnie nie przemawia. Co do ciężko działającej skrzyni słyszałem jeszcze o czymś takim jak jakaś tuleja gumowo-metalowa na końcu lewarka zmiany biegów.
Co do planów, w najbliższym czasie wymiana sprzęgła + wymiana oleju w skrzyni + prośba do mechanika aby rzucił okiem na wspomnianą wyżej tuleję. I mam nadzieję, że to coś pomoże i nie okaże się, że źródłem problemu będzie jeszcze coś innego...
I tu takie pytanie. Co do wyboru zestawu sprzęgła. Mechanik polecał mi Valeo, na forach w stylu Hondy Śląsk lub CKPL polecają AISIN-a lub EXEDY. Osobiście chciałem zdecydować się na opcję EXEDY, ponieważ ceny na allegro lub w sklepach ala tuningowych ceny tego zestawu wachają się w granicach ceny przedstawionej mi przez pana w profesjonalnym sklepie z częściami (ok 400 - 450zl) Mysle ze exedy to troche lepsza opcja niz valeo.
Wiec tyle wypocin. Prosilbym o ewentualne sugestie co do problemu jak i co do zakupu szpegla. I jeszcze jedno pytanie na koniec. O co chodzi z oznaczeniami sprzegiel. Jedno normalne, inne drozsze i stage one, jeszcze inne stage 2 i tak dalej. Czy chodzi o wytrzymalosc przy zwiekszonej mocy przy zmodzonym silniku?
mysle ze tutaj lezy 95% "winy"gvader pisze:wymiana sprzęgła + wymiana oleju w skrzyni
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
pompke po prostu popatrz za pedalem sprzegla na bolec jezeli jest mokry i widac ze cos sie leje to pompka najlepiej do wymiany. A ty kolego po pierwsze zaluz osobny post po drugie jest duzo mozliwosc slaby akumulator, swiece do wymiany lub przewody, rozrusznik, a moze po prostu twoje autko juz jest stare ? i ma w chu.... przebiegu ?
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 89
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Może nie masz benzyny?czy jest ktoś kto mi możenaoisać dlaczego moje autko ma czasami problem odpalaniem???bo ja ju pojęcia nie mam
Stary, po pierwsze zły temat wybrałeś.
Tu możesz coś napisać ciekawego, tylko trochę dokładniej (napisz jaki silnik, objawy, itp.)
http://www.civic5gen.pl/viewtopic.php?t=1367
A najlepiej to poszukaj używając wyszukiwarki na forum, bo były już podobne tematy.
A po drugie wypada się najpierw przywitać.
http://www.civic5gen.pl/viewtopic.php?t=16
Ostatnio zmieniony czw 04 gru 2008, 16:57:16 przez Sikor, łącznie zmieniany 1 raz.
gvader pisze:No sprzęgło... ciężko powiedzieć ;P Samochód przyjechał z niemiec i jego przeszłość nie jest mi dokładnie znana ponieważ mam go, że tak powiem z drugiej ręki, od pewnego znanego w środowisku pana z Gorzowa Wielkopolskiego, więc ciężko stwierdzić.Kobriii pisze:a jak sprzęgło kiedy było wymieniane
a dokladniej pewnie pan z rózanek......
i tez mysle ze to wina oleju,w poprzedniej hani wymienilem olej w skrzyni bo bylem zza nadto gorliwy i okazalo sie ze jest gorzej niz bylo,przed wymiana bylo ok ale po zwlaszcza w temperaturach na minusie masakra,biegi ciezko wchodzily dopoki silnik sie nie rozgrzal.Bodajze zalalem elfa wtedy.
Ostatnio zmieniony czw 22 sty 2009, 09:00:21 przez umek, łącznie zmieniany 1 raz.