Konserwacja profili zamkniętych - ranking wosków

Awatar użytkownika
Rumpel
Natchniony
Posty: 1290
Rejestracja: 21 paź 2018, 13:45:03
Lokalizacja: PZ
Wiek: 32

Konserwacja profili zamkniętych - ranking wosków

#1

Post autor: Rumpel »

Wielu z nas to czeka, albo już to miało, warto wiedzieć coś na ten temat, znalazłem to na innym forum, linki sie gubią i przestają działać więc...

Ranking jest dość stary ale środki te są nadal do kupienia :P


Cytuję:

Ciekawy artykuł dotyczący testu preparatów do zabezpieczeń antykorozyjnych progów:

tekst oryginalny po niemiecku ze zdjęciami znajdziecie TUTAJ (http://www.fahrzeugakademie.de/viewDocu ... 78&id=1898)

"W 2008 roku Oltimer Markt przystąpił do przetestowania 28 preparatów antykorozyjnych do profili zamkniętych ,występujących na niemieckim rynku. Procedurę testową zlecono Akademii Pojazdów w Schweinfurcie. Opracowano i wykonano do tego celu specjalne pięcioczęściowe elementy blaszane, długości 45 cm, podobne do progów samochodowych. Trzy części blachy karoseryjnej połączono ze sobą zgrzewając. Powstały przez to dwa profile zamknięte z przegrodą z trzema sporymi otworami. Przed zgrzaniem, blachy odtłuszczono. Gotowe elementy polakierowano z zewnątrz. Następnie trafiły one na osiem miesięcy na dach Akademii, gdzie narażone były na oddziaływanie deszczu, śniegu i słońca. Po przez to, podobnie jak u naszych oldtimerów, pojawiła sie rdza. Następnie ,profile z obu stron zakryto deklami a dostęp do wnętrza możliwy był tylko po przez 10 milimetrowe otwory.
Do dalszej obróbki progów skonstruowano stelaż, który zapewniał jednakową możliwość rozpylenia preparatów. Użyto do tego lancy z możliwością rozpylania w promieniu 360° o dyszach odpowiednich dla rozgrzanych smarów, wosków i olejów (pod ciśnieniem zalecanym przez ich producentów). Przy nanoszeniu warstw ochronnych obecni byli przedstawiciele wytwórców . Operacje przeprowadzono 4 lipca gdy temperatura otoczenia wynosiła 28°C. Wszystkie progi testowe dokładnie zważono, po zabezpieczeniu i miesiąc później. Różnicę wagi pomiędzy pustymi progami i po obróbce były bardzo duże. dla poszczególnia produktów ,od 4 do 586 gramów .
Produkty posiadały bardzo rożna konsystencje i składy chemiczne .Występowały one pod rożnymi postaciami : wosk, mieszanka oleju i wosku, olej, smar na bazie mineralnej, farba z utwardzaczem, żywica z woskiem, środki wiążące się ze rdzą. Większość z testowanych środków jest dostępna handlu i można je zastosować samemu Trzy z nich są tylko dostępne łącznie z usługą ,wykonana przez specjalistyczna firmę , co możne kosztować od 250 do 2000 Euro za pojazd. Przy ocenie produktów brano również pod uwagę szkodliwość dla zdrowia i środowiska. Wnętrze profili co cztery miesiące opryskiwano 100 mililitrami roztworu soli (takiej jak stosują drogowcy), w proporcji 1 kilo na 20 litrów. Dokładność przeprowadzenia testu spowodowana jest wielką wagą tej operacji .Musimy mieć tą świadomość, że raz zastosowany środek już nigdy nie da się usunąć. W końcu chodzi o zabezpieczenie obiektu historycznego w oryginalnym stanie lub po paruset godzinnej restauracji. W trakcie leżakowania na dachu akademii, prócz opryskiwania dokonano jeszcze dwukrotnie kąpieli w roztworze soli.
Przy wydaniu werdyktu końcowego zastosowano trzy główne kryteria oceny: 1- jak skutecznie dany środek zabezpieczył wąski profil progu dostępny tylko przez trzy otwory blachy środkowej; 2- powstały ? w bezpośrednio opryskanej komorze głównej ogniska korozji ;3- jak sprawdził się dany produkt na powierzchni nie zardzewiałych dekli zakrywających profil obustronnie. Kryteria te pozwalają ocenić zdolności penetracyjne w skomplikowanych profilach ,których w samonośnych konstrukcjach karoserii nie brakuje.

Miejsce 1 - zwycięzcą został specyfik pod nazwą:
TimeMax , który zapewne nie będzie dla nas zbyt interesujący ze względu na dostępność..Można go tylko zastosować po przez zlecenie firmie z Hamburga usługi. Nie mniej jednak jako zwycięzcy testu choćby w celu poznawczym ,trzeba poświecić mu parę słów.
Cena : - Koszt usługi w zależności od auta 1400 do 2000 €
Produkt : nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia - niewielka
masa zawartości w progu - 586 gram
technologia zastosowania - trzy różnej lepkości smary (po oględzinach wnętrza endoskopem ) zostają napylone po podgrzaniu do wnętrza profilu. Odbywa to sie w kabinie lakiernicze przy dość wysokiej temperaturze. Rezultat końcowy-Profil główny całkowicie
pokryty, profil wąski trudno dostępny w 70%,na deklach bocznych bardo dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz.

Miejsce 2
Mike Sanders Korozionsschutzfett
Cena -puszka 750 gram 11 €
Produkt :- nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-niewielka
masa zawartości w progu-320 gram
technologia zastosowania. - Smar podgrzany do temperatury 120°C rozpylamy podgrzanym pistoletem
Rezultat końcowy. - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 50 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Bardzo dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki . Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz

Miejsce 3
Siegafett dostępny jako kompleksowa usługa
Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 €
Produkt-dwu składnikowy smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-niewielka
masa zawartości w progu-93 gram
technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie zdecydowanie mniejsza od poprzedników, ilość smaru
Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 40 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .

Miejsce 4
UBF 2000 dostępny jako kompleksowa usługa
Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 €
Produkt :- nie rozpuszczony smar
Szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-żadna
masa zawartości w progu -142 gramy
technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie smar
Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 20 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre własności penetracyjne.
Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki

Miejsce 5
Hammerite Waxoyl
Cena -puszka 2,5 litrowa 30 € z ręczną pompką -
Produkt :- rozpuszczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia- unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu-26 gram
technologia zastosowania-Rozcieńczony benzyna wosk rozpyla sie zespolonym z puszka pistoletem pod ciśnieniem wytworzonym ręczną pompką-
Rezultat końcowy :Tłusta maź pokryła skutecznie komorę główna, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Zaleta jest możliwość wykonania operacji przy pomocy prostego pistoletu bez użycia kompresora.

Miejsce 6
Dinitrol/Dinol usługa kompleksowa
Cena Koszt usługi w zależności od auta 250 do 1000 €
Produkt rozpuszczone woski różnej konsystencji
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 46 gram
technologia zastosowania- Firma należny bo pionierów zabezpieczeń antykorozyjnych profili zamkniętych. Na podstawie archiwalnych rysunków poglądowych ukazujących profile zamknięte , przystępuje się do operacji rozpylenia preparatów. Rezultat końcowy komora główna bardzo dokładnie pokryta cienka warstwa, żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

Miejsce 7
Fluid Film Liquid A/liquid AR
Cena 13,50€ za litrowa puszkę
Produkt:- nie rozcieńczony produkt na bazie lanoliny (wosk uzyskany z wełny owczej)
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 212gram
technologia zastosowania dwuskładnikowy preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo 5%, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

Miejsce 8
Technolit Holraumwachs
Cena 12,70€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 44 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

Miejsce 9
Holts Holraumversiegelung
Cena 8,10€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 48 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

Miejsce 10
Akemi Holraumversiegelung
Cena 7,60€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk koloru bezowego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 32 gramy
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Produkt dobry cenowo.

Miejsce 11
Würth Holraumwachs
Cena 13,60€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 51 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

Miejsce 12
Berner Holraumkonservierung
Cena 8,70€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 48 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

Miejsce 13
Prosol Holraumkonservierer
Cena 8,54€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 38 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna nie dokładnie pokryta , powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni nie występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

Myślę ze pozostałe produkty nawet nie zasługują na dokładne opisy bo w zbyt małym stopniu spełniły ,oczekiwane przez ich zastosowanie wymagania.
Ale w razie zainteresowania którymś z produktów służę dodatkowymi informacjami .
Radze zaopatrzyć sie w numer 9/2009 Oltimer Markt. Zdjęcia tam zamieszczone są bardzo wymowne i pozwalają w pełni zgłębić temat. Z testu wynika ze wybór środka zabezpieczającego w dość znacznym stopniu zależny jest od struktury i stanu powierzchni blachy .W większości przypadków prawdopodobnie najlepszym wyjściem było by zastosowanie co najmniej dwóch produktów. Jeden na rdze i drugi na goły metal. Na pewno bardzo ważne jest zdiagnozowanie stanu profili (np. endoskopem) .Niekiedy możliwe jest to poprzez otwory technologiczne .

Pozostałe produkty :

14 Liqui Moly Holraumversiegelung
15 3M 08919
16 Teroson Terotex HV 400
17 Ovatrol Öl i CIP
18 Makra HK 400
19 Fertan NT 10 (mimo ze oparty na nowoczesnej nano technologi i bardzo drogi , już drugi raz uzyskał bardzo negatywna ocenę OM )
20 Histori Classic Seilfett Fluid
21 Brunox IX 100
22 Eurolub 001641
23 Presto Holraumkonservierung
24 Autospezialschutz 2000
25 Oxyblock Sichercheits Roststopper
26 Carsystem KS 200
27 Elakson K 60 ML
28 Ballistol USTA Werkstatt-Öl"
Obrazek
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1499
Rejestracja: 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 31
Kontakt:

Konserwacja profili zamkniętych - ranking wosków

#2

Post autor: Logan »

Good Job :thumbsup:
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2653
Rejestracja: 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 32

Konserwacja profili zamkniętych - ranking wosków

#3

Post autor: Laskosz »

ja sam gotuje swoją konserwację. Zgodnie z recepturą ojca. Dzięki temu kupa trzyma się kupy
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1768
Rejestracja: 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 28

Konserwacja profili zamkniętych - ranking wosków

#4

Post autor: Drix »

Towot z olejem? :biggrin:
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 19:35:43 przez Drix, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4376
Rejestracja: 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

Konserwacja profili zamkniętych - ranking wosków

#5

Post autor: Grzesieek »

Olej transformatorowy :D
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2653
Rejestracja: 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 32

Konserwacja profili zamkniętych - ranking wosków

#6

Post autor: Laskosz »

Olej pełzający i parafina. Gówno wiecie o życiu
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
K23
Natchniony
Posty: 2586
Rejestracja: 06 mar 2010, 22:31:31
Lokalizacja: A co Cie to?
Wiek: 23
Kontakt:

Konserwacja profili zamkniętych - ranking wosków

#7

Post autor: K23 »

Ta i przyjdzie kwaśny deszcz i aaa dajcie spoookój…
ODPOWIEDZ