Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Cześć, wymyśliłem sobie, że wymienię w swoim d15b turbo, kolektor na plastikowy z d14z4. Widziałem w tym same plusy, pod warunkiem, że go nie rozsadzi ciśnienie.
Niestety okazało się to nie takie proste „silnik krokowy” w d14z4 jest w przepustnicy i ma o jeden pin więcej, a dodatkowo przepustnica ma przekładkę do której jest podpięty jakiś zawór podciśnienia? Czy jest jakaś opcja pogodzenia tego kolektora z moim silnikiem?
Niestety okazało się to nie takie proste „silnik krokowy” w d14z4 jest w przepustnicy i ma o jeden pin więcej, a dodatkowo przepustnica ma przekładkę do której jest podpięty jakiś zawór podciśnienia? Czy jest jakaś opcja pogodzenia tego kolektora z moim silnikiem?
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Zapytam szczerze i wprost - jakie znalazłeś plusy takiego rozwiązania?
Pytam, bo patrząc na większość problemów z kolektorami przy nowoczesnych autach to właśnie turbo i rozszczelnienie
Nie chcę źle wróżyć, ale wydaje mi się że właśnie dokładasz sobie taki problem. Tym bardziej, że to kolektor z wolnossaka i nikt nie myślał przy jego projektowaniu o tym, żeby wytrzymał nadciśnienie
Co do samego krokowca - nie kojarzę tak na szybko czy jest jakaś przepustnica z krokowcem na trzy piny, a rozwiązanie typu zewnętrzny krokowy przykładowo z Boscha od jakiegoś opla to będzie rzeźba w gównie i nie wydaje mi się żeby seryjny sterownik poprawnie wysterował taki wynalazek![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![:P](./images/smilies/tongue.gif)
![:P](./images/smilies/tongue.gif)
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Co do samego krokowca - nie kojarzę tak na szybko czy jest jakaś przepustnica z krokowcem na trzy piny, a rozwiązanie typu zewnętrzny krokowy przykładowo z Boscha od jakiegoś opla to będzie rzeźba w gównie i nie wydaje mi się żeby seryjny sterownik poprawnie wysterował taki wynalazek
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Uwaga frajerzy...
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Chodzi oczywiście o temperaturę, w L15 też jest plastik. Kolektor wytrzymuje w serii większe podciśnienie niż mam doładowanie, więc liczę, że wytrzyma. Kolektor kształtem do złudzenia przypomina aluminiowy więc powinien być równie dobry.
Ostatnio zmieniony pn 22 sie 2022, 21:10:11 przez Discodirt, łącznie zmieniany 3 razy.
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Nie chcę żebyś potraktował to co napiszę jako torpedowanie pomysłu, ale jest jeden duży błąd w Twoich założeniach
Przyjmuję argument odnośnie temperatury (domyślałem się że o to chodzi - to słuszny tok rozumowania), natomiast odnośnie ciśnienia/podciśnienia - nie możesz patrzeć na to w ten sposób, że jeśli coś wytrzymuje podciśnienie przykładowo -0.9b to wytrzyma +0.9b
To są totalne inne warunki pracy, kto kiedyś naprawiał klimatyzację ten wie to najlepiej
Próżnia potrafi nawet maskować nieszczelności...
Co do walki z temperaturą - moim skromnym zdaniem nie zyskasz więcej niż po prostu kupując/dorabiając przekładkę pod kolektor ssący z teflonu/bakelitu. Namęczysz się, narzeźbisz i jaki tego będzie efekt? 1KM? Załóż porządny ICek, zrób na niego kierownicę powietrza zgodnie ze sztuką, zaizoluj rury dolotowe, dorzuć przekładki termiczne, a uzyskasz lepszy efekt szybciej i bez takiej męczarni, która potencjalnie może się zakończyć rozszczelnieniem kolektora przy pierwszym załadowaniu boosta![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![:) :)](./images/smilies/usmiech.gif)
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Co do walki z temperaturą - moim skromnym zdaniem nie zyskasz więcej niż po prostu kupując/dorabiając przekładkę pod kolektor ssący z teflonu/bakelitu. Namęczysz się, narzeźbisz i jaki tego będzie efekt? 1KM? Załóż porządny ICek, zrób na niego kierownicę powietrza zgodnie ze sztuką, zaizoluj rury dolotowe, dorzuć przekładki termiczne, a uzyskasz lepszy efekt szybciej i bez takiej męczarni, która potencjalnie może się zakończyć rozszczelnieniem kolektora przy pierwszym załadowaniu boosta
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Ostatnio zmieniony pn 22 sie 2022, 21:06:40 przez emtees, łącznie zmieniany 1 raz.
Uwaga frajerzy...
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Podkładkę izolacyjną mam, ale do kolektora nie można się dotknąć, tak samo jak do aluminiowej rozpórki kielichów. Odnoszę wrażenie, że powietrze jest chłodzone w intercoolerze, a następnie podgrzewane w jakimś stopniu w ssaku. A jeżeli chodzi o wytrzymałość plastiku to trzeba to przetestować. Z podłączeniami elektryki sobie poradziłem.
Ostatnio zmieniony pn 22 sie 2022, 21:20:19 przez Discodirt, łącznie zmieniany 1 raz.
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Jeśli nawet rozpórka się grzeje to znaczy, że pod maską masz niezły piekarnik. Kolektor wydechowy masz owinięty? Kocyk na turbo może? Odczyty z IAT sprawdzałeś?
Cieszę się, że poradziłeś sobie z elektryką i skoro tak to rozumiem, że kolektor jest już na aucie i wszystko działa
Daj znać jakie będą efekty i czy kolektor się trzyma - bardzo liczę na to, że moje złowróżbne gadanie się nie sprawdzi ![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Cieszę się, że poradziłeś sobie z elektryką i skoro tak to rozumiem, że kolektor jest już na aucie i wszystko działa
![:) :)](./images/smilies/usmiech.gif)
![wink ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Uwaga frajerzy...
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Kolektor jest na miejscu, auto śmiga. Trzeba było go przyciąć, żeby zmieścić zawór vtec. Dorobiłem też adapter umożliwiający spięcie krokowego z przepustnicą. Kolektor mimo, że z 1.4 to szerokość kanałów ma 42mm!
![Obrazek](https://www.civic5g.pl/ext/dmzx/imageupload/img-files/14650/0892732/c6f76bf/6fac2069a7745e264c88d31dd06eaa21.jpeg)
![Obrazek](https://www.civic5g.pl/ext/dmzx/imageupload/img-files/14650/0892732/c6f76bf/6fac2069a7745e264c88d31dd06eaa21.jpeg)
Ostatnio zmieniony sob 10 wrz 2022, 08:50:27 przez Discodirt, łącznie zmieniany 3 razy.
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Nie czuć różnicy, auto chodzi tak samo jak przed konwersją.
Plastikowy kolektor do d15b turbo.
Raczej to nie wpłynęło na temperaturę pod maską.