Brak mocy na wysokich obrotach d13b2 EG3
Brak mocy na wysokich obrotach d13b2 EG3
Witam od paru dniu jestem w posiadaniu mojej drugiej hanki. Powiem krotko nie idzie tak jak powinna. V max na 5 biegu =120 km/h / na 4 =100km/h. Na gazie jak i na benzynie idzie tak samo to samo v max.. Auto na dolnych obrotach idzie w miare ale wtedy kiedy ma zaczac ciagnac to staje. Praktycznie od 3/4 wcisnietego pedalu gazu, a do jego konca to nie ma zadnej roznicy i nic nie daje. Sprawdzilem swiece sa O.K, rowniez kable O.K. Co radzicie? co jescze sprawdzic bo nie mam pomysłow? moze to gaznik? Aha, spalanie jest ok 7 litrow w miescie. Jesli znacie jakiegos gaznikowca lub kumatego mechanika z wroclawia to prosze o info.
Nie mam obrtoka ale do okolo 3500 obr idzie jak trzeba, na dwojce do max 50 i w momencie jak powinno sie czuc wkrecanie to cos jakby ja dusilo.. Nie da rady rozbujac jej na wyzsze obroty bo wlasnie jakby cos ja blokowalo. Sam juz nie wiem, moze przepustnica jest jakos zblokowana na wyzszych;/ A Nie chce sam podejmowac sie krecenia.
hmm wyglada mi na to ze sie druga przepustnica nie otwiera... musialbys sprawdzic podcisnienia... byc moze wezyk od drugiej przepustnicy jest walniety i sie nie otwiera... hmm wezyk bodajze nr.3 tak bedzie opisany... jesli jest oki to sprawdzic czy otwiera sie "lużno" czy ja cos ie blokuje a jesli nie to trzeb by bylo podmienic zawor w puszce podcisnien ewentualnie sprawdzic czy tam podcisnienie dochodzi....
Dzieki jutro bede probowal cos zdzialac i chociaz wiem gdzie szukac problemu:) A propo dzis bylem na regulacji gazu i wlasnie wydaje mi sie, ze zmniejszali obroty silnika ta srubka od przepustnicy.. A i jeszcze wczoraj Hanka miala b. wysokie obroty na ssaniu, kolo 5tys a po skreceniu, wlasnie tej srubki, dzis wieczorem jak odpalalem byly normalne.. Auto mam od wczoraj i na rozkreconej nie kojarze czy ciagnela na wysokich czy nie. Tlyko co mialo by wspolnego obnizenie obrotow jalowych silnika z praca drugiej przepustnicy? Jestem dosc zielony w tym temacie i stad te gdybanie;)
auto jest po prostu zamulone przez jakiegos emeryta i tyle. Zalej 98(a nawet jakis uszlachetniacz bo zapewne ostatnio to auto na benzynie jechalo ze 3 lata temu jak komus zabraklo gazu:P) i pokatuj silnik troche do samego konca, zdemontuj kopulke i palec-jesli na kopulce te preciki beda mialy boczne wglebienia to jest do wymiany(zapewne tez nigdy nikt tego nie wymienial). Do tego regulacja zaworow i ustawienie zaplonu(powinno sie to robic co 40000, u Ciebie pewnie ostatnio to ktos robil w Mezozoiku ).
cały wydech od samego kolektora jest nowy bo roczny i chodzi 'na sluch' tak jak ma chodzic wiec raczej malo mozliwe ale bede sprawdzal.. Zastanawiam sie nad jeszcze jedym faktem, czy przy zalozeniu gazu w przepustnicy nie ma zadnej zwezki hamujacej doplyw powietrza, jest to instalacja brc.. Wszystko oczywiscie bede sprawdzal. dzieki chlopaki za pomoc i sugestie odnosnie zrodla problemu:)
Juz po problemie... ponad 1200 km przejezdzilem i nagle przy wysokich obrotach cos pyrknelo, zrobilo ciche 'puuucchh' i auto dostalo mocy. co ciekawe sprawdzalem filtry byly ok i co jeszcze ciekawe identycznie mialem w swoim zelazku EC8. ten sam silnik i ten sam objaw, ten sam problem i w ten sam sposob rozwiazany. Tylko w starym autku jakby cos delikatnie gwizdalo jescze. Do tej pory nie wiem wiem gdzie tkwil problem... Macie jakies pomysly, gdzie cos moglo sie zatkac, bo ewidentnie tak bylo. dzieki za pomoc!
tylko, ze pierwsze co to sprawdzilem gaznik samemu a pozniej bylem u gaznikowca . Wszystkie podcisnienia oraz wezyki byly ok. ale i tak zostal gaznik przedmuchany. EC8 bylo bez gazu po generalce silnika a jednak i ten sam identyczny objaw wystapil, ktory tak mi teraz daje do myslenia;) i ciekaw jestem czy ktos jescze sie z tym spotkal.
Brak mocy na wysokich obrotach d13b2 EG3
Witam. Zmagam się z tym samym problemem. Ktoś coś temat z przed 10 lat ale może ktoś na forum pomoże.